• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston’s hypercar: meer details

Auteur: dyllie, gepost 15 februari 2017 om 14:05 – 38 Reacties

AM-RB-001-1

Stapje voor stapje laat Aston Martin meer los over zijn hypercar.

Ditmaal laten ze ons meer weten over de technische partners die zijn uitgekozen door Aston Martin en Red Bull Racing. En tja, die moeten donders goed zijn om de krankzinnige geclaimde prestaties van de hypercar te realiseren.

Het hart van iedere supercar is natuurlijk de motor. Eén van de legendarische keypartners is Cosworth geworden. De luitjes beloven dat het een 6,5 liter grote natuurlijk ademende V12 wordt. Dat is toch goud!? Het gevaarte moet in 10 seconden naar 320 km/u kunnen knallen en een topsnelheid van 402 km/u bereiken. Of dat allemaal lukt moeten we nog maar zien, maar een atmosferische V12? Yes please! Uiteraard wordt het, gezien de tijd waarin we leven, gekoppeld aan een lichtgewicht batterijsysteem dat wordt aangeleverd door Rimac. In combinatie zou dit moeten zorgen voor ’s werelds snelste “all-electric hypercar”. Rimac is een opvallende partner, we kennen ze van hun Concept-One. De Concept-One liet onder andere Tesla en de La-Ferrari ver achter zich en maakte het een 918 erg lastig.

De V12 zal gekoppeld worden aan een op maat gemaakte `flappy-paddle gearbox”. Deze wordt ontworpen en geproduceerd door Ricardo en zal aan de specificaties moeten voldoen van Red Bull Advanced Technologies, wat dat ook mag betekenen…De Monocel van de AM-RB 001 is 100% van carbon fibre en zal geproduceerd worden door Multimatic. De jongens van Multimatic waren ook betrokken bij de One-77 en de Vulcan.

De beoogde power-to-weight ratio is 1:1, hetzelfde dus als het eitje uit Zweden. Erg ambitieus. Om al dit geweld weer te stoppen zijn Alcon en SurfaceTransforms ingeschakeld om de remmen de ontwikkelen. Er worden naar verwachting 150 stuks gebouwd exclusief 25 stuks als trackspecial.

De eerste exemplaren rollen in 2019 van de band, aldus Aston Martin. Wat ons betreft kunnen ze niet vroeg genoeg beginnen!

Ook interessant!

  • Gespot - Nog een peperdure Aston Martin V12 Speedster voor Nederland
  • Wat is Aston Martin van plan met deze mysterieuze hypercar?
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!
  • Aston Martin hypercar
    Aston Martin hypercar krijgt Mercedes motor

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

am-rb-001, Aston Martin, cosworth, hypercars, Red Bull Racing, rimac, V12

Vorig bericht: « Lease maar: Audi Q2 of MINI Countryman
Volgend bericht: Bizar: auto sleurt voetganger mee in 020 »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    15 februari 2017 om 14:13

    Kicken! Dit is er weer 1 in de orde v/d McLaren P1 toen deze geintroduceerd werd. Hightech, mooie materialen en mooie cijfers. Een V12 is mooi als petrolhead. Maar had stiekem ook wel gehoopt op iets echt innovatiefs.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 februari 2017 om 14:59

      @str8six: Het innovatieve zit hem hier vooral in de aerodynamica. Veel ground-effect en negatieve ruimte waardoor je geen al dan niet omhoog klappende spoilers of flapjes nodig hebt.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        15 februari 2017 om 15:44

        @Edge: Klopt helemaal. Maar doel meer op de motor. Had met zulke progressie meer iets verwacht in de trant van de nieuwe Benz hypercar. Een meer F1-achtige 1.6 superturbo motor met KERS enzo.

        Login om te reageren
        • edjehaze zegt

          15 februari 2017 om 16:27

          @str8six: zoals je zelf zegt; als petrolhead is dit alleen maar véél mooier!

          Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          15 februari 2017 om 16:32

          @str8six: en dan elke 2000 km een brandje moeten blussen, aangezien dit ding ruim 1000 pk moet hebben. nee, das lekker inovatief, gratis brandblussers bijvullen als je em in 2017 bestelt…

          Login om te reageren
          • str8six zegt

            16 februari 2017 om 11:05

            @gwnbmw: zal wel meevallen, het is geen VAG product he ;-)

            Login om te reageren
            • gwnbmw zegt

              16 februari 2017 om 16:33

              @str8six: mercedes heeft volgens mij aangetoond dat je met een motor richting de duizend pk zo’n 2 tot 3 duizend kilometer kan rijden. daarna doen ze poef.

              Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      15 februari 2017 om 18:56

      @str8six: die innovatieve supercar is er al.. Heet iets van tesla oid. Doet 0-100 binnen 2.5 sec in volledige stilte! En ook nog is zonder enige uitstoot! Fantastisch toch?
      On topic,
      Of hoor jij liever net als ik die brullende motor en interesseert die uitstoot je ook geen fluit?

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        15 februari 2017 om 20:07

        @tvr1974: en bij hernemingen wordt je eruit gereden door een polo.

        Login om te reageren
  2. madmarky zegt

    15 februari 2017 om 14:15

    Waar Koenigsegg met de One:1 enkel een geblazen V8 gebruikte zal Aston Martin hier electrokracht inzetten. Ik verwacht een 700-800pk uit de V12 en de rest zal electrisch aangevuld worden om aan de 1:1 te komen. Oftewel Vulcan geluid met nog heftigere prestaties, gaaf!

    Login om te reageren
    • solksagen zegt

      15 februari 2017 om 16:21

      @madmarky: A.M. designbaas Marek Reichmann sprak in december van 60 kW (80 pk) KERS voor korte boosts.

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    15 februari 2017 om 14:23

    Qua specs natuurlijk bizar. Vind het geen mooie auto.

    Login om te reageren
  4. aug1 zegt

    15 februari 2017 om 14:24

    Uiterst Dik! Zou Max er ook eentje krijgen bij een kampioenschap? Weet dat Hamilton ook wel eens zo’n soort afspraak heeft gemaakt met Ron Dennis voor een Mc Laren F1 LM(dacht 3x WK).

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      15 februari 2017 om 16:41

      @aug1: ik denk niet dat max daar al goed genoeg voor is, en zodra ie daar wel goed genoeg voor is (paar kampioenschappen op zak) is er geen nieuwe meer.

      Login om te reageren
  5. corvc6zo6 zegt

    15 februari 2017 om 14:28

    ben blij om te horen dat de natuurlijk ademende v12 nog effen langer bij ons blijft.

    Login om te reageren
  6. misterdrogba zegt

    15 februari 2017 om 14:30

    Wat een bizarre cijfers. Hoe noem je zoiets een Hypercar of is het ook een stapje daarboven?

    We zullen er waarschijnlijk weinig van terugzien gezien het een collectors item is, maar het carrosserie is geen plaatje om naar te kijken. Had wel wat anders verwacht van Aston.

    Login om te reageren
    • aambei zegt

      15 februari 2017 om 18:05

      @misterdrogba: een ultracar misschien ?

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      15 februari 2017 om 19:29

      @misterdrogba: Koenigsegg noemt de Regera een Megacar omdat hij precies 1 megawatt aan vermogen levert.

      Login om te reageren
  7. JelleEp3 zegt

    15 februari 2017 om 14:35

    Maakt Aston-Martin ook nog iets zelf?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 februari 2017 om 14:42

      @jelle166: Ik heb gehoord dat zij de autohoes aanleveren.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        15 februari 2017 om 15:24

        @berlinetta: En het briefpapier voor het koopcontract.

        Login om te reageren
  8. viezefreddyw zegt

    15 februari 2017 om 14:39

    Klinkt leuk, zal zo te zien kneiterhard gaan en misschien wel records breken. Het ontbreekt hem alleen aan schoonheid…

    Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    15 februari 2017 om 14:43

    Ze kunnen gewoon de motor van de lambo Aventador er in hangen dus ;)

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      15 februari 2017 om 14:46

      @mrrallycross: nee die vatten vlam toch?

      Login om te reageren
  10. Aquios zegt

    15 februari 2017 om 14:47

    Waarschijnlijk begrijp ik het gewoon niet goed, maar hoe kan een auto met een 6,5L V12 waar een electromotor aan gekoppeld wordt nou zorgen voor ’s werelds snelste “all-electric hypercar”? Is het dan niet een Hybrid?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 februari 2017 om 15:04

      @aquios: Lijkt mij een schrijffoutje van de auteur. De andere autosites die hierover berichten, doelen met dat stukje op de wagen van Rimac zelf, en niet op de AM RB 001. Die wordt ‘gewoon’ hybride.

      Login om te reageren
      • Aquios zegt

        15 februari 2017 om 15:20

        @edge: Ah ok. Das duidelijk dan :)

        Login om te reageren
  11. wpgt zegt

    15 februari 2017 om 14:49

    “all-electric hypercar”, betekent dit dat de V12 slechts als generator voor elektromotoren gaat dienen?

    Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    15 februari 2017 om 14:58

    Natuurlijk een gaaf apparaat, maar mooi is anders

    Login om te reageren
  13. appelvis zegt

    15 februari 2017 om 15:06

    0-320 in 10 seconden?!

    Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      15 februari 2017 om 15:14

      @appelvis: Bravo! Avi-niveau uit! Zonder dollen, ik moest ook even goed lezen waarna een totaal gevoel van verwondering en wanhoop tot mij kwam met wat dat zou betekenen voor mijn organen.

      Login om te reageren
  14. ekidey zegt

    15 februari 2017 om 15:48

    Pagani Huayra is that you?

    Login om te reageren
  15. martijn11 zegt

    15 februari 2017 om 16:08

    Waarschijnlijk zullen we hem toch niet zien, want waarschijnlijk komt ie in een autocollectie…

    Login om te reageren
  16. Edge zegt

    15 februari 2017 om 16:48

    Tot nu toe klinkt het allemaal veelbelovend, zowel qua specs als qua partners waar ze mee samenwerken. En dat ze zoveel uitbesteden vind ik ook niet zo vreemd. Red Bull kan bijvoorbeeld prima zelf die carbon badkuipjes maken, maar stel je eens voor hoe lang dat gaat duren als men dat tussen het maken van F1 onderdelen door moet doen? Dan kun je beter zoals hier een partner zoeken die dat ook goed kan en de specificaties aan te leveren.

    Login om te reageren
  17. rob5nismo zegt

    15 februari 2017 om 17:17

    Van 0 naar 320 in 10 sec??
    Dan stopt de aarde ff met draaien als dat ding met launch control weg knalt

    Login om te reageren
  18. jasvl zegt

    15 februari 2017 om 17:27

    Ik ben heel erg benieuwd naar deze machine. Ook hoe de strijd gaat verlopen met de mercedes want laten we eerlijk zijn, de p1, laferrari en 918 zijn geen concurrent meer in 2019.
    Het uiterlijk vind ik juist heel gaaf, een gedown designde lemans racer voor de straat!

    Login om te reageren
  19. kennone zegt

    15 februari 2017 om 18:16

    Zo Tesla!! Nu jullie!!! (Is de laatste tijd niet vaak dat je dat kan zeggen)

    Login om te reageren
  20. driver38 zegt

    15 februari 2017 om 18:20

    Hoe kan dit ding met een atmosferische motor nog concurreren met turbomotoren? Met turbo(s) had hier toch veel meer vermogen uit gehaald kunnen worden?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North