ATS 300 Leggera, waar dames de benen voor spreiden

Auteur: , 25 Reacties

De Italiaanse fabrikant Automobili Turismo e Sport (ATS) werd vorig jaar nieuw leven ingeblazen. Blijkbaar gaat het erg goed met ze, want het derde model is hier.

Na de verschikkelijk coole Sport 1000 straatracer en de uiterst stijlvolle 2500 GT in 2012, is het tijd om opnieuw een klassiek design met moderne technologie te combineren.

De 300 Leggera is een hommage aan de Italiaanse sportauto’s van de jaren ’50 en ’60. Dit betekent wulpse rondingen, kleine ruitjes, spaakwielen, en uiteraard een witte cirkel om je startnummer in te plakken.

Net zoals de wagens die ter inspiratie stonden, is de 300 Leggera een lichtgewicht. Slechts 650 kg, aangedreven door een 1,6-liter turbomotor met iets meer dan 200 pk. Extra interessant wordt het gebrek aan tractiecontrole en remkrachtverdeler. Wie even snel rekent heeft al kunnen zien dat de ‘300’ in de naam staat voor de vermogen-gewichtsverhouding van 300 pk per ton.

Prijzen beginnen bij 30.000 euro, maar dit kan snel oplopen. Elk exemplaar wordt helemaal naar wens van de klant gebouwd. Begin volgend jaar moeten de eerste leveringen plaatsvinden in Europa en Amerika.



25 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
“Een hommage aan de Italiaanse sportauto’s van de jaren 50 en 60” maar waarom vind ik m dan zoveel op een E-type lijken?
@coenijn: Omdat je er geen verstand van hebt.
@alcantara: dat klopt wel, maar t was gewoon mijn observatie. Ik bedoelde ook meer de neus en langgerekte motorkap eigenlijk dan het geheel.
@alcantara:

Tudum tsss
@coenijn: hij lijkt ook een beetje op de Ferrari 250 gto
@nickjdeg: De kont heeft wat van een wiesmann.
@coenijn:
Lijkt meer op een Ginetta G20 en niet alleen qua uiterlijk, ook de specs zijn nagenoeg gelijk.
@tupperware:
Daar heeft hij idd veel van weg, nog meer lijkt het een moderne interpretatie van de G4.
http://www.paul-stephens.com/images_cms/large/ginetta-g4-just-arrived_4756.jpg
@coenijn:
Zoek eens naar een Ferrari 250GTO uit 1964. Of een Ferrari 275LM.
@coenijn: ja een e-type neus met een cobra kont… Je hebt er wel verstand van..
@johannes79: ja ik bedoelde ook de neus eigenlijk, niet de achterkant
Leuk, geen spek voor mij bek maar de spec’s zijn wel heel leuk.

Ik zou er eens eentje live moeten zien. Voor 30K kan het een hele dure of wel een hele goedkope wagen zijn.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Heeft erg veel weg van een AC Cobra, maar dan op een lelijke manier, niet maken dus.
Een auto waar dames hun benen voor spreiden? Dames?
@rob68: Dit is veel te classy voor slettenbakken. ;)
@maru:
Nu weten wij ook waarvoor Maru het aspirientje tussen de knie├źn laat vallen..
@rob68: Meestal ook voor een grote zwans.
Er zit geen dak op.
@p924:
Bedankt dat je mij daar even op wijst, het was mij niet opgevallen.
Goed te pruimen, productieklaar maken en eentje voor m’n deur parkeren.
Ik had de cursor al boven de bestelknop staan, toen de hagelbui die er op dit moment valt, mij er op wees dat zo’n impulsaankoop misschien toch niet meer zo’n heel goed idee is.
Ik ruil er wel mijn Honda Prelude voor in maar 30.000?
Geen remkrachtverdeler?? Wtf is dat? Bedoelt men hier ABS of rembekrachtiging?? Lijkt me heel sterk dat de remkracht gelijk over alle vier wielen wordt geplant, zou voor spektakel zorgen in zo’n apparaatje…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).