• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Aston Martin wil meer upmarket gaan

Auteur: robbie, gepost 22 oktober 2008 om 21:34 – 19 Reacties

Aston Martin Upmarket

Aston Martin is momenteel druk aan het nadenken over de opvolgers van de DB9 en V8 Vantage die in 2011 op de markt moeten komen. En hoewel de huidige modellen redelijk succesvol zijn denkt Aston Martin er sterk over na om de opvolgers een stuk duurder te maken. Zou zou de opvolger van de V8 Vantage (met de codenaam VH600) qua prijs richting de huidige DB9 kruipen (215.000 euro) en de opvolger van de DB9 (met de codenaam VH500) zou qua prijs meer richting de DBS gaan (340.000 euro).

Hoewel Aston Martin op dit moment geen problemen heeft om jaarlijks zes a zevenduizend auto’s te verkopen, maar in de toekomst denken ze dat het een stuk moeilijk kan gaan worden. Daarom willen ze modellen maken die minder mainstream zijn en waar ze dus een hogere prijs voor kunnen vragen. Want zo’n V8 Vantage zie je tegenwoordig op elke straathoek staan.

Door de opvolgers van de V8 Vantage en DB9 exclusiever te maken schept Aston Martin ook productieruimte voor de wederopstanding van Lagonda. Ook doet het gerucht dat de opvolger van de V8 Vantage of DB9 een middenmotor gaat krijgen nog steeds de ronde. Door dat te doen zou Aston Martin (eindelijk) wat meer onderscheid aanbrengen tussen haar verschillende modellen. (bron: autoweek.com)

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db9, v8vantage

Vorig bericht: « Rijbewijs kwijt bij 2x rijden onder invloed
Volgend bericht: Eco-rape: Action Mobil Globecruiser 2008 »

Lees Interacties

Reacties

  1. MATSS zegt

    22 oktober 2008 om 21:43

    aan de een kant vind ik het goed omdat ze dan exclusiever worden maar aan de andere kant zijn ze moeilijker berijkbaar voor den normalen mens

    k denk ook dat er dan iets zal gebeuren me de tweedehandsprijzen van de Aston’s nu en van vroeger

    Login om te reageren
  2. Audiofreak zegt

    22 oktober 2008 om 21:46

    Het moet ook niet zoals RR worden, het mag lekker exlusief blijven. Ik vind Astons niet moeders mooiste (No offense, die moeder had een kind dat Lamborghini heettte die wèl moeders mooiste is, vind ik) maar ze hebben wel een ziel.

    Login om te reageren
  3. RA999 zegt

    22 oktober 2008 om 21:47

    @ MATSS
    Ik denk sowieso niet dat Aston voor ‘den normalen mens’ is, meer voor mensen die gewoon veel geld hebben en niet al te moeilijk doen over de prijs ;)

    Login om te reageren
  4. RenJie zegt

    22 oktober 2008 om 21:47

    hmmz.. de prijs van de AMV8 omhoog krikken lijkt me niet zo slim, ook al willen ze wat exclusiever worden. Ze willen misschien een auto produceren die wat minder mainstream is, maar ik denk dat er genoeg automerken zijn die ook niet zo mainstream zijn.

    Het is echt niet zo dat de V8 mainstream is of lijkt, ook al verkopen ze er heel veel van (of ik woon gewoon in een pauperbuurt). Het heeft meer met het imago te maken denk ik. Voordat de V8 zo mainstream is als de 911, moeten ze de prijs flink omlaag gooien en er heel veel van produceren; en zelfs dan lukt het niet denk ik.

    Voor zover mijn gedachten over “mainstream”

    Over de middenmotor: Ik denk dat er nog genoeg verschil zit tussen een Aston- en een Ferrari-rijder, dus over concurrentie door de prijs hoeven ze zich niet echt druk te maken denk ik.

    Login om te reageren
  5. RenJie zegt

    22 oktober 2008 om 21:48

    Offtopic: wat zeg ik vaak “denk ik” o.O

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    22 oktober 2008 om 21:49

    De DB9, een auto waarbij de schoonheid mij kritiekloos passeert.

    Dat ze upmarket gaan geloof ik verder wel. Wat mij echter meer interesseert is de invloed van Prodrive in de toekomst. Een bedrijf zoals Prodrive met hun reputatie daar moet toch gewoon wat moois uit ontstaan?

    Login om te reageren
  7. RA999 zegt

    22 oktober 2008 om 21:56

    @ RenJie
    Och, je denkt tenminste. Het had slechter gekund :)

    Login om te reageren
  8. Mr. V8 zegt

    22 oktober 2008 om 22:05

    Hmm, weet niet of mensen bereid zijn om 215000 neer te leggen voor een AMV8, voor minder geld heb je ook betere auto’s. (M6, 911 etc.) Als ze iets upmarket willen doen moeten ze gewoon met speciale autos komen zoals die One-77 maar anders denk ik dat ze het toch moeten afleggen tegen de grote duitse concerns en al hun dochtermerken… (lees bentley, lamborghini etc.)

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    22 oktober 2008 om 22:24


    Joeplahoi! Het heeft er weliswaar wat mee te maken. ;)

    Login om te reageren
  10. bozewolf zegt

    23 oktober 2008 om 00:35

    Als Aston auto’s blijft maken van een schoonheidsgehalte a la DB-7 of DB-9 dan zullen hun wagens zelfs voor tweemaal zo veel geld als warme broodjes over de toonbank stuiven.

    Login om te reageren
  11. Zoef zegt

    23 oktober 2008 om 00:43

    Gewoon je auto’s duurder maken maakt je niet zomaar exclusiever. Een prijs moet altijd verantwoord zijn. Door materialenkeuze bijvoorbeeld. Als een Aston bijvoorbeeld uit aluminium zou zijn en veel koolstof en titanium zou bevatten op plaatsen waar een M6 het nog steeds met pisbakkenstaal moet stellen.
    Ook door electronica. Wegliggings-software moet superieur zijn, actieve veringssystemen en tutti quanti moeten van topniveau zijn.
    Wat meteen een reden is waarom een merk als Aston haast niet meer op zichzelf kan staan, maar op zijn minst zeer nauwe samenwerking moet hebben met de top van de industrie (lees BMW of Mercedes en misschien een Japans merk)

    Login om te reageren
  12. Tombnolz zegt

    23 oktober 2008 om 00:55

    Uiteindelijk kan het mij niet schelen, want ik zal me er nooit een kunnen kopen, maar toch zeg ik “doe het niet”. Want als je een auto “minder mainstream” wil maken, dan wordt hij dus wat extremer. En extreme auto’s (bvb. de SLR-McLaren) zijn meestal niet zo elegant. En daar zijn we dus: Astons moeten elegant blijven.

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    23 oktober 2008 om 03:25

    @Mr. V8, het rare is dus dat Aston Martin volgens de tam-tam maar 25 serieuze kopers heeft weten te vinden voor de One-77. Dat is dus een stuk minder dan de 100 kopers die we eerst hoorden.

    Blijkbaar zal dus een groot deel van de auto’s naar handelaren en speculanten gaan…

    Login om te reageren
  14. Eric zegt

    23 oktober 2008 om 07:58

    Toen Bez de nieuwe directeur werd had men bij AM een prototype klaar met middenmotor. Bez zei dat AM auto’s moesten zijn met motor voorin en middenmotors voor Italianen. Het prototype staat achter een muur ergens in de fabriek en ze zijn aan de DB9 begonnen. Gaan ze dit proto terug te voorschijn halen? Ben benieuwd.

    Login om te reageren
  15. Jan Rap zegt

    23 oktober 2008 om 09:43

    ah kudt!
    Ik hoopte toch wel binnen tien jaar een AM te kunnen kopen, als dit doorgaat zal ik dat helaas moeten uitstellen.
    Of het moet dan maar een tweedehands DBS worden ofzo…

    Login om te reageren
  16. JRDN zegt

    23 oktober 2008 om 12:58

    Ja dan moet je er wel wat aandoen dat je niet door een beetje 911 van hetzelfde prijs niveau als de huidige V8, er uit wordt gereden. Het gaat niet alleen maar om het uiterlijk! :P Het moet allenmaal wel geloofwaardig blijven.

    Login om te reageren
  17. DRU zegt

    23 oktober 2008 om 13:13

    @ Rick Dos, wat zeg je dat mooi. “Een auto waarbij de schoonheid mij kritiekloos passeert”. So true. Ik heb dit niet wetenschappelijk onderzocht, maar ergens zijn er toleranties waarbinnen je schoonheid objectief kan beoordelen. Waarbij veel kennis (=smaak) niet nodig is om een auto mooi te vinden. De DB9 valt ruimschoots binnen die toleranties en is toch niet saai. Dat vind ik zo knap gedaan.

    Login om te reageren
  18. FrankyCash zegt

    23 oktober 2008 om 15:22

    en wat doet dit met de prijs van de Rapide??

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    23 oktober 2008 om 16:35

    Nou, de vlaeminck, dan heb je precies het juiste model gekozen om verliefd op te zijn. Deze is nog een beetje betaalbaar… ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North