• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi A8 Hybrid is officieel!

Auteur: CasperH, gepost 24 augustus 2011 om 01:11 – 95 Reacties

Audi A8 Hybrid 2012
Op de IAA in Frankfurt gaat Audi de productie-uitvoering van de Audi A8 hybrid tonen. Vanaf 2012 wordt deze hybride directietijger namelijk in serieproductie genomen.

De Audi A8 hybrid krijgt een aandrijflijn die bestaat uit een 2.0 TFSI-krachtbron, een elektromotor en een lithium-ion accu van 36,7 kilo. Het vermogen komt neer op 245 pk met een maximaal koppel van 480 Nm. Gemiddeld gaat de A8 Hybrid 6,4 liter per 100 km gebruiken. De Audi A8 hybrid kan zelfs over een wereldschokkende afstand van maximaal drie -jawel u leest het goed, drie!- kilometer volledig elektrisch rijden met een maximale snelheid van 60 kilometer per uur.

Audi noemt de A8 hybrid een parallelle hybride. De 2.0 TFSI-motor is gecombineerd met een schijfvormige elektromotor die wordt gevoed door een lithium-ion accupakket. Deze combinatie van aandrijvelarij maakt een sprint van 0-100 km/h in 7,7 seconden mogelijk, alsmede een topsnelheid van 235 kilometer per uur. De gemiddelde CO2-uitstoot ligt lager dan 148 g/km maar daarbij laat Audi wel aantekenen dat dit “voorlopige cijfers” bedragen.

Het hybride model krijgt speciale tienspaaks lichtmetalo’s met turbinedesign en een setje extragratis hybride badges. De Audi A8 hybrid wordt medio 2012 op de Nederlandse markt verwacht. Slaapt u dus nog rustig even verder.

UPDATE: De CO2-uitstoot is door Audi vastgesteld op 147 g/km.

Ook interessant!

  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
  • Video: Audi onderstuurt tegen vrachtwagen aan
  • Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
    Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
  • Voel je stijlvol én veilig in deze Audi A8 occasion

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, Hybride, iaa-2011

Vorig bericht: « In 100 jaar leerde Lufthansa deze auto’s vliegen
Volgend bericht: Bentley Continental GTC is klaar voor Frankfurt »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    24 augustus 2011 om 01:15

    Verwachte verkopen zojuist met 57 % gedaald…

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    24 augustus 2011 om 01:20

    Zijn die hybrid-badges ook los verkrijgbaar? Voor de schijnheilige W12-rijder?

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      24 augustus 2011 om 01:22

      @Citrofiel: Grabbel van de week eens in de Halfords manden… Wie weet vind je wel wat! ;)

      Login om te reageren
  3. Jokkebrok zegt

    24 augustus 2011 om 01:59

    Helemaal fantastisch!

    Login om te reageren
  4. mcf1 zegt

    24 augustus 2011 om 02:21

    lol beetje lelijk, helemaal als de s500 hybrid volgend jaar/jaar daarna komt

    Login om te reageren
  5. tom307 zegt

    24 augustus 2011 om 02:47

    Haha “slaapt u gerust verder” ,ok dan, net even gesnackt en maar weer lekker warm bij de vriendin gaan liggen dan…

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    24 augustus 2011 om 06:57

    Drie kilometer ,wauw ,grensverleggende techniek hoor .

    Login om te reageren
    • bisazza zegt

      24 augustus 2011 om 09:12

      @norge: ik begin zo langzamerhand een beetje medelijden met je te krijgen.

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        24 augustus 2011 om 09:48

        @Bisazza:

        Dat punt was bij mij een jaar geleden al bereikt ….

        Login om te reageren
    • bempi zegt

      24 augustus 2011 om 11:19

      @norge:

      max. 3 km rijden met 60 km/u. Dus als je 50 rijdt ken je 4 km rijden enz… Indrukwekkend he die vorsprung auf technuk bij Audi :D

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        24 augustus 2011 om 12:47

        @bempi:

        Leg eens uit hoe kun je nou n voorsprong hebben als je 4 jaar later in deze klasse met n hybride komt?
        Hier op deze aardbol noemen we dat n achterstand ;)

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          24 augustus 2011 om 12:50

          @speedlimit:

          best lastig, een sarcastische opmerking in één keer te begrijpen ….

          Login om te reageren
          • speedlimit zegt

            24 augustus 2011 om 13:56

            @rechercheur:

            Hap hap lastig te zien he die smiley op t eind…tijd voor de opticien?
            Voor je t weet kom je met n 1 serie thuis denkende dat t n 3 was.

            Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              24 augustus 2011 om 14:34

              @speedlimit:

              Jij zet tegenwoordig vrijwel overal een smiley achter, zodat je schaamteloos ongenuanceerde stellingen kunt droppen. Zou beter zijn als je inhoudelijk wat sterker zou reageren, in plaats van het continu afzeiken van mooie Duitse techniek …..

              Login om te reageren
              • speedlimit zegt

                24 augustus 2011 om 14:53

                @rechercheur:

                JIJ vindt t n mooie techniek…dat is jouw mening en geen feit.
                Verder maak ik zelf wel uit of ik wel/geen smiley erachter zet…heb ik jou niet voor nodig ;)

              • rechercheur zegt

                24 augustus 2011 om 15:22

                @speedlimit:

                Blijkbaar ben je nog steeds een beetje gepikeerd over het feit dat ik de F1 prestaties van Toyota ter discussie stelde, en je tevens wakker heb geschud over de onderhoudsintervallen van de door jou geliefde Aziatische merken.

                Maakt verder niet uit hoor ….

              • speedlimit zegt

                24 augustus 2011 om 16:03

                @rechercheur:

                Jij komt er mee naar voren dus denk eerder dat jij gepikeerd bent.
                En lekker boeien die 5000km verschil…ik hoor je anders niet over de 2 jaar garantie bij de europeanen ipv 3 jaar wat bij de aziaten is ;)

              • rechercheur zegt

                24 augustus 2011 om 16:24

                @speedlimit:

                Zucht, Sinterklaas bestaat ook…

                De extra garantie betaal je zelf dubbel en dwars door de hogere onderhoudskosten. Had je dat niet zelf kunnen verzinnen?

              • speedlimit zegt

                24 augustus 2011 om 17:10

                @rechercheur:

                Oh ja joh…waar zie ik dat dan terug bij bijv. de aygo/c1/107?
                Sinterklaas yeah right…pas op dat je geen natte droom krijgt van die bmw poster boven je bedje ;)

              • highperformance zegt

                24 augustus 2011 om 17:29

                @speedlimit: heeft rechercheur een BMW poster boven zun bed, wil ik ook (voor ik het vergeet) ;-) ?

              • speedlimit zegt

                24 augustus 2011 om 17:43

                @highperformance:

                Was maar n gok…tsja zulke reacties kun je krijgen als je zegt dat sinterklaas bestaat ;)

              • rechercheur zegt

                24 augustus 2011 om 19:14

                @speedlimit:

                Misschien zou je eens een calculatie op basis van TCO kunnen maken bij 150.000 km, en dan zelf een conclusie trekken. Als het je niet lukt, dan wil ik je best even helpen, geen probleem ….

              • speedlimit zegt

                24 augustus 2011 om 22:50

                @rechercheur:

                107/C1 is 2 jaar garantie.
                aygo is 3 jaar garantie.

                Calculatie overbodig want het is wel duidelijk dat de aygo 1 jaar meer garantie heeft.
                Niet te moeilijk gaan denken hoor…kan me best voorstellen dat je ipad niet mee wil werken met je calculatie ;)

              • rechercheur zegt

                24 augustus 2011 om 23:43

                @speedlimit:

                Oow ja, reguliere onderhoudskosten vallen bij jou onder de garantie !?

                Maar als je niet in staat bent om de TCO uit te rekenen, dan is het ook niet zo bijster intelligent om op basis van ‘garantie’ te beweren dat de ene auto beter / goedkoper zou zijn dan de andere ….

    • highperformance zegt

      24 augustus 2011 om 17:30

      @norge: is het je persoonlijkheid of een eigenschap?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        24 augustus 2011 om 17:59

        @highperformance: Watte ?

        Login om te reageren
        • highperformance zegt

          26 augustus 2011 om 10:47

          @norge: jouw talent tot vrienden maken ;-)

          Login om te reageren
          • norge zegt

            26 augustus 2011 om 17:40

            @highperformance: Wie heeft nou vrienden nodig als je Autoblog heb? :D

            Login om te reageren
            • highperformance zegt

              28 augustus 2011 om 15:38

              @norge: das waar, hier alleen maar omringt door gelijkgezinden en vrienden

              Login om te reageren
  7. Laue zegt

    24 augustus 2011 om 07:47

    Ik zou voor een 2.0 TDI gaan. Statige directie bak en toch niet de patser hoeven uithangen.

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      24 augustus 2011 om 11:03

      @Laue: een 2.0 tdi?
      Alhoewel de directie mag ook te laat op de zaak aankomen.

      Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      24 augustus 2011 om 11:35

      @Laue: ze hadden de 2.0TDI aan de hybride techniek moeten koppelen. Dan maakt het pas echt eens verschillen. Zuinig op accu’s in stad, zuinige diesel op snelweg.

      Login om te reageren
  8. mashell zegt

    24 augustus 2011 om 07:51

    Dus als ik het goed begrijp is het gewoon een 4 cilinder basis model A8 waar ze een motortje dat ze ook gebruiken voor de elektrische ramen aan de aandrijflijn gekoppeld hebben zodat ze er hybrid op kunnen zetten?

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      24 augustus 2011 om 08:21

      @mashell: zoiets. Of een ruitenwisser motortje. Of misschien wel een wasmachien motortje uit een AEG. Ook zo lekker Duits. Perfect in form und function. Met een accu die maar 36 kilo weegt kom je natuurlijk niet heel ver.

      Login om te reageren
  9. bigcar zegt

    24 augustus 2011 om 08:20

    Kep toch liever de 4.2tdi…

    Ot: ben ik blind of zijn de diesels sneller dan benzine varianten bij audi..??

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      25 augustus 2011 om 00:00

      @bigcar: audi is van de diesels he!

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        25 augustus 2011 om 20:30

        @MAB: beter. check anders ff de a6: de 3 l. tdi is sneller beter en zuiniger dan de fsi variant. toch..?? :shock:

        Login om te reageren
        • MAB zegt

          27 augustus 2011 om 00:04

          @bigcar: zoek echt niet te kijke, maar verbaast me niks.

          Login om te reageren
  10. speedlimit zegt

    24 augustus 2011 om 09:03

    Leuk geprobeerd van audi om die achterstand weg te werken…voorsprong door techniek gaat niet meer op ;)

    Login om te reageren
  11. ritsaartjeroen zegt

    24 augustus 2011 om 09:23

    Het bijzondere van deze auto is de CO2 uitstoot die extreem laag is. De auto is vooral bedoeld voor de Amerikaanse markt waar hybrides populair zijn en diesels niet.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      24 augustus 2011 om 09:46

      @ritsaartjeroen: Nou, extreem laag… De Passat met alleen diezelfde 2.0 TFSI stoot geen 10% meer uit.
      Ja, ik weet het, die is wat zwaarder en langer. Maar zo spectaculair is dit niet. Daarbij zijn het nog papieren cijfers. Audi heeft Lexus 10 jaar voorsprong gegund en peurt nu 3 km uit 30 kg accu. Zelfs op MB lopen ze jaren achter – die hebben de eerste hybrides alweer in het museum staan. Goed, de S rijdt nu geen papieren 1:15, maar ze hebben dan ook geen enkel model onder de 300pk.

      Login om te reageren
  12. love4sportcars zegt

    24 augustus 2011 om 09:42

    kunnen ze nu geen 6 of 8-cilinder combineren met dat elektromotortje??
    hetzelfde als in de S-klasse: wie wil er nu een 4-cilinder in deze klasse??

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      24 augustus 2011 om 09:46

      @love4sportcars: Dezelfde personen die het ook niet erg vinden om een hybride te rijden.

      Login om te reageren
  13. autobart zegt

    24 augustus 2011 om 09:47

    Een 2.0 TFSI in een A8… Te triest voor woorden.

    Nee geef mij de W12 maar

    Login om te reageren
  14. autobart zegt

    24 augustus 2011 om 09:48

    Dat is hetzelfde als een vrouw van 200 kilo in een rolstoel met een kleuter die moet duwen.

    Login om te reageren
  15. kaasboerin zegt

    24 augustus 2011 om 09:58

    Wel 3 km met de juiste banden, 1 constante snelheid en rechtuit he. 2 liter in een A8? 245 pk? Te weinig voor een auto in dit segment.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      24 augustus 2011 om 10:33

      @kaasboerin: 245 pk is te weinig? Dat is eigenlijk al gigantisch veel. Het is natuurlijk wel leuker om meer vermogen te hebben, maar 245 is echt niet weinig.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 augustus 2011 om 10:38

        @gerard1710:

        net zoiets als dat 0tot100 gelul ..
        mijn ouwe Panda automaat is de sloomste auto ooit ..

        en volgas ben ik altijd het snelste weg !!

        idd .. allemaal overdaad ..

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          24 augustus 2011 om 10:52

          @lincoln: Vind je dat ‘gelul’ ? Ten eerste wederom bedankt (goh, je zou het eens een keer eens zijn met iemand…) Ten tweede ga jij maar zo’n bak geld neerleggen voor zo’n luxe auto met zulk gewicht en zulk vermogen, je hoeft mij niet te vertellen dat 245pk veel is, had ik dat maar in mijn auto. Maar in dit segment.. Kijk maar eens wat de 7 serie Hybrid heeft bijvoorbeeld, volgens mij is hij gemaakt om daar o.a. mee te concurreren. Lekker dan, rijdt je in zo’n bak met tv schermen en al, is dat ding bijna niet vooruit te schijten, maar goed, misschien willen ze op deze manier de eventuele S8 aantrekkelijker maken.

          Login om te reageren
          • gerard1710 zegt

            24 augustus 2011 om 10:57

            @kaasboerin: Lijkt me niet waarschijnlijk dat Audi met deze hybrid wil gaan concurreren met hybrids met achtcilinders hè? Los daarvan: een achtcilinder hybrid slaat natuurlijk echt nergens op…

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              24 augustus 2011 om 11:09

              @gerard1710: De A8 en de 7-serie zitten toch in hetzelfde segment? Of ga je dat nu ontkennen? Denk je dat een potentiële klant eerst kijkt naar wat voor motorvarianten erbij zijn te krijgen? Die zoekt naar een ruime superluxe 4-deurs lijkt mij, en ik denk niet dat mensen in dit segment genoegen nemen met 245pk, je gaat ze zelden zien. Misschien een politicus hier en daar.

              Login om te reageren
              • gerard1710 zegt

                24 augustus 2011 om 11:24

                @kaasboerin: Grapjas, bijna elke A8, 7-serie en S-klasse is de drieliter diesel met ongeveer 245 pk.

              • rechercheur zegt

                24 augustus 2011 om 11:25

                @kaasboerin:

                De A8 en 7-serie zitten in het zelfde segment, dus daarmee zou je willen impliceren dat Audi dan de 7-serie moet kopiëren qua specs? Vind het juist wel grappig dat Audi het net even totaal anders aanpakt ….

            • sdk16420 zegt

              25 augustus 2011 om 12:45

              @gerard1710: Het voordeel van Hybride limousines is vooral de stilte.

              Login om te reageren
            • sdk16420 zegt

              25 augustus 2011 om 12:45

              @gerard1710: Het voordeel van Hybride limousines is vooral de stilte.

              Login om te reageren
          • lincoln zegt

            24 augustus 2011 om 10:58

            @kaasboerin:

            met koppel komt ie vooruit ..
            die peekaas zijn er alleen om een beetje snelheid vast te houden ..

            goede wiellagers en aerodynamica zijn belangenrijker ..

            Login om te reageren
          • lincoln zegt

            24 augustus 2011 om 11:02

            @kaasboerin:

            en van “eens zijn met elkaar” kan niemand wijzer worden ..
            en zou 1 comment per topic voldoende zijn ..

            Login om te reageren
      • autobart zegt

        24 augustus 2011 om 10:44

        @gerard1710:

        Jij vindt dat veel, maar in een A8 is dat echt schraal… Zeker als je met zo’n grote auto aankomt… En dan aan de bar praten over de prestaties. ‘Ik heb 245 pk’ en heeft hij met z’n golfje R 270 pk’s. Dus vind ik het wel degelijk weinig

        Login om te reageren
        • gerard1710 zegt

          24 augustus 2011 om 10:49

          @autobart: Waarom zou je aan de bar praten over de prestaties van je auto? Je wilt de rest van de avond ook met iemand kunnen praten?

          Login om te reageren
          • autobart zegt

            24 augustus 2011 om 11:10

            @gerard1710:

            Waarom zou je een hybride kopen als je zo’n dure auto koopt? Dan kijk je toch niet naar het verbruik?

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              24 augustus 2011 om 11:14

              @autobart: Precies, dit is gewoon voor politici of celebrities voor een goede naam, laten we het erop houden dat je ze niet vaak gaat zien. Misschien af en toe op TV. :)

              Login om te reageren
            • lincoln zegt

              24 augustus 2011 om 11:20

              @autobart:

              dit gaat ontegenzeggelijk de meest geleasede A8 worden ..

              Login om te reageren
              • gerard1710 zegt

                24 augustus 2011 om 11:26

                @lincoln: Inderdaad, dit is een auto voor als je zakelijk gaat rijden, niet voor ‘celebrities’, die rijden namelijk in een Prius, omdat dat de bekendste hybride is.

        • lincoln zegt

          24 augustus 2011 om 10:49

          @autobart:

          met een koppel van 480Nm !!

          Login om te reageren
          • autobart zegt

            24 augustus 2011 om 11:09

            @lincoln:

            Ja na 3 km is dat koppel ook weg want je accu is leeg… Ik neem aan dat je weet dat elektromotoren veel koppel hebben!

            Login om te reageren
            • gerard1710 zegt

              24 augustus 2011 om 11:28

              @autobart: Ik neem aan dat jij weet wat je zegt voordat je iets zegt: die accu wordt bijgeladen als je rijdt, weetjewel, niet iedereen is zo dom als je denkt.

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                24 augustus 2011 om 11:35

                @gerard1710: Geweldig hoor, dan wordt ie opgeladen. En dan na een tijdje dat íe weer vol zit, kan je weer 3km vol elektrisch rijden met een enorm koppel? Top zeg, denk dat ik hem ga leasen!

              • gerard1710 zegt

                24 augustus 2011 om 11:39

                @kaasboerin: Je moet je nou niet dommer gaan voordoen dan je al bent… Je hoeft niet per se puur elektrisch te rijden..

              • kaasboerin zegt

                24 augustus 2011 om 11:40

                @gerard1710: Gaan we beledigen? Kan je er niet meer tegen? Wat heb je aan 3km elektrisch rijden, vertel me dat eens. Daar koop je toch een Hybride voor? Daar red je toch zogenaamd de natuur mee? Er is niemand die een hybride koopt omdat die aan het milieu denkt, het is puur de prijs. En als iemand zegt van wel dan liegt diegene.

              • rechercheur zegt

                24 augustus 2011 om 12:31

                @kaasboerin:

                Inderdaad, het gaat om de centen die anders de fiscus van je af zou nemen. Die 3km elektrisch rijden is helemaal niet relevant of interessant, behalve voor de fiscale bijtelling. Dus nu ophouden met je kletspraatjes en ga biologische kaas maken of zo ….

              • gerard1710 zegt

                24 augustus 2011 om 14:32

                @kaasboerin: Was dat een belediging? Nouja… Ik kan me niet herinneren dat ik ooit heb gezegd dat hybrides de wereld gaan redden. Ik kan trouwens prima tegen mensen die (nog) niet alles begrijpen: ik praat wel eens met VMBO’ers (no offense).

              • kaasboerin zegt

                24 augustus 2011 om 17:28

                @gerard1710: November 10, 1994. Laat ook maar zitten, als je met dat VMBO naar mij refereert heb je wel goede humor.

              • gerard1710 zegt

                24 augustus 2011 om 23:33

                @kaasboerin: Ik refereerde in eerste instantie niet naar jou met VMBO, maar aangezien je leeftijd als een soort argument ziet om iemand te negeren of af te doen als incapabel begin ik toch sterk aan je mentale capaciteiten te twijfelen. Ook hier zeg ik niet dat je dom bent, voordat je je beledigd voelt. Ik wil alleen maar zeggen: lees even tussen de regels door… Trouwens, jij hebt toch helemaal geen recht van spreken, afgaande op jouw niveau van redeneren en jouw bewering dat je geen VMBO-er bent, kan ik concluderen dat je nog niet op de middelbare school zit.

              • lincoln zegt

                24 augustus 2011 om 11:39

                @kaasboerin:

                dat werkt iets gecompliceerder ..
                heb alleen geen zin omdat uit te leggen ..

                anyway .. de ingenieurs bij Audi zijn geen debielen iig ..

        • RoT___ zegt

          24 augustus 2011 om 11:41

          @autobart: pochen met het aantal pk’s wordt al tijden niet meer gedaan. En vertel mij eens hoe het komt dat ik met een Touareg, A7, en Q7 geen moment het idee had dat 240pk maar weinig was?

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            24 augustus 2011 om 11:45

            @RoT___: Tsja, zulke ervaringen verschillen bij iedereen.

            Login om te reageren
  16. dennisr zegt

    24 augustus 2011 om 10:58

    mooi interieur :)

    Login om te reageren
  17. bempi zegt

    24 augustus 2011 om 11:22

    Dit is meer hybrid om hybrid. Oftewel mee gaan met je concurrenten in aanbod puur voor winstmarge. De specs zeggen voldoende dat Audi dit niet serieus neemt en ze hadden al in een eerder stadium verkondigd dat ze never nooit hybrid modellen zouden produceren. En puntje paaltje moeten ze het wederom afleggen zoals altijd. Wat een prut merk.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      24 augustus 2011 om 11:27

      @bempi: Maar ze moéten het ook letterlijk.. Dit is puur een kwestie van concurrentie zoals jij het zegt, als dit niet gedaan wordt, verliezen ze marktaandeel en vandaar dat ik de autofabrikanten nooit verwijt, want ik persoonlijk heb ook een hekel aan die kl*te hybrides. Merkvervuiling is ’t, maar indirect hebben ze geen keus.

      Login om te reageren
  18. ritsaartjeroen zegt

    24 augustus 2011 om 11:25

    Dit is de enige hybride in zijn klasse; de andere luxe auto’s hierboven genoemd zijn geen hybrides maar worden alleen zo genoemd. Alleen de Audi kan namelijk naast op de brandstofmotor rijden ook geheel elektrisch rijden; dat kunnen de concurrenten niet; het zijn dus geen hybriden maar auto’s met een grote accu die de motor ondersteunt. Bovendien is de C02 waarde uniek laag en daarmee is de ideale directie auto geschapen. Audi is met recht het merk van “voorsprong door techniek”.

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    24 augustus 2011 om 11:52

    we kunnen nu allemaal moeilijk gaan doen ..

    maar ik kan je nu al op een briefje geven dat deze auto straks voor minimaal 35% van de A8 productie gaat uitmaken ..

    en vooral nieuwe klanten gaan aantrekken ..

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      24 augustus 2011 om 11:56

      @lincoln: Nou ja, dan hoop ik dat jouw post onthou en over een jaar erop terugkomt (niet dus) :)

      Login om te reageren
    • bempi zegt

      24 augustus 2011 om 12:24

      @lincoln:

      Dat zal ongetwijfeld en een makkelijk in te schatten voorspelling. Er zulen altijd wel wat bobo’s zijn die of vanwege hun werk voor de overheid of instantie zo’n auto in die categorie milieu bewust moeten kiezen om goed voor de dag te komen.

      Nieuwe klanten lijkt me sterk. Aangezien Audi op dit gebied totaal onbekend is en weinig in aanbod heeft. De meeste zullen er niet warm van worden als ze horen tot max. 235 en 7.7 sec. Eerder weglopen.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 augustus 2011 om 12:47

        @bempi:

        denk dat je de Amerikaanse particuliere markt onderschat ..

        Login om te reageren
  20. mcf1 zegt

    24 augustus 2011 om 12:51

    een s250cdi is nu al zuiniger, bmw zal ongetwijfeld ook met iets komen, straks een s500 hybrid die 3.2 l/100km verbruikt en 5.5 sec naar de 100

    audi (V)oorsprong: gebrek aan innovatie

    Login om te reageren
  21. ritsaartjeroen zegt

    24 augustus 2011 om 14:22

    Juist voor dit soort dure limousines bestaat een intelligent en goed geinformeerd publiek, dat geinteresseerd is in milieuvriendelijke producten. Daarvoor doet de acceleratie minder ter zake, maar vooral het comfort, de kwaliteit van de auto en het gering belasten van het milieu.

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      24 augustus 2011 om 15:24

      @ritsaartjeroen:

      Iemand koopt geen zuinige auto voor het milieu, voor de prijs. Zeker in nederland… In nederland kijken de (meeste) mensen naar wat goedkoop is in wegenbelasting en wat weinig verbruikt niet naar of het goed is voor het milieu.

      Login om te reageren
  22. ritsaartjeroen zegt

    24 augustus 2011 om 15:26

    @autobart en al die Priussen dan? Mensen die 100000 euro aan een auto kunnen besteden denken over het algemeen anders dan de gewone laagopgeleide man wél aan het milieu.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      24 augustus 2011 om 15:37

      @ritsaartjeroen: Onzin, als het gaat om zulke bedragen gaat men echt niet kiezen uit belang van het milieu, als de Priussen niet voordelig zouden zijn, had je er nu veel minder zien rondrijden. Het zou ook niet bij de mens passen, een paar euro per maand naar een goed doel kan er wel van af, maar boven de 1.000,-? Denk niet zo snel. ;) Vandaar ook al die schijnheilige beroemdheden die erin rondtuffen (maar dan ook alleen naar persconferenties of waar dan ook veel pers aanwezig zal zijn natuurlijk he), al geef ik ze geen ongelijk, anders wordt je Ferrari straks ook nog eens in de hens gezet.

      Login om te reageren
  23. zeevink zegt

    24 augustus 2011 om 16:03

    Leuk een nieuwe Audi A4 TDI E , oh nee wacht nu zie ik het het een A……..?

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      24 augustus 2011 om 19:41

      @zeevink: …een hAns anders ja!

      Login om te reageren
  24. koenmb zegt

    24 augustus 2011 om 16:35

    Dit doen ze gewoon omdat het zo hoort tegenwoordig, iedereen moet laten zien dat ze aan het milieu denken. Dat autoconstructeurs hun best doen om de klassieke diesel- en benzinemotoren zo zuinig mogelijk te maken, kan de mensen blijkbaar een worst wezen. Elektromotoren zijn de toekomst volgens de maatschappij, maar mensen kunnen maar niet vatten dat de batterij (of een alternatieve vorm van opslag van elektrische energie) het probleem is hier en niet die elektromotor. Hybride kan nooit de oplossing op lange termijn zijn want uiteindelijk haalt een hybride wagen nog steeds al zijn energie uit wat hij tankt aan de pomp.
    Autoconstructeurs weten dat goed genoeg, bouw een wagen, zet er hybride op en het zal wel verkopen. Relatief gezien zal hij hier en daar wat ‘verloren’ energie kunnen recupereren, maar dat is allesbehalve doorslaggevend en zeker in een wagen als een A8, die vooral gebruikt wordt als kilometervreter en constant op de linkerbaan van de autostrade 150km/u aan het rijden is.
    De autoconstructeurs wachten nog steeds op een technologie die voldoet aan de volgende voorwaarden:
    – Grote energieopslag.
    – Zo min mogelijk verlies aan energieopslag bij elke nieuwe cyclus.
    – Zeer snel op te laden.

    Zolang er geen technologie uitgevonden wordt die aan deze voorwaarden voldoet, zal een diesel- of benzinemotor de basis zijn van de aandrijving van de wagen zoals we die de dag van vandaag kennen.

    Login om te reageren
  25. Volvo_440_turbo zegt

    24 augustus 2011 om 21:38

    Hopelijk zonder elektronicaproblemen, want elke VAG die ik de laatste 6 maanden in mijn handen heb gehad heeft wel ergens een valse foutmelding of een elektronische functie die niet naar behoren werkt…

    Hoe het komt dat ik de laatste 6 maanden VAG heb gereden, da’s weer een ander verhaal dat begon met een spiksplinter nieuwe octavia 1.6 tdi die na 15 km wegens een remlichtschakelaarprobleem niet meer wou rijden… sindsdien met VAG vervangwagens gereden, ook nieuwe auto’s, tot mijn nieuwe octavia 2.0 TDI arriveert… maar eerlijk, na de laatste 6 maanden, vertrouw ik geen enkele VAG meer…
    De koop konden we enkel annuleren als we terug een skoda kochten.
    Mijn oud volvootje was nog betrouwbaarder…

    Login om te reageren
  26. speedie zegt

    25 augustus 2011 om 21:52

    En ik vertouw nog enkel op VAG. Terug van verlof met 4000 km achter de rug waarvan 18 h aan één stuk gereden (inbegrepen urenlange files onder 37 gr). Totaal nu 120.000 km jong zonder 1 enkel probleem. Heb ook gereden met wagen van Franse origine en daar niks anders dan problemen. Remmen, stuurinrichting, waterinsijpeling enz. Met Volvo mororproblemen waarvoor hij 1 week, jawel 1 week in de garage is geweest alvorens de oorzaak werd gevonden.
    Nu wat de A8 hybride betreft : De ingenieurs weten wel wat ze doen hoor. Het is helemaal niet de bedoeling om een electrische wagen te bouwen (beperking 3km autonomie op batterijen) maar wel het vermogen van een zescilinder met het verbruik van een viercilinder aan te bieden. Uiteraard met overeenkomstig verbruik en CO2. Daarin zijn ze excelent geslaagd

    Login om te reageren
  27. Volvo_440_turbo zegt

    26 augustus 2011 om 00:57

    @ Speedie

    In onze familie hebben we naast wat Europese wagens, veelal Japans gereden… naarmate de kilometers van een auto vorderen is een Jap betrouwbaarder, believe me…zelfs de fabrikanten geven dit toe…

    Ik heb trouwens hier nog een boekje van het bekende Belgische autoblad autogids waarbij ze jaren geleden onderzoek deden naar betrouwbaarheid van wagens, waar de golf 3 maar 1 ster had op een schaal van 6 (zelfde resultaat als Lada), hadden de Japkes meestal 5 a 6 sterren op 6.
    De VAG wagens die ik de laatste 6 maand heb gereden zijn vergeleken met de gemiddelde Jap ook echt niet stevig gebouwd, van twee wagens sloot de kofferklep niet naar behoren, boordcomputerproblemen, constant foutmeldingen, rammels her en der, mijn broer rijdt ook skoda, same problems… heb je bij Japkes niet hoor, of heel zelden…

    Nu, de eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat die nieuwe skoda octavia voor de rest qua rijplezier wel de max was! Toen de mijne in panne viel heb ik dezelfde als vervangwagen gekregen. Vandaar dat ik dit weet.

    Maar als ik de koop volledig had kunnen annuleren had ik mij een mazda, honda of subaru gekocht, zeker weten!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North