• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin Valkyrie: vermogen en meer details op tafel

Auteur: RubenPriest, gepost 23 juni 2017 om 07:48 – 38 Reacties

Aston Martin Valkyrie: vermogen en meer details op tafel
Zo’n exclusieve preview brengt ook weer nieuwe informatie naar buiten.

Tijdens de Grand Prix van Monaco kregen genodigden een exclusieve ontmoeting met het productiemodel van de Aston Martin Valkyrie. Een Instagrammer deelde kort daarna enkele foto’s met de wereld waardoor wij konden meegenieten. Natuurlijk werd er ook geheime informatie gedeeld. Road and Track wist enkele sappige feitjes te delen aan de hand van eigen bronnen.

Allereerst het vermogen. Volgens de site krijgt de hypercar van Aston Martin en Red Bull 1.130 paardenkrachten. 1.000 pk uit de 6.5 liter V12 en nog eens 130 pk van een elektromotor. Het was al bekend dat de Valkyrie een 1:1 power-to-weight ratio zou krijgen, maar volgens de bronnen gaat de hypercar zelfs een stapje verder. Er wordt gesproken over een gewicht van 1.030 kg. Dat is ongeveer net zo zwaar als een Peugeot 208, alleen heeft de Valkyrie een klein beetje meer vermogen. Naast een carbon fiber body is er ook op andere punten gewicht bespaard. De auto krijgt bijvoorbeeld geen traditionele buitenspiegels, maar camera’s. In het interieur zullen LCD-schermpjes worden verwerkt zodat je op deze manier alsnog de omgeving in de gaten kunt houden. Daarnaast is het Aston Martin-logo op de auto anders in vergelijking met andere modellen van het merk. Het logo is dunner gemaakt zodat de opdruk slechts enkele grammen weegt.

De getoonde Valkyrie tijdens de preview had volgens de bronnen een afneembaar stuur. De verwachting is dat dit enkel mogelijk zal zijn bij de track-only variant van de auto. De straatauto zal een vast stuur krijgen. Dit in verband met de airbags. De auto moet aan allerlei strenge regels voldoen. Aston Martin en Red Bull willen namelijk de Valkyrie op zowel de Europese als de Amerikaanse markt lanceren. Beide continenten hanteren andere regels om een auto op kenteken te krijgen.

De Aston Martin Valkyrie is een behoorlijk prijzig apparaat. Toch komt de auto met enkele opties. Volgens de bronnen komt er een optioneel ‘aerodynamic package’ voor het beest. Ook carbon wielen zou tot de optielijst behoren.

De eerste klanten krijgen de hypercar in 2019 geleverd. De verwachting is dat volgend jaar de eerste prototypes op de weg rijden.

Topicfoto: Serena Williams met de Valkyrie.

Ook interessant!

  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin ruziet met dealer over Valkyrie-aanbetalingen
  • Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'
    Aston Martin over weigerende Valkyrie: 'klein probleempje'
  • Wat is Aston Martin van plan met deze mysterieuze hypercar?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, hypercars, Red Bull Racing, valkyrie

Vorig bericht: « Er was nóg een Bugatti met 16 cilinders
Volgend bericht: ProRail wil gaan flitsen op spoorwegovergangen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercs zegt

    23 juni 2017 om 07:57

    Waarom moet Aston Martin een Hypercar hebben? Ze draaien voor het eerst sinds lange tijd in de groene cijfers, dus het geld voor prestige projecten bulkt ook niet tegen de plinten.

    Als Imagobuilder is het niet nodig, dat zit wel goed bij hen.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      23 juni 2017 om 08:15

      @mercs:
      Je geeft zelf eigenlijk het antwoord.
      Verlies maken geheel in de traditie van AM.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      23 juni 2017 om 08:26

      @mercs: Dat is het syndroom waar de meeste Britse bedrijven last van hebben onder het motto; Fake it, till you make it!

      Er zijn ook al heel bedrijven AM voor gegaan, denk aan TVR, MG, Etc.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    23 juni 2017 om 08:25

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      23 juni 2017 om 08:31

      @dutchdriftking: Vind ik ook!

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      23 juni 2017 om 08:42

      @dutchdriftking: amen 2 that brother

      Login om te reageren
    • joostvis zegt

      23 juni 2017 om 10:23

      @dutchdriftking: Geen speld tussen te krijgen.

      Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      23 juni 2017 om 11:18

      @dutchdriftking: kort van stof, ik hou er van!

      Login om te reageren
  3. zion88 zegt

    23 juni 2017 om 08:25

    Zijn carbon spiegels minder zwaar dan twee camera’s plus twee LCD schermpjes? Ik betwijfel het…

    Login om te reageren
    • zion88 zegt

      23 juni 2017 om 08:26

      @zion88: ik bedoel zwaarder…

      Login om te reageren
      • jaguarjunk zegt

        23 juni 2017 om 08:40

        @zion88: heeft meer te maken met luchtweerstand. Spiegels zijn echt krengen in windtunnels e.d.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 juni 2017 om 08:34

      @zion88: Zou goed kunnen. Het is in ieder geval wel aerodynamischer. Wellicht dat dat voordeel groter is dan het gewicht.

      Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      23 juni 2017 om 08:36

      @zion88: aerodynamica?

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      23 juni 2017 om 08:37

      @zion88:
      Iets van dat spiegels verplicht zijn denk ik zo.

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    23 juni 2017 om 08:32

    Dat wil wel vooruit gok ik zo.

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    23 juni 2017 om 08:33

    Ergens toch wel een gaaf apparaat eigenlijk. Het vermogen en gewicht liegen er in ieder geval niet om. Sowieso al de V12 met 1000 PK klinkt goed. Is het hetzelfde blok uit de Vulcan? Lekker atmosferisch met een geluid waar je U tegen zegt.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      23 juni 2017 om 08:42

      @viezefreddyw:
      Maar.
      Heb afgelopen weekeind met een oer-Elise mogen scheuren, er is gewoon niet veel wat beter is denk ik zo.
      Eigenlijk zijn dit soort vermogens net als superjachten, je hebt het wel maar gebruikt het eigenlijk nooit.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        23 juni 2017 om 08:47

        @desjonnies: Klopt, volledig eens. Een Elise kan in mijn ogen meer fun bieden dan een apparaat als bovenstaande. Alleen de superrijken zien dat niet meer. Het heeft namelijk geen aanzien.

        Maar wat is het dan wel om bovenstaande te kunnen hebben? Prestige? Ik denk het. Voor de superrijken om te laten zien hoe super-de-duper-rijk ze zijn.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          23 juni 2017 om 09:13

          @viezefreddyw: Niet helemaal mee eens, mensen uit andere landen (geen 3e wereld) denken ook zo over ‘ons’.. Het is uiteindelijk relatief, zij vinden het wss idioot dat wij een klokje van 300 om de pols hebben, kleding van 100 euro aan hebben en elke week 10 euro aan eten wegflikkeren..

          Eigenlijk kan je alles buiten noodzakelijk voedsel (zelf gekweekt, uiteraard) als idioot bestempelen..

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            23 juni 2017 om 09:15

            @lekkaah: En daar heb jij ook een punt, absoluut. Maar ik snap desjonnies ook wel weer en hij heeft ook wel ergens een punt. Maar inderdaad, een klokje van 20 euro geeft ook de tijd weer net als een klokje van 300 euro.

            Login om te reageren
      • pomoek zegt

        23 juni 2017 om 08:54

        @desjonnies: een Elise in combinatie met een willekeurige S-klasse A8 of Range Rover. Mijn droomauto.

        Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    23 juni 2017 om 08:44

    Met meer vermogen wordt het makkelijker om de 1:1 gewicht pk verhouding

    Login om te reageren
    • futse zegt

      23 juni 2017 om 12:27

      @mrrallycross: dat lijkt me logisch…

      Login om te reageren
    • probono zegt

      23 juni 2017 om 13:15

      @mrrallycross: scherp

      Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    23 juni 2017 om 08:53

    Vind die 130pk elektrisch eigenlijk best tegenvallen. Niet dat ik verwend ben, 1000pk uit de V12 is bizar, maar je zou bijna denken dat er nog een Valkyrie S in het vat zit met 1250pk ofzo, omdat ze ‘ineens’ een sterkere elektromotor hebben kunnen plaatsen.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      23 juni 2017 om 09:00

      @gulli: scherp, het viel mij ook op die lage output. Bijna een uit de kluiten gewassen startmotor. Aan de andere kant: de Renault Zoé heeft 89pk en weegt 200 kilo of zo meer. Je kan dus makkelijk elektrisch door Monaco cruisen.

      Login om te reageren
    • chrisvis zegt

      23 juni 2017 om 09:03

      @Gulli: sterkere elektromotoren vereisen meer opslagcapaciteit (gewicht) dus denk niet echt dat dit een optie zal zijn.
      Verder een prachtige machine!!!

      Login om te reageren
    • suheyl zegt

      24 juni 2017 om 00:53

      @Gulli: in een F1 levert de elektromotor zo’n 180 pk, dus op zich wel een hoop voor een straatauto

      Login om te reageren
  8. Edge zegt

    23 juni 2017 om 09:42

    Als het stuur van de straatversie er niet af kan, wordt instappen echt een hel voor iedereen die langer of dikker is dan een Felipe Massa.

    Als dit de circuitversie zou zijn, zou dat overigens wel die aangepaste achterkant met gigantische diffuser verklaren.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 juni 2017 om 17:44

      @Edge: serena past er iig zeker niet in. Die is veel te gespierd .

      Login om te reageren
  9. allesmetturbo zegt

    23 juni 2017 om 10:11

    1130 pk op 1030 klopt wel qua 1:1 pk/kg toch? Word meestal 100kg bij op geteld voor alle vloeistoffen e.d.? Dus kan kom je op 1130kg

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 juni 2017 om 10:45

      @allesmetturbo: Das een goeie. Zou dat misschien betekenen dat de Koenigsegg One:1 toch iets meer kilootjes dan paardjes mee zeult?

      Login om te reageren
      • flatsix010 zegt

        23 juni 2017 om 11:55

        @berlinetta: nop, bij de koenigseggegegeg is het inclusief vloeistoffen.

        Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    23 juni 2017 om 11:02

    It’s not how you sit in front of your car, it’s how you race your car.

    Login om te reageren
  11. kenner zegt

    23 juni 2017 om 11:08

    Allemaal leuk en aardig die pk-wedloop maar voor dat geld heb ik liever 12 500 pk-auto’s en een date met mevr. Wiliams

    Login om te reageren
  12. galverink zegt

    23 juni 2017 om 11:47

    Hoe kan AM 1000 pk halen uit 6,5 liter terwijl Ferrari er 800 uit haalt? Dat verschil is wel erg groot.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 juni 2017 om 12:54

      @galverink: Dat lukt Ferrari ook wel hoor. Ze hebben er alleen niet voor gekozen.

      Login om te reageren
  13. suheyl zegt

    24 juni 2017 om 00:50

    Mooi is anders

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North