• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin komt met een briljant idee voor Le Mans

Auteur: RubenPriest, gepost 11 december 2017 om 10:58 – 45 Reacties

Aston Martin komt met een briljant idee voor Le Mans


Vergeet de Formule 1. Het oorstrelende geluid van high-end roadcars op Le Mans zou pas geweldig zijn!

De Valkyrie is de eerste hypercar van Aston Martin en Red Bull Racing. De meeste eigenaren zullen het ding ongetwijfeld gaan verstoppen in een garage om er over 20 jaar op te cashen, maar dat is uiteraard niet de bedoeling geweest van het V12-monster.

Als het aan Aston Martin CEO Andy Palmer ligt, komt de Valkyrie in actie tijdens de 24 uur van Le Mans. Met de huidige regelgeving mag de racer niet meedoen. Palmer heeft echter aangegeven met de FIA te praten over de regulaties.

Er vinden momenteel wat verschuivingen plaats in de autosport. Steeds meer merken kiezen voor Formule E en nemen afstand van ‘ouderwets’ racen. Toyota is op dit moment het enige team met een LMP1-auto. Palmer ziet er niets in om deel te nemen aan deze klasse met een prototype, maar ziet wel brood in een nieuwe raceklasse. Een categorie voor de meest geavanceerde straatauto’s. Denk aan de Valkyrie, Ferrari LaFerrari, McLaren P1 en de Porsche 918 Spyder die het 24 uur lang tegen elkaar gaan opnemen.

Het plant van Palmer klinkt als muziek in mijn oren. Nu hopen dat er een balletje gaat rollen en dat andere autofabrikanten het idee zien zitten. (via Autocar)

Ook interessant!

  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin ruziet met dealer over Valkyrie-aanbetalingen
  • Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'
    Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'
  • Wat is Aston Martin van plan met deze mysterieuze hypercar?

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Andy Palmer, Aston Martin, hypercars, le-mans, valkyrie

Vorig bericht: « ‘BMW schrapt plannen voor de M2 CSL’
Volgend bericht: Zo rijd je veilig door de sneeuw »

Lees Interacties

Reacties

  1. Breinstein zegt

    11 december 2017 om 11:09

    Welkom terug GT1!

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      11 december 2017 om 11:47

      @Breinstein: dit dus, gewoon weer lekker gt1 kachelen op mulsanne

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    11 december 2017 om 11:10

    Zou heel tof zijn, maar denk niet dat de meeste merken hierop zitten te wachten.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      11 december 2017 om 11:50

      @viezefreddyw: Hoezo, ik denk juist wel. Gewoon ‘straatversies’ van hun hypercars. Ik denk dat zeker Porsche daar wel op zit te wachten.
      Maar er is al een aardig deelnemersveld, want zou die auto van mercedes hier ook niet in passen? En je kan ook ‘gewoon’ als niet fabrieksteam zo’n ding kopen en prepareren.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        11 december 2017 om 12:52

        @airc: Tja, geen idee eigenlijk. Ik zou het wel erg gaaf vinden als zo’n klasse er weer is. Maar autosport slinkt, de interesse er in. Zowel van de fans als van de autofabrikanten.

        Er zijn inderdaad genoeg ‘kandidaten’ als je ze zo wilt noemen. Ik ben benieuwd of het er van gaat komen!

        Login om te reageren
    • bassx zegt

      11 december 2017 om 12:47

      @viezefreddyw: GT1 was anders best wel populair.

      Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    11 december 2017 om 11:10

    Nou ja, Toyota gaat dus in ieder geval winnen :D

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      11 december 2017 om 11:34

      @fanboy: Net als 2 jaar geleden zeker! Denk dat een Valkyrie of MB project one in racetrim niet eens veel langzamer zullen zijn.

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    11 december 2017 om 11:11

    Zou ik ook zeggen als ik hem was. De meeste concurrenten zijn al een tijdje op de markt en de LaF, 918 en P1 zijn toch wat meer op de straatgericht dan de Valkyrie. Daar zouden ze wel van moeten winnen. De enige echte concurrent zou de Project 1 zijn.

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      11 december 2017 om 11:21

      @berlinetta: dat klopt maar vergeet de race versies als de fxx k en P1-gtr niet

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        11 december 2017 om 11:41

        @janmetdelangeachternaam: Die ben ik helemaal vergeten. Die komen al meer in de buurt inderdaad.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          11 december 2017 om 11:47

          @berlinetta: Die gaan niet in de buurt meer komen van de aankomende twee megacars. Kijk nog even de beloofde specs terug van deze auto. Dat zit rechtuit op lmp1 snelheid met een nog veel hogere vmax.

          Login om te reageren
          • juniorclk zegt

            11 december 2017 om 17:23

            @fmgarcia: hun kunnen ook weer gaan tekenen en bouwen

            Login om te reageren
      • sr20det zegt

        11 december 2017 om 11:47

        @janmetdelangeachternaam: dat zou wel helemaal top zijn! Zonda R er ook nog bij ?

        Login om te reageren
        • juniorclk zegt

          11 december 2017 om 17:24

          @sr20det: een bugatti chiron gt1

          Login om te reageren
          • exevium zegt

            19 december 2017 om 15:45

            @juniorclk: Jezus dat ding is echt… Ik dacht dat het een grapje voor Gran Turismo was.

            Login om te reageren
    • kle500 zegt

      11 december 2017 om 11:48

      @berlinetta: ik las dat mclaren alweer een nieuw trackgericht hyperspeeltje gaat bouwen, de Senna..

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        11 december 2017 om 12:08

        @kle500: Ja dat klopt. Dat is dat gortlelijke ding waar AB gisteren een artikel over heeft geschreven.

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          11 december 2017 om 12:19

          @berlinetta: Bingo

          Login om te reageren
    • kilum zegt

      11 december 2017 om 12:00

      @berlinetta: misschien dat Christian Von K. Er dan ook wel heil in ziet om mee te doen met de Regera. Of Horacio met de Huayra BC? Dat zou wel gaaf zijn!!

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        11 december 2017 om 12:09

        @kilum: Ik denk dat de Regera ook een ander type auto is. Een Agera of One:1 lijkt me meer geschikt.

        Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        11 december 2017 om 12:39

        @kilum:

        Hij heeft het tien jaar geleden al eens geprobeerd met de CCGT GT1, maar dat vond de FIA niet zo leuk. Die auto werd toen verbannen, dus misschien heeft Mr. K. wel zin in een revanche.

        https://i2.wp.com/koenigsegg.com/wp-content/uploads/2015/06/MG_4396.jpg

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          11 december 2017 om 13:51

          @carmasterr: Nooit geweten dit. Ziet er erg strak uit!

          Login om te reageren
  5. VeniVidiVici zegt

    11 december 2017 om 11:14

    Ik mis in het stukje de uitleg waarom de Valkyrie nu door de huidige regelgeving niet mee mag doen…

    Login om te reageren
    • subaru555 zegt

      11 december 2017 om 12:04

      @venividivici: ik geloof dat de verschillende hybride-systemen van de laatste jaren bepaalden hoe groot de benzinetanks mochten zijn etc/hoeveel energie per ronde teruggewonnen mocht worden.

      Zonder regelverandering zou de atmosferische V12 van de Aston dus sterk in het nadeel zijn. Beetje als de Nissan GT-R LM in 2016, dat door problemen zonder hybride-systeem reed.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      11 december 2017 om 12:35

      @venividivici:

      Omdat hij buiten alle bestaande klassen valt. Hij is veel te extreem om met GTE wagens mee te rijden, want die worden enorm geknepen om gelijkwaardiger te zijn. Bij LMP2 gebruiken ze maar één motor en een paar goedgekeurde chassis, en voor LMP1 komt de auto ook al niet in aanmerking. Er moet daarom een aparte klasse komen voor auto’s zoals deze, vergelijkbaar met het oude GT1 van eind jaren ’90.

      Login om te reageren
  6. janmetdelangeachternaam zegt

    11 december 2017 om 11:21

    Please laat dit lukken

    Login om te reageren
  7. fmgarcia zegt

    11 december 2017 om 11:28

    Dit is toch een droom om Gt1 terug te zien!!!!!!!

    Login om te reageren
  8. uncivilsum zegt

    11 december 2017 om 11:45

    Toyota is de enige met een wagen in de LMP1-H klasse volgend jaar. Er zijn meerdere niet hybrids LMP1 wagens die ingezet worden door privateers (ByKolles, Ginetta & Dallara/BR engineering) in 2018.

    Login om te reageren
  9. base zegt

    11 december 2017 om 12:00

    En koenigsegg.. wie weet met de One! ?

    Login om te reageren
    • base zegt

      11 december 2017 om 12:01

      @base: of reggera

      Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    11 december 2017 om 12:06

    Ga je hiermee niet terug in de tijd dan? Eigenlijk zeg je dat fabrikanten dan weer homologatie modellen van hun racers moeten bouwen.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      11 december 2017 om 12:29

      @gregorius: Dat zou toch fantastisch zijn? Homologatiemodellen hebben ons de leukste straatauto’s opgeleverd.
      En terug in de tijd? Het wil net zeggen om met veel kleinere budgetten en veel herkenbaardere auto’s te gaan racen. Weer straatauto’s zo je wil, net als in de GT1/BPR tijd. Voor mij mag het :-)

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        11 december 2017 om 12:42

        @futse:

        Homologatiespecials zijn alleen wel duurder dan volle prototypes, omdat de ontwerpers natuurlijk rekening moeten houden met een typegoedkeuring voor de weg. Dat betekent dubbele kosten.

        Dus ik weet niet of het zoveel goedkoper is dan een non-hybride LMP1. Al zou het goed kunnen dat een hybride LMP1 wel een stuk duurder is.

        Login om te reageren
  11. hansiehansie zegt

    11 december 2017 om 12:09

    “Regulaties”, mooi woord.

    Login om te reageren
  12. matter zegt

    11 december 2017 om 12:09

    Klinkt goed! Weet alleen niet of ze door de veiligheidseisen van de FIA komen.

    Login om te reageren
  13. tvklarenbosch zegt

    11 december 2017 om 12:48

    Gewoon standaard auto’s met slicks mee laten rijden, dat is spektakel. Enige voorwaarde dat er minstens een paar honderd van gemaakt zijn. Dan is er ook geen steun van de fabrikant nodig.

    Login om te reageren
  14. jorden zegt

    11 december 2017 om 13:03

    Dit “briljante idee” bestond al een jaartje of 50 toch? Al dan niet van race- naar straatversies of excuus-straat-versies om op het circuit te mogen verschijnen. Maar het concept mag zeker afgestoft worden!

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    11 december 2017 om 14:06

    Nee, niet doen. Dat zou er voor zorgen dat de opvolgers van de LaFerrari en de 918 er niet uitzien als mooie supersportwagens maar als gehomologeerde racewagens. Kijk nou naar deze Valkyrie, dat ding is gemaakt om snel te gaan maar het woord “mooi” stond niet eens in het eisenpakket.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 december 2017 om 18:20

      @mashell: Toch mis ik dat wel, die homologatiespecials. Zo’n 911 GT1 Straßenversion of CLK GTR is toch wel heel gaaf.

      Login om te reageren
  16. iphonistvongates zegt

    11 december 2017 om 14:21

    Dan zal hoogstwaarschijnlijk Porsche deze raceklasse de komende jaren gaan domineren. V12’s zijn verboden dus vergeet de Zonda R (mijn favoriet ook), de FXX-versies enz.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 december 2017 om 18:22

      @iphonistvongates: “V12’s zijn verboden”? Waar staat dat dan? Palmer van Aston Martin oppert niet voor niets een nieuwe raceklasse. Als hij zich aan de huidige regels, waaronder dat V12-verbod, wilde conformeren had hij wel een LMP1 of LMP2 auto gebouwd.

      Login om te reageren
      • iphonistvongates zegt

        11 december 2017 om 19:03

        @Edge: V12 = hoog verbruik dus grotere tank of vaker stoppen om te tanken, meer gewicht dus invloed op acceleratie & snelheid. Uw mist de heilige graal van moderne racewagens of het zoeken er naar. Gewicht, verbruik, duurzaamheid en betrouwbaarheid. “Verboden” is wellicht verkeerd gebruikt door mij in de context.

        Login om te reageren
        • jpoers zegt

          12 december 2017 om 07:35

          @iphonistvongates: vooruit dan gaan we we net als in de atletiek punten toekennen voor mooiste in zijn klas. Mooiste geluid, mooiste crash. Mooiste bestuurster. Mooiste….Uhm….Uhm. nou je snapt het.

          Login om te reageren
  17. rob5nismo zegt

    11 december 2017 om 14:27

    Klinkt wel tof dat idee en dan kun je deze auto’s echt in actie zien

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North