• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin wil het Britse Ferrari worden

Auteur: machielvdd, gepost 9 april 2020 om 20:04 – 13 Reacties

Moeten we daar blij mee zijn?

Het is geen geheim dat Aston Martin in zwaar weer verkeert. Blijkbaar doen ze toch iets niet goed, maar wat? Gelukkig is er de reddende engel in de hoedanigheid van Lawrence Stroll. De multimiljonair brengt niet alleen een enorme zak geld mee, maar ook ervaring.

Het toeval wil dat Lawrence Stroll lange tijd actief is geweest als Ferrari-importeur in Canada. Hij weet dus precies hoe Ferrari het aanpakt. Wat is namelijk de strategie van Ferrari? Niet zo veel mogelijk auto’s bouwen, maar zo veel mogelijk winst maken per auto.

Lawrence Stroll wil diezelfde strategie toepassen op Aston Martin. Het Britse merk produceert nu 5.800 sportwagens per jaar. CEO Andy Palmer zegt in een interview met Autocar: “Dat worden er minder in 2020.” Palmer lijkt dus maar wat graag de zogenaamde ‘Ferrari-strategie’ uit te willen voeren. Of zou het een mooi verhaaltje zijn om te verdoezelen dat de Vantage niet het verwachte succes is?

Let wel: Palmer heeft het over sportwagens. Er komt namelijk wel degelijk een ‘volumemodel’ in vorm van de DBX. Dit lijkt dus enigszins in tegenspraak te zijn met de eerder genoemde strategie. Toch ziet Palmer dat anders. Volgens hem volgt Aston Martin ook met de DBX het voorbeeld van Ferrari. Ze laten de klanten de auto individueel samenstellen en vervolgens (lang) wachten.

Waar Aston Martin in ieder geval de Ferrari-toer mee opgaat: de plaatsing van de motoren. Er zitten namelijk diverse auto’s met middenmotor in de pijplijn, waaronder de Valkyrie. Hierin heeft Palmer echter nog niet de hand gehad, aangezien deze modellen al lang in ontwikkeling zijn. Naast de Valkyrie krijgen ook de Valhalla en de nieuwe Vanquish (zie foto) een middenmotor.

Hoewel Aston Martin ook een sterke merknaam heeft, mede dankzij een zekere geheim agent, is het nog geen Ferrari. Het Italiaanse merk heeft zo’n ongelofelijk sterke naam dat ze eigenlijk alles kun maken. Exorbitant hoge prijzen, lange wachttijden, mensen de deur wijzen: klanten blijven toch wel kopen. Helaas geldt dat niet voor Aston Martin. Misschien kunnen ze daarom toch maar beter het Britse Aston Martin blijven.

Via: Autocar

Ook interessant!

  • Lawrence Stroll vindt Lance Stroll ontzettend goed
  • Vettel heeft geen baas
    Vettel heeft geen baas meer sinds gisteren
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Andy Palmer, Aston Martin, Lawrence Stroll

Vorig bericht: « De Koenigsegg Gemera haalt een frisse neus
Volgend bericht: Koop deze bizarre occasion bij onze zuiderburen »

Lees Interacties

Reacties

  1. fisto zegt

    9 april 2020 om 20:11

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    On topic: De huidige styling van Ferrari kan me echt niet bekoren. Dat doet Aston echt een stuk beter met die modellen met middenmotoren

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      9 april 2020 om 20:46

      @fisto: de Roma ook niet?

      Login om te reageren
      • fisto zegt

        9 april 2020 om 21:48

        Eerlijk is eerlijk, die is idd wel mooi. Ik snap vooral niet waarom zoveel Ferrari’s van die geforceerde rare koplampen hebben. De F8, de F12, de 458, 488, etc.

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    9 april 2020 om 20:21

    Kom maar door. Het zou fijn zijn als ze het gewoon redden….

    Login om te reageren
  3. ericd zegt

    9 april 2020 om 20:22

    Nee. Dat was McLaren al. Vantage is niet alleen visueel een teleurstelling van jewelste, op TopGear afgemaakt als teveel lijkend op een bottom feeder (vis dus), maar bij uitkomen haalde hij het al niet bij de uitgaande 911 qua prestaties. Laat staan bij de nieuwe. Ik vind de dashboard van de Vantage nog het grootste drama. Alsof je in een ding uit StarWars zit. Designers naar buiten sleuren, tegen de muur zetten en…. ontslag geven.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      10 april 2020 om 00:34

      @ericd: “Dat was McLaren al.”

      Bedoel je dat McLaren het Britse Ferrari is? Want dat zou ik ferm durven betwijfelen…

      Login om te reageren
      • Friez zegt

        10 april 2020 om 10:57

        @Esprit_de_Flandre: qua betrouwbaarheid en bouwkwaliteit zitten Mclaren en Ferrari al wel redelijk op één lijn, vrij beroerd dus.

        Login om te reageren
  4. SvenskaAeroplanAB zegt

    9 april 2020 om 20:54

    Aston Martin wist zich met name goed te onderscheiden als chique gentleman racers, en prachtige GT’s. Nu zijn het qua styling en imago generieke ‘sportauto’s’, en daar zijn er al genoeg van…

    Login om te reageren
  5. FieRo zegt

    9 april 2020 om 22:11

    Ze missen tegenwoordig een eigen ‘solid heritage’; verschillende eigenaren, een aparte motorleverancier etc.. Er is gespeeld met dit merk en Ferrari heeft alles in eigen hand kunnen houden. Ik denk dat hier het verschil zit in beleving voor eventuele kopers..

    Login om te reageren
  6. vaakbenjetebang zegt

    9 april 2020 om 22:22

    Het Britse Ferrari? Eerder het nieuwe TVR, ben ik bang. Aston Martin is ‘het’ kwijtgeraakt. Eerst te lang ‘steeds dezelfde’ auto gebouwd, vervolgens te geforceerd vernieuwd en een auto gebouwd waar nauwelijks iemand op zit te wachten, en overgeleverd aan de grillen van een particuliere geldschieter.

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    10 april 2020 om 09:08

    Liever AM dan McLaren

    Login om te reageren
  8. harie zegt

    10 april 2020 om 11:34

    Ik snap geen hout meer van de marktstrategie van AM. Ze hadden een eigen ‘niche’ als exclusieve GT en ‘gentlemens racer’…. Exclusiever dan Jaguar, chiquer dan Ferrari, stijlvoller dan Porsche. Het toppunt van Britse, sportieve chique… In een AM kwam je voorrijden bij een chique restaurant en trok je je niks aan van het stijlloze plebs in een Ferrari, Lamborghini of Porsche…. In plaats van deze kracht te benutten en verder uit te bouwen gaan ze een beetje overal van mee proberen te snoepen. Resulterend in een productportfolio die straks vlees noch vis is…

    Maar goed, wat weet ik er eigenlijk van…?

    Login om te reageren
  9. iannuzi zegt

    10 april 2020 om 17:39

    En Stroll jr wereldkampioen! Beide zijn dromen die niet uitkomen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North