• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin versnelt transitie, V12 exit

Auteur: willeme, gepost 3 februari 2022 om 10:57 – 14 Reacties

Aston Martin versnelt transitie

Ook de Britten zullen wel moeten. Aston Martin versnelt de transitie naar automobiele eenheidsworst.

Kijk, dat er uiteindelijk afscheid genomen gaat worden van de verbrandingsmotor genomen moet gaan worden is logisch. Uitstoot blijft een dingetje, natuurlijk. Zeker als elk huishouden meerdere auto’s voor de deur heeft staan.

Daarbij is beeldvorming heel erg belangrijk. Als de grootste stikstofuitstoters van Nederland moeten inperken, gaan ze protesteren met trekkers en buigen de politici. De auto is daarentegen een dankbare melkkoe, wat dat betreft. We klagen en betalen het vervolgens toch wel. We zijn dan ook benieuwd hoe de overheid het gaat aanpakken als auto’s allemaal op elektriciteit (of waterstof) gaan rijden.

  • Aston Martin versnelt transitie

Aston Martin versnelt transitie

Want ook Aston Martin voegt zich bij het rijtje. Dat is opmerkelijk, want voorheen gaf het merk enkele keren aan dat ze zolang mogelijk vast wilden houden aan de verbrandingsmotor. De reden daarvoor is simpel: het merk verkoopt enorm veel auto’s in landen waar men nogal traag is met het overstappen. Denk aan de Verenigde Staten, het Midden-Oosten en Azië.

  • Aston Martin versnelt transitie
  • Aston Martin versnelt transitie

Maar Aston Martin versnelt alsnog de transitie naar EV’s en hybrides. Nu Lawrence Stroll aan het roer staat, worden er een paar ferme beslissingen genomen. Waarde collega @nicolasr kon al iets uit de doeken doen, we hebben nu nog meer informatie voor jou op deze schitterende donderdagmorgen.

Aston Martin versnelt transitie

Einde in 2026

Volgens de Financial Times is het in 2026 al afgelopen met niet-geëlektrificeerde Aston Martins. Dit betekent dat de Aston Martins die nog wel een benzinemotor hebben, worden bijgestaan door een elektromotor. Die periode gaat echter niet lang duren: in 2030 is het alweer over met die hybrides.

  • Aston Martin versnelt transitie
  • Aston Martin versnelt transitie

Vanaf 2030 zal Aston Martin afstand doen van alle verbrandingsmotoren en zich alleen maar focussen op EV’s. Volgens Lawrence Stroll zijn die vier jaren een soort overgangsperiode. De vader van Lance zegt dat 100% van de klanten klaar is voor een elektrische Aston Martin, maar nog niet nu. Net zoals mijn onderbuurman voor 100% klaar is om te stoppen met drinken, maar nog niet nu.

Aston Martin versnelt transitie

Euro7

Aston Martin versnelt dus de transitie route die ze aanvankelijk voor ogen hadden. Dit heeft ook de nodige haken en ogen aan het gamma zoals wij dit nu kennen. Het was al bekend dat de opvolger van de DB11 én Vantage elektrisch zullen zijn. In 2026 gaan de Euro7-emissie-eisen in, wat het einde betekent voor de 5.2 liter V12. Het ziet er niet naar uit dat Aston Martin deze motor kan voldoen aan Euro7 en het is natuurlijk nog maar de vraag of ze het ‘moeten willen’.

De eerste PHEV van Aston Martin komt al binnenkort: in 2024 zal de DBX met plug-in aandrijving in de showrooms staan. Ook de Valhalla die op stapel staat, heeft een PHEV-aandrijflijn.

Ook interessant!

  • Gespot - Nog een peperdure Aston Martin V12 Speedster voor Nederland
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!
  • Aston Martin onthult speciale uitvoering van een speciale uitvoering
  • Aston Martin laat nieuwe V12 Vantage nog eens horen
    Aston Martin laat nieuwe V12 Vantage nog eens goed horen

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Aston Martin, dbx, Elektrisch, Hybride, Lawrence Stroll, plug-in, V12, valhalla

Vorig bericht: « Prijzen vernieuwde 8 Serie bekend (plus diesel cabrio!)
Volgend bericht: Ferrari SF-90 Special Edition is bijzonder mooi rood »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    3 februari 2022 om 11:11

    Het is natuurlijk vooral een kostendingetje, je kan je budget ontwikkeling voor de ICE over diverse motoren verdelen, of gewoon AMG motoren inkopen en je budget verder op de toekomst richten. Een verstandige maar wel pijnlijke keuze.

    Login om te reageren
  2. mats106rallye zegt

    3 februari 2022 om 11:32

    Eerst zien dan geloven! En anders kopen we toch gewoon een 2007 DBS ook geen gezeik met turbo’s, gewoon atmosferisch goed klinkende V12!

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      3 februari 2022 om 12:27

      @mats106rallye: dat is gelijk een van de mooiste moderne auto’s, vind ik ;)

      Login om te reageren
  3. Ben zegt

    3 februari 2022 om 11:44

    Alle leuke dingen in het leven worden langzamerhand afgepakt.

    Login om te reageren
    • heckblende zegt

      3 februari 2022 om 13:11

      tijd om een nieuwe definitie voor het woord “leuk” te vinden voor jezelf, calimero

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 februari 2022 om 13:41

      Vind je? De elektrificatie en het diesel schandaal heeft mij gebracht dat ik in plaats van een 116pk diesel nu in een 408pk elektro monster rijdt met een “laufkultur” die zelfs beter is dan een V12. Het leven wordt juist steeds leuker!

      Login om te reageren
  4. NeverforgetdemiljoeneninR&D zegt

    3 februari 2022 om 11:45

    Wat een gelul en wat een biased artikel. Excuses voor m’n taalgebruik maar omdat een paar bobo’s zeggen dat we van de verbrandingsmotor af moeten gaan we maar bos in Canada neerhakken om elektrisch te kunnen rijden. Word wakker uit je illusie, een grote grap dit.. vooral lekker meepraten met wat de grote jongens zeggen, maar waar geld is willen ze geld houden. Het zal nooit gaan om de levens van onze kinderen, enkel om de gevulde zakken van een aantal. Fijne morgen!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 februari 2022 om 13:44

      Ehh… dat bos dat ze willen kappen om daar een elektroautofabriek te bouwen staat in Born, Limburg niet Canada.
      Maar je hebt gelijk daar waar geldt is willen ze het houden, maar door elektrisch te gaan rijden doen we daar niet langer aan mee. Elektrisch rijden is geen geld meer naar de oliesjeiks!

      Login om te reageren
  5. petroldrinker zegt

    3 februari 2022 om 12:17

    Ik koop wel een gebruikte dan mocht ik genoeg geld hebben om er 1 nieuw te kopen, je moet echt goed getikt zijn om een Aston EV te nemen, de grootste charme vd hele astonmartin line-up is het geluid dat ze maken….

    De overheden doen er alles aan om alles wat mensen plezier kan brengen af te nemen, zoveel is wel duidelijk, maar wel graag hele bossen kappen om van alles van energie te voorzien, het zet meer zoden aan de dijk om dat af te schaffen dan ons in van die duracells te laten rijden

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      3 februari 2022 om 13:26

      @petroldrinker: overheid geeft niks om dat mensen plezier hebben van auto’s. Omdat auto’s dat ook niet als doel hebben. Auto’s zijn er voor vervoer. Dat mensen er ook plezier van hebben zal de overheid in welk land dan ook aan de reet roesten.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 februari 2022 om 13:47

      Elektrowagens gebruiken per kilometer ongeveer een derde van de energie die een verbrandingsmotor daarvoor nodig heeft. Dus als de energie opwekking je aan het hart gaat, ga dan elektrisch rijden!

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        3 februari 2022 om 14:18

        nee hoor de opwekking boeid mij niks, tis alleen in mijn ogen ontiegelijk hypocriet, je wilt voor het millieu gaan, dus wat doe je nog meer bos kappen, die juist de wereld zuiveren…

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          3 februari 2022 om 17:36

          @petroldrinker: door niet over te gaan op ev wordt dat bos niet behouden

          Login om te reageren
  6. Alfarobert zegt

    3 februari 2022 om 16:19

    Iedereen MOET electrisch gaan rijden daarom zijn die auto’s ook 30.000+ Euro’s. Iedereen MOET aan de zonnepanelen,electrisch koken,Huis verwarmen via Electropomp die giga veel stroom vreet,etc. Waar moet al die stroom vandaan komen? Dat weten ze in Den Haag zelf ook niet.In het Oostblok stoken en koken ze nog gewoon op hout he.Maar wij Nederlanders betalen gewoon lekker zodat de schatkist goed gevuld blijft net als de portemonee van Rutten en z’n collega’s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North