• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A7 h-tron: waterstof tot nadenken

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 november 2014 om 19:10 – 23 Reacties

Audi A7 h-tron


Vind je dit geen leuke titel? Tough. h-tron’s gaan h-tron.

De Audi A7 h-tron quattro concept is één van de weinige auto’s in LA die minder uitstoot dan de babe die ernaast staat. Op 1 tank (eigenlijk zijn ’t er vier, van carbon) moet je ongeveer 500 km kunnen komen, en in ruil daarvoor blaft de (kunststof) uitlaat slechts enkele druppels water uit. Dixit Audi.

Het bijzondere aan dit concept is dat het een hybride is: de 170 kW sterke Audi A7 Sportback (2 elektromotoren, op de voor- en achteras, die mechanisch verbonden zijn) heeft ook nog een 8,8 kWh-accupakket aan boord, goed voor 50 elektrische kilometers.

Een versnellingsbak heeft de h-tron niet, hij beschikt over slechts één overbrenging van 7,6:1 via een geïntegreerd planetair tandwielstelsel.

Mondje open graag

Het concept is redelijk productierijp: zodra de infrastructuur meewerkt zegt Audi dat ze ‘m in productie kunnen nemen. Wij voorzien hierbij buitenkansjes voor het dievengilde, de katalysatoren hebben een basis in het prijzige edelmetaal platina.


Ook interessant!

  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi A6 e-tron concept: 700 km range en supersnel laden
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, Autoshows, concept, la-2014, los-angeles, waterstof

Vorig bericht: « We stellen onze winterbanden weer massaal uit
Volgend bericht: Bentley Grand Convertible: best geoutilleerde dakloze ooit? »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    20 november 2014 om 19:11

    Ik meende een A7 All Road te zien…

    Login om te reageren
  2. dikdraak zegt

    20 november 2014 om 19:13

    +1 voor de woordgrap.

    Login om te reageren
  3. audirs7 zegt

    20 november 2014 om 19:15

    Is er al bekent gemaakt hoeveel de Audi h-tron gaat kosten?

    Login om te reageren
    • dikdraak zegt

      20 november 2014 om 19:16

      @audirs7: Audi A7 h-tron quattro CONCEPT

      Login om te reageren
      • audirs7 zegt

        20 november 2014 om 20:33

        @dikdraak: “Het concept is redelijk productierijp: zodra de infrastructuur meewerkt zegt Audi dat ze ‘m in productie kunnen nemen.” Weten ze de kosten ongeveer lijkt me

        Login om te reageren
  4. tupperware zegt

    20 november 2014 om 19:33

    Een ding moet ik ze na geven, ze zijn meesters in het pluggen van oude wijn in nieuwe zakken.
    Honda heeft dit al 8 jaar rond rijden..

    Login om te reageren
  5. exotic zegt

    20 november 2014 om 19:39

    “h-tron’s gaan h-tron.”

    Ik ga stuk hier, hoefde niet eens te lezen wie dit stuk had geschreven.

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      20 november 2014 om 20:09

      @exotic: ik hoop dat herman nog lang blijft schrijven :)

      Login om te reageren
  6. dawwg zegt

    20 november 2014 om 19:56

    Kijk Toyota (Mirai), zo kan het er ook uitzien …
    Weet dat het een beetje appels met peren vergelijken is (concept vs 2015 produktie-model), maar toch :)

    Login om te reageren
  7. henrie zegt

    20 november 2014 om 20:05

    Het feit dat deze auto naast een waterstoftank ook een accupakket heeft, maakt ‘m nog geen hybride. Hybride betekent dat een auto twee (of meer) verschillende typen aandrijvingen heeft. Dus een benzinemotor en een elektromotor, of een dieselmotor en een elektromotor, enz. Deze auto heeft gewoon 2 typen energiedragers: een waterstoftank en een accupakket. Gewoon een elektrische auto dus, niks hybride dus…

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      21 november 2014 om 08:00

      @henrie: ik vroeg het me al af. Het is gewoon een bi-fuel. Net zoals mening gas rijders.

      Login om te reageren
  8. JanJansen zegt

    20 november 2014 om 20:06

    Deze timing is geen toeval. Merkel heeft aangekondigd om oa samen met De Duitse autofabrikanten €350 miljoen extra vrij te maken voor de bouw van 400 waterstof tankstations. Dit in combinatie met de bouw van grootste waterstof centrale in de wereld gestart in 2010 mogen we wel zeggen dat dit de toekomst gaat worden.
    Keken Nederlandse politici maar zover vooruit.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      20 november 2014 om 21:43

      @JanJansen: Of Merkel krijgt een leuk zakcentje…

      Login om te reageren
    • widodh zegt

      21 november 2014 om 08:49

      @janjansen: Waterstof heeft alleen een superlaag rendement!

      Ben daarom ook blij dat wij er niet in investeren!

      Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    20 november 2014 om 20:12

    zo zo .. Audi ook weer in de “voorsprong door techniek” houding met een eeuwen oude uitvinding ..

    Login om te reageren
  10. stationcar zegt

    20 november 2014 om 20:15

    Wie was die knakker hier ook al weer die in het verleden bij elk bericht over waterstof zat te wauwelen wat waterstof geen schijn van kans maakte omdat hij studeerde en zijn professor dat zei? Die zal nu ook nog wel eens achter zijn oren krabben met de ene na de andere waterstofauto, hehehe.

    Ontopic;
    Het is wel duidelijk dat ‘de markt’ niet weer afwacht of dit concept wel werkt, zoals bij de Prius ooit wel het geval was! De ene na de andere fabrikant tovert ineens een waterstof concept tevoorschijn! Zijn fabrikanten nu echt al zover of zijn het voornamelijk lege hulsen en mooie praatjes die we hier voorgeschoteld krijgen?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      20 november 2014 om 20:23

      @stationcar:

      het wordt een enorm succes .. want subsidie ..

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      20 november 2014 om 21:23

      @stationcar:
      Honda en Toyota voegen de daad bij het woord, dit echter, zijn loze marketingpraatjes..

      Login om te reageren
  11. dick1980 zegt

    20 november 2014 om 21:24

    Er zal ook een stukje strategie achter de timing zitten: de prijs van een vat ruwe olie wil nu al een tijd lang niet meer omhoog, de OPEC zint op maatregelen om dit weer voor elkaar te krijgen (lees: beperken van de aanvoer), ondertussen dumpt ISIS vaten voor 30 dollar/stuk…
    Prima moment voor een grote fabrikant om een zet te maken in deze richting, want het ligt op dit moment aan zoveel andere dingen, dat de olie-industrie niet direct in staat is om VAG onder druk te zetten om deze ontwikkeling te remmen, zonder direct door de mand te vallen. Had Opel niet 13 jaar geleden al een zo-goed-als-productierijp waterstofmodel Hydrogen1 ontwikkeld? Rara politiepet waarom daar niets meer van gehoord is nadien.

    En voor wie denkt dat Japan erg vooruitstrevend is geweest in de ontwikkeling van deze technologie en Europa/Duitsland “bewust” de keuze maakte voor doorontwikkeling van diesel: bekijk die keuze nog eens in het ligt van bovenstaand verhaal, in de context van economische druk.

    Login om te reageren
    • dick1980 zegt

      21 november 2014 om 00:38

      @dick1980: ligt = licht

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      21 november 2014 om 08:43

      @dick1980: Huh, wattes? Als de olieprijs juist erg laag is (wat je zegt), zou er toch juist minder initiatief moeten zijn voor dit soort dingen?
      Anyway, zo’n project gaat niet over 1 nacht ijs. VAG is eigenlijk juist een beetje laat, want BMW en Mercedes hebben allebei al lang Hydrogen based (rijdende-)concepts uitgebracht.

      Het goede aan te timing is eigenlijk, gedeeltelijk te wijten aan de CO2-taxen in Europa; die dus misberekend zijn (maar dat is een andere discussie waar iedereen het al over eens is). Plug-in Hybride is cool geworden: het ligt in coole auto’s en men laat zien dat het echt goedkoper kan. En dan heb je nog een Tesla, die ook een hoge coolness factor heeft en die je voor (reeel) 20% van de kosten per km kan rijden.
      Kortom, de koper realiseert zich steeds meer dat groen ook cool kan.

      Login om te reageren
  12. endofline zegt

    21 november 2014 om 09:22

    Waterstof zal er komen maar het opzetten van de nodige tankinfrastructuur kan nog de nodige jaren duren. Een waterstofauto is eigenlijk een electrische wagen zonder al die zware giftige batterijmeuk en dus relatief eenvoudig te bouwen. Maar er komen nog leuke dingen aan die dit kunnen versnellen. Ik weet dat er enkele grote gasdistributeurs bezig zijn met experimenten om waterstof met aardgas te mengen. Waterstof zou dat via het reguliere gasnet meegaan en filters aan een tankstation zouden het waterstofgas dan terug scheiden van het zwaardere aardgas. Zo bespaart men flink op transport.

    Login om te reageren
  13. FB_100002177943068 zegt

    21 november 2014 om 10:09

    invoeren die alternatieve brandstof meuk auto’s, meer benzine voor mij

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North