• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A4 facelift in de pocket [photoshop]

Auteur: Alwood, gepost 20 oktober 2011 om 16:03 – 62 Reacties

Audi A4 facelift verrassing!


De Audi A4 verliest zijn leuke grote koplampen. Niks wereldschokkends, wel iets scherper en meer in lijn met de nieuwste Audi modellen.

Een nieuw model voor BMW en een facelift voor Audi en Mercedes. Ze werken wel door die Duitsers en niemand wil achter blijven. Toch heb ik mijn vraagtekens bij Audi’s nieuwste neusje. Mercedes lijkt er in te slagen haar C-klasse niet direct mooier maar wel verser te maken. In een nieuwe BMW F30 3 Serie ben je sowieso de bom. De nieuwe Audi-neus kijkt toch wat verdrietig de wereld in.

De facelift accentueert het ‘bolle’ in het ontwerp en de scherpe randjes lijken er af. Een brave auto. Je kan er niet mee driften maar juist heel zuinig en efficiënt meer rijden. Het belangrijkste nieuws voor de aankomende Audi facelift is namelijk de nieuwe 135 gram CO2, 1.8 liter turbo benzine.

Eveneens nieuw in met de aankomende Audi A4 facelift, een 4,2 V8. Mocht je het de afgelopen weken gemist hebben: Audi komt op vrij korte termijn met een nieuwe RS4. Faceliften = RS’en. Voor het eerst stopt Audi de 450pk V8 uit de RS5 in het brave familie/lease hok. Zo braaf als de standaard A4 er uit ziet, zo brutaal is het front op dit nieuwe station-powerhouse. De introductie-datum van de twee blijft nog gissen. Ergens tussen januari en maart 2012 is het meest waarschijnlijk.

Ook interessant!

  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Facelift Audi e-tron
    Facelift Audi e-tron onderweg, maar einde in zicht
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, facelift, photoshop

Vorig bericht: « Nog 41 nachtjes slapen tot de Toyota FT-86 onthulling?
Volgend bericht: Bentley “Passion Pink” Continental GT is prima »

Lees Interacties

Reacties

  1. masterstig zegt

    20 oktober 2011 om 16:09

    Ik vind de koplampen wat te groot voor de voorkant, een kleine facelift maar verder weer netjes.

    Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      20 oktober 2011 om 21:55

      @masterstig:
      De eerste regel begint met: “De Audi A4 verliest zijn leuke grote koplampen.” En jij zegt: “Ik vind de koplampen wat te groot voor de voorkant”. Dan ben ik toch benieuwd wat je van de vorige koplampen vond… :-)

      Ik ben al zo’n beetje m’n hele leven Audi fan, maar kan hier (weer) niet blij van worden. Misschien is S-line uitvoering en met dikke wielen is het anders. Sowieso in Avant altijd beter. Maar Audi mag wel weer iets spannender. En daar bedoel ik niet alleen S en RS versies mee! Qua interieur is Audi nog steeds heer en meester in het segment, en vaak ook nog daarboven! Zwitserse precisie door Duitsers!

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        20 oktober 2011 om 22:07

        @circlestorm69: Oké, oké, een beetje een scheve reactie van mij :D. Nou ik vond de A4 uit de periode 2006-2010 prima er uit zien. Die ledjes van nu bij Audi vind ik trouwens helemaal geen probleem. Maar ik vond de vorige koplampen wel een stuk mooier dan deze van het artikel.

        Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        21 oktober 2011 om 00:11

        @circlestorm69: dat moeten we nog zien..de A8 is inderdaad heer en meester. Maar bij de nieuwe BMW modellen is het interieur wel erg goed gedaan moet ik zeggen. Een aantal modellen hebben daar dan ook heel wat prijzen mee gewonnen. Weet niet of Audi hieraan kan tippen, ik vind het er namelijk vaak druk en goedkoop uit zien (kijk maar naar het interieur van de oude A4). Verder vind ik de nieuwe er te saai en rustig uitzien, hoop dat het met de Sline of RS verandert…

        Login om te reageren
      • masterstig zegt

        21 oktober 2011 om 11:14

        @circlestorm69: Late reactie van mij, maar ik vind de interieurs van Audi’s echte afknappers.

        Login om te reageren
  2. dennisr zegt

    20 oktober 2011 om 16:13

    Weinig op aan te merken, laatste dagen begin ik het wel steeds saaier te vinden (vooral deze A4 is saai) maar het is nog altijd een goed en vrijwel altijd mooi merk..

    Login om te reageren
    • bassie zegt

      20 oktober 2011 om 19:18

      @dennisr: S-line en paar 20″ velgen aanvinken en hij is weer bruut genoeg om je in te vertonen, right?

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        20 oktober 2011 om 19:52

        @bassie: nouja, word er al een stuk minder saai van :P

        Login om te reageren
  3. Tommy2 zegt

    20 oktober 2011 om 16:15

    “Mercedes lijkt er in te slagen haar C-klasse niet direct mooier maar wel verser te maken.”

    Smaken verschillen, in vend de pre-facelift C-klasse nog altijd mooier, nu lijkt het meer op een E-klasse. Hetzelfde geldt overigens voer deze A4, lijkt meer op de A6. De enige geslaagde facelift van afgelopen tijd is die van de Jaguar XF. ;)

    Login om te reageren
  4. bigcar zegt

    20 oktober 2011 om 16:15

    intro datum = geneve 2011

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      20 oktober 2011 om 16:16

      @bigcar: die is al geweest, of je bedoelt 2012 :)

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        20 oktober 2011 om 16:42

        @dennisr: ;) jep :P

        Login om te reageren
  5. rechercheur zegt

    20 oktober 2011 om 16:17

    Ik hoop dat ze het dashboard ook aanpakken, dat mag best wel wat spannender. Als ze dan wellicht ook nog wat extra koppel en een paar pk’s uit de TDIe weten te peuteren, dan hebben ze weer een heel interessante leasebak in het gamma ….

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      20 oktober 2011 om 16:46

      @rechercheur: standaard achterwielaandrijving (of quattro, nog beter) is anders ook een goede manier om te beginnen.

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        20 oktober 2011 om 19:35

        @bigcar:

        met quattro wordt een A4 te zwaar, en dus voor de gemiddelde leaserijder fiscaal gezien niet interessant ….

        Login om te reageren
        • norge zegt

          20 oktober 2011 om 19:40

          Zonder Quattro heeft Audi geen bestaans recht ,maarja een Passat kan je ook al met fourmotion kopen dus het heeft eigenlijk helemaal geen……..:twisted:

          Login om te reageren
          • Tommy2 zegt

            21 oktober 2011 om 11:18

            @norge: Een Passat 4motion staat natuurlijk synoniem aan alle modellen van Audi…

            Login om te reageren
            • norge zegt

              21 oktober 2011 om 18:21

              @Tommy2: Jep ;)

              Login om te reageren
  6. Flamingo zegt

    20 oktober 2011 om 16:19

    kijk hier s naar , de lampen kloppen al niet.. zijn gewoon van de a5

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      20 oktober 2011 om 16:22

      @Flamingo: Idd, de balkjes zitten ook andersom. :P De onderbreking zit beneden ipv boven.

      Login om te reageren
  7. Xenonverlichting zegt

    20 oktober 2011 om 16:21

    Mercedes C blijft voor mij nummer 1!

    Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      20 oktober 2011 om 16:23

      @Xenonverlichting: want?.. die heeft de mooiste xenonverlichting ofzo?

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        20 oktober 2011 om 16:35

        @Flamingo: lol XD

        Login om te reageren
  8. The360box zegt

    20 oktober 2011 om 16:23

    NU weet ik het zeker, alle audi zijn 1 pot nat, juist de A4 zag er nog onderscheidener uit dan de rest maar nu echt niet meer, ookal zijn ze hetzelfde dan hoeft het niet lelijk te zijn maar dat is het bij Audi wel.

    Login om te reageren
  9. Punk zegt

    20 oktober 2011 om 16:26

    geef mij maar de F30, heerlijke orginele model langs deze Aldi A45678???????!!

    Login om te reageren
  10. bozewolf zegt

    20 oktober 2011 om 16:26

    Je moet bij Audi facelift artikelen wel even een foto van het oude model plaatsen, anders heeft 80% van de lezers geen idee. Incluis mezelf.

    Kandidaat voor saaiste auto van het jaar, dat is de A4 wel.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      20 oktober 2011 om 16:30

      @bozewolf: Ik denk dat de A6 nog saaier is (qua uiterlijk), de A4 met S-line, juiste velgen en kleur kunnen hem nog wel redelijk ‘spannend’ maken.

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        20 oktober 2011 om 16:36

        @kaasboerin: Zag gister een Audi A6 S line van het nieuwe model. Ik vind er niks vernieuwend aan.. helaas. Ach misschien is het ‘saaie’ wel wat Audi rijders aantrekt

        Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        20 oktober 2011 om 16:39

        @kaasboerin: Met wat uiterlijke opsmuk (“dikker”), de juiste gympies en een spannend kleurtje kun je al heel veel leuker maken.

        De echte test is of een auto nog een beetje smoelt als instapper. Dat je zo’n gevoel krijgt van “wat jammer van die kleine velgjes en die fantasieloze voorbumper, als ze nou eens…”. Dat je meteen ziet wat een wagen echt kan maken.

        Maar bij het zien van zo’n A4 denk ik voornamelijk “gaap” en niet aan hoe het lekkerder kan.

        Dat ze die wagens bijna altijd in Geestdodend Grijs presenteren helpt natuurlijk ook niet mee.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          20 oktober 2011 om 17:08

          @bozewolf: Dat is natuurlijk wel zo, veel mensen bestellen hem dan ook direct af-fabriek met een S-line pakket, of M-pakket bij BMW, etc. Velgen maken ook zeker de auto, ik herriner me nog de aankoop van de E90, standaard af-fabriek 17 inchers. Wat dat wel niet scheelt als je er andere op zet, direct een hele andere bolide.

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            20 oktober 2011 om 17:30

            @kaasboerin: Absoluut, zeker met grotere (luxere) auto’s.

            Toen de E60 5serie net nieuw op de markt was zag ik m’n eerste ergens geparkeerd staan, één model van de onderkant v/h segment op hele zielige 16 of misschien zelfs 15 inch velgjes.

            God, wat lelijk. Heb je een spiksplinternieuwe 5-serie, die (of je em nou mooi of lelijk vind) een totaal eigen smoel had waar je niet omheen kon, en dan staat ie op zulke kleine wieltjes. Het zag er zo NIET uit, van die proportioneel veels te kleine voetjes.

            Zelfs mijn moeder, zonder een greintje autofielheid in haar systeem, kan onmiddelijk zien dat een auto mooier wordt met betere, juist geproportioneerde velgen.

            Login om te reageren
  11. Pordon zegt

    20 oktober 2011 om 16:30

    *gaaaap* Snap best dat Audi goed in de smaak valt bij het grijze anonieme volk maar als autoliefhebber heb je toch bij Audi niks te zoeken? In deze klasse ga ik voor de C-klasse Estate. Na de facelift weer fris en met fraai AMG-pakketje erop ook sportief ogend en het nieuwe interieur zit zeer fraai in elkaar en degelijke materialen.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      20 oktober 2011 om 18:38

      @Pordon: Een C-klasse Estate staat synoniem aan een degelijke Duitse gezinsauto. Is dat niet grijs? Hoe doorsnee (grijs) een auto is ligt aan de koper, wat hij er zelf van maakt. Een A4 in een leuk kleurtje, met S line pakket en knappe velgen is niks mis mee.

      Maar zo overstyled als menig Frans of Koreaans merk zal een Audi nooit worden idd. Past ook niet bij ze. Gewoon knappe evenwichtige auto’s bouwen met zo min mogelijk lijnen, dat past wel bij ze.

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        21 oktober 2011 om 01:53

        @Tommy2: Ik zei ook in deze klasse;) in vergelijking met de A4 en de 3-serie vindt ik de C-klasse het meest uitgesproken exterieur hebben.

        Login om te reageren
  12. Xenonverlichting zegt

    20 oktober 2011 om 16:42

    @flamingo
    Ook :)

    Login om te reageren
  13. dennisr zegt

    20 oktober 2011 om 16:57

    -edit: nee dank u, way too offtopic-

    Login om te reageren
  14. MAB zegt

    20 oktober 2011 om 16:58

    oke nu is het een a5 met 4 deuren! hoe kun je nou in gods naam alles zo het zelfde maken kom op zeg..

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    20 oktober 2011 om 17:14

    De grijze muis in een nieuw jasje ,hmmmm iets spannender is dit hier…..

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      20 oktober 2011 om 17:31

      @norge: Das gewoon een Audi met een beugel, man…

      Login om te reageren
      • norge zegt

        20 oktober 2011 om 17:47

        @bozewolf: Beugelbekkie?

        Login om te reageren
    • vale46 zegt

      20 oktober 2011 om 19:52

      @norge: Zo zou een Audi pas echt spannend kunnen worden!
      Al is deze wel niet echt mooi, maar het gaat in de richting.
      Spijtig dat ze er bij Audi niet naar willen kijken zolang de verkoopcijfers stijgen..

      Login om te reageren
  16. love4sportcars zegt

    20 oktober 2011 om 17:30

    Zoals verwacht…

    Login om te reageren
  17. Jantje_555 zegt

    20 oktober 2011 om 17:59

    wat is dat met die schrijffouten de laatste tijd:

    de r moet weg bij: “heel zuinig en efficiënt meer rijden.”

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      20 oktober 2011 om 18:02

      @Jantje_555: Ik stoor me daaraan ook altijd, NOT. Het maakt toch niet zo veel uit, het is niks officieels.

      Login om te reageren
  18. Xenonverlichting zegt

    20 oktober 2011 om 18:23

    De design afdeling van Audi is toch inspiratieloos..
    Een nieuw model en de hele reeks volgt, na de A8 is het designkantoor voor een jaar gesloten.. want een deur meer of weinig wie kan dat nou niet.

    Login om te reageren
  19. Xenonverlichting zegt

    20 oktober 2011 om 18:33

    *minder

    Login om te reageren
  20. Homer55 zegt

    20 oktober 2011 om 18:36

    Een nieuwe Audi bestellen is ongeveer hetzelfde als bij de mac drive iets bestellen..
    Zegt u het maar..
    – Ik wil graag een Audi.

    Klein, middel of groot ?

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      20 oktober 2011 om 19:10

      @Homer55: :D Zelfde soort grap maak ik ook al een tijdje. Audi is gewoon dezelfde auto alleen in een boel verschillende afmetingen.

      Login om te reageren
  21. nilze21 zegt

    20 oktober 2011 om 18:36

    Buh audi… zegt me niets.

    Verschillende modellen, maar het enige verschil is ofwel de lengte, breedte, koplampen, achterlichten.

    B0ring

    Login om te reageren
  22. freezzr zegt

    20 oktober 2011 om 19:24

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  23. vale46 zegt

    20 oktober 2011 om 19:51

    Ik kan wegens gebrek aan veranderingen alleen maar zeggen:
    “hé kijk, nieuwe koplampen!”

    Login om te reageren
  24. erwh zegt

    20 oktober 2011 om 19:59

    Men begint hier duidelijk Audi-moe te worden aan de reacties te lezen, en ik ook moet ik zeggen. Alhoewel ik nog altijd grenzeloos respect heb voor hoe ze interieurs in elkaar bouwen.
    Verder blijft het een fabrikant gerund door marketeers en economen. De desginers en ingenieurs krijgen maar weinig kans..

    Login om te reageren
  25. janklaassen zegt

    20 oktober 2011 om 20:30

    De A4 met 16″ wielen en geen xenon oogt idd saai ja,

    Maar de A4 Avant met 18inch of groter is echt waanzinnig mooi nog steeds, die daklijn, achterlichten.. Klasse.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      20 oktober 2011 om 20:41

      @philipzuidijk: ..dan doe je iets compleet fout, lijkt mij ! Je gaat toch geen autolijnen tekenen, in de ‘hoop’ dat het ‘meevalt’ met 18″‘ers of speciale uitvoering ? Een auto moet gewoon vanaf de tekentafel kloppen, en niet aftermarket worden gevierd !

      Login om te reageren
  26. Megakix zegt

    20 oktober 2011 om 20:40

    …toch knap hoe je een suf bijmerk er zó ontzettend suffer kunt laten uitzien…

    Login om te reageren
  27. elde zegt

    20 oktober 2011 om 20:51

    De formele onthulling en details zouden in week 44 worden vrijgegeven is mij verteld vanuit de Audi organisatie. De eerste auto’s zullen in Januari (2012) worden geleverd.
    En inderdaad, net als de huidige moet je de A4 opleuken met de juiste 18 of 19″ velgen.

    Login om te reageren
  28. mrbones zegt

    20 oktober 2011 om 21:50

    Typisch audi deze a6 uuuh a4

    Login om te reageren
  29. Benjamin1 zegt

    20 oktober 2011 om 22:13

    Hoax! Dit is gewoon eenA6!

    Login om te reageren
  30. drivingpleasure zegt

    21 oktober 2011 om 00:15

    Echt ontzettend saai..gaaaaaaap

    Login om te reageren
  31. taxman zegt

    21 oktober 2011 om 09:30

    Ik wil er graag procon ten en echte pompverstuiver tdi op bestellen, dat was toch vorsprung durch technik?

    Login om te reageren
  32. bsxc2 zegt

    21 oktober 2011 om 09:36

    Ik dacht dat ik de A6 zag, maar naar goed kijken was het toch de facelift van de A4
    Ik vind de koplampen van de nieuwe audi altijd op tl balken lijken.

    Login om te reageren
  33. xilver zegt

    21 oktober 2011 om 14:12

    Kan dat zijn dat ik dat ding overlaatst heb zien rijden in Brussel? Die wagen had exact dezelfde lichten en was ook een 4-deurs… of ik moet zodanig een lamp uit hebben gehad dat ik het me maar vaag herinner …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North