• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi e-tron quattro zit tjokvol batterijen en actieve aero

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 augustus 2015 om 10:33 – 19 Reacties

Afbeelding Audi e-tron quattro zit tjokvol batterijen en actieve aeroAfbeelding Audi e-tron quattro zit tjokvol batterijen en actieve aeroAfbeelding Audi e-tron quattro zit tjokvol batterijen en actieve aeroAfbeelding Audi e-tron quattro zit tjokvol batterijen en actieve aeroAfbeelding Audi e-tron quattro zit tjokvol batterijen en actieve aero

Audi e-tron quattro
Immers, de volledig elektrische SUV met een formaat dat tussen dat van de Q5 en Q7 ligt moet 500 km kunnen halen op 1 lading.

Komende maand presenteert Audi het e-tron quattro concept, een voorbode op een volledig elektrische SUV (Q6?) die in 2018 op de markt moet komen, om Tesla een poepie te laten ruiken.

Actieve aerodynamica

Audi heeft hem gedesignd volgens het “Aerosthetics” concept, wat inhoudt dat je de luchtweerstand minimaliseert zonder meteen een draak van een design af te leveren. Het resultaat is en Cd-waarde van 0,25. De SUV met plaats voor 4 personen maakt bovendien gebruik van OLED-technologie. Daarnaast zien we op de krabbels van de designers actieve aero, zoals een diffusor en spoiler die verschuiven.

Hoe groot de accu is verklapt Audi niet, dat horen we volgende maand. Audi moet natuurlijk nog wel minstens twee mediamomentjes uit de release slepen. Ook motorvermogens volgen, wel weten we dat deze e-tron drie elektromotoren heeft: één op de vooras en twee op de achteras.

Eerder lekten de eerste beelden van de e-tron quatro al uit, deze nieuwe schetsen hebben we in een nieuwe gallery geplaatst, die later met echte afbeeldigen wordt aangevuld.

Ook interessant!

  • Audi etron
    Nu te bestellen, de Audi Q4 e-tron 50 Quattro
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range
  • Audi Q4 e-tron rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, e-tron, Elektrisch, iaa-2015, quattro

Vorig bericht: « 5 SUV-ideeën die je waarschijnlijk nog niet kende
Volgend bericht: Hoe Bugatti vorige week het hele internet voor de gek hield »

Lees Interacties

Reacties

  1. trustmeiamanengineer zegt

    19 augustus 2015 om 10:40

    Nou, ik ben benieuwd. De PR afdeling heeft in ieder geval alweer puik werk afgeleverd…

    Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    19 augustus 2015 om 10:45

    Heet alles bij Audi tegenwoordig etron quattro? Zelfs de namen beginnen ze te kopiëren.

    Login om te reageren
    • Okkii zegt

      19 augustus 2015 om 11:05

      @berlinetta: ik zie overal hybrid staan… Toch wel wat anders als e-tron

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 augustus 2015 om 14:32

      @berlinetta: het wordt pas ingewikkeld als een RS Q6 e-tron quattro sport ultra plus met standaard S-line en proline plus uitbrengen.

      Login om te reageren
  3. str8six zegt

    19 augustus 2015 om 10:55

    Ach gut, hebben de volgers ook een X6 variant weten te tekenen.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      19 augustus 2015 om 12:42

      @str8six: ach beter laat dan nooit toch? TOV van de X6 is dit in elk geval een schitterende wagen.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        19 augustus 2015 om 12:58

        @dutchdriftking: vind ze allebei niet knap, hetzelfde geldt voor de glc.

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    19 augustus 2015 om 10:56

    Het ziet er in ieder geval voor Audi begrippen behoorlijk spannend uit.

    Login om te reageren
  5. kemp86 zegt

    19 augustus 2015 om 11:12

    Nu nog even dealtje sluiten met Tesla ivm gebruik supercharger netwerk.

    Login om te reageren
  6. rainman zegt

    19 augustus 2015 om 11:22

    Ziet er best lekker uit

    Login om te reageren
  7. stfu zegt

    19 augustus 2015 om 11:27

    Zet er best strak uit en niet zo typisch als alle andere Audi’s.

    Login om te reageren
  8. Edge zegt

    19 augustus 2015 om 11:38

    Ondanks dat het natuurlijk heel voorspelbaar is, het blijft immers een Audi, ziet het er wel gewoon weer tof uit. Vooralsnog een stuk beter geproportioneerd dan de X6 en de GLE

    Login om te reageren
  9. porsche928 zegt

    19 augustus 2015 om 11:38

    Waarom zulke grote wielen op een auto? Je jaagt de gebruiker alleen maar op onnodig hoge kosten.

    Login om te reageren
    • eddythedriver zegt

      19 augustus 2015 om 11:45

      @porsche928: het is maar net hoe je het bekijkt; de afgelegde weg per omwenteling is groter, dus de banden gaan langer mee. ;-)

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      19 augustus 2015 om 12:29

      @porsche928: Omdat het vooralsnog een concept is en die moeten stoere dikke wielen hebben. De 20% bijtellingsversie krijgt straks gewoon bescheiden velgjes met wat meer band eromheen.

      Login om te reageren
    • endofline zegt

      19 augustus 2015 om 13:16

      @porsche928: De wielen op de foto zijn inderdaad wat overdreven en dit omdat het mooi uitkomt maar technisch heeft het wel nut om de wielen steeds groter te maken. Hoe groter het wiel hoe meer koppel je kan verwerken. Daarom hebben truck zo een grote banden. Bij krachtige motoren en zeker bij elektromotoren heb je enorm veel koppel te verwerken. Bij alle nieuwe modellen van de bekende drie zie je dan ook de wielomtrek stijgen in de laatste 10 jaar.

      Login om te reageren
      • porsche928 zegt

        19 augustus 2015 om 19:55

        @endofline: de banden zijn nu meer dan 50% van de hoogte van de hele auto.

        Login om te reageren
    • HzR zegt

      20 augustus 2015 om 08:05

      @porsche928: wielen met een grotere diameter hebben minder rolweerstand, dus verwacht grotere wielen op alle electrisch auto’s die gaan komen.
      Frankfurt 2017 wordt de electrische SUV show.

      Login om te reageren
  10. knipperlichtje zegt

    19 augustus 2015 om 12:18

    Het bijzondere van al die futuristische schermen is dat ze in de Prologue ook echt werken, toch een beetje ‘vorsprung durch technik’. Fijn ook dat het OLED-schermen met een hoofdzakelijk zwarte interface zijn, dan heb je ’s nachts geen last van die lichtgevende schermen in je auto. Voor de rest typisch Audi, voorspelbaar, maar wel mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North