• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi is het meest creatieve premium merk?

Auteur: autoblogger, gepost 10 december 2009 om 12:28 – 31 Reacties

Audi R8 goes Godfather

HORIZONT, het Duitse vakblad voor marketing en reclame, selecteert jaarlijks de meeste creatieve bedrijven en merken van Duitsland. Dit jaar vonden ze dat Audi de eerste plaats moest innemen wat betreft creativiteit. Premium creativiteit…. Klinkt mij niet geheel logisch in de oren, aangezien ik weinig diversiteit zie in de modellenlijn. Maar ze maken wel de producten die de massa wil, anders zou het automerk niet zo populair zijn als het nu is. Maar daar gaat het hier niet echt om, het gaat om de creatieve uitspattingen van de marketing- en communicatie-afdelingen.

Lothar Korn, hoofd van Marketing Communications bij AUDI AG, licht het toe: “Creative, innovative communication is essential for Audi in order to differentiate itself from its competitors as the most progressive premium brand, and to systematically extend its market success… Our creative accomplishments for 2009 as a whole confirm that we are making good progress and that our excellent ideas generate customer enthusiasm for the Audi brand.”

De topranking van Audi lijkt wel valide. Maar liefst 45 nationale en internationale “creativity contests” op het gebied van print, TV, direct marketing en interactive advertising zijn de basis voor de ranking van HORIZONT. Audi heeft dit jaar al diverse prijzen gewonnen, bijvoorbeeld voor de campagnes Robbery en Urban Carving. Wat denken jullie, terecht?

Ook interessant!

  • Premium wars: wie verkocht de meeste dikke Duitsers in 2021?
  • Audi dealerschap onder water
  • populairste premium auto
    Model S en A8 populairste premium auto's ter wereld
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, premium, Reclame

Vorig bericht: « Toyota Prius bijna stoer door Wald International
Volgend bericht: Gelimiteerd: Ferrari Enzo »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laue zegt

    10 december 2009 om 12:33

    ik ben meer een VAG type, maar ik vind BMW toch creatiever met hun X6, 5GT, 1serie,

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      10 december 2009 om 12:39

      @Laue: klopt, ik ook. Maar dat gaat vooral om de modellenlijn. In dit geval gaat het om de merkbeleving aka marketing… heel belangrijk he;)

      Login om te reageren
  2. Corolla G6 zegt

    10 december 2009 om 12:34

    Ja, zeker terecht. Dit is overigens al jaren zo.

    BMW en Mercedes teren veel meer op hun imago (freude am fahren) en reputatie (degelijke taxibakken) dan Audi.

    Het is ook logisch, Audi moest zijn naam nog maken en daarbij helpen strakke creatieve reclames wel bij, lijkt mij zo.

    Login om te reageren
  3. jorden zegt

    10 december 2009 om 12:40

    creatief boekhouden misschien, kan niets anders verzinnen.

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    10 december 2009 om 12:42

    Ze hebben af en toe best aardige reclames…

    Login om te reageren
  5. august zegt

    10 december 2009 om 12:43

    @Laue, het lijkt niet om de auto’s te gaan; het gaat om de communicatie, marketing, etc. Het feit dat ze hun gamma van eenheidsworsten zo goed aan de man weten te krijgen is (misschien) derhalve des te meer een onderschrijving van hun marketingcapaciteiten ;)
    Overigens niet noodzakelijk mijn mening, dat van die eenheidsworsten.

    Login om te reageren
  6. R4c zegt

    10 december 2009 om 12:44

    3, 2, 1, hier gaan we weer.
    Of wacht ze zijn al bezig!!

    Login om te reageren
  7. G00F_81 zegt

    10 december 2009 om 12:46

    vind BMW veel beter dan Audi in reclame’s…..;)

    http://www.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Audi_BMW_reclame/Audi_BMW_reclame_1.jpg

    Login om te reageren
  8. JMK zegt

    10 december 2009 om 13:01

    Audi heeft in 2008 heel duidelijk een aantal advertenties van BMW gekopieerd m.b.t. de groene labels. Dus die vlieger gaat in Nederland zeker niet op…

    Login om te reageren
  9. DD zegt

    10 december 2009 om 13:05

    ‘Maar daar het het hier niet echt om, het gaat om de creatieve uitspattingen van de marketing- en communicatie-afdelingen.’ Beetje vreemde zin…
    –edit: dank u, is inmiddels gefixt–

    Login om te reageren
  10. frans zegt

    10 december 2009 om 13:10

    @DD, het het is heel normaal, allengs het het, het het. Het het vooraleer gedwee te het het. Onderwijl beseffend het het, dus vergis je niet.

    Login om te reageren
  11. Laue zegt

    10 december 2009 om 13:12

    zeker op maketing gebied vind ik audi niet zo sterk, zeker de DAGO dealers in de achterhoek niet. alsof een 22e jarige geen audi kan betalen. arrogante lui

    of is dit te offtopic?

    Login om te reageren
  12. Ash zegt

    10 december 2009 om 13:14

    Echt niet..

    Login om te reageren
  13. PCCB zegt

    10 december 2009 om 13:15

    De R8 Godfatherreclame is wel top. Maar voor het overige vind ik het toch koffiedik kijken. Het verschil tussen de drie Duitse premiummerken is echt heel klein, ook inzake communicatie. Enfin, ik vind gewoon dat hun reclame en communicatie even dicht bijeen liggen als hun concurrerende modellen (op de niches na).

    Login om te reageren
  14. KoFFiE zegt

    10 december 2009 om 13:26

    Mochten ze die creativiteit die ze aanwenden in hun reklame eens aanwenden voor een iets minder saai of lelijk (R8) design…

    Login om te reageren
    • Brammer zegt

      10 december 2009 om 14:09

      @KoFFiE:

      Laat me niet lachen.. jij bent echt de enige persoon die ik ooit heb horen zeggen dat de R8 lelijk is.

      Login om te reageren
  15. paulusrx7 zegt

    10 december 2009 om 13:39

    volgens mij kunnen alleen maar duitser lachen om die reclames

    Login om te reageren
  16. Dennis zegt

    10 december 2009 om 14:06

    Auwdi is niet premium. Iemand die Auwdi rijdt en een scheet in de auto laat dan laat hij/zij vast en zeker volgens Auwdi een premium scheet.

    Login om te reageren
  17. Michael zegt

    10 december 2009 om 14:17

    Audi is niet mijn favoriete merk maar ze hebben wel leuke reclame.

    Login om te reageren
  18. Mo zegt

    10 december 2009 om 14:21

    Hey Laue, leer eens lezen.

    Ze zullen er wel verstand van hebben. Als ik kijk naar autoreclames dan snap ik het wel. Met de reclames voor de Mito, de Qashqai en de Astra als dieptepunt.

    Login om te reageren
  19. John zegt

    10 december 2009 om 14:25

    @Laue, welke Audi wilde je kopen dan?

    Login om te reageren
  20. jon86 zegt

    10 december 2009 om 14:26

    @brammer

    Ik vind de R8 ook lelijk. De verhoudingen kloppen niet.

    Login om te reageren
    • Emir zegt

      10 december 2009 om 15:04

      @jon86:
      Dit is ook precies de reden waarom ‘JIJ’ geen auto ontwerper bent :)

      Login om te reageren
  21. Mr.V8 zegt

    10 december 2009 om 14:28

    Kan wel zo zijn, maar creatief op de designafdeling zijn ze niet!

    Login om te reageren
  22. Peter zegt

    10 december 2009 om 14:41

    “HORIZONT, het Duitse vakblad voor marketing en reclame, selecteert jaarlijks de meeste creatieve bedrijven en merken van Duitsland.”
    Hierdoor wordt duidelijk dat de term “premium” niets met het product maar alles met marketing te maken heeft.

    Login om te reageren
  23. BMW M zegt

    10 december 2009 om 14:55

    Zal wel, BMW maakt tenmiste wel hun slogan waar(freude am fahren). Dat kan ik van Audi niet zeggen(Voorsprong door afkijken bij andere)

    Login om te reageren
    • mrtn zegt

      10 december 2009 om 15:19

      @BMW M:
      Achja, Audi heeft immers ook totaal geen innovatieve ideeën getoond in het verleden, dan wel Horch, NSU, Wanderer.

      Login om te reageren
  24. wankel zegt

    10 december 2009 om 15:03

    hoort een prijs voor een ‘premium’ brand dan ook rekening te houden met instapmodellen: geleasde dieseltjes met stoffen interieur? Ze zijn heus niet alleen, en er mag gerust eens buiten Duitsland gekeken worden: een merk als Lexus heeft ook leuke dingen getoond de laatste jaren, maar is geen zo’n crowdpleaser.

    Login om te reageren
  25. massimo zegt

    10 december 2009 om 16:43

    @Brammer:
    Ik vind de R8 ook niet mooi…. de achterkant is wel indrukwekkend, maar dit heeft niets met schoonheid te maken maar puur met de breedte in combinatie met de hoogte van de wagen.

    Login om te reageren
  26. Bert zegt

    10 december 2009 om 18:55

    Bullshit, ze huren zelf die externe bedrijven in voor een hoop geld.
    Audi besteed ook veel meer aan marketing als andere merken, dat zie je terug in hun prijzen. Dit is dus niet perse iets wat Audi aan te schrijven valt, dit zou elk merk kunnen “kopen”.

    Geeft gelijk aan waar hun kracht zit, goede auto’s bouwen en mensen laten denken dat ze betere auto’s rijden als ze daadwerkelijk doen.
    Zo is een spijkerbroek van merk X ook 3X zo duur als die van merk Y, maar dezelfde kwaliteit en door marketing kan je het er doorheen drukken.

    Login om te reageren
  27. Ahura zegt

    11 december 2009 om 00:19

    Ik zie zelden reclames over BMW eerlijk gezegd. Tenminste op tv. Audi.. tja die van de R8 is (icm de muziek van Simone White) wel briljant vind ik: http://www.youtube.com/watch?v=NDwEE_1ESMU Die van de Q5 was ook best leuk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North