• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ATS 300 Leggera, waar dames de benen voor spreiden

Auteur: maru, gepost 3 november 2013 om 14:14 – 25 Reacties

Afbeelding ATS 300 Leggera, waar dames de benen voor spreidenAfbeelding ATS 300 Leggera, waar dames de benen voor spreidenAfbeelding ATS 300 Leggera, waar dames de benen voor spreidenAfbeelding ATS 300 Leggera, waar dames de benen voor spreidenAfbeelding ATS 300 Leggera, waar dames de benen voor spreiden

ATS 300 Leggera
De Italiaanse fabrikant Automobili Turismo e Sport (ATS) werd vorig jaar nieuw leven ingeblazen. Blijkbaar gaat het erg goed met ze, want het derde model is hier.

Na de verschikkelijk coole Sport 1000 straatracer en de uiterst stijlvolle 2500 GT in 2012, is het tijd om opnieuw een klassiek design met moderne technologie te combineren.

De 300 Leggera is een hommage aan de Italiaanse sportauto’s van de jaren ’50 en ’60. Dit betekent wulpse rondingen, kleine ruitjes, spaakwielen, en uiteraard een witte cirkel om je startnummer in te plakken.

Net zoals de wagens die ter inspiratie stonden, is de 300 Leggera een lichtgewicht. Slechts 650 kg, aangedreven door een 1,6-liter turbomotor met iets meer dan 200 pk. Extra interessant wordt het gebrek aan tractiecontrole en remkrachtverdeler. Wie even snel rekent heeft al kunnen zien dat de ‘300’ in de naam staat voor de vermogen-gewichtsverhouding van 300 pk per ton.

Prijzen beginnen bij 30.000 euro, maar dit kan snel oplopen. Elk exemplaar wordt helemaal naar wens van de klant gebouwd. Begin volgend jaar moeten de eerste leveringen plaatsvinden in Europa en Amerika.

Ook interessant!

  • Video: naar 300 km/u accelereren in een LaFerrari voelt zo
    Video: naar 300 km/u accelereren in een LaFerrari voelt zo
  • Dit is de duurste Mercedes 300 SL ooit geveild
  • Belgische coureur doet 300 km/u op de openbare weg
  • Video: zo voelt ingehaald worden met meer dan 300 km/u
    Video: zo voelt ingehaald worden met meer dan 300 km/u

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Automobili-Turismo-e-Sport, Cabrio

Vorig bericht: « Rolls-Royce Wraith cabrio komt pas in 2015
Volgend bericht: Schultz: meer asfalt zal verkeersproblemen niet oplossen »

Lees Interacties

Reacties

  1. coenijn zegt

    3 november 2013 om 14:19

    “Een hommage aan de Italiaanse sportauto’s van de jaren 50 en 60” maar waarom vind ik m dan zoveel op een E-type lijken?

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      3 november 2013 om 14:23

      @coenijn: Omdat je er geen verstand van hebt.

      Login om te reageren
      • coenijn zegt

        3 november 2013 om 15:38

        @alcantara: dat klopt wel, maar t was gewoon mijn observatie. Ik bedoelde ook meer de neus en langgerekte motorkap eigenlijk dan het geheel.

        Login om te reageren
      • TomRS6 zegt

        3 november 2013 om 15:56

        @alcantara:

        Tudum tsss

        Login om te reageren
    • nickjdeg zegt

      3 november 2013 om 15:01

      @coenijn: hij lijkt ook een beetje op de Ferrari 250 gto

      Login om te reageren
      • FredT zegt

        3 november 2013 om 15:22

        @nickjdeg: De kont heeft wat van een wiesmann.

        Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 november 2013 om 15:10

      @coenijn:
      Lijkt meer op een Ginetta G20 en niet alleen qua uiterlijk, ook de specs zijn nagenoeg gelijk.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        3 november 2013 om 20:12

        @tupperware:
        Daar heeft hij idd veel van weg, nog meer lijkt het een moderne interpretatie van de G4.

        Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      3 november 2013 om 15:23

      @coenijn:
      Zoek eens naar een Ferrari 250GTO uit 1964. Of een Ferrari 275LM.

      Login om te reageren
    • johannes79 zegt

      3 november 2013 om 15:27

      @coenijn: ja een e-type neus met een cobra kont… Je hebt er wel verstand van..

      Login om te reageren
      • coenijn zegt

        3 november 2013 om 15:36

        @johannes79: ja ik bedoelde ook de neus eigenlijk, niet de achterkant

        Login om te reageren
    • topless zegt

      3 november 2013 om 18:30

      @coenijn:

      De e-type lijkt dan weer op de Alfa Disco Volante.

      Login om te reageren
  2. Hupke zegt

    3 november 2013 om 14:26

    Leuk, geen spek voor mij bek maar de spec’s zijn wel heel leuk.

    Ik zou er eens eentje live moeten zien. Voor 30K kan het een hele dure of wel een hele goedkope wagen zijn.

    Login om te reageren
  3. Robbert89 zegt

    3 november 2013 om 14:28

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. SpeedGeneration zegt

    3 november 2013 om 14:35

    Heeft erg veel weg van een AC Cobra, maar dan op een lelijke manier, niet maken dus.

    Login om te reageren
  5. rob68 zegt

    3 november 2013 om 14:46

    Een auto waar dames hun benen voor spreiden? Dames?

    Login om te reageren
    • maru zegt

      3 november 2013 om 14:56

      @rob68: Dit is veel te classy voor slettenbakken. ;)

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        3 november 2013 om 15:12

        @maru:
        Nu weten wij ook waarvoor Maru het aspirientje tussen de knieën laat vallen..

        Login om te reageren
    • heidi zegt

      3 november 2013 om 16:45

      @rob68: Meestal ook voor een grote zwans.

      Login om te reageren
  6. p924 zegt

    3 november 2013 om 15:53

    Er zit geen dak op.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 november 2013 om 16:20

      @p924:
      Bedankt dat je mij daar even op wijst, het was mij niet opgevallen.

      Login om te reageren
  7. xilver zegt

    3 november 2013 om 16:45

    Goed te pruimen, productieklaar maken en eentje voor m’n deur parkeren.

    Login om te reageren
  8. Robert zegt

    3 november 2013 om 18:35

    Ik had de cursor al boven de bestelknop staan, toen de hagelbui die er op dit moment valt, mij er op wees dat zo’n impulsaankoop misschien toch niet meer zo’n heel goed idee is.

    Login om te reageren
  9. redneckdarian zegt

    3 november 2013 om 18:36

    Ik ruil er wel mijn Honda Prelude voor in maar 30.000?

    Login om te reageren
  10. davelepeef zegt

    3 november 2013 om 23:31

    Geen remkrachtverdeler?? Wtf is dat? Bedoelt men hier ABS of rembekrachtiging?? Lijkt me heel sterk dat de remkracht gelijk over alle vier wielen wordt geplant, zou voor spektakel zorgen in zo’n apparaatje…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North