• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A0 staat te trappelen achter de coulissen

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 december 2012 om 12:18 – 55 Reacties

Audi A0-impressie


Audi bedient momenteel elk gangbaar segment van de markt, behalve het A-segment. Een instapper onder de A1 zou soelaas bieden, en meteen tegemoet komen aan de trend om steeds kleiner te gaan.

Onder de vele deelnemers in het A-segment kan je een tweedeling maken: de prijsfabrikanten (Aygo, Picanto, en al het andere in lage-lonenlanden geproduceerd driecilinder-spul vol hard plastic), die proberen hun eigenaar zo goedkoop mogelijk van A naar B te transporteren, versus de fabrikanten waar het allemaal net even wat meer mag kosten.

Die laatste categorie wordt bevolkt door Fiat (500), en sinds kort ook Opel (Adam), en wie weet binnenkort door MINI (Rocketman), en kenmerkt zich door het ruime personaliseringsaanbod. Ze richten zich op de stadse yup, en vandaar dat ook de term ‘urban’ je meer dan eens om de oren komt vliegen.

De A1 is met afmetingen van 3954 mm x 1740 mm x 1416 mm al geen immense auto, maar wanneer je in je uppie (haha) met niet veel meer dan een handtas door de stad toert, kan het natuurlijk best kleiner (dat verklaart ook het succes van de Smart in (middel)grote steden als Parijs of Amsterdam, geholpen door Car2Go). Bovendien betaal je voor een instap-A1 al heel rap 20 mille, dus daaronder is zeker nog ruimte.

Een A0 zou profiteren van de Up-architectuur van moederbedrijf Volkswagen. Daarnaast zijn de kleine benzine-motoren, en de toekomstige super-spaardiesel (0.8 TDI) prima geschikt voor een premium A-segmenter, die zich onderscheidt door opties te bieden die nergens anders in het segement verkrijgbaar zijn, sowieso het credo van de VW-groep. Het navenante prijskaartje is voor de westerse yup of dink prima op te hoesten.

Overigens bestaat er al een Audi A0, in de vorm van een Monocycle-concept, maar dat weet toch niemand buiten het designwereldje. Onze impressie is afkomstig van Jochem Hinloopen, en als je clickety-click doet, komt ie groter op je beeldbuis.

Klikk0n!

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, photoshop

Vorig bericht: « Porsche: vier nieuwe modellen binnen zes jaar
Volgend bericht: The Game doet stoer met andermans Veyron »

Lees Interacties

Reacties

  1. jzaero zegt

    4 december 2012 om 12:20

    Uppie (hahaha)! Nee man, wat is er dan nog premium aan? Deze auto’s zijn sowieso voor mensen die letten op het budget, waarom dan een duurdere versie van een goedkope auto kopen. Juist in dit segment nog meer dan een Golf of A3..

    Login om te reageren
    • driftkicker zegt

      4 december 2012 om 16:39

      @jzaero: Klopt niet helemaal wat je zegt. Mijn vrouw wil een kleine auto. Makkelijk parkeren in de stad etc. En meestal zit ze er alleen in. Als je dan 30+ bent en wat geld hebt voor een tweede gezinsauto, mag die ook best comfortabel zijn. En dan zoek je automatisch in de premium klasse. Alleen vindt ze deze Audi wel erg lelijk. Net zoals ze ook de Smart, Ka en Polo verafschuwd. Kleine mooie schattige sportauto met alle comfort van een grote premium? Mijn antwoord was Abarth 595. En die vind ze wél mooi.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        5 december 2012 om 16:59

        @driftkicker: Nee ik snap je punt, maar omdat deze qua basis precies hetzelfde is als een Up, waarom dan alleen voor de badge betalen? Zeker in deze klasse. Als je toch een klein goedkoop autootje zoekt, hoeft het van mij niet een premium badge te hebben.

        Login om te reageren
  2. aventadorsv zegt

    4 december 2012 om 12:20

    Een auto in het A-segment maken? Een neus en embleem op een A-segment auto plakken

    Login om te reageren
  3. MARS zegt

    4 december 2012 om 12:23

    Ben nu al benieuwd naar de 0.5!

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      4 december 2012 om 12:24

      @MARS: A0.5

      Login om te reageren
      • straatpiraat zegt

        4 december 2012 om 13:03

        @MARS: De Audi A-1 schijnt ook mooi te worden!

        Login om te reageren
        • C220AMG zegt

          4 december 2012 om 13:32

          @straatpiraat: Die lijkt zeker op de A1, A3, …?

          Login om te reageren
  4. kaasboerin zegt

    4 december 2012 om 12:25

    Mua, aan de ene kant, ze (lees: VAG) wilde Audi toch als hun ‘premium’ merk behouden?
    Seat/Skoda/VW hebben al een UP..
    Aan de andere kant.. Misschien gaan deze als broodjes over de toonbank, want 4 ringen..

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      4 december 2012 om 12:40

      @kaasboerin: De A1 behaald ook niet moeiteloos te doelstellingen. En Audi heeft op dit moment een beetje last van een negatief design imago. Kleine kans op deze Audi Up in mijn ogen.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 december 2012 om 15:55

      @kaasboerin: VW UP wordt dus Audi Down….

      Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    4 december 2012 om 12:29

    Belachelijk. Maar het zou wel verkopen, dat wel…

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      4 december 2012 om 12:46

      @Esprit_de_Flandre: Hmm, de A1 verkoopt toch ook niet zo denderend, wel oké maar niet overdreven.

      Het is volgens mij ook lang niet zeker dat die A0 zou verkopen, alles zal afhangen van de prijs. Maar als ze hem in Brussel mogen bouwen, hou ik ze niet tegen om het te proberen.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        4 december 2012 om 13:04

        @Carreza: ALS ie er zou komen (waarschijnlijk niet) zal ie wel van dezelfde band lopen waar het bestaande trio van loopt, in Slowakije…

        Login om te reageren
      • straatpiraat zegt

        4 december 2012 om 13:06

        @Carreza: Wat heeft Brussel daar nou mee te maken? Leg uit..

        Login om te reageren
        • stanny zegt

          4 december 2012 om 15:15

          @straatpiraat: Daar maken ze de A1…

          Login om te reageren
          • straatpiraat zegt

            5 december 2012 om 01:41

            @stanny: Maar deze auto gaat toch gebaseerd worden op de Up!.. Of wordt die daar ook al gebouwd?

            Login om te reageren
  6. lamborgfan zegt

    4 december 2012 om 12:31

    Dus morgen zien we de eerste foto’s van de Audi a0/up neem ik aan? (:

    Login om te reageren
  7. CBR600rr zegt

    4 december 2012 om 12:37

    HOU OP!

    Login om te reageren
  8. eklasse zegt

    4 december 2012 om 12:38

    Het heeft een eeuwigheid geduurd voordat de A1concept daadwerkelijk een A1 werd. Ik zie een A0 niet zo snel komen. Zeker niet als UP variant.

    Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    4 december 2012 om 12:39

    Volgens mij is er tot nog toe geen ene enkele kleine Audi succesvol geweest.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 december 2012 om 13:36

      @desjonnies: de A3 is een groot succes en dat was de kleine Audi toen deze op de markt kwam. De A2 is technisch gezien het beste wat Audi ooit gemaakt heeft.

      Login om te reageren
  10. stanny zegt

    4 december 2012 om 12:40

    Ik denk niet dat hij er gaat komen. Misschien dat ze eerder met een A2 zouden komen, welke een sedan versie van de A1 sportback zou zijn. Deze zou dan perfect onder de A3 Sedan gepositioneerd kunnen worden.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      4 december 2012 om 12:55

      @stanny: Als er weer een A2 komt wordt dat geen sedan van de A1 maar een MPV achtige variant.

      Login om te reageren
    • erikvb zegt

      4 december 2012 om 14:39

      @stanny: Dan is dit gewoon de nieuwe A2…ze gaan toch nooit A0 gebruiken. Ondenkbare naam. Watch my words

      Login om te reageren
  11. norge zegt

    4 december 2012 om 12:41

    En natuurlijk wordt dit een op zichzelf staande auto die natuurlijk technisch niks te maken heeft met andere gelijksoortige modellen in het VAG concern. Whoehaha premium niks.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      4 december 2012 om 12:51

      @norge: Hyundai zal ook genoeg onderdelen gebruiken op diverse types, opzich niks mis met kostenreductie.
      *
      Maar damn wat een lelijk hok is deze Audi!

      Login om te reageren
  12. Carreza zegt

    4 december 2012 om 12:42

    En hoeveel moet dan dan kosten?

    15.000 euro voor de instapversie en met enkele opties bij vlot over de 30.000 euro?

    Mij niet gezien.

    Login om te reageren
  13. bsxc2 zegt

    4 december 2012 om 12:48

    Deze AO helt over aan de voorkant door zijn grote grille.

    Login om te reageren
  14. robinio zegt

    4 december 2012 om 12:50

    Ah, en bij Porsche willen ze hun imago behouden, maar elders in de VAG-groep maakt het ze echt geen bal uit dus.

    Ik heb in een Up gezeten, maar het geluid van de motor die je duidelijk in het interieur hoort is niet premium.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      4 december 2012 om 12:59

      @robinio:

      Je moet niet denken dat de Photoshoppers van deze wereld bij VAG werken en het beleid bepalen…

      Login om te reageren
      • sirmustang zegt

        4 december 2012 om 13:46

        @eklasse: Die Bugatti mogen ze van mij zo op de markt brengen! Een echte concurrent voor de Aston Martin Cygnet

        Login om te reageren
      • whoppie zegt

        4 december 2012 om 13:54

        @eklasse: Heel leuk maar waarom die vrouw nou een hoofddoek om moet hebben

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          4 december 2012 om 14:25

          @whoppie: Schaamt zich natuurlijk rot in dat koekblikje..

          Login om te reageren
  15. gforce zegt

    4 december 2012 om 13:01

    Ik denk niet dat de A0 een goede naam wordt. Voor VW zal het denk ik niet zoveel uitmaken of deze nou wel of geen verkoopsucces wordt, dit platform wordt alleen nog maar 1x vaker gedeeld terwijl er slechts kleine aanpassingen hoeven worden gedaan met een veel grotere prijsstijging die daartegenover staat(’t blijft Audi natuurlijk).

    Omdat Audi net als Apple het deels moet hebben van een hip imago denk ik dat als deze er komt dat dit de A1 Mini wordt.

    Login om te reageren
  16. joejojo2012 zegt

    4 december 2012 om 13:02

    @Sir-smokalot:

    Car2Go: Valt nog mee dat je niet meteen doorlinkt naar hun site. Verkapte sluikreclame noem ik het ;) Businessmodel van Autoblog wordt steeds duidelijker zo. Heb nog wel wat linkjes voor je ;)

    Ontopic: Best geinige edel-uppie, moet ie niet al te duur worden tov broertjes en zusjes in het VAG familiehuis.

    Login om te reageren
  17. dennisa zegt

    4 december 2012 om 13:11

    Lol, wat een benaming!
    A0… Anull… You catch my drift.
    Ik zou ‘m niet onder die naam in de Engelse markt zetten :-)

    Login om te reageren
    • geengehoorisrechtdoor zegt

      4 december 2012 om 13:26

      @dennisa: Dat is nog steeds A zero ;).

      Login om te reageren
  18. geengehoorisrechtdoor zegt

    4 december 2012 om 13:18

    Up! 4.0

    Login om te reageren
  19. heyaudi zegt

    4 december 2012 om 13:24

    Dat is toch geen echte Audi? Ik zie nog geen enkele aso met dit ding bumperkleven en medeweggebruikers van de weg duwen. Het asogehalte is veel te laag!

    Login om te reageren
  20. dvt093 zegt

    4 december 2012 om 13:29

    Audi Up! zul je bedoelen. Ik word het zo langzamerhand wel zat van al die rebadges. Nu is dit nog wel ok, omdat Audi, Volkswagen, Seat en Skoda allemaal in hetzelfde schuitje zitten, maar rebadges van bijvoorbeeld Chevrolet vind ik echt niet om aan te zien.

    Login om te reageren
  21. gast zegt

    4 december 2012 om 13:37

    maar is toch wel gek, ik zou namelijk wel een VW of Audi Up kopen en geen Seat of Skoda… Belachelijk eigenlijk nu ik er over nadenk….

    Login om te reageren
    • gast zegt

      4 december 2012 om 13:37

      @gast: maarja, ben ook een fan van Smart..

      Login om te reageren
  22. wessel94 zegt

    4 december 2012 om 14:11

    Een Up is al verschrikkelijk, maar dit slaat echt alles! Iedereen en alles wat hiermee te maken heeft de schreder in wat mij betreft

    Login om te reageren
  23. ropbp zegt

    4 december 2012 om 14:50

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAnu kun je met gemak iedere A1, 2, 3, 4, etc.-Audi rijder al uitlachen, omdat hij veel te veel betaalt voor die paar ringen, maar het zou te belachelijk voor woorden zijn als je deze zou kopen #dankomjeergensandersechtietstekort

    Login om te reageren
  24. mout zegt

    4 december 2012 om 15:28

    ‘Een A0 zou profiteren van de Up-architectuur’.
    Sow, dat zal een hele klus worden!
    Seat en Skoda hebben daar ook veel werk aan gehad / van gemaakt.
    ‘Daarnaast zijn de kleine benzine-motoren, en de toekomstige super-spaardiesel (0.8 TDI) prima geschikt voor een premium A-segmenter’.
    Na jaren onderzoek hebben ze bij Audi ontdekt dat de koffiemolen uit de Up! eigenlijk best geschikt is voor de Up!, en dat ze die best onder eigen badge kunnen verkopen.

    Login om te reageren
  25. JaxDryke zegt

    4 december 2012 om 16:22

    Volkswagen CEO: “Hoe kunnen we de Up! het beste en meest uitmelken? .. Oh .. laten we er zoveel mogelijk andere logo’s op plakken.”

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 december 2012 om 16:29

      @JaxDryke:
      Komt er ook een Lambo versie dan? Kan mooi concurren met de Aston Martin Cygnet….

      Login om te reageren
  26. dreester zegt

    4 december 2012 om 17:25

    A0 klinkt logisch, de enige instelling die ze nog niet hadden gevonden op het kopieerapparaat.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 december 2012 om 17:41

      @dreester:
      Wel jammer dat niemand die snuggere die deze type aanduiding heeft ingevoerd verteld heeft dat hij de volgorde verkeert had.

      Login om te reageren
  27. redbeams zegt

    4 december 2012 om 17:52

    Audi A0 what’s next…audi sub zero???

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 december 2012 om 18:01

      @redbeams:
      Nee, cool worden ze nooit….
      Laat staan sub zero…. Waar was je met je gedachten….

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        4 december 2012 om 20:43

        @jrk68:

        Uhhh da’s waar…zouden eerder de woorden van audi zelf zijn.
        Ik zou ’t dan eerder uncool noemen :)

        Login om te reageren
  28. hape zegt

    4 december 2012 om 22:48

    “Een A0 zou profiteren van de Up-architectuur van moederbedrijf Volkswagen”…………………

    Da’s ook een manier om te zeggen dat het simpelweg om een Up! gaat met Audi logo’s en iets minder lelijke materialen

    Login om te reageren
  29. moveyourmind zegt

    5 december 2012 om 09:58

    Persoonlijk heb ik liever een grote auto, maar het is in ieder geval de mooiste van het viertal op dit platform. Het is even wennen dat Audi met een auto in dit segment komt, maar zo komt het merk wel in het bereik van een jongere doelgroep die later waarschijnlijk doorstromen naar een grotere auto. Je kan je klanten maar alvast binnen hebben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North