Vier ervan komen van dezelfde maker, en waarschijnlijk gaat slechts alleen één van de vijf daadwerkelijk gemaakt worden. Kan je raden welke?
We gaan het nog eens over Ares Design hebben, de tuner die ons onlangs een blik gunde op een verbouwde Lamborghini Huracan. Een belangrijk persoon binnen Ares is Dany Bahar, de voormalig CEO van Lotus Cars, en wie met hem te maken heeft gehad mijdt hem doorgaans als de pest.
Tijdens zijn Lotustijd bleek Dany Bahahaha vooral heel goed in het laten designen van nieuwe sportwagens, om deze vervolgens allemaal tegelijk met heel veel bombarie als mockup op een autoshow te presenteren. Dit kostte voor een zeer kleine automaker bakken met geld, en daarnaast moesten natuurlijk ook nog de ‘onkosten’ van de baas (helikoptervluchten, dure overnachtingen, en zulks) betaald worden. Met het laatste beetje budget wat daarna over was werden rappers en andere semi-bekende namen aangetrokken voor de PR, waardoor er onder de streep overbleef: eventjes veel media-aandacht, maar 0,0 extra verkopen tegenover een catastrofale aanslag op de balans.
Maar goed, Bwahaha gaat het nog eens proberen, en heeft zich met zijn slicke kapsel gemeld bij een in Italië gevestigde tuner, sorry..veredelaar: Ares design. Vernoemd aar de Griekse God van de oorlog, hoe symbolisch. Maar ook een beetje raar, want Bahar is een Turk, en dan heb je doorgaans weinig op met Grieken. Bovendien: als je je in Modena vestigt, neem dan een Romeinse God, jij Filistijn.
In het huidige photoshoptijdperk schieten tuners harder uit de grond dan paddestoelen op een natte herfstdag, en dus moet er ter onderscheiding wat extra’s geleverd worden. Partijen als Kahn Design of Galpin/Fisker doen het door middel van coachbuilding, maar Ares verzint doodleuk allemaal ‘nieuwe’ modellen, verpakt als ‘design concept‘. Kijk maar:
Bentley Flying Spur SUV
De Bentley Bentayga staat op de drempel van zijn lancering, dus daar kon Ares zo snel niets geloofwaardigs van maken, vandaar dat de Flying Spur werd gepakt. De sedan werd tot SUV omgetoverd, en krijgt 700 fictieve pk’s en 22 inch wielen. Hiermee is het Ares’ zwakste SUV.
Bentley Mulsanne SUV
Wie graag een beetje meer luxe wil gaat natuurlijk voor de SUV-variant van het vlaggenschip, de Mulsanne. Ares zet hem op 24 iinch lichtmetaal, en haalt voor de Mulsanne een motorvermogen van 750 pk uit de dikke duim.
Rolls-Royce Ghost SUV
RR bereidt momentel de Cullinan voor, en Ares neemt hier een voorschot op door een Ghost om te toveren tot SUV. Op 24 inch sloffen doet deze impressie 0-100 in 4,2 seconden. Hij heeft, raad eens? Juist.. 750 pk.
Mercedes-AMG G63 SUV
Dankzij de Ener G-Force had Mercedes het halve werk al gedaan voor Ares, dus de G63 pakken ze ook even mee. De wielen? 24 inch groot. Het aantal pk’s? Och, laat ook maar. Beter gaat Dany voor het Ronald McDonald-huis werken, want een clown, dat is het.
Lumma CLR G 800 Mercedes GLE Coupé
Om niet geheel met een onbestemd gevoel dit artikel te verlaten sluiten we af met de enige monstrositeit uit dit lijstje die er wél gaat komen: Lumma’s weinig subtiele interpretatie van de al even onsubtiele Mercedes-Benz X6…eh, GLE Coupé. De Duitsers gaven bovenstaande schets vrij, die zich op de IAA in Frankfurt vanzelfsprekend vertaalt naar een minder extreme productiekit. Er liggen -jawel- 24 inch velgen onder, en Lumma belooft ons een vermogensboost tot 650 pk.
19 reacties
Vreemd genoeg die Lumma ook, vooral zo van de achterkant…
De rest vind ik niks . Die rr en die bentley vind ik niks