• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi investeert 10 mld euro in nieuwe modellen

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 oktober 2007 om 00:00 – 24 Reacties

Audi...


Audi zet zijn groei-offensief kracht bij. Topman Rupert Stadler heeft laten weten binnen de komende 5 jaar maar liefst 10 miljard euro te reserveren voor de ontwikkeling van nieuwe modellen. Nog beter nieuws is dat de nieuwe design-chef Wolfgang Egger heeft aangekondigd dat de verschillende Audi-modellen in de toekomst beter van elkaar te onderscheiden zullen zijn.

Op korte termijn heeft Audi aardig wat nieuwe modellen op het programma staan, zoals de A7 en de Q3. De Q1 is nog niet officieel, maar het zou een logische stap zijn, aangezien rivaal BMW reeds met zijn X1 aan het testen is.

Een reactie van Audi kon ook niet lang uitblijven, na het ontvouwen van de toekomstplannen door BMW. De Müncheners hebben zichzelf tot doel gesteld de jaarafzet in 2020 tot 2 miljoen voertuigen te doen groeien, in Ingolstadt ligt het doel op 1,5 miljoen Audi’s in 2015.

Ondertussen gaat Audi van verkooprecord naar verkooprecord. In de eerste 9 maanden van 2007 heeft Audi circa 740.000 modellen verkocht, dat is 8% meer dan in het jaar ervoor. Dankzij de komst van de nieuwe A4 hoeft Audi zich geen zorgen te maken over een nieuw verkooprecord (bron: automobilwoche).

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Premiummerken Audi, BMW en Mercedes niet in top 10

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi

Vorig bericht: « Karmann: overnamegeruchten door VW
Volgend bericht: Top Gear gemist? Autoblog to the rescue! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ollie zegt

    8 oktober 2007 om 00:15

    Kijk, de A5 is al een stap in de goede richting. Net als de A6 en nieuwe A4. Ben heel benieuwd wat de uitkomst van die €10 mld zal zijn.

    Login om te reageren
  2. snuru zegt

    8 oktober 2007 om 00:39

    pff beetje veel voor alleen modellen .. doe dan nog meer
    onderzoek naar meer power uit kleinere blokken ofzo ..

    Login om te reageren
  3. Leooow zegt

    8 oktober 2007 om 00:43

    goeie zaak :P

    Login om te reageren
  4. g55amg zegt

    8 oktober 2007 om 01:10

    audi zal nooit slagen in zijn doel,als je alle audi modellen naast elkaar zet zie je toch de gebroeders dalton naast elkaar he

    Login om te reageren
  5. Davidov zegt

    8 oktober 2007 om 01:13

    De Q3 lijkt me iig een fraai model te worden :)

    Login om te reageren
  6. Frank zegt

    8 oktober 2007 om 01:15

    Dus de A staat straks niet meer voor Anoniem?
    Of antwoord A Weet niet / Geen mening

    Ze mogen potdomme wel eens met wat actie komen die saaie gasten.
    Al die A modelletjes uitmelken…getverderrie
    A4 van een 1.6 tot 4.2 V8 ofzo…slaat echt nergens op

    Login om te reageren
  7. AppieFlappie zegt

    8 oktober 2007 om 06:12

    OH ja de concurrentie heeft ook vergelijkbare motorene en blijkbaar is er een markt voor. Mss niet zo groot als voor de sterkere motoren, maar er is een markt voor.

    Login om te reageren
  8. Armada zegt

    8 oktober 2007 om 06:45

    @ snuru

    Ze zullen ook heus wel geld investeren in het ontwikkelen van nieuwe motoren. Vergeet niet dat ze dit voor een groot deel doen met VW.

    Login om te reageren
  9. Zoepie zegt

    8 oktober 2007 om 08:46

    Of ze geen verkoopsucces zullen hebben met hun A4 wil ik nog wel eens zien. Der zijn veel mensen die gerust met een kleinere variant op de A5 willen rijden. Maar ik kan begrijpen dat mensen die wel het geld hadden om een A5 te kopen en dat dan ook gedaan hebben zichzelf in de kl*ten getrapt voelen omdat het kleiner broertje veel minder kost maar er als twee druppels water op lijkt.

    Login om te reageren
  10. BreinStein zegt

    8 oktober 2007 om 08:59

    Frank, ik kan je een eind volgen, alleen jammer van die laatste zin.

    Login om te reageren
  11. MarcO zegt

    8 oktober 2007 om 10:00

    Kan ik niet 1% van dat budget op mijn rekening gestort krijgen? Dan beloof ik plechtig hiervoor minstens 1 dure audi terug te kopen. Ik zit nu ff te denken aan een RS6. Bovendien moet dat er makkelijk vanaf kunnen, want om te verzinnen dat de modellen meer van elkaar te onderscheiden moeten zijn, had ik ze ook gratis kunnen vertellen, daar heb ik geen 10 mld voor nodig.
    Wel leuk hoor dat alle automerken aan dikke vette groei zitten te denken. Dat strookt ook lekker met de milieuproblematiek, en al helemaal met de hoeveelheid snelweg die we hebben….. NOT.

    Login om te reageren
  12. AppieFlappie zegt

    8 oktober 2007 om 10:02

    Typisch hollandse opmerking. Geef me geld. Als je dat geld nou eens zelf gaat verdienen….

    Login om te reageren
  13. Barry330cd zegt

    8 oktober 2007 om 10:19

    Gelukkig dat er Europese fabrikanten zijn, die zoveel geld willen en kunnen investeren in nieuwe modellen. Daar kunnen ze in Detroit alleen maar van dromen.

    Login om te reageren
  14. Markus zegt

    8 oktober 2007 om 11:00

    Dit zegt toch helemaal niets. Andere fabrikanten investeren ook miljarden, die schreeuwen het alleen niet van de daken.

    Ik begrijp ook niet zo erg de kritiek over de modellen. Volgens mij moet je naar de opticien als je een A4 niet van een A6 of A8 kunt onderscheiden. En een grote variatie van motoren is toch alleen maar goed? Voor ieder wat wils.

    Login om te reageren
  15. MarcO zegt

    8 oktober 2007 om 11:11

    @ AppieFlappie
    Geen opmerkingen maken als je de situatie niet kent….
    Ik werk 7 dagen in de week, heb 3 bedrijven, maar dat wil niet zeggen als de economie zogenaamd in de lift zit, dat dan alle bedrijfstakken daarvan profiteren. En om dan te lezen dat ‘de grote jongens’ (niet alleen audi) miljarden kunnen uitgeven om de problematiek, die per dag merbaarder wordt, alleen nog maar te vergroten, dan wringt dat bij mij…. Typische commerciele opmerking: Meer, groter, expansie, groei. Ik vraag me af wanneer ‘de groten der aarde’ zich realiseren dat groei eindig is.

    Login om te reageren
  16. Juppe zegt

    8 oktober 2007 om 11:26

    @Marco, om de problematiek op te lossen koop jij een RS6? :)

    Login om te reageren
  17. MarcO zegt

    8 oktober 2007 om 11:45

    @ Juppe.
    ;) . Ik moet audi toch ergens mee lokken. Als ik voor een 1.6 A3 ga, krijg ik die 1% nooit. ;).
    Maar even serieus. De kans dat ik dergelijke wagens zal rijden is erg klein. Natuurlijk schuilt er nog jongetje in mij die wel eens lekker wil scheuren in toffe bolides, maar ratio wint bij mij toch langzaam van emotie. Het is nederland al helemaal technisch niet meer mogelijk fatsoenlijk te scheuren (lekker in de file). En sociaal/maatschappelijk gezien ook niet. Ik heb dan ook inmiddels een afkeer ontwikkeld tegen SUV’s (hoe mooi ik sommige ook vind). Die PK race gaat ook nergens over. Laten ze die miljarden maar eens steken in duurzame ontwikkeling van mobiliteit, en niet om 2 modellen meer te hebben dan de concurrentie.

    Login om te reageren
  18. Jeroen zegt

    8 oktober 2007 om 14:07

    @MarcO;

    Damn wat een irritant gedoe…. laat het lekker die ontwikkeling ze besteden al genoeg aan de ontwikkeling van milieuvriendelijke voertuigen. Dit is een extra budget….. Go Audi…

    Heb het liever in deze topic over de modellen die je graag zou willen zien bij Audi……

    Login om te reageren
  19. student zegt

    8 oktober 2007 om 15:12

    …. beetje tempo met die R4 s.p.v.!! :P

    Login om te reageren
  20. Chief_S5 zegt

    8 oktober 2007 om 17:17

    Hoe meer ziel, ehh motoren, hoe meer vreugd! ;) Ik vind het allemaal best hoor. :) Nu nog die RS6 Sedan, RS4-meute en we zijn klaar. ;)

    Login om te reageren
  21. Windhoos zegt

    8 oktober 2007 om 17:32

    Waarom reageren als de reactie bij voorbaat al negatief is? Dan kunnen sommigen hier imho net zo goed niet reageren………

    Persoonlijk vind ik Audi gewoon goed bezig trouwens

    Login om te reageren
  22. Nick zegt

    8 oktober 2007 om 19:48

    @Frank: Dat is met elke merk het geval.

    Zo heb je de 316i én zo heb je de M3.

    @snuru: Power, hoe leuk het ook klinkt is niet alles.
    Ondanks het hele vermogen-koppel verhaal, waar in word beweert dat vermogen en koppel helemaal niks uit maakt is koppel toch iets belangrijk.

    Vermogenverlies is er altijd, koppelverlies niet perse.

    En VAG motoren (of eigenlijk de complete aandrijflijn) zijn altijd koppelgericht geweest, vanaf de KdF-wagen.

    De Audi A7 lijkt mij een interessante auto, ik wil graag zien hoe hij zich staande zal houden met de Mercedes-Benz CLS én BMW CS.
    Zal vast wel weer een S7 beloven… Maar ik zou ook graag de W12 nog één keer willen zien.

    Login om te reageren
  23. matt zegt

    8 oktober 2007 om 22:30

    Waarom altijd dat vitten op Audi’s die te veel op elkaar lijken. Bij steeds meer merken zie je die sterke overeenkomst: Peugeot, BMW, Mercedes, Volvo, zelfs Alfa. Merkgezicht heet dat. Voor de leek lijkt het vast allemaal hetzelfde, maar een beetje autoliefhebber houdt ze makkelijk uit elkaar. Oké, de standaard zwarte Audi-leasebakken (A3, A4, A6) hebben nogal wat van elkaar weg vanaf een afstandje van voren gezien. Maar als je bij het uitkiezen wat fantasie hebt en een wat apartere kleur en aankleding neemt, dan heeft niemand het meer over eenheidsworst. Ik heb zelf een nieuwe A6 Allroad in dakarbeige. Alleen die glanzende grille al is een enorme aandachttrekker.

    Login om te reageren
  24. Windhoos zegt

    8 oktober 2007 om 22:37

    Uitgezonderd van de nieuwe A4 en A5 zie ik alleen met mijn ogen dicht weinig verschil……………..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North