• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A7 en Q5 update

Auteur: autoblogger, gepost 19 maart 2007 om 15:54 – 73 Reacties

Audi A7 Cabrio


Zoals we weten wil Audi de komende jaren het aantal modellen verdubbelen. In een interview met Automotive News heeft Michael Dick, Audi chef product development en eigenaar van de Gulf TT, laten weten dat er in ieder geval twee kleinere SUV’s (Q3 en Q5) en een vierdeurs coupé aan zitten te komen (A7). Quote: “We have 22 vehicles in the lineup already and the other 18 in our heads.”

In 2015 wil Audi 40 modellen in het gamma hebben. Deze uitbreiding is volgens het Duitse merk een belangrijk onderdeel om Mercedes-Benz en BMW te verslaan en ’s werelds grootste luxe autoproducent te worden. De namen Q3 en A7 zijn overigens nog niet zeker, maar het lijkt mij niet meer dan logisch. Michael Dick: “Besides the Audi Q5, we will bring out yet another smaller SUV, which has not been named yet.”

Bovenstaande impressie van een A7 cabrio is via motorauthority.com.

Ook interessant!

  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Video: Audi Q5 wordt bedolven door vrachtwagen én kiezels
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Dit betaal je voor de vernieuwde Audi (S)Q5

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, michael-dick, q3, q5

Vorig bericht: « TV-tip: vanavond F1 special met Christijan Albers
Volgend bericht: Mercedes CLC: CL-klasse Cabrio »

Lees Interacties

Reacties

  1. ford freak zegt

    19 maart 2007 om 15:56

    achter kant lijkt al heel hard op de ford focus CC :) lijkt mij zo ! greetzz

    Login om te reageren
  2. Josje zegt

    19 maart 2007 om 15:59

    ik ben geen econoom ofzo, maar zijn 40 modellen wel rendabel?
    natuurlijk zullen de A3, A4, en de A6 enzo altijd wel lopen, maar crieer je dan geen zorgenkindjes (auto’s die nauwelijks worden verkocht)

    Login om te reageren
  3. david usa zegt

    19 maart 2007 om 15:59

    Audi zal nooit kunnen tippen aan Mercedes-Benz of BMW, hoeveel modellen ze ook zullen maken. BMW en M-Benz is de absolute top en audi hoort daar niet bij!

    Login om te reageren
    • Moho zegt

      25 maart 2010 om 11:47

      @david usa: Mercedes is al jaren passee ……. Kwaliteit bwaauh zet ze maar eens naast elkaar dan zul je zien dat Audi op dit moment leading is op gebied van kwalitiet, prijs en afwerking !!!!!! BMW is ook lekker bezig maar ja qua uiterlijk nogal protserig en qua rijden goed te vergelijken. Pak eens een Audi met quattro dan laat je helemaal alles en iedereen achter je. Greetz Moho

      Login om te reageren
  4. Elwood zegt

    19 maart 2007 om 16:01

    @david aso

    -edit: fanboys, zullen we het even netjes houden?-

    Login om te reageren
  5. Rick zegt

    19 maart 2007 om 16:02

    Deze impressie is nog lang niet een objectief beeld van hoe de A7 gaat worden, wacht nou gewoon even rustig af en ga niet dit soort informatie geven onder de titel A7 en Q5 update. Nou wat is de update dan, ik zie geen update hoor in de tekst :/.

    Dit is allemaal al lang al nieuws geweest, het spijt me dat ik weer commentaar heb, maar dit raakt kant nog wal.

    Login om te reageren
  6. S AMG zegt

    19 maart 2007 om 16:02

    tuurlijk nog meer Audi’s dan zie je helemaal geen verschil meer. pff Audi……waar moet dat heen

    Login om te reageren
  7. GRK zegt

    19 maart 2007 om 16:06

    @ Davis usa

    Hahaha, je wee niet wat je zegt man, Absolute top?! haha Absurde top heb je samengesteld… wat mij betreft mogen er meer audi modellen komen hoor, weet niet of ze allemaal gaan lopen, maar dat is een tweede.

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    19 maart 2007 om 16:09

    @Rick: daarom noemen ze het ook een impressie ;)

    En het is inderdaad geen schokkend nieuws, vandaar de term “update”.

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    19 maart 2007 om 16:10

    Het tempo zit er goed in daar. Maar zoveel modellen? Al die Audi’s lijken zo op elkaar, zo creëer je dubbelgangers ;) . Nah, dat ik natuurlijk onzin, maar ze moeten zich wel van elkaar onderscheiden wil dat goed gaan (denk ik), iets wat nu niet gebeurt…

    Login om te reageren
  10. Joost zegt

    19 maart 2007 om 16:15

    @ Josje

    Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt.
    Als je zo’n groot modellengamma hebt dan heb je grote kans dat je je eigen modellen aan het wegconcurreren bent. Er zal dus behoorlijk wat diversiteit tussen de modellen moeten zijn. Dat lijkt me een moeilijke opgave.

    Login om te reageren
  11. Juriario zegt

    19 maart 2007 om 16:16

    Ben jij die navigator uit de pearl reclame? Zou die bril dan toch eens opzetten.

    Login om te reageren
  12. PieterA zegt

    19 maart 2007 om 16:24

    Geeeeeeeeeeeeeeeeeuw, zoals gewoonlijk bij Audi (ook al zijn het maar impressies)

    Login om te reageren
  13. SamSam zegt

    19 maart 2007 om 16:26

    Audi verpest het alleen maar met die volkswagen onderdelen…het moest net meer wat anders van binnen komen uit te zien

    Login om te reageren
  14. joep zegt

    19 maart 2007 om 16:39

    Hmm een beetje apart om alle carroserievarianten als aparte modellen te zien.. Ik weet wel dat meer fabrikanten dit doen maar als ik tel komt ik toch echt maar op 8 audi modellen uit (A3,A4,(A5),A6,A8,TT,R8,Q7). En dat terwijl de A5 eigenlijk ook maar een 3 deurs A4 is.
    Sorry hoor maar een A4 sedan,avant,cabrio, RS en S, zie ik toch echt als verschillende varianten van 1 model ipv allemaal verschillende modellen. (het zelfde geld overigens ook voor de A6 allroad).

    Login om te reageren
  15. thijs zegt

    19 maart 2007 om 16:57

    david usa schrijft,

    19 March 2007 om 15:59
    Audi zal nooit kunnen tippen aan Mercedes-Benz of BMW, hoeveel modellen ze ook zullen maken. BMW en M-Benz is de absolute top en audi hoort daar niet bij!

    he david, audi kan misschien tot nu toe niet tippen aan bmw of mb, maar ze komen wel steeds dichter in de buurt van dit soort auto’s. misschein komen ze zelfs wel boven bmw en mb.

    Login om te reageren
  16. thijs zegt

    19 maart 2007 om 16:59

    he citrofiel, op deze foto zie je een a7 (toch?), die vind ik toch wel duidelijk onderscheiden van de andere audi’s hor!

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    19 maart 2007 om 17:06

    @ thijs; Tsja, maar de voorkant hè… Allemaal hetzelfde… :(

    Login om te reageren
  18. SamSam zegt

    19 maart 2007 om 17:11

    achterkant is echt saab achtig en de vorm ook een beetje

    Login om te reageren
  19. kor zegt

    19 maart 2007 om 17:19

    Thijs ik ben het niet helemaal met je eens ik denk dat Audi al beter is dan BMW en M-Benz…

    Login om te reageren
  20. Bestiun zegt

    19 maart 2007 om 17:20

    Audi is gewoon goed bezich!

    Login om te reageren
  21. S AMG zegt

    19 maart 2007 om 17:23

    Mensen word wakker. Een audi is saai en emotieloos

    Login om te reageren
  22. autoblogger zegt

    19 maart 2007 om 17:25

    @david usa, elwood, kor ea: die is beter, dat is beter. pfff, dat is emotie!
    Probeer niet overal je merk te verdedigen met inhoudsloze kreten.

    Login om te reageren
  23. Bestiun zegt

    19 maart 2007 om 17:26

    en trouwens, met zon groot modellen progamma concureer je helemaal niet je eigen modellen weg. hoe kan bijvoorbeeld een Q7 een R8 weg concurreren? het zijn verschillende autos op verschillende markten! markt segmentatie!

    Login om te reageren
  24. Chief_S5 zegt

    19 maart 2007 om 17:28

    @ S AMG: Mercedes is dan wel interessant en hebben hun wel emotie? Sorry hoor, maar verzin de volgende keer wat beters..

    Login om te reageren
  25. BOL zegt

    19 maart 2007 om 17:32

    hehehe dit lijken haast wel politieke discussies tussen links en rechts, gaat nooit ergens over!!

    Blijkbaar hebben ze alle 3 bestaansrecht anders was er wel een merk overgenomen door de concurrenten..

    Gaar ding trouwens, kleine kans dat ze ooit aan zoiets beginnen!!

    Login om te reageren
  26. Bestiun zegt

    19 maart 2007 om 17:32

    @chief_s5 : idd

    Login om te reageren
  27. mark zegt

    19 maart 2007 om 17:34

    Ik zie Audi zeker nog BMW verslaan, Benz misschien ook.

    Login om te reageren
  28. akin zegt

    19 maart 2007 om 17:39

    kijk oke dit is een ding wat waar is ik denk dat audi niet zou kunnen tippen aan bmw er is niks mis met audi alleen se gebruiken steeds het zelfde dus ik vind als ze zo doorgaan blijft gewoon hetzelfde ( dus niet kunnen tippen aan mb en bmw), vooral de koplampen zijn vaak hetzelfde

    Login om te reageren
  29. JackBlack zegt

    19 maart 2007 om 17:58

    Weer die discussie over hoe slechter audi wel niet is ,dan bmw en mercedes. Als je alleen al op straat kijkt zie je wie (de laatste jaren) succesvoller is.
    Audi A6: toen hij geintroduceerd werd daalde de verkopen van de bmw 5-serie enorm. Je zie de a6 nou bijna meer als opel vectra, terwijl hij het dubbele kost (je hoort nou wel bij de grijze massa maar dat zijn nou eenmaal hollanders)En niemand wil een mbenz rijden die als taxi rond rijdt.
    Audi Q7: toen de q7 werd geintroduceerd mochten er maar 800 geimporteerd worden, anders trok de productie het niet in duitsland, deze 800 waren binnen een maand uitverkocht terwijl de gemiddelde q7 duurder is als 90.000 euro.
    Audi tt: Hij is pas een half jaar ofzo op de markt, maar ik zelf zie hem nu meer als een z4 en slk(en vind hem vele male mooier).
    De A8 komt doet al jaren mee tegen de s en 7 en komt vaak als beste uit de test(auto motor en sport(duitse))
    En de a4 en a3 zijn ook kaskrakers, dus nou mogen de bmw en mercedes liefhebbers vertellen waarom hun merk beter is.(mss omdat als ze onder de 10.000euro waard zijn alleen door patsers, players gereden worden)

    Ik heb trouwens niks tegen bmw en mercedes, 3-serie is super gelukt vooral de coupé. Mercedes BMW en Audi blijven de beste merken die er zijn en zijn gewoon waardige concurrenten.

    Login om te reageren
  30. DAT zegt

    19 maart 2007 om 18:02

    40 modellen ?

    Heeft u ook folders ?

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    19 maart 2007 om 18:27

    @ JackBlack; De TT een half jaar op de markt en al vaker zien dan de concurrenten? Je haalt geloof ik twee TT’s door elkaar. De nieuwe is er idd pas kort, maar die zie je ook nooit, en de oude zie je idd vaker, maar die is niet nieuw. En over dat er patsers en zo rijden in Mercedes en BMW en niet in Audi: Dat is simpel. Audi heeft geen goede oude modellen met (toentertijd) imago. Ze zijn pas betrekkelijk kort te meten op BMW en MB niveau. De patsers komen nog wel!

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    19 maart 2007 om 18:27

    @ DAT; Ja hoor, en u krijgt er een gratis boekenkast bij! ;)

    Login om te reageren
  33. david usa zegt

    19 maart 2007 om 18:36

    Audi is saai en lijken allemaal op elkaar, behalve de R8 dan voor de wijsneuzen onder ons. MB en BMW onderscheiden zich tenminste, maar dat is bij audi niet zo. Audi levert kwalitatief erg sterke producten net als MB en BMW, alleen heeft audi toch een stuk minder merkbeleving dan MB en BMW, naar mijn mening.

    Login om te reageren
  34. davy zegt

    19 maart 2007 om 18:52

    Ik denk dat Benz al verslagen is en dat Audi er hard aan zal werken om BMW ook te verslaan. En wie hard werkt….

    Ze verdienen het ook. Van de 3 vorig opgenoemde merken vind ik dat Audi het meeste heeft gedaan qua looks.

    Maar, hey, ik ben ook maar iemand met een menig. Je mag me altijd tegenspreken ;)

    Het komt me, zoals eerder opgemerkt, wel vreemd over dat ze spreken over 40 modellen. Dan ga je per segment een x aantal modellen ontwerpen? Dit kost toch gewoon te veel!! En je loopt het risico dat je niet meer klanten aantrekt, maar gewoon dat dezelfde klanten verschillende modellen kopen.

    Login om te reageren
  35. naish zegt

    19 maart 2007 om 18:55

    nou ja ik ales audi fan en audi rijder heb zo mijn twijfels.

    Ik denk dat 40 modellen echt iets teveel van het goede is. Er zitten echter een paar geslaagde modellen tussen mag ook wel.
    Wat ik echter jammer vind is dat ik dezelfde motoren bv ook terug te vinden zijn in een seat of skoda dan voel je je toch wel een beetje genept ook al is de rest van de afwerking stukken beter. Ze zouden bv de versies met de meestes pk zoals bv 1,9 tdi die ze in een seat leon lepelen alleen bestemd moeten laten voor audi en zon leon max 130 of 115 pk geven.
    nou ja met zoveel modellen die waarschijnlijk grotendeels uit dezelfde onderdelen en platvormen gebouwd zijn kunnen ze wel een lejuke marge behalen denk ik.

    Indien ze exclusiever bleven zoals medercedes en of bmw was het wellicht leuker geweest, en dat zeg ik als audi fan…

    Login om te reageren
  36. JackBlack zegt

    19 maart 2007 om 18:55

    @citrofiel

    Ik weet echt wel wat de oude en nieuwe tt is, de oude zou ik zelf niet snel kopen(toch een beetje vrouwelijk) de nieuwe wel. En hier in zuid-limburg zie ik de nieuwe tt al regelmatig rijden.
    Ik geef je wel gelijk dat ze nog niet zo lang succesvol zijn daarom zei ik ook dat ze de laatste jaren succesvoller zijn.

    @david usa
    jij vind het minder merkbeleving. Maar ik daarentegen vind het agresieve gezicht van audi gweldig. En ze passen bij elk model de gril aan zodat hij het beste tot uiting komt. Het gezicht van de tt is bijvoorbeeld veel agressiever dan van een A4 en die van de A8 is op één of andere manier heel elegant. En alle modellen zijn op het moment een succes, dus waarom het meteen over een andere boeg gooien.

    Het is alleen te hopen dat audi in de toekomst het exterieur voldoende laat meeveranderen. Maar op het moment zijn ze super bezig

    Login om te reageren
  37. david usa zegt

    19 maart 2007 om 19:02

    @ jackblack; ja klopt ze zijn ook erg succesvol! Alleen ik vind ze allemaal erg veel op elkaar lijken, de A4 vind ik de mooiste van de Audi sedans omdat die lekker aggresief oogt met die koplampen, de grote grille van Audi is ook erg mooi alleen omdat ze het op elk model toepassen heb je zo weinig onderscheid. En ik denk juist dat mensen die voor meer onderscheid kiezen expliciet voor MB of BMW zullen kiezen en niet voor Audi omdat die gewoon wat minder onderscheidend zijn. Maar met 2 dingen ben ik het zeker met je eens; ze zijn succesvol dus waarom zouden ze het veranderen en dat ze meeveranderen in de toekomst.

    Login om te reageren
  38. Kobey zegt

    19 maart 2007 om 19:04

    Audi is gew00n duurdere uitvoering van Volkswagen net als bijvoorbeeld Lexus Toyota Nissan Infiniti Bmw en Mercedes blijven de top merken

    Login om te reageren
  39. Johan zegt

    19 maart 2007 om 19:17

    @Kobey

    Audi is geen duurdere uitvoering van VW hoor, zoals lexus en infinity. Het feit is dat audi al ff wat langer bestaat dan VW dat doet.

    Inmiddels is audi ook een van de top merken, anders heb je de laatste 5 tot 8 jaar onder een steen liggen slapen

    Login om te reageren
  40. JackBlack zegt

    19 maart 2007 om 19:18

    @ david usa

    We zijn het redelijk eens denk ik en gelukkig smaken verschillen, daarom zijn er zoveel verschillende merken en modellen in autoland.

    @ kobey

    Jij weet dus absoluut niet waarover je het hebt. Dan stop je bentley en lamborghini ook in het zelfde hokje, want zij gebruiken ook techniek van audi (volgens jou volkswagen dan). En le mans is ook door volkswagen gewonnen he
    Kom dan in ieder geval met echte argumenten als je bmw en mercedes beter vind en niet met alleen dat je ‘audi stom vindt’ om het te verwoorden zoals een kind het zou zeggen.

    Login om te reageren
  41. barry330cd zegt

    19 maart 2007 om 19:39

    Jack Black als je dan toch het aantal verkochte auto’s als maatstaf wil nemen: BMW verkoopt in zijn totaliteit ruim 350.000 auto’s meer als Audi. Dan mogen we dus volgens jouw definitie BMW echt succesvoller noemen. Ook is BMW veel winstgevender en zelfstandig als automerk plus is het design en uitstraling veel sportiever te noemen. Waarin exceleert Audi dan wel als merk? De kwaliteit van het interieur is top, alhoewel saai en veler ogen.

    Login om te reageren
  42. henk zegt

    19 maart 2007 om 19:55

    ik zie een 6-serie

    Login om te reageren
  43. reuses zegt

    19 maart 2007 om 20:04

    ik vind audi één van de betere merken.

    Login om te reageren
  44. slk zegt

    19 maart 2007 om 20:09

    Audi kan zich wel degelijk meten met de twee concurenten.Het heeft even geduurd ,maar het product is nu gewoon top.En de interieurs zijn geweldig afgewerkt. Ik als mercedes freak kan er niet omheen dat audi top is.

    Login om te reageren
  45. sworks zegt

    19 maart 2007 om 20:29

    @ david usa

    Audi niet bij MB en BMW? Wat moet er dan gezegd worden over de usa-cars?

    Login om te reageren
  46. Pannekoek zegt

    19 maart 2007 om 20:42

    Dat ze 40 modellen hebben komt, omdat ze S versies en RS versie en Cabrio versies en Avant versis enz…

    Als je kijkt naar Porsche, van de 911 hebben volgens mij al 13 versies, en daar komen er mischien ook nog 2 of 3 bij..

    Login om te reageren
  47. Agly zegt

    19 maart 2007 om 21:00

    wat is er tegen om onderdelen zoals van VW te delen? VW is als massaproducent een van de betere (anders kan je in europa niet naar nr 1 groeien).

    40 modellen is inderdaad veel. Vandaar is dit economisch verantwoord dat je niet voor alles ‘het warm water moet uitvinden’. Dus uitwisseling van onderdelen en platformen is economich oke; een aparte ’touch’ moet dan bijkomend het verschil maken.

    Een groot volume helpt inderdaad om de zware investeringen goed te kunnen recupereren.

    Dus, audi is voor mij op goede weg !!!

    Login om te reageren
  48. bradley zegt

    19 maart 2007 om 21:05

    om dergelijke lijnen rendabel te maken moet je toch op zelfde chassis gaan produceren. Anders kan dat onmogelijk rendabel in dezelfde productielijnen. Of ze moeten een ingenieus plan qua efficiente productie hebben om 40 modellen… ik zie trouwens ook niet direct de markt aanzwengelen met die milieu heisa.
    In belgie worden bedrijfsvoertuigen zwaarder belast die niet meer milieuvriendelijk zijn.
    Heeft audi iets van hybride op til staan?

    Of sla ik de bal volledig mis?

    Login om te reageren
  49. Vincent#1 zegt

    19 maart 2007 om 21:12

    Tja, audi de grootste luxe autoproducent. Mijn goetkeuring hebben ze. Ik vind eigenlijk alle audi’s gave auto’s. En ook ik denk dat ze zich echt wel kunnen meten met bmw en mercedes.

    Maar toch…. Mercedes en BMW hebben gewoon een ijzersterk luxe-imago. Simpelgestelt: wanneer Audi de grootste wil worden zullen de andere kleiner moeten worden. En ik zie dat voorlopig nog niet gebeuren.

    Ook zijn Mercedes en BMW iets extravaganter dan audi. Audi, heeft toch iets zakelijks rond zich. Dat is een gevoel dat ik ook bij Lexus heb. Dat is niet slecht, maar je spreekt er toch een bepaald publiek mee aan (mij :) ). De grootste wordt je er in ieder geval niet mee.

    Login om te reageren
  50. Nick zegt

    19 maart 2007 om 21:24

    Audi moet gewoon weer terug gaan naar standaard achterwielaandrijving.
    En optioneel ur-quattro (niet de quattro aandrijving van heden met Haldex koppeling).

    Als ze dit door voeren, zullen ze het vast een stuk beter doen.

    Login om te reageren
  51. JackBlack zegt

    19 maart 2007 om 21:26

    @barry330cd

    Ik weet niet waar je die cijfers vandaan hebt, zal wel wereldwijd zijn dan. Ik heb gekeken op autoweek naar het marktaandeel in nederland jaar 2006:
    Audi 3.03%
    BMW 2.79%
    Mercedes 2.58%
    Alleen mercedes is misschien niet zo representatief omdat zij geen modellen zoals a3 en 1-serie hebben die ook voor grote hoeveelheden zorgen. A-klasse is denk ik nog wat duurder he. Maar ja zo zijn de feiten in nederland. Grappig is trouwens dat de q7 nu al meer verkocht is dan de Porsche Cayenne in al die jaren, terwijl het toch dezelfde prijsklasse is.

    Login om te reageren
  52. React zegt

    19 maart 2007 om 21:27

    Audi kan dan wel niet tippen aan BMW en Mercedes volgens enkele mensen hier, maar de A6 verkoopt als trein. Moet je voor de lol eens een stukje autobahn pakken in Duitsland, soms rij je met 5 van die A6-en achter elkaar. Vroeger zag je veel BMW en Mercedes, maar Audi is erg goed bezig ook in Nederland.

    Mercedessen vind ik echt de lelijkste auto’s. Ook de nieuwe BMW’s vind ik nu niet het toonbeeld van schoonheid. De 3 coupe en de 5 station vind ik super, maar de rest kan mij niet bekoren, met name het interieur is niet mijn stijl. Ik denk dat er veel mensen zijn die er zo over denken.

    Login om te reageren
  53. IDL zegt

    19 maart 2007 om 21:38

    ik denk wel dat Audi zijn plaats heeft verdient tussen BMW en Mercedes-Benz. ze spreken niet voor niets over de Duitse driekroon ;-)
    elk merk heeft zijn eigen karakter en maar goed ook.
    en oordelen dat het ene of andere merk het beste is, lijkt mij onmogelijk. waarop baseert men zich dan? dynamisch weggedrag, innovatie of afwerking?
    iedereen heeft natuurlijk zijn persoonlijke mening, maar die blijft wel persoonlijk.
    het feid is dat de drie merken elkaar goed beconcurreren. en dat is een goede zaak, want dit wil zeggen dat ze gaan blijven betere wagens bouwen. en zo is iedereen gelukkig, niet?

    Login om te reageren
  54. Marcel zegt

    20 maart 2007 om 07:06

    @JackBlack BMW is wereldwijd groter en winstgevender dan Audi. Na jaren vanaf 1990 Audi 80 tot 2005 Audi A4 Avant be ik uiteindelijk overgestapt naar BMW. De reden: zeer subjectief is, ik was aan het kijken naar de gefacelifte versie van de A4 en vond deze mede vanwege de nieuwe grill niet mooi in proportie. Ik heb dat destijds ook tegen mijn dealer http://www.autohaas.nl verteld en vond het jammer Audi te verlaten. Ik heb toen BMW 3 serie (E90 mei 2005) aangeschaft bij http://www.debeier.nl en momenteel rij ik in m´n 2e )E90 juni 2006′.
    Audi zijn qua afwerking top maar dat vindt ik ook van de BMW maar het rijplezier wat ik ervaar met de BMW heb ik nooit ervaren met mijn Audi´s. Ik ben van mening dat de laatste echte Audi de 80 is geweest een meer dan klasse wagen. In grote of minder grote mate mate zijn Audi daarna derivaten van VW geworden. Kijk nu alleen eens naar het voorlaatste model A3 dat dachboard, ondertstel vond ik ook terug in de Seat Leon, zoiets vond ik persoonlijk een afknapper. Als je kijkt naar de Passat qua afwerking zo is de algemene opinie zit ie bijna op het niveau A4 echter veel groter en behorlijk goedkoper. Daarom denk ik dat ze Audi los moeten weken, het is voor VW het enige winstgevende merk, en zelfstandig door moeten laten gaan. En de 40 modellen zie ik ook niet zitten ik denk dat het meerdere varianten op hetzelfde thema zijn. En voor BMW of tegen Audi is een zinloze discussie de enkelen die ze kunnen betalen, wisselen, net als ik straks wellicht zo weer naar de nieuwe A4. Nog een opmerking: begin dit jaar hebben we ook nog een nieuw Volvo V50 D5 http://www.reede.nl gekocht maar ook dat vindt ik een geweldige wagen en kan zeker meedoen in hogere klasse.

    Login om te reageren
  55. oly zegt

    20 maart 2007 om 09:45

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  56. Frits zegt

    20 maart 2007 om 10:27

    40 modellen is idd wat overdreven, het zijn meer varianten op een aantal modellen. Maar wat mij betreft zijn er wel veel te veel VAG modellen. Wel heel verschillende merken, maar qua gevoel toch allemaal hetzelfde. Ik vind Audi fantastische auto’s, maar dat VAG gevoel staat me wat tegen.

    A3,A4,A5,A6,A7,A8,R8,TT,Q5,Q7,Golf,Golf+,Polo,Lupo,Fox,Touran,Touareg,Passat,Jetta,Eos,Caravelle,Fabia,Octavia,Superb,Ibiza,Leon,Altea (XL) en vast nog veel meer, (en dan heb ik al die buitenlandse en semi-bedrijfs apparaten nog niet meegeteld). Wat ik daarvan gereden heb geeft allemaal wat hetzelfde gevoel. Al die types voegen ook niet zoveel toe in mijn mening. Wat is nou het nut van een golf plus naast een touran b.v. ? En dan nog een golf variant erbij. En dat zelfde verhaal voor Altea? Maarja.. als het verkoopt..

    Login om te reageren
  57. Frits zegt

    20 maart 2007 om 10:29

    Oeps, een hele hoop skoda en seat modellen weg gevallen. Maar zelfs zo zijn het er nog veel :)

    Login om te reageren
  58. Marcel zegt

    20 maart 2007 om 10:37

    @ Frits, enige nuancering VAG kent veel modellen maar de Audi A7 en Q5 zijn er (nog) niet en de Lupo is volgens mij uit productie.

    Login om te reageren
  59. Gideon zegt

    20 maart 2007 om 15:08

    Naar mijn mening gaat BMW vooral voor sportiviteit, Mercedes vooral voor comfort en Audi voor dynamiek. Ze hebben allemaal ongeveer dezelfde carrosserievarianten. Alleen Audi is wat later begonnen, dus moeten ze nog wat inhalen(A7, Q5, Q3).

    Login om te reageren
  60. Frits zegt

    20 maart 2007 om 16:23

    @ Marcel.. Oeps.. de Lupo, daar heb je idd gelijk in :) Maar ik blijf die enorme hoeveelheid modellen raar vinden. Aan de andere kant is het geweldig dat je zoveel modellen op dezelfde techniek kan baseren.

    Login om te reageren
  61. lada zegt

    20 maart 2007 om 20:31

    Audi is allang voorbij BMW en MB! Simpel voorbeeld staat al op deze site: http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/03/audi-s6-verslaat-de-bmw-m5 en A6 is zaakauto vh jaar en in duitsland volgens alle (!) duitse autopers en lezers is Audi al jaren nr 1. In 2007 loopt Audi al weer 1000 auto’s voor op BMW!

    Verder is de invloed van VW stukken kleiner. Door de groei en succes van Audi én de nodige uitbreiding in modellen, hebben ze al jaren hun eigen platforms (motoren in de lengterichting) m.u.v. de A3 en TT. Audi gaat juist heel erg de eigen weg op !! Juist andere merken gaan opzichtig onderdelen delen: Een Volvo V50 = Ford focus = mazda3 of een Jaguar x-type = ford modeo of de Saab 9-3 is verkwanseld als surrogaat opel vectra. Het is juist schande hoe mooie merken als Jaguar (staat overigens in de verkoop door Ford) of Saab naar de kloten lijken te gaan! Wie hoort er nog wat van Lancia???

    Wat dat betreft zou ik maar eens wat meer respect hebben voor Audi! Ze zijn groot geworden door moeder VW en dat mag je niet vergeten (er zijn ook mindere moeders te vinden…). Het Merk Audi heeft de afgelopen 15 jaar een ongekende topprestatie geleverd, waar BMW en MB 100 jaar over gedaan hebben !!!

    Smaken verschillen en Audi, MB of BMW is een keuze tussen topmerken, waarbij Audi wel in winning mood is.

    LADA

    Login om te reageren
  62. Citrofiel zegt

    21 maart 2007 om 13:57

    @ JackBlack; Aha, in Limburg wel… Hier in Utrecht heb ik er nog geen enkele gezien… :(

    Login om te reageren
  63. twanjer zegt

    22 maart 2007 om 11:09

    audi en mercedes maken gewoon auto’s die maatschappelijk veel beter te verantwoorden zijn dan BMW…het zijn veel minder zwart/wit auto’s dan BMW’s …die vind je of mooi of lelijk … misschien dat de rijeigenschappen van een achterwielaangedreven auto…beter zijn ..maar waar kies je voor als je een goede zakensedan koopt? audi is verstand…bmw is gevoel…

    Login om te reageren
  64. Lada zegt

    22 maart 2007 om 20:26

    @ twanjer; Achterwielaandrijving heeft als voordeel dat je bij snel accelereren Extra druk op de aangedreven achterwielen hebt, waardoor je minder wielspin hebt en dus beter je kracht kan overbrengen. Daarmee heb je ook meteen het enige voordeel genoemd.

    Audi levert inmiddels de derde generatie quattro (type c) vanaf de RS4, Allroad, Q7 en straks A5/A4 etc. die inmiddels standaard 60% achterwielaandrijver is(!) Zoals bekend kan quattro automatsch krachten tussen voor-achter verdelen, waarbij in een bepaalde situatie in bijv bochtenwerk, 60% naar de voorwielen kan gaan…. Ze combineren dus de voordelen van achterwielaandrijving (rechtuit de beste aandrijving) met de sublieme grip van vierwielaandrijving. Enige naadel is het iets hogere gewicht van de quattro aandrijving…. Goed bezig die gasten van Audi !

    Login om te reageren
  65. audi_boy zegt

    23 maart 2007 om 22:22

    aan david……. sorry hoor maar je loopt achter. momenteel is het onder de duitsers 1-audi
    2-bmw
    3mercedes.
    maar kennelijk lees je nooit geen autobladen.en je opmerking van dat audi niet beter is dan mercedes en bmw,nou sorry hoor maar wie wint nou de meeste prijzen…………………….ja dus het is audi,en nog een advies voor jou,ga lekker kijken op de bmw en mercedes site en laat ons met rust ……alvast bedankt.

    Login om te reageren
  66. Cars zegt

    24 maart 2007 om 14:33

    Va n die foto gaat mijn hart sneller kloppen :$ maar veertig modellen . Verzin dat maar in 8 jaar tijd. In elk geval , good luck Auto Union , you need it!

    Een zware opgaaf hoor :|

    Login om te reageren
  67. Eric de Noorman zegt

    26 maart 2007 om 21:41

    nog even over dat audi niet tot de top behoord.In deze auto rijdt tenminste geen
    gajes

    Login om te reageren
  68. audi_boy zegt

    17 april 2007 om 22:24

    hey hey eric de noorman je hebt helemaal gelijk en zo is het.
    maar audi is de nummer 1 maar sommige mensen slapen nog steeds.

    Login om te reageren
  69. Okkie zegt

    25 juni 2007 om 15:14

    Audi is zeker nr:1 even terug komen op “de modelen lijken op elkaar” van welk auto merk niet? Bmw , MB niet wou je zeggen. Bmw en mb gaan het duidelijk verliezen in de toekomst. O ja, we zitten al in de toekomst.

    Geen van deze merken kan tippen aan een Quattro systeem van Audi, wie maakt nu steeds dezelfde auto?
    Uiterlijk,design,techniek en gemak Audi toch de beste, sorry.

    Login om te reageren
  70. Maykel zegt

    28 juni 2007 om 14:59

    Hoezo kan audi niet tippen aan BMW en Mercedes?

    Mijn vader heeft een tijdje BMW en vorig jaar Mercedes gereden …
    Op het moment zijn conclusie :

    Bmw rijdt lekkerder dan een mercedes…
    Audi rijdt weer lekkerder dan BMW..

    Conclusie algemeen ,

    Audi behoort tot de topmerken

    groet

    Login om te reageren
  71. Okkie zegt

    29 juni 2007 om 22:08

    Mee eens Maykel, het is allemaal kwaliteit en goed.
    Maar toch weer de Audi……

    Groet.

    Login om te reageren
  72. Hakke zegt

    12 augustus 2007 om 10:54

    Hallo David USA ! Audi geen topper ??? Kijk de verkoopcijfers dan maar eens na. BMW of mercedes is passé ,AUDI is HOT

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North