• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi geeft niet op, reclame-oorlog met BMW gaat door

Auteur: Alwood, gepost 19 april 2009 om 12:15 – 164 Reacties

Afbeelding Audi geeft niet op, reclame-oorlog met BMW gaat doorAfbeelding Audi geeft niet op, reclame-oorlog met BMW gaat doorAfbeelding Audi geeft niet op, reclame-oorlog met BMW gaat doorAfbeelding Audi geeft niet op, reclame-oorlog met BMW gaat door

Audi: heb je lekker niet BMW!
Het mogen dan Europese merken zijn, de strijd speelt zich af aan de andere kant van de grote plas. Wat Audi begon, won BMW overtuigend. De VAG-guerrilla weet echter van geen ophouden en speelt nu de premium-kaart.

Nu wordt het spannend. Wat gaat München hier tegenin brengen? Het merk van de veredelde Volkswagens kan zichzelf premium noemen omdat men voor ‘budget’ ergens anders terecht kan. BMW heeft echter geen ‘kwantiteitsmerk’ dus hoe gaan ze de kaarten spelen?

Feit is wel dat er op het moment geen sportwagens met middenmotor verkrijgbaar zijn met wit-blauw plakkaat op de neus. Ooit is het ze met de hulp van de Italianen gelukt, maar op het moment wil het productie klaar maken van de sportwagen nog niet echt lukken. Blijft natuurlijk dat er maar één “the ultimate driving machine” is.

Met dank aan Sjoerd voor de tip!

Waar blijft BMW?

Ook interessant!

  • BMW gaat gewoon door met verbrandingsmotoren
  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, BMW, R8, Reclame

Vorig bericht: « Nieuwe Chevrolet Camaro met puik spoilerwerk
Volgend bericht: Raceverslag: Grand Prix van China »

Lees Interacties

Reacties

  1. Qasim zegt

    19 april 2009 om 12:17

    Ben benieuwd wat BMW nu gaat plaatsen …

    Login om te reageren
  2. Carfreak zegt

    19 april 2009 om 12:18

    Audi = Volkswagen, Volkswagen = Brol
    Conclusie: Audi is voor de softy boys.

    Login om te reageren
  3. JosJ zegt

    19 april 2009 om 12:19

    “Blijft natuurlijk dat er maar één “the ultimate driving machine” is.”

    Ik hoop voor je dat je hier Audi mee bedoelt ;)

    Login om te reageren
  4. MHRX zegt

    19 april 2009 om 12:19

    zou BMW het nu over achterwielaandrijving gaan hebben? lijkt mij een waarschijnlijke zet :p

    Login om te reageren
  5. JPM zegt

    19 april 2009 om 12:20

    2-1 voor Audi

    Login om te reageren
  6. Fidel Castro zegt

    19 april 2009 om 12:20

    geniaal

    Login om te reageren
  7. Merry zegt

    19 april 2009 om 12:22

    Audi blijft een volkswagen met een kappersalon style.

    Login om te reageren
  8. Jimmie zegt

    19 april 2009 om 12:23

    BMW kan gewoon een slogan terug vuren dat het bij Audi onderhuids allemaal Volkswagen is… :)

    Login om te reageren
  9. York zegt

    19 april 2009 om 12:24

    Die van Audi vind ik nu maar flauwtjes.. Die Checkmate was gewoon geniaal.

    Login om te reageren
  10. T-Bird zegt

    19 april 2009 om 12:24

    Hahaha dit is zo geniaal. Ben echt heeeel erg benieuwt wat BMW nu gaat zeggen!

    Login om te reageren
  11. #Lennard zegt

    19 april 2009 om 12:25

    BMW moet nu gewoon een groot VW logo plaatsen met de tekst:

    /end

    Login om te reageren
  12. Jandepandaman zegt

    19 april 2009 om 12:26

    Ik zie die reclamejongens van beide locale branches al met rood-hete koppen bediscusseren wat ze nu nog munnen doen daar-
    Volgende stap ergens het opblazen van die borden…?

    :-P

    Login om te reageren
  13. Jandepandaman zegt

    19 april 2009 om 12:27

    …munnen moet zijn Kunnen ….

    kkkkkk Kunnen. wat ze nu nog kunnen doen daar

    … :roll:

    Login om te reageren
  14. BmwMPower zegt

    19 april 2009 om 12:28

    BMW zal heus wel met iets komen wat nog leuker is.
    Daar geloof ik wel in. En kom op, dit is toch humor?

    Login om te reageren
  15. pt0x zegt

    19 april 2009 om 12:30

    @#Lennerd

    perfect!

    of /fail

    Login om te reageren
  16. HV zegt

    19 april 2009 om 12:30

    Beetje flauw dit allemaal……

    Maar zolang er op een Audi A6 nog de zelfde richtingaanwijzers op het zijscherm zitten als op een Seatje Ibiza…..

    Wie is er dan premium…

    hoop dat BMW zo verstandig is om zich niet verder te verlagen met zulke stomme reclame.
    Probeer eruit te springen zonder de ander af te kraken.
    Dan ben je echt premium

    Login om te reageren
  17. pt0x zegt

    19 april 2009 om 12:31

    ugh, een naam spellen is blijkbaar teveel gevraagd voor mij op de zondag.
    Sorry Lennard.

    Login om te reageren
  18. W115 zegt

    19 april 2009 om 12:35

    BMW was toch bezig met een zuinige coupe? BMW kan ook komen met de X6 M, of nog beter, de BMW Sauber F1 09 :D

    Login om te reageren
  19. 1er reihe zegt

    19 april 2009 om 12:36

    Die “checkmate” is gewoon briljant. Neemt niet weg dat Audi’s A4 en A5 prachtige auto’s zijn.

    De wetenschap dat je bij Audi onderhuids eigenlijk in een ordinaire voorwielaangedreven Volkswagen stapt neemt bij dan weer alle zin weg om er eentje te kopen/leasen, dus is de keuze als echte autoliefhebber voor BMW nog altijd eenvoudig.

    Login om te reageren
  20. luis zegt

    19 april 2009 om 12:40

    haha hup Audi!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  21. The Hacker zegt

    19 april 2009 om 12:43

    Audi owned BMW gewoon heel zwaar. Niet alleen in de reclamecampagnes maar ook in de verkoopcijfers en die zijn nog altijd belangrijker dan zo’n spelletje met reclamebordjes.

    Login om te reageren
  22. JackBlack zegt

    19 april 2009 om 12:50

    “De wetenschap dat je bij Audi onderhuids eigenlijk in een ordinaire voorwielaangedreven Volkswagen stapt neemt bij dan weer alle zin weg om er eentje te kopen/leasen, dus is de keuze als echte autoliefhebber voor BMW nog altijd eenvoudig.”

    Dat is natuurlijk toch een beetje onzin he… Welke volkswagen is er dan onderhuids hetzelfde dan een RS4, RS6, S5, S8, etc.,etc. Ik denk dat iedereen hier daar graag een keer in zou willen rijden…

    En wat hebben we trouwens tegen volkswagen? Een leuke scirocco of passat cc, GTI’tje, R32, Phaeton etc. zeg ik niet bepaald nee tegen..

    Van beide dealers wel echt stoer dat ze dit doen, Waar blijft mercedes met een bord?

    Login om te reageren
  23. Thatsme zegt

    19 april 2009 om 12:52

    Als BMW nu met dr F1 wagen komt zou dat wel kikken zijn:P
    Wel onwaarschijnlijk.. F1 is toch niet zown hype in de VS?

    Login om te reageren
  24. Rick-dos zegt

    19 april 2009 om 12:53

    Misschien wel en misschien niet, Audi. Feit is dat BMW er één heeft en jullie niet…

    Login om te reageren
  25. Tieuw zegt

    19 april 2009 om 12:53

    poster van audi is beetje ver gezocht die checkmate was werelds

    Login om te reageren
  26. BananaFlip zegt

    19 april 2009 om 12:55

    Dat wordt nog leuk.
    Toch gezellig om zo een beetje reclamejochies te zien vechten met elkaar.

    Login om te reageren
  27. Carfreak zegt

    19 april 2009 om 12:59

    AUDI = FAIL

    Login om te reageren
  28. DonYannickova zegt

    19 april 2009 om 13:01

    ik zou de volgende reply geven:
    “why? want to get beaten again, audi?”

    Login om te reageren
  29. bozewolf zegt

    19 april 2009 om 13:03

    Best sneu eigenlijk. Maar nog niet zo sneu als de fanboys die ze toejuichen.

    Fok AUDI :)
    Fok BMW :)

    DAF-4-EvAh!!!

    Login om te reageren
  30. BananaFlip zegt

    19 april 2009 om 13:05

    @ JackBlack

    Login om te reageren
  31. Jipino zegt

    19 april 2009 om 13:07

    Ik kan het woord premium niet meer horen of zien, behalve in deze reactie dan. Bovendien gebruiken ze bij Audi de R8 als voorbeeld, terwijl dat een model is dat bijna niemand kan kopen. Bij BMW is rijplezier trouwens aanzienlijk goedkoper dan bij Audi, dus dat kunnen ze misschien bij BMW marketing in hun volgende reclame verwerken.

    Login om te reageren
  32. Jipino zegt

    19 april 2009 om 13:09

    @ Jackblack:
    Dat bedoel ik dus met mijn vorige reactie. Bij BMW hoef je niet meteen een M5 te kopen om rijplezier te hebben.

    Login om te reageren
  33. JosJ zegt

    19 april 2009 om 13:14

    hmm, en hoe slecht is het om een veredelde volkswagen te zijn. Volkswagens zitten beter in elkaar dan bmw’s, laat staan de benzen….

    Login om te reageren
  34. R-R zegt

    19 april 2009 om 13:18

    Door al die premium onzin, moet ik geen één van de twee hebben. Je betaalt ze veel te duur, alleen omdat ze het geld kunnen verkwisten om als premium naar voor te komen.

    Der zitten wel grappige sloganst tussen, maar dat puberaal gedrag hebben we nu wel gehad, Het kan dan nog wel enorm aanspreken bij de pubers, maar die kopen geen auto, die zetten er alleen een als bureaubladachtergrond.

    En telkens audi vergelijken met VW is ook wel een beetje zwak, zakelijk heel logisch en totaal niets verkeerd aan dat ze onderdelen delen. Wat maakt een richtingaanwijzertje nou.

    Voor mij heeft audi, noch BMW niets meer te bieden dan een VW, ford, opel, buiten een hoop meer show. Mercedes rijd dan ten minste nog wat comfortabeler

    Login om te reageren
  35. wooter zegt

    19 april 2009 om 13:32

    Goh…

    http://magazines.drivers-republic.com/driversrepublic/pocketmonsters044

    Een M6 die nog altijd zijn mannetje staat tov een nieuwe 997 Turbo en R8…

    Login om te reageren
  36. slk zegt

    19 april 2009 om 13:32

    Ligt bmw niet wakker van.Audi is buiten de r8 nog steeds een veredelde vw.Wel een goede natuurlijk

    Login om te reageren
  37. Thomv8 zegt

    19 april 2009 om 13:49

    BMW moet gewoon de x6 m neerzetten daar hebben ze niks op te zeggen.

    Login om te reageren
  38. peter zegt

    19 april 2009 om 13:52

    de opgang van audi (net zoals die van SUVs) maakt voor mij spijtig genoeg maar al te duidelijk dat de gemiddelde koper (zelfs die met geld) zich totaal niet interesseren in rijdynamiek. Maar meer in uitstraling of badge (of de waarde van die badge) eerlijk is opgebouwd of zoals bij Audi puur met marketing is gebouwd maakt dan blijkbaar niet uit

    Login om te reageren
  39. C6_R zegt

    19 april 2009 om 13:56

    Luxury, premium, allemaal relatief!

    Login om te reageren
  40. j zegt

    19 april 2009 om 14:02

    @peter
    Jij hebt waarschijnlijk nooit in een recente audi gereden dat is zeker. En ga nu niet zeggen dat je dat wel gedaan hebt. Rij lekker verder in je tweede hands opel

    Login om te reageren
  41. westleah zegt

    19 april 2009 om 14:05

    Audi is gewoon al hard aangepakt… Bmw hoeft niets meer te doen.. De checkmate is toch niet te overtreffen..

    Login om te reageren
  42. cardesigner@USA zegt

    19 april 2009 om 14:07

    Gut gut gut…. feit is dat Audi het gewoon beter doet. BMW heeft betere motoren Audi beter design. BMW betere rij-eigenschappen, Audi betere leaseprijs. BMW en Audi hebben ruzie, Mercedes-Benz kijkt toe en toont daarmee aan dat ze het meest premium zijn.

    Login om te reageren
  43. Esprit_de_Flandre zegt

    19 april 2009 om 14:09

    Als BMW nu nog een reactie geeft – wat ze niet anders kunnen – moet daarna Mercedes dan een supergroot billboard neer zetten met een slogan die de beide overschaduwd?
    Soort van: als twee honden vechten om een been …

    @peter: BMW heeft z’n imago ook alleen maar te danken aan marketing. Die “ik heb een BMW omdat die het meeste rijplezier biedt” is maar een excuus dat dikkenekken gebruiken om niet als een dikkenek bekeken te worden.

    Login om te reageren
  44. Stefje zegt

    19 april 2009 om 14:17

    “Jipino schrijft:
    19 April 2009 om 13:07

    Ik kan het woord premium niet meer horen of zien, behalve in deze reactie dan. Bovendien gebruiken ze bij Audi de R8 als voorbeeld, terwijl dat een model is dat bijna niemand kan kopen. Bij BMW is rijplezier trouwens aanzienlijk goedkoper dan bij Audi, dus dat kunnen ze misschien bij BMW marketing in hun volgende reclame verwerken.”

    Ja he, want die M3 welke BMW in hun eerste reactie gebruikt is voor iedereen oh zo haalbaar. En hoe is rijplezier goedkoper bij BMW als een 1 serie net zo veel kost als een A3? Tenzij je een occassion neemt, want die 1-series schrijven een stuk harder. En dat heeft een reden.

    Als ik kan kiezen tussen beide ga ik voor de A3, net zo sportief, en aan het einde van de rit hou ik geld over ook nog!

    Je praat veel, maar je zegt weinig.

    Login om te reageren
  45. Stefje zegt

    19 april 2009 om 14:17

    edit:

    schrijven een stuk harder AF.

    Login om te reageren
  46. Stefje zegt

    19 april 2009 om 14:18

    Trouwens, waarom heet ik nu Stefje ipv Stef? Hier postte ik altijd onder Stef, maar die was op Autojunk al geregistreerd, dus nu ben ik ook hier tot Stefje verdoemt?

    Login om te reageren
  47. BananaFlip zegt

    19 april 2009 om 14:25

    @ Thomv8

    Dan zet Audi er de Q7 V12 TDI neer, die is een stuk mooier dan de X6 (al dan niet M).

    Login om te reageren
  48. Emile_Benz zegt

    19 april 2009 om 14:32

    @ JackBlack: Mercedes staat mijlenver boven dit niveau…die hoeven hier niet aan mee te doen…

    Login om te reageren
  49. BmwMPower zegt

    19 april 2009 om 14:36

    @ Stef (je)

    Ja, want je logt je hier op AB in met gegevens van Autojunk.
    Vroeger heette ik op Autoblog M Freak, nu BmwMPower.
    En op AJ heette ik vanaf het begin al BmwMpower. Als ik mijn oude AB-naam had behouden, postte ik sinds enkele dagen pas onder deze naam.

    Login om te reageren
  50. Cantago zegt

    19 april 2009 om 14:41

    R-R, je kraamt onzin uit. Onderbouw het eens!

    En deze “zet” van Audi maakt niet echt indruk, hoewel de checkmate van BMW gewoon geniaal was! En het maakt mij weinig uit, een M3 is geweldig, een R8 is geweldig, een A4 rijdt goed, maar een 3-serie ook. Het maakt vrij weinig uit.

    (Maar BMW mag wel eens een keer met een mooie middenmotor sportwagen komen! Veel beter dan die priusfriend 5 serie gt!)

    Login om te reageren
  51. Belsj zegt

    19 april 2009 om 14:47

    BMW is the “budget” division of Rolls Royce

    Login om te reageren
  52. vla zegt

    19 april 2009 om 14:52

    Hmm… Waarschijnlijk zal het hier een beetje op lijken:

    Login om te reageren
  53. WieAndersDasAuto zegt

    19 april 2009 om 14:57

    Wel leuk, zo’n strijd tussen 2 merken. Dat levert ze veel aandacht op! En daar gaat het juist om. De mensen van marketing worden eindelijk creatief.

    Login om te reageren
  54. m5 zegt

    19 april 2009 om 15:02

    heidfeld groet de audi fanboy’s http://www.youtube.com/watch?v=pkD35mz8Rxg

    Login om te reageren
  55. edgar zegt

    19 april 2009 om 15:06

    sjongejonge weer een lekkere fanboy discussie hier op AB

    ik ben van beide geen fan maar het is duidelijk dat audi verschrikkelijk onsportief is en zoals al eerder gezegd: checkmate is geniaal

    nogmaals: ik ben geen bmw fanboy!

    Login om te reageren
  56. -[E`46]^. zegt

    19 april 2009 om 15:16

    BMW OWND AUDI KLAAR!

    Login om te reageren
  57. VivelaFRANCE zegt

    19 april 2009 om 15:17

    Hmm, een beetje flauw van Audi. Helaas, op reclamegebied wint BMW het (‘checkmate’, geweldig!), maar gelukkig besteedt Audi wat meer tijd aan hun auto’s dan aan zo’n flauwe reclamestrijd! ;)

    Login om te reageren
  58. bmwboyke zegt

    19 april 2009 om 15:23

    deze “reply” vind ik niet geslaagd.ik vind AUDI ook heel mooie auto’s maar
    BMW vind ik toch iets mooier.+ denkt AUDI met een R8 op het reclamebord
    een “strijd” aan te gaan met BMW :? ?zet er een M-powerbeest tegenover en
    het spreekt voor zich!!

    Login om te reageren
  59. peter zegt

    19 april 2009 om 15:41

    @esprit de flandre

    dikkenekken gebruiken als excuus ? stap is naar bmw dealer en doe een testrit. Ik heb nog niet elk merk gehad – mercedes bvb niet – maar van de merken die ik ken komt gewoon niets in de buurt qua rijgedeelte. Ik kon bij mijn laatste wagen kiezen tussen relatief naakte 3 serie of een zo goed als full option A4. Als je dikkenek bent kies je dan toch voor die A4? Zeker bij mensen die niets van autos kennen is prestige van die merken volgens mij gelijk op dit moment.

    @j altijd zo flauw van te claimen dat iemand met 2de hands opel rijdt. Tenslotte who cares – zelfs als dat zo is. Dus mss stom dat ik erop inga, maar toch.

    Ik heb nu een E90 3 serie. Daarvoor had ik een A4, wat mijn slechtste auto tot nu toe is met grote voorsprong – de betrouwbaarheidsproblemen kan pechh zijn, daarvoor een passat – die ik stukken beter vond dan de A4. Daarvoor had ik een A3 – volgens mij de enige fatsoenlijke FWD audi, was ik wel tevreden over. Leder leek bvb ook betere kwaliteit dan in de A4, maar wel veel olieverbruik (elke vw audi diesel heeft dat). (berline + FWD werkt gewoon niet)

    Login om te reageren
  60. yassin zegt

    19 april 2009 om 15:43

    kijk.. hier kan je wat van leren !

    Login om te reageren
  61. Jipino zegt

    19 april 2009 om 15:54

    “Jipino schrijft:
    19 April 2009 om 13:07

    Ik kan het woord premium niet meer horen of zien, behalve in deze reactie dan. Bovendien gebruiken ze bij Audi de R8 als voorbeeld, terwijl dat een model is dat bijna niemand kan kopen. Bij BMW is rijplezier trouwens aanzienlijk goedkoper dan bij Audi, dus dat kunnen ze misschien bij BMW marketing in hun volgende reclame verwerken.”

    Erg lange reactie:

    Ja he, want die M3 welke BMW in hun eerste reactie gebruikt is voor iedereen oh zo haalbaar. En hoe is rijplezier goedkoper bij BMW als een 1 serie net zo veel kost als een A3? Tenzij je een occassion neemt, want die 1-series schrijven een stuk harder. En dat heeft een reden.

    Als ik kan kiezen tussen beide ga ik voor de A3, net zo sportief, en aan het einde van de rit hou ik geld over ook nog!

    Je praat veel, maar je zegt weinig.

    @ Stefje: Maar bij die 3-serie weet je niet of het erom gaat dat het een
    M- model is. Als het daar wel om gaat heb je gelijk. Als het daar niet om gaat, heb je ongelijk. Maar het is een feit dat de 3-serie een concurrent is van de A4. Die R8 slaat wat dat betreft nergens op, want het is geen concurrent van de 3-serie. Maar misschien is het toch een M3 en denken ze bij Audi dat de R8 daar een concurrent van is.:P

    Login om te reageren
  62. Project America zegt

    19 april 2009 om 15:57

    @cardesigner@USA

    KIJK! jij verwoord het perfect!

    Maar waarom maken de fanboys nou ruzie? zo immature…. het is gewoon een kwestie van smaak, de een vindt BMW mooi de ander heeft liever een Audi…. simpel, daarvoor hoef je je “haat” (lees: “Fanboyism voor een ander merk”) jegens een merk niet duidelijk te maken…. SMAAK is the keyword… tenminste… dat vindt ik.

    Wat deze billboards betreft… tja vond die “checkmate” geniaal, maar komt BMW nu ook weer met een antwoord op Audi?

    Login om te reageren
  63. Project America zegt

    19 april 2009 om 15:58

    @ mezelf

    verwoordT!!!

    Login om te reageren
  64. kowalsk zegt

    19 april 2009 om 16:05

    Waarom vond iedereen die ‘Checkmate’ van BMW toch zo geniaal? Door een M3 Coupé tegenover een A4 te zetten gooiden ze het op de performance-tour, die wint Audi door de R8 erbij te halen. ‘Dan komt BMW toch gewoon met de F1 auto!’ Ja, dat maakt ook lekker veel uit in de concurrentieslag… De verkoopcijfers maken alles duidelijk: Audi doet het beter.

    Uiteindelijk heb ik het meeste respect voor Mercedes, omdat ze niet meedoen aan deze onzin.

    Login om te reageren
  65. whiteness zegt

    19 april 2009 om 16:17

    maar och manne da audi volkswagen is, is de grootste bullshit en je weet het… en al die bmw lovers… waar zedde mee bezig: nen bmw rijdt dynamischer, ja op een circuit op de openbare weg: eat my dust xD

    Login om te reageren
  66. Jipino zegt

    19 april 2009 om 16:17

    Eigenlijk is dit best wel kinderachtig. Maar ja, als niemand meer kinderachtig zou doen, dan was er ook geen lol meer aan.

    Login om te reageren
  67. Svensson zegt

    19 april 2009 om 16:39

    Login om te reageren
  68. Svensson zegt

    19 april 2009 om 16:40

    Login om te reageren
  69. Stefje zegt

    19 april 2009 om 16:43

    @ Jipino;

    Kijk eens goed naar die BMW. Wat valt je op aan de voorbumper? Wat valt je op aan de motorkap (*kuche*powerbulge*uche*)? Wat valt je op aan de velgen?

    Duidelijk een M3.

    Audi ziet de R8 niet als concurrent voor de M3, maar als overtreffende trap. Net zoals BMW de M3 tegenover een S4 zet. Alleen doet Audi het net iets slimmer door meteen een model te plaatsen waar BMW niet meer overheen kan.

    Login om te reageren
  70. GOD zegt

    19 april 2009 om 16:45

    http://www.youtube.com/watch?v=n8H9j5f1yBU

    Login om te reageren
  71. GOD zegt

    19 april 2009 om 16:47

    deze is trouwens super vet
    http://www.youtube.com/watch?v=nttyrIG2eiM

    Login om te reageren
  72. matt zegt

    19 april 2009 om 16:49

    Ik begrijp niet wat men hier zo geniaal vind aan die ‘checkmate’.
    – Het gaat om het nieuw model a4, niet om prestaties
    – Een 3 coupé.. Is dat niet eerder een a5 concurrent?
    – Als audi binnenkort met een RS-variant komt kunnen ze het bij bmw hoogstwaarschijnlijk toch vergeten.

    Niet zo brilliant dus als je ’t mij vraagt.

    Los daarvan, ik ben totaal geen audi-fanboy. Ik hou van mooie wagens. Of het nu Audi of BMW is maakt me niet uit. Het is gewoon een feit dat met de huidige modellen, audi qua design niet moet onderdoen voor bmw, waar ze volgens mijn mening een beetje op de dool zijn (terwijl ze begin de jaren ’00 met originele, vernieuwende modellen kwamen).
    Bovendien toont dit spelletje mooi aan dat het hen bij bmw wel degelijk raakt. Mercedes staat hier logischerwijs boven, maar dat weet elke objectieve autoliefhebber.

    Login om te reageren
  73. GOD zegt

    19 april 2009 om 16:50

    deze van audi is ook goed
    http://www.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM

    Login om te reageren
  74. lincoln zegt

    19 april 2009 om 16:54

    ach .. marketing heeft geen kloot met het product ansich te maken ..
    als auto-fabrieken hier in kunnen/willen investeren ..
    dan doen ze het goed ..

    dit hoor je puberaal te vinden .. maar zijn gewoon leuke verzinsels ..

    Login om te reageren
  75. Jipino zegt

    19 april 2009 om 16:57

    @ Stefje: Wat dacht je van een M6. Die is echt wel minstens zo snel als een R8. Als je nou ook nog de begrenzer eraf laat/gaat halen is de topsnelheid ook nog een stuk hoger (waar je overigens niks aan hebt omdat je toch nooit zo hard rijdt).

    Login om te reageren
  76. GOD zegt

    19 april 2009 om 16:59

    @ Matt
    uhh Mercedes doet net zo hard mee hoor

    Login om te reageren
  77. Stefje zegt

    19 april 2009 om 16:59

    Hmm, om even terug te komen op mijn vorige post; ondanks de velgen, grill en bumper lijkt het hier toch te gaan om een normaal model A4, welliswaar met S-Line exterieur pakket.

    Dan is de overtreffende trap van de overtreffende trap door Audi helemaal goed gedaan!

    Login om te reageren
  78. Stefje zegt

    19 april 2009 om 17:01

    En weer een aanvullende post:
    BMW is hiermee begonnen, weliswaar tegen Vw (Rabbit = Golf in USA). Tsja, dat ‘premium’ zus Audi er dan op in gaat, eigen schuld dikke bult :)

    Login om te reageren
  79. Stefje zegt

    19 april 2009 om 17:01

    Login om te reageren
  80. matt zegt

    19 april 2009 om 17:06

    @ GOD, Als je de tekst eronder had gelezen, had je gezien dat dit van bmw kwam ;).

    (soit, mijn opmerking was ironisch bedoelt hoor!)

    Login om te reageren
  81. Mdproduction zegt

    19 april 2009 om 17:08

    Login om te reageren
  82. autoblogger zegt

    19 april 2009 om 17:09

    Gaan we nu al die oude koeien uit de sloot halen?

    Login om te reageren
  83. Spijker Hard zegt

    19 april 2009 om 17:09

    Zielig om Audi naar beneden te trekken met VW.
    VW is nu het grootse autobedrijf van de wereld.
    Dus ik denk dat audi eerder omhoog wordt getrokken door VW.
    Alle drie de merken vind ik oke hoor maar ff 1 ding:

    wat heb je nou liever?

    1. Een full options VW
    2. een 3 serie met nix erop of eraan.

    Ik ga voor keuze 1, haat mensen die in een kaal model rijden en er toch stoer mee doen….want het is toch maar ff een BMW/Mercedes.

    Als ik soms zie wat een lelijke stoelen je krijgt bij die merken. Of die lelijke navigatie systemen…bah bah. Liever GTI zetels in leer en RNS510 enz enz.
    Al met al voel ik me dan meer ‘luxe’ en ‘premium’ dan in zo`n kale graf playboy BMW/Mercedes enz enz.

    ps. Beide merken kan je ook leuk full option krijgen maar dan moet je dus ff bijna een ton mee nemen, soms zelfs meer.

    Login om te reageren
  84. Mdproduction zegt

    19 april 2009 om 17:09

    mijn interpretatie van mercedes antw… hehe

    Login om te reageren
  85. Max zegt

    19 april 2009 om 17:10

    @Spijker; ik heb liever wat meer ambitie zodat ik later een full options 5 rij.

    Login om te reageren
  86. Mdproduction zegt

    19 april 2009 om 17:24

    deze dus

    Login om te reageren
  87. vla zegt

    19 april 2009 om 17:41

    Hé… Wacht eens even… Zijn er mensen die dit echt menen en geloven ofwat?

    Login om te reageren
  88. DrsDre zegt

    19 april 2009 om 17:46

    Login om te reageren
  89. DrsDre zegt

    19 april 2009 om 17:50

    @mezelf


    dat was m

    Login om te reageren
  90. Project America zegt

    19 april 2009 om 17:55

    oh fantastisch! in een BMW-Audi discussie komen VW, Merc en Volvo ook bijkijken :O

    Login om te reageren
  91. vla zegt

    19 april 2009 om 17:58

    @ DrsDre
    Niets boven nog wat olie op het vuur gooien! :lol:
    Maar toch vind ik de slogan van Volvo één van de meest geslaagde: Volvo for life.
    1) Volvo-fan/eigenaar ben je voor het leven.
    2) Volvo zorgt voor je leven. Mooi toch? :)

    En stop the brotherslayin’, en laten we eens luchtiger doen en eindelijk eens lachen met deze reclames, want ze zijn gewoon een hilarische poging tot media-aandacht – en het lukt ze nog erg goed ook!
    Jullie gaan toch ook niet “Juist! JAAAA!” schreeuwen wanneer een komiek een racistische mop maakt?

    Login om te reageren
  92. DrsDre zegt

    19 april 2009 om 18:01

    @vla
    indd, Volvo 4 life!
    @mezelf
    :O ik als volvofan nog fout maken :O :$ lives together :O:$
    srry mensen

    Login om te reageren
  93. Henk zegt

    19 april 2009 om 18:18

    wanneer komt er nou is een rs8?

    Login om te reageren
  94. Kyanite zegt

    19 april 2009 om 18:40

    Goed en hoeveel van de mensen die hier commentaar hebben gegeven rijden nu werkelijk een Audi, BMW, Mercedes of Volvo? 2? 3? Of misschien 5?

    Login om te reageren
  95. Mdproduction zegt

    19 april 2009 om 18:55

    @ Kyanite

    Ik al zeker.. lol.. Mercedes

    Login om te reageren
  96. M-lover zegt

    19 april 2009 om 19:07

    deze vind ik dan weer een beetje dom als reactie… qua luxe kan je bij bmw alles vinden wat je wil, ik zie het punt er niet van in.

    ‘premium’-discussies zijn altijd idioot…

    en als ze bij audi gaan beweren dat ze een beter autobouwer zijn… nou speel dit spelletje maar verder, we shall see.

    Login om te reageren
  97. DrsDre zegt

    19 april 2009 om 19:15

    @ Kyanite
    Ik rij Volvo ;)
    Heb vroeger ook nog een BMW 3 serie gehad…

    @M-lover, wel overtuigd van BMW zeg… Weetje waarom ik over gestapt ben naar Volvo?
    BMW image is veel te overdreven geworden, veel te veel duidelijk maken dat ze premium zijn…
    Volvo doet dat niet, anonieme luxe noem ik dat….

    Login om te reageren
  98. Vinny_93 zegt

    19 april 2009 om 19:32

    Hmm, login wil onewayoranother niet meer…

    Ik ben geen fanboy, van geen van beide merken, maar toch, je moet onderscheid maken. De M6 kan je zien als concurrent van de R8, of vice versa.
    De 3coupe als S/A5
    De 3 als A4
    De 5 als A6
    De 7 als A8
    De 6 blijft dan nog over lijkt mij, dat wordt dan de A7.
    De M3 als (R)S4
    De M3 coupé als (?R)S5
    De M5… etc.
    BMW en Audi zijn wel vergelijkbaar ook als merken. Toch zit er verschil in. Je gaat geen S5-killer maken met 354 pk, of wel dan?
    Toch, het gaat om publiciteit, niet om het winnen van een oorlog.

    Login om te reageren
  99. Vinny_93 zegt

    19 april 2009 om 19:33

    Oh, login gaat dus zo.

    Login om te reageren
  100. M-lover zegt

    19 april 2009 om 19:35

    en als ik een pet durf op te zetten en ’s zomers de radio wat harder heb staan en met open dak rondrij in een bmw ben ik typisch ‘petjesvolk’, van image gesproken.

    ik kan er spijtig genoeg ook niets aan doen dat er mensen zijn die in een bmw rijden om hun imago op te krikken (heb je bij mercedes ook, omdat dat vroeger nog een millimeter hoger op de premiumladder stond)… ik vind ze gewoon zeer goed rijden.

    ik probeer niet mee te doen aan hokjesdenken, maar duw mij dan ook niet in hokjes :P

    Login om te reageren
  101. DrsDre zegt

    19 april 2009 om 19:42

    @ M-Lover
    Okee, jou uitleg zegt genoeg, je rijd BMW omdat je BMW liefhebber bent…
    Voor die BMW rijders heb ik respect! ;)

    Login om te reageren
  102. DrsDre zegt

    19 april 2009 om 19:45

    @ Vinny
    Eehm, daar draait het toch om bij reclame, je proberen te onderscheiden van je concurent en daarmee die oorlog te winnen…
    Want die ‘oorlog’ is het behalen van meer afzet ;)

    Login om te reageren
  103. j zegt

    19 april 2009 om 19:56

    @peter
    Nee ik heb niets gezegd jij hebt echt verstand van auto’s dat merk je zo.

    Login om te reageren
  104. GOD zegt

    19 april 2009 om 19:56

    @ Vinny_93

    “De M6 kan je zien als concurrent van de R8”

    huh? totaal niet.

    de R8 is een 2 persoons mid engine 4WD sportwagen.
    de M6 is een 4 persoons front engine RWD grand tourismo.
    de R8 is een playboy terwijl de M6 een snelle allrounder is.
    audi heeft niks vergelijkbaars als een M6 en vice versa.

    Login om te reageren
  105. Vinny_93 zegt

    19 april 2009 om 19:57

    @DrsDre: Precies mijn punt. Er zijn mensen die proberen uit te leggen dat de R8 het topmodel is van Audi, waar BMW niets tegenin kan brengen. Zij hebben, zoals Jipino zei: de M6. De auto’s moeten zich ook van elkaar gaan onderscheiden, anders wordt het saai

    Daarom wou ik duidelijk maken, dat BMW wel tegen Audi op kan, en vice versa, alleen dat er wel degelijk verschillen in de cijfertjes zitten, en in het design. Misschien is het oneerlijk om de M3(?) tegen een A4 te zetten. Gezien dat geen concurrenten zijn. Maar in het principe is een M3 gewoon een opgeboorde 320i, wat wel een concurrent is van de A4. Maar net hoe je het wilt bekijken, maar dat is dus weer het reclame maken.

    Ik gebruik veel woorden om weinig te zeggen.

    Login om te reageren
  106. DrsDre zegt

    19 april 2009 om 20:03

    @Vinny
    stukken duidelijker :P

    Login om te reageren
  107. Vinny_93 zegt

    19 april 2009 om 20:04

    @GOD: Doe je huiswerk even iets beter: M6 is een 2 persoons. Front engine en rear engine ben ik met je eens, evenals de aandrijvingen. Maar ik bedoel de vergelijkbaarheid in cijfers.
    Even een aantal voorbeelden:

    Audi BMW
    301kp/h 250/330kp/h
    1560kg 1750kg
    4.6 sec 4.6 sec
    420pk 507pk

    Pk/gewicht: Audi:6 kilo per pk
    BMW:3kg per pk

    Login om te reageren
  108. cardesigner@USA zegt

    19 april 2009 om 20:08

    Als Saab nu met de nieuwe 95 binnenkort een enorm billboard met de tekst van DrsDE neerzet heb ik veel respect voor Saab.

    Login om te reageren
  109. laurens zegt

    19 april 2009 om 20:11

    verkoop cijfers zeggen alles. de gene die het meest verkoop mag praatjes hebben.

    Login om te reageren
  110. DrsDre zegt

    19 april 2009 om 20:19

    @ cardesigner@USA
    iets als;

    Login om te reageren
  111. DrsDre zegt

    19 april 2009 om 20:20

    img src=”http://img220.imageshack.us/img220/6664/saab.jpg” border=”0″ alt=”” />

    Login om te reageren
  112. DrsDre zegt

    19 april 2009 om 20:21

    Sorry mensen…

    Login om te reageren
  113. DrsDre zegt

    19 april 2009 om 20:24

    http://img220.imageshack.us/img220/6664/saab.jpg

    jezus,, niks doet t vandaag bij mij XD

    Login om te reageren
  114. Divad Sledniw zegt

    19 april 2009 om 20:55

    Audi wacht nu op BMW tot ze de M6 afficheren en dan komen ze met de RS6 af.
    Audi R8 V10, RS6, binnenkort RS5 ………….. ik voel toch meer voor Audi.
    Trouwens, de M6 ziet van de R8 V10 ook alleen maar de achterkant, maakt niet uit of het op circuit is of regent of whatever

    Login om te reageren
  115. Vinny_93 zegt

    19 april 2009 om 21:44

    @Divad Sledniw:Nou, dan kan de bestuurder van die R8V10 in zijn spiegel kijken en de mooiste BMW ooit zien.

    Login om te reageren
  116. GOD zegt

    19 april 2009 om 21:54

    @ Vinny_93

    Je moet nog veel leren jongen, een M6 is wel degelijk een 4 seater
    hier het bewijs;)
    http://www.youtube.com/watch?v=0dIMAAl4s8k&feature=related

    Login om te reageren
  117. GOD zegt

    19 april 2009 om 21:56

    deze moet het doen
    http://www.youtube.com/watch?v=zrulPgxfMcE&feature=related

    Login om te reageren
  118. RenJie zegt

    19 april 2009 om 22:02

    @GOD

    mooie verwerping! Sommige mensen doen iets te wijs.

    Login om te reageren
  119. GOD zegt

    19 april 2009 om 22:08

    @ RenJie

    ;)

    Login om te reageren
  120. Entwicklung88 zegt

    19 april 2009 om 22:24

    Ahh BMW vs Audi, one of the great mysteries of life. Volgens mij zal in de toekomst deze discussie worden aangegeven als de zin van het leven voor sommige mensen..

    Ik vind het altijd maar erg vermakelijk, terwijl het inderdaad pure marketing is. Beide merken hebben hun eigen insteek/imago/visie, ik denk dat de consument door marketing daar niet makkelijk van te overtuigen is. Ikzelf ben redelijk BMW gek, al vind ik dat Audi zeker goede én (sommige modellen) mooie auto’s maakt.

    Login om te reageren
  121. Mr_Yigit zegt

    19 april 2009 om 22:29

    Eerste wat me te binnen schoot:

    :mrgreen:

    Login om te reageren
  122. M_Power zegt

    19 april 2009 om 22:33

    @ drsdre
    nx tegen volvo maar volvo is wel heeeeeel iets appart hé ik denk niet dat volvo zo een jong imago als bmw en audi heeft hoor juist met de s40 maar dan nog

    en geef mij toch maar een beemer in plaats van een voorwielaangedreven audi tt is het niet de bedoeling dat een roadster achterwiel aadrijving heeft in i.p.v quattro of voorwielaandrijving en dat is maar 1 van de minpunten van audi juist de R8 is ng een mooie wagen en een auto waarbij de ledjes passen voor de rest zijn het precies kerstbomen op wielen en wat ok zo dom is aan audi is dat het geen durvers zijn ze brengen 1 mooi model uit en alle modellen die daarna worden uitgebracht zijn bijna juist hetzelfde

    Login om te reageren
  123. dennis zegt

    19 april 2009 om 23:21

    oke m6 een 4-zitter officeel maar heb je al een geprobeerd achterin te zitten?? :P
    Maar veel modellen komen idd wel beetje overeen kwa power/trekkracht …
    alleen onderstel maakt het verschil dan…

    Login om te reageren
  124. GOD zegt

    19 april 2009 om 23:40

    @ dennis

    dat is altijd al zo geweest bij BMW
    na een tijdje wen je er aan en ga je er liggen in plaats van zitten. ;)

    Login om te reageren
  125. Project America zegt

    20 april 2009 om 00:07

    @ Vinny_93

    *ahum*, mensen erop wijzen dat ze het “fout” hebben terwijl je zelf niet weet wat je uitkraait? juist, makes sense, do your research better kid. De M6 is wel degelijk een 4 seater, al niet comfortabel voor de mensen die achter zitten maar de M6 kan wel 4 personen transporteren.

    Login om te reageren
  126. Vinny_93 zegt

    20 april 2009 om 09:17

    @GOD, Project America:
    Sorry, jullie hebben gelijk, mijn bronnen kloppen duidelijk niet.

    Login om te reageren
  127. bmw sloper/killer zegt

    20 april 2009 om 09:23

    ik ga pas bmw rijden als ik ga stoppen met autorijden!

    Login om te reageren
  128. kevin zegt

    20 april 2009 om 11:21

    de meeste mensen kopen bmw omdat ze dan de dikkenek kunnen uithangen , toch zeker de jongere gasten (belgie) .

    audi is eigenlijk een dure volkswagen waar je mee rondrijd , tdi motoren rijden niet op diesel maar op olie om het zo te zeggen .

    ikzelf rij met een alfa romeo gt , en zou zelfs niet meer willen in een duitse auto stappen , zo een saaie auto’s !

    waar ik wel respect voor heb is mercedes .

    Login om te reageren
  129. Ary zegt

    20 april 2009 om 11:48

    audi is te triest, audi verlaagt zijn niveau weer……..

    oh ja voor alle kopers vna audi, de kosten voor dit gehuil-reclame waar audi mee is begonnen worden gewoon in die verkoopprijzen doorberekend

    oftewel geen premium-prijzen, maar reclame-prijzen

    Login om te reageren
  130. -niels- zegt

    20 april 2009 om 13:44

    Login om te reageren
  131. Jipino zegt

    20 april 2009 om 13:50

    @ M_Power:
    Er zit inderdaad heel weinig verschil tussen de verschillende modellen van Audi. Vooral die grille.

    Login om te reageren
  132. Jipino zegt

    20 april 2009 om 13:53

    BMW: Your car wasn’t there if Hitler didn’t make the Volkswagen Beetle. So you’re driving a Hitler’s car, and that isn’t premium, that’s nazism.

    Wel een beetje een lange zin :P .

    Login om te reageren
  133. 1er reihe zegt

    20 april 2009 om 15:40

    @Jipino: Het is tevens de meest kansloze, vergezochte maar bovenal trieste manier om je frustratie te uiten over een merk waar je eigenlijk zo stiekem graag in had willen rijden maar niet kunt veroorloven.

    Rijders van een fantastisch automerk vergelijken met “nazism”, ik heb daar maar 1 ding op te zeggen:

    SHAME ON YOU!!

    Login om te reageren
  134. HUMMFREAK zegt

    20 april 2009 om 15:51

    @Carfreak.
    BMW=Mini, Mini=BAGGER!

    Login om te reageren
  135. Toms zegt

    20 april 2009 om 15:55

    Wikipedia: Tijdens de Tweede Wereldoorlog was BMW een grote leverancier van motoren aan de Luftwaffe en van motorfietsen en andere voertuigen aan de Wehrmacht. Een van de motortypen was de 801, een van de krachtigste motoren in die tijd. Een type zijspan werd ook Wehrmachtsgespann genoemd. Tot 1945 werden er in totaal meer dan 30.000 geproduceerd.

    Boehoeh BMW. Wat een onzin redenatie zeg. Laat WO I en II aub uit de eeuwige BMW versus AUDI discussie.

    Login om te reageren
  136. 1er reihe zegt

    20 april 2009 om 16:58

    @Toms: Het is vooral erg bijzonder dat jij een stuk tekst over de oorlog gaat citeren, om vervolgens te melden dat dit vooral uit de discussie gelaten zou moeten worden.

    Overigens wel goed om te lezen dat men bij BMW toen al goede spullen aan het bouwen was, dat doen ze nog steeds.

    Kan de discussie vanaf nu weer een beetje normaal op inhoud? Fijn.

    Login om te reageren
  137. Turbo zegt

    20 april 2009 om 17:04

    Als ze nu een E30 M3 en een Audi (oer-)Quattro op een poster naast elkaar zetten met ‘Stop whining, let’s party’ als tekst, kunnen we hier ook weer met elkaar door een deur ;)

    Login om te reageren
  138. Jipino zegt

    20 april 2009 om 17:10

    @ 1er reihe:
    Ik ben niet oud genoeg om auto te rijden, maar wij hebben een BMW. En je moet mijn commentaar met een korreltje zout nemen, jij ook Toms. Ik maakte gewoon een grapje. En ik doel met nazisme niet op de bestuurders, maar op de auto’s. :)

    Login om te reageren
  139. 1er reihe zegt

    20 april 2009 om 17:20

    @Jipino: Geintjes over nazisme zijn bij voorbaat kansloos.

    @Turbo: Wat een fantastisch idee, dat zijn allebei feest-auto’s, ik ben om! ;)

    Login om te reageren
  140. Jipino zegt

    20 april 2009 om 17:36

    @ 1er Reihe: Dat gedeelte over nazisme meende ik.

    Login om te reageren
  141. Jipino zegt

    20 april 2009 om 17:44

    1er reihe: Eigenlijk zijn geintjes over nazisme ”bij voorbaat kansloos”. Maar eigenlijk is het wel een feit dat een nazi (Hitler) Volkswagen heeft opgericht. En eigenlijk is een Audi is een veredelde Volkswagen, dus is het een nazi-auto. Volgens mijn berekeningen, althans.

    Login om te reageren
  142. Vinny_93 zegt

    20 april 2009 om 18:01

    Waarom zouden BMW en Audi met het huidige kapitalisme ophouden met reclame-oorlog, terwijl ze geld willen verdienen?
    Ik denk, dat ze met de E30 M3 en bv de S2 ook doorgaan met oorlog voeren.
    Zie ze alleen niet snel terugvallen op oudere auto’s.

    Zoals onze lincoln ooit zei:
    zelfs al ga je terug .. is dat een vorm van vooruitgang ..

    Dit is wel van toepassing op dit idee, denk ik zo.

    Login om te reageren
  143. 1er reihe zegt

    20 april 2009 om 18:32

    @Jipino: Je zou jezelf de vraag kunnen stellen wat dat er nu 64 jaar later nog toe doet, en wat het werkelijk met het automerk te maken heeft wat het nu is.

    Ik snap sowieso niet waar je naartoe wil als je in een topic over recente autoreclames de oorlog erbij gaat betrekken. Wat mij betreft kan je niet duidelijker laten merken dat je argumenten op zijn.

    Login om te reageren
  144. DrsDre zegt

    20 april 2009 om 18:56

    @Jipino & 1er reihe
    Stop alsjeblieft met die discussie, het is een vergezochte conclusie, maar Jipino hou even in je achterhoofd dat VW en Audi toch echt 2 verschillende merken zijn maar onder het zelfde concern vallen want anders kan je Volvo/Ford pakken of Saab/Opel of Dacia/Renault.
    Want elk automerk werkt samen dus stop met de geleuter van een veredelde VW…
    Zeg dan trouwens ook iets over het fascitische Fiat of Alfa-Romeo…
    Want de meesten vergeten de grote rol van Italië in WOII…
    Hier wil ik het bij laten en gewoon weer richten tot auto’s.

    Login om te reageren
  145. Jipino zegt

    20 april 2009 om 19:28

    @ DrsDre:
    Je hebt gelijk. Ik zal niet meer de BMW-fanboy uithangen.:P
    Maar dat van Fiat en Alfa Romeo slaat nergens op. En Audi is nog steeds het luxemerk van Volkswagen, zoals Skoda het budgetmerk van VW is.
    @ 1er reihe:
    Je hebt helemaal gelijk. Ik zal niet meer de BMW-fanboy uithangen.:P
    Maarrrrrrr…Mijn argumenten zijn niet op, ik begin er alleen niet nog een keer over, want deze discussie duurt dan toch eeuwig voort.

    Ik hou het voor gezien op dit onderwerp.

    Login om te reageren
  146. Bob zegt

    20 april 2009 om 19:47

    En daar gaan we weer met alle discussies. Zeg ik het nogmaals .. iedere keer als ik hier in de buurt weer eens sneeuw krijg .. staat de snelweg weer vol met de een berg ‘ultimate driving machines’ die weer niet de eerste de beste heuvel opkomen. Raar maar waar .. er staat NOOIT een Audi tussen.

    Login om te reageren
  147. DrsDre zegt

    20 april 2009 om 20:00

    @jipino,
    ik weet niet of je de geschiedenis goed kent, maar Fiat en Alfa waren toc wel de industriele trots van Italie tijdens het fascistische regime in WOII onder Mussolini…
    Dus daarom vind ik dat je die merken er dan maar ook bij had mogen noemen omdat niet alleen Duitsland fout was, sterker nog Duitsland bekend nog steeds schuld, Italië niet.

    Login om te reageren
  148. Windhoos zegt

    20 april 2009 om 20:00

    BWM en Audi hebben iig allebei hun zin.

    Door hun moddergegooi krijgen ze ook nog eens gratis publiciteit omdat er blijkbaar gigantisch veel subjectieve BMW en Audi fanboy’s zijn. Begin zelfs meer en meer te denken dat het gewoon een knap stukje marketing is van beide autofabrikanten, en jullie vallen er met beide ogen in……

    Login om te reageren
  149. DrsDre zegt

    20 april 2009 om 20:39

    @ Windhoos,
    dat weet iedereen maar het is gewoon leuk om mee te doen met de verwachtingen van de grote publicity mensen :P

    Login om te reageren
  150. 1er reihe zegt

    20 april 2009 om 20:41

    @Bob: wat is dat nu voor onzin, alsof je met voorwielaandrijving een betere grip heb dan achterwielaandrijving? Of wat wil je eigenlijk beweren? En kom niet met Quattro, want het gros van de Audi’s heeft dat niet, en wat BMW betreft kan ik dan ook X-drive noemen.

    Zelf heb ik in februari met mijn achterwielaangedreven BMW met winterbanden uitgebreid door de sneeuw in Oostenrijk rondgereden, en als ik de DTC (dynamic traction control) ingeschakeld liet staan, was de auto met geen mogelijkheid dwars te krijgen; nergens last van. Dat is een iets objectievere mening/voorbeeld dacht ik zo; ik zal naar je zwaaien als je bij de pomp staat met je Landrover.

    Login om te reageren
  151. DrsDre zegt

    20 april 2009 om 20:47

    @1er reihe,
    de 4X4 worden onderschat, jammer…

    Login om te reageren
  152. Zoepie zegt

    20 april 2009 om 21:56

    Ik kan niet begrijpen dat er altijd weer zo’n discussie op gang komt, ik bekijk het liever model per model, ik zou bijvoorbeeld maar graag de 5 onder mijn kont schuiven, maar een A4 of Passat CC is zeker welkom.

    Maar wat ik momenteel nog altijd een geslaagde wagen vindt is de C6 lekker classy

    Login om te reageren
  153. Windhoos zegt

    20 april 2009 om 21:58

    De C6 vind ik juist te gewaagd, doe mij de (citroen neem ik aan?) C5 dan maar. Ook de Passat CC is imo ronduit super, zeker in een opvallend kleurje ;-)

    Login om te reageren
  154. 1er reihe zegt

    21 april 2009 om 07:28

    @DrsDre: mijn bericht wordt niet goed gelezen, dat is pas jammer.. mijn punt was alleen dat standaard 2 wiel aangedreven Audi’s het geen centimeter beter in de sneeuw doen dan BMW’s, in reactie op de opmerking van Bob.

    Natuurlijk is 4×4 beter…

    Login om te reageren
  155. DrsDre zegt

    21 april 2009 om 12:17

    @1er reihe
    sorry, lees het bericht nu nog een keer, snap nu wat je bedoelt.

    Login om te reageren
  156. Horch zegt

    22 april 2009 om 21:06

    Middenmotor ontwikkeld door Audi, Aluminium carros – Audi, snelhiedsrecord 400 km/h – Audi, quattro systeem in Rally sport – Audi, Skischans – Audi, DTM kampioen – Audi, LE Mans R8 FSI, R10 TDI, R15 TDI – Audi, R8 Best Drivers Car – Audi, A6 Zakenauto v/h jaar 2006 & 2008 – Audi, Engine of the Year 2.0 TFSi 05-06-07-08 – Audi, moet ik nog even doorgaan? Oké nog eentje dan en die weegt behoorlijk zwaar (2008 1.000.000 auto verkocht) waar blijft BMW nou?

    Login om te reageren
  157. Poll zegt

    24 april 2009 om 10:00

    Tuurlijk zijn Audi’s veredelde VW’s, kijk maar naar die trekker tdi blokkies, maar daarom zijn ’t nog wel hele fijne auto’s natuurlijk. Maar die nieuwe A4 klopt niet echt, doe mij maar een Dreier (wel stomme stands trouwens op de RAI). Ik weet zeker dat BMW iets kan verzinnen dat het Audi gepeupel weer de mond snoert.

    Login om te reageren
  158. NOL zegt

    24 april 2009 om 11:58

    Audi heeft geen enkel karakter of merkidentiteit.
    “Voorsprong door techniek” en dan zetten ze nu een slap aftreksel van de Efficient Dynamics (standaard op elke nieuwe BMW) op “ruim” 4 modellen…

    Audi doet niets anders dan kopiëren jatten! Nieuwe technieken uit “eigen huis” zijn nauwelijks indrukwekkend (TSI? :S) en hebben dan ook vaak eerst een VW-logo.

    Wat mensen nou beweegt om Audi boven aan het lijstje te hebben staan?

    Login om te reageren
  159. luc be zegt

    24 april 2009 om 12:18

    Naast een heleboel andere redenen weet ik waar om ik net mijn BMW 320Dt bestelde; levertermijn van 5 weken, Audi A4 Avant 7 maanden.
    Wat nou premium? EfficientDynamics dekt blijkbaar nog meerdere ladingen.

    Login om te reageren
  160. DrsDre zegt

    25 april 2009 om 17:45

    @NOL
    denk dan ook even verder na!
    Natuurlijk laat AUDI dingen testen onder VW logo, blijken ze dan betrouwbaar past AUDI ze toe, wat denk je dat andere merken doen?
    Dus heel jou mening is gebaseerd op niets minder dan een heel slappe logica!

    Login om te reageren
  161. CSL zegt

    25 april 2009 om 17:50

    @NOL
    Je haalt de woorden uit mijn mond.

    Login om te reageren
  162. 1er reihe zegt

    26 april 2009 om 13:59

    @Horch:

    BMW heeft een aanmerkelijk langere lijst met successen te delen, voor het gemak laat jij die allemaal weg, google er maar eens op los zou ik zeggen. Ik roep een paar kleine voorbeeldjes:

    – 3x op rij “International Engine of the Year award
    – 123(!) modellen met een groen (A, B of C) label
    – BMW 3 serie 2006 voted “World Car of the Year”
    – Uitvindingen: Rotating headlights, wheel compensation during motion, run-flat banden, i-drive, etc.
    – Waar BMW blijft? Als je naar buiten kijkt zie je er vast wel eentje, er zijn er alleen al 1,4 miljoen verkocht in 2008! :P

    De Audi R8 mag overigens gerust “best drivers car” zijn en dat is knap, maar de dagelijkse voorwiel-modelletjes van Audi hoef je qua puur rijplezier niet eens in de buurt van een standaard BMW te houden; en laten dat nu juist de auto’s zijn waar jij en ik elke dag in rijden.

    Veel plezier dus met je Volksw….ehh Audi; ikzelf loop er liever met een grote boog omheen.

    Login om te reageren
  163. Realhustler zegt

    26 april 2009 om 14:44

    Die marketing jongens van Audi en BMW zitten gewoon samen in de kroeg hoor, dit is express, want of er nu audi’s of bmw’s verkocht worden, de aandacht gaat naar hen twee, en de rest wordt vergeten.

    Iedereen is benieuwd wat de reactie gaat worden.

    Heel slim !!

    Login om te reageren
  164. AMG Powerrr zegt

    26 april 2009 om 20:46

    Mercedes moet met een SLS AMG komen en dan de tekst erbij : Let’s Play Again.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North