• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi: ‘R8 is de langzaamste auto die we ooit bouwden’

Auteur: Dennis, gepost 18 oktober 2007 om 09:11 – 20 Reacties

Audi R8 chassis

Laat je als hardcore Audi R8 fan niet gek maken door de titel, want de Audi R8 is met zijn 420 pk, een acceleratie naar de 100 km/u in 4,6 seconden en een topsnelheid van 301 km/u namelijk de snelste productieauto die Audi ooit bouwde. Toch gaat Audi bij Britten in een campagne die een slordige 9 miljoen euro mag kosten, adverteren met de tekst: ‘Audi R8 the slowest car we’ve ever built‘.

In dit geval slaat ‘langzaam’ niet op de snelheid van de auto zelf, maar op de snelheid van het productieproces. Iedere R8 is namelijk voor een belangrijk deel met de hand gebouwd, uiteraard met uiterste precisie. Dus wanneer we kijken naar het productieproces, dan is de R8 wel degelijk de langzaamste auto die Audi ooit bouwde. In de 90 seconden durende reclame zal een groepje Audi engineers te zien zijn die een paar dagen bezig zijn en de R8 vanaf scratch bouwen tot het eindproduct. Aan humor *kuch* dus geen gebrek bij Audi.

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Audi R8 Performance RWD
    Audi R8 Performance RWD ideale auto voor Jaapiyo
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, R8

Vorig bericht: « Eindelijk is-ie officieel: Citroën C5!
Volgend bericht: Nissan GT-R sneller dan SLR McLaren op Nürburgring? »

Lees Interacties

Reacties

  1. RobTWo zegt

    18 oktober 2007 om 09:29

    Met de huidige arbeidskosten weten we meteen waar de catalogusprijs op gebaseerd is. Werk toch eens door!

    Login om te reageren
  2. rider zegt

    18 oktober 2007 om 09:46

    he duitsers met humor? dat is lachen. toch is het wel mooi om te zien dat een grote producent ook een auto in het gamma heeft die vrijwel helemaal met de hand word gebouwd. iets wat eigenlijk alleen de kleine firma’s doen zoals ferrari/lamborghini/pagani en zulk soort bedrijven. ik zie dit bmw of mercedes niet snel doen in eigen huis. mercedes besteed zulke dingen uit (HWA/AMG/McLaren) en zover ik weet doet bmw het helemaal niet. de M-gmbh doet ook alleen maar produceren zoals bmw zelf het ook doet.
    dit verklaard inderdaad ook de perfectie en de prijs van het product.

    Login om te reageren
  3. Jan C. zegt

    18 oktober 2007 om 09:51

    Leuk woordgrapje.

    Login om te reageren
  4. willem zegt

    18 oktober 2007 om 10:11

    noem je dat engineers??? dat zijn gewoon goedkopen polen die een tekening hebben gehad en die aan het werk mogen:P hoe denk je anders dat die R8 in vlammen op ging!? en dan zeg je er nog tof bij dat het helemaal met de hand gemaakt is!?! geef mij maar een machine! niet min ofzo over polen!

    Login om te reageren
  5. westerstraat15 zegt

    18 oktober 2007 om 10:15

    Een zeer aardige marketing aanpak! Past goed bij de engelse humor

    Login om te reageren
  6. Chrizzzie zegt

    18 oktober 2007 om 11:46

    Hoelang deed August Horch over het bouwen van de aller eerste Audi in 1909?

    Login om te reageren
  7. MR Nordschleife zegt

    18 oktober 2007 om 11:47

    Tja de humor bij Audi bestaat nog steeds. Geef mij dan maar een M5.

    Login om te reageren
  8. M Freak zegt

    18 oktober 2007 om 12:41

    Het mag dan wel de snelste Audi zijn, maar het blijft ook een van de lelijkste!

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    18 oktober 2007 om 12:48

    ingeneers, zijn dat dan gewoon ingenieurs die bakken geld verdienen of zijn dit een soort fabriekwerkers die een gemiddeld loon verdienen (ik heb nl interesse in zo’n job)

    Login om te reageren
  10. dekster (Union Fait La Force) zegt

    18 oktober 2007 om 12:48

    @Willem
    Zie je dit?

    Rebuilt in Poland ;)

    Login om te reageren
  11. willem zegt

    18 oktober 2007 om 13:22

    @ deskter

    kijk wij begrijpen elkaar! al die titels van tegenwoordig!!! geef mij maar een machinaal gebouwde R8:P

    neej ff zonder gekheid zal best prima zijn die auto! zeker als hij straks misschien komt met de twin turbo v10! echt een gave bak!

    en tot die tijd shoppen deskter en ik wel in polen! mits ze een inburgerings cursus hebben gehad! toch?!

    Login om te reageren
  12. ronald ccx zegt

    18 oktober 2007 om 17:47

    @ dekster
    heb je ook het verhaal gelezen achter die auto union in topgear mag. dat die pool op zun fietske 1700 km ofzo af legde om te solliciteren bij de mannen die er aan werkte… hij is niet meer terug gaan… prachtig verhaal techniek en poolse vakmanschap

    Login om te reageren
  13. Dennis zegt

    18 oktober 2007 om 19:23

    Ze kunnen hem van mij niet langzaam genoeg bouwen. Het is en blijft een Audi en zal nooit het kunnen evenaren met Ferrari , Lamborghini of Porsche.

    Login om te reageren
  14. Chief_S5 zegt

    18 oktober 2007 om 19:32

    @ Dennis: Een Lamborghini is ook een Audi. En een Lamborghini laat Ferrari en Porsche wel eens poepen. Dus het is wel te evenaren als je het goed bekijkt. :)

    De snelste auto van Audi die het langzaamste is gebouwd. Ik wil best wachten op mijn R8 hoor. Als je dan ziet hoeveel jaren lol je ermee zal hebben… Nu nog even wachten op die V10 TT, dan zijn we weer een stapje verder. Ik zeg express niet dat we dan klaar zijn, aangezien het nooit snel genoeg kan zijn. :D

    Login om te reageren
  15. FR zegt

    18 oktober 2007 om 22:43

    http://www.youtube.com/watch?v=9YKH6eX-CJI
    –edit: thanks, het filmpje staat er inmiddels bij!–

    Login om te reageren
  16. Pieter zegt

    18 oktober 2007 om 23:24

    Kwam vandaag voor het eerst een R8 in Nederland tegen op de ring A10 zuid, ziet er toch wel erg gaaf uit hoor met die led-lampen voorop erg herkenbaar en een heerlijk geluidje! Als ik ooit de centen heb… koop ik toch een ferrari ;)

    Login om te reageren
  17. jos zegt

    18 oktober 2007 om 23:47

    He bah het woord ‘polen’ het volgende probleem voor Nederland!

    verder leuke reklame maar om er nou 9 miljoen in te stoppen..

    Login om te reageren
  18. Tombnolz zegt

    19 oktober 2007 om 20:04

    Had ik direct door!

    Login om te reageren
  19. Michael zegt

    28 januari 2008 om 14:08

    He bah het woord ‘polen’ het volgende probleem voor Nederland!

    Come again?

    Login om te reageren
  20. Tommy zegt

    28 januari 2008 om 19:14

    “mercedes besteed zulke dingen uit” ??

    De R8 wordt anders ook niet gebouwd door Audi zelf maar door ‘quattro Gmbh’ net als de RS-modellen van Audi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North