• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Audi neemt Ducati op 18 april over’

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 april 2012 om 15:57 – 81 Reacties

Ducaudi 1199


Tough break, Lapo, met je cokehoofd. Het lijkt er op dat de Duitsers nu echt hun worstvingertjes rond Ducati hebben als een dik kind om een chocoladereep. Die laten niet meer los dus. Volgens berichten is de overdracht over 5 dagen een feit.

Feit: Ducati staat er beroerd voor. Feit: VAG is altijd op zoek naar een stukje extra prestige. Feit: Ducatisti en Italo-fanboys gooien alleen al bij de gedachte van nog meer Duits eigenaarsschap een stuk touw over een houten balk. Verandert dat iets aan de realiteit? Nope. Chuck Testa.

Ducati heeft zo’n 700 miljoen euro schuld. Audi/VAG is bereid dit over te nemen, en gooit er als zoethoudertje nog 50 miljoen extra tegenaan. Maar dan is Ducati ook echt van de Duitsers. Naar verluidt wordt het hele zaakje in werking gesteld op 18 april, een dag voor de algemene aandeelhoudersvergadering van VAG.

En zo wordt de Beierse broedertwist binnenkort ook op het gebied van de tweewielers uitgevochten. Audi en BMW zitten elkaar al regelmatig in de haren op autogebied, en daar kunnen we nu de rivaliteit tussen de S1000RR (BMW) en 1199 Paningale (Duc-Audi, boven afgebeeld) aan toevoegen. Benieuwd hoe het Audi afgaat. Hun andere Italiaanse merk (Lamborghini) is vooralsnog ook niet winstgevend.

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • ducati desertx
    Ducati DesertX is officieel en heerlijk!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, ducati

Vorig bericht: « Video: Ford Cortina ondergaat de ultieme marteltest
Volgend bericht: Volvo 740, youngtimer in beeld »

Lees Interacties

Reacties

  1. stanny zegt

    13 april 2012 om 16:07

    Wist niet dat Lamborghini niet winstgevend was. Nog nooit zijn er zoveel Lamborghinis verkocht sinds het van VAG is.

    Denk dat het alleen maar kan verbeteren voor Ducati, betrouwbaarheid was niet echt hun sterkste punt en daar scoren de Duitsers dan weer hoog.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      13 april 2012 om 19:20

      @stanny:

      Waar heb jij die internetwijsheid opgedaan? … Ducati is de laatste jaren zeer betrouwbaar en hanteert onderhoudsintervallen waar ze bij vele andere merken jaloers op zijn … dus geen poep praten aub!

      Login om te reageren
      • Rossifummi zegt

        13 april 2012 om 21:26

        @rechercheur: kijk jij hebt er verstand van. Laat de motorhaters maar blaten!

        Login om te reageren
      • stefan82 zegt

        14 april 2012 om 01:05

        @rechercheur: Go… go go :) Dit moedig ik aan… Ducati FTW :)

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          14 april 2012 om 09:56

          @stefan82:

          Ik heb een 2010′ Ducati Monster 1100S, nooit problemen mee, altijd starten, ook niet aan de druppellader in de winter, een keer per jaar servicebeurtje van zo’n € 200,- en gewoon probleemloos rijden. Dat kun je van bijvoorbeeld Moto Morini of andere Italiaanse meuk niet zeggen, die dingen staan vaker bij de dealer, dan dat ze rijden ….

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            14 april 2012 om 11:25

            @rechercheur:

            Mooi je hebt ducati verdedigd maar nu moet je geen stront beginnen strooien over de andere italiaanse motoren.
            Cagiva, moto guzzi, moto morini,… zijn alleen maar probleem merken als je te achterlijk bent om wat kleine problemen zelf op te lossen.

            Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              14 april 2012 om 12:52

              @Hupke:

              Jaja, Moto Morini Corsaro 1200 vergeet je voor het gemak even? Al diverse malen door de toenmalige importeur (Nimag) terug geroepen voor nieuwe software, vervangen computer, etc. Blijft een drama, niet goed te krijgen, loopt onregelmatig, start vaak niet ….

              Login om te reageren
              • Hupke zegt

                14 april 2012 om 13:57

                @rechercheur:

                Die hebben we in België al niet, ik geloof dat als je ze in België wilt je ze ofwel zelf moet invoeren vanuit Italië of ze in een onofficiële garage moet kopen.
                Daarbij is dat maar 1 model van morini. Ik ken eigenlijk maar 1 iemand met een corsaro, die heeft 2 keer onder garantie iets moeten laten doen aan z’n motor zodat die op de limiet wat soepeler werd. Iets dat je bij BMW of KTM ook kan overkomen. Al die griezelverhalen over lekkende dichtingen, falende versnellingen en niet startende motoren heb ik nog nooit van een eigenaar gehoord (ik ken er dan ook wel niet veel).

              • rechercheur zegt

                14 april 2012 om 14:54

                Vriendje van mij heeft een Corsaro 1200 Competizione, drie jaar terug nieuw gekocht voor 15.000,-, zelfde model is ondertussen gedaald naar 11.999,-. Hij krijgt bij inruil (8.000 km op de teller) nu nog 6.500,- terug. Geen dealer die nog een tweedehands Morini wil, vanwege de vele klachten. Nimag BV is ook gestopt met het importeurschap en service / garantie. De Corsaro heeft een problemen met software / computer, loopt onregelmatig en start geheel willekeurig niet …

              • Hupke zegt

                14 april 2012 om 20:57

                @rechercheur:

                Dan is je vriendje een beetje heel dom geweest 3 jaar geleden kon je een !nieuwe! corsaro (of eender welk model) kopen voor nog geen 2000euro’s omdat morini toen failliet is gegaan. Ook de reden waarom de importeur ermee gestopt is en de die dingen amper nog inruil waarde hebben aangezien er geen extra onderdelen van op overschot zijn gemaakt (ze hebben alles opgemaakt om nog een aantal al dan niet volledige motoren te bouwen, toen bleek dat Berlusconi’s neefje ofzoiets de fabriek niet mocht overnemen omwille van last met de socialisten die daar de scepter zwaaien ofzoiets was het toch).

                En jij blijft maar herhalen dat er problemen zijn, ik heb er nog nooit een eigenaar over horen spreken.
                Dat probleem zal waarschijnlijk wel zoiets zijn als de motoplat ontstekkingen bij guzzi indertijd, er zitten daar een aantal slechte (in dit geval dus ECU’s) tussen en dan steek je gewoon een nieuwe of je speelt op zeker en gaat shoppen voor aftermarket motormanagement ben je ook goedkoop gesteld.

              • rechercheur zegt

                15 april 2012 om 11:19

                Ach guttekus, ga je nu een beetje bij de hand lopen doen !?

                Dat vriendje heeft z’n Corsaro voor het faillisement gekocht, en alle Corsaro’s zijn door de toenmalig importeur (Nimag) terug geroepen voor een aantal modificaties. Dus probeer het nu niet af te doen als een probleem wat zich sporadisch voor zou doen, het is een erkend probleem, wat door de modificaties nog steeds niet is opgelost …. Dus nu niet meer van die stoere praatjes, want je weet niet waar je het over hebt …

  2. fernie zegt

    13 april 2012 om 16:11

    Betrouwbaarheid is de afgelopen jaren al enorm verbeterd (ook de onderhoudsintervallen zijn stuk groter) en zelf ook nog nooit issues gehad (zoekt hout :))

    Login om te reageren
  3. MAB zegt

    13 april 2012 om 16:23

    mooi toch, gaan ze tenminste niet failliet en praat niet over emotie ofso want als ze het niet overgenomen hadden was er helemaal geen ducati

    Login om te reageren
  4. MACH3 zegt

    13 april 2012 om 16:26

    Lamborghini had geen winst in het voorbije boekjaar. Dat is ook logisch voor een kleiner merk in vergelijking met Ferrari, en met een boekjaar waar ondermeer de lancering en ontwikkeling van de Aventador in zat. De vorige jaren hebben ze wel al winst gehad.

    Login om te reageren
  5. bobb zegt

    13 april 2012 om 16:31

    Benieuwd of klanten ook meegaan of over- danwel afstappen al kan het ook nieuwe klantjes opleveren. Je zou toch denken dat VAG dit vooral koopt om BMW te pesten.

    Login om te reageren
  6. KEV9 zegt

    13 april 2012 om 16:37

    straks is stukgaatie weer een betrouwbare ducati

    Login om te reageren
    • norge zegt

      13 april 2012 om 16:52

      @Soulmaster: weer?

      Login om te reageren
    • imba zegt

      13 april 2012 om 17:20

      @Soulmaster: Niet onder VAG.

      Login om te reageren
  7. zdev zegt

    13 april 2012 om 16:46

    Daar passen nooit vier nullen voorop!

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      13 april 2012 om 17:05

      @zdev: hoeft ook maar 2 te hebben, heeft maar 2 wielen D:)

      Login om te reageren
  8. cossie300 zegt

    13 april 2012 om 16:48

    lap , gedaan met mooie motoren . Vanaf nu nog allemaal hetzelfde uiterlijk en er een half uur over discussiëren om toch maar aan te tonen dat er verschillen zijn tussen de modellen . Dank u Audi .

    Login om te reageren
  9. speedie zegt

    13 april 2012 om 16:50

    Kan alleen maar positief uitdraaien voor beide partijen. Misschien wat tegenkanting van Ducati fans in het begin maar uiteindelijk zullen ze de gunstige wind van Audi voelen.

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    13 april 2012 om 16:54

    Het wordt dus Daucati :( Niet dat ik er 1 heb ,had of ooit van plan was om zo’n brommer te kopen,vind ik het toch zonde dat het merk naar de duisters verdwijnt .Weer een karaktermerk verdwenen….

    Login om te reageren
    • agera zegt

      13 april 2012 om 16:59

      @norge: Of Ducaudi :P blijft de naam nog enigzins Italiaans klinken.

      Ach als VAG de enige is die belangstelling toont waarom niet, blijft het merk bestaan.

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      13 april 2012 om 17:02

      @norge:

      Het wordt nu Doekatie, nog meer doekoe’s voor dokken dus.

      Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      13 april 2012 om 19:23

      @norge:

      Ik zou het ook zonde vinden van zo’n mooi merk als ik een zeerover met gouden oorbel op zo’n motor zou zien zitten. Dus maar beter dat jij niet van plan bent om er een te kopen, los van wat het kost ….

      Login om te reageren
      • norge zegt

        13 april 2012 om 22:32

        @rechercheur:Ik zie alleen maar oorbellen en tatoo knullen op die brommertjes?

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          13 april 2012 om 22:59

          @norge:

          Jouw soort mensen, dus ….

          vreemd toch, ik ken ze niet in mijn Ducati brommerclubje. Beter ook, want ik houd niet zo van volwassen mannen met oorbellen ….

          Login om te reageren
          • norge zegt

            13 april 2012 om 23:10

            @rechercheur: Aha, je houd van mannen zonder oorbellen !
            Nou fijn voor je ,lekker samen met je vriend op je stukgatie een stukje rijden :shock:

            Login om te reageren
            • agera zegt

              13 april 2012 om 23:13

              @norge: :mrgreen:

              Jullie twee moeten een keer een komedie film gaan maken serieus :P

              Hangover 3 ofzoiets :mrgreen:

              Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              13 april 2012 om 23:25

              @norge:

              Mmmhhwahahaha, jij was twintig jaar geleden toch die leernicht bij the Village People ….

              Scheer dat baardje eens af dude. En trek die oorbel eens uit, we zitten ondertussen alweer ruim elf jaar in de 21ste eeuw…

              Login om te reageren
              • speedlimit zegt

                14 april 2012 om 01:04

                -edit: nutteloze bijdrage-

              • rechercheur zegt

                14 april 2012 om 09:01

                -edit: nutteloze bijdrage-

              • speedlimit zegt

                14 april 2012 om 09:34

                -edit: nutteloze bijdrage-

              • rechercheur zegt

                14 april 2012 om 09:44

                -edit: nutteloze bijdrage-

  11. somebody zegt

    13 april 2012 om 17:12

    Uitzonderlijk jammer…. een mooi motormerk naar een fantasieloos stelletje nullen zonder charisma…..

    Ducati had ik liever onder de vlag van Fiat gezien…..

    Login om te reageren
    • michelyman zegt

      13 april 2012 om 18:47

      @somebody: idd, beetje de Ferrari onder de motoren. Mooi, snel, minder betrouwbaar en Italiaans.

      Login om te reageren
  12. barry zegt

    13 april 2012 om 17:25

    Ben ook geen audi fan maar zeer zeker wel een ducati fan.
    Enigsinds spijtig dat ducati zelf niet meer gaat produceren maar anderzijds hebben ze nu weer meer centjes om techniek en dergelijke te perfectionaliseren.
    Zolang het merk niet verdwijnt en uiterlijk niet teveel veranderd (laten we hopen) kan ik alleen maar toejuichen dat VAG dit pareltje heeft overgenomen

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 april 2012 om 18:07

      @barry: Ducati niet meer zelf produceren? Waar staat dat?

      Ik denk niet dat ze de Italiaanse fabriek gaan sluiten en die dingen in Duitsland gaan maken hoor…

      Login om te reageren
  13. Imom zegt

    13 april 2012 om 17:28

    Dat Ducati mooie motors maakt das een feit maar kwalitatief zijn ze een ramp daarom dat ze nu in de shit zitten en dat hebben ze zelf gezocht.
    Roest en electriciteits problemen aan volanté als je der door regen en wind mee rijd alle dagen,al zullen de fanatiekelingen het wel anders zeggen,maar ik spreek uit ervaring.
    Nu misschien een groot vraagteken maar in de toekomst kan Ducati er enkel goed bij varen bij Audi.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 april 2012 om 18:09

      @Imom: Die ‘fanatiekelingen’ rijden alleen op hun Duc’ op zondag als het mooi weer is. Die dromen meer van hun motor dan dat ze er op zitten…

      Login om te reageren
  14. ytrewq zegt

    13 april 2012 om 17:40

    Ik heb ergens gelezen dat audi misschien ducati motoren in de a1 wilt gebruiken.

    Login om te reageren
  15. ytrewq zegt

    13 april 2012 om 17:42

    Ik heb ergens gelezen dat audi misschien ducati motoren in de a1 wilt gebruiken omdat ze klein zijn en veel pk’s hebben.

    Login om te reageren
  16. j00rs zegt

    13 april 2012 om 18:01

    Nu maar hopen dat die Duitser met hun dikke worstvingers van de tekentafel afblijven.

    Login om te reageren
    • j00rs zegt

      13 april 2012 om 18:06

      Ik baal er wel van eigenlijk. Ducati is mijn favoriete merk en die eenheidsworst Audi absoluut niet. Dan toch maar weer een Aprilia de volgende keer.

      Login om te reageren
  17. cdp1193 zegt

    13 april 2012 om 18:34

    Gelukkig is mv agusta sinds 2010 terug Italiaans. Ik ben altijd al een grotere fan geweest van hen dan van ducati (en zeker sinds de f4 tamburini in tdu1).

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      13 april 2012 om 19:21

      @cdp1193:

      Ja, totdat je de rekening krijgt voor je onderhoudsbeurtje … :-)

      Login om te reageren
      • cdp1193 zegt

        13 april 2012 om 20:14

        @rechercheur: Dat is niet mijn probleem ;).

        Login om te reageren
      • anakiet zegt

        13 april 2012 om 21:40

        @rechercheur:

        Hahaha (ik lach je toe) De onderhoudsintervallen / kosten kenner. Nou ben ik ook benieuwd waar je dan aan moet denken ;) in welke orde van grote

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          14 april 2012 om 10:00

          @anakiet:

          De kosten voor regulier onderhoud staan bij diverse dealers op de site vermeld, afhankelijk van model / bouwjaar / km-stand bij Ducati tussen de € 150,- en € 350,-. Bij MV Agusta, en zeker bij een F4, kun je dat ruimschoots verdubbelen ….

          Login om te reageren
          • anakiet zegt

            14 april 2012 om 14:11

            @rechercheur:

            Dus eigenlijk valt het wel mee. Gezien het geen leasebak is waar 50K per jaar mee gereden wordt. 1 Keer in het jaar 400 eu extra is voor een MV Agusta rijder geen probleem zou je zeggen. Is geen Kia waar je los gaat op ROB ;)

            Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              14 april 2012 om 14:36

              @anakiet:

              Je hebt twee soorten MV kopers, namelijk die met (te) veel geld, en gewoon een exclusieve motor willen hebben. En je hebt liefhebbers die jarenlang sparen, een zomervakantie over slaan, en een oud klein tweedehands auto’tje rijden om, na jaren sparen, een MV kunnen kopen. En dan is € 700,- voor een servicebeurtje best een slodder geld …..

              Login om te reageren
              • anakiet zegt

                14 april 2012 om 15:14

                @rechercheur:

                Daar heb je opzich wel een punt. Maar daar ontkom je doorgaans niet aan als je wat bijzonders wilt rijden, en zelf niet half monteur bent. Zat net te ff te kijken naar een 2e hands maar volgensmij wordt het tijd dat ik mn motor rijbewijs ga halen :) Een auto is toch niet echt handig in Amsterdam…

  18. rufctr01 zegt

    13 april 2012 om 19:16

    Jammer, als je moet kiezen tussen 2 kwaden dan maar naar het vuile VAG concern!

    Login om te reageren
  19. mynameisjeroen zegt

    13 april 2012 om 20:26

    Ik rijd nu 7 jaar Ducati. Bij -10 maar ook bij +30 graden. Weer en wind. Nooit problemen, gewoon om de 12.000km een servicebeurt laten geven.

    Maar dat onthouden de meesten niet. Alleen de doemverhalen op internet worden onthouden.

    Als ik een keer een lekke band heb hoor je ‘zie je wel, weer een kapotte Ducati’. Beetje flauw, of is het jaloezie?

    Login om te reageren
  20. somebody zegt

    13 april 2012 om 20:47

    Ducati rij je om de prestaties, het fenomenale weggedrag, de magie van het merk, de passie, de hartstocht, het charisma, het design en om te laten zien dat je een eigen individu bent….

    Audi’s worden gekocht en bereden door mensen die denken dat ze een image kunnen kopen, en ondertussen niet begrijpen dat ze stiekem toch en een Volkswagen rijden….

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      13 april 2012 om 22:56

      @somebody:

      Ja ja, en daarom konden Lamborghini en Ducati zelf de boel niet financieel gezond houden, en moest Audi AG de helpende hand bieden ….

      Login om te reageren
      • norge zegt

        13 april 2012 om 23:12

        @rechercheur: Helpende hand ? Het draait nog steeds verlies…Oftewel, praat geen onzin .

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          13 april 2012 om 23:27

          @norge:

          Ja dus, wat snap je niet. Begrijpend lezen is niet je sterkste punt blijkbaar. Zonder financiële steun vanuit Ingolstadt had Lamborghini niet meer bestaan. Dat is toch precies wat ik zeg, ……

          Login om te reageren
          • norge zegt

            13 april 2012 om 23:33

            @rechercheur: Als VW het niet had overgenomen was het wel door een ander gebeurt ,maar dat is koffiedik kijken natuurlijk.Feit is dat het karaktervolle Lamborghini niet meer bestaat .

            Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              13 april 2012 om 23:42

              @norge:

              Ja ja, maar het is niet door een ander gebeurd …. dus je loopt wederom te kletsen!

              ps. let even op je spelling aub ….

              Login om te reageren
  21. integraturbo zegt

    13 april 2012 om 21:42

    Pacman z’n buik gaat nog eens ploffen ben ik bang..

    Login om te reageren
  22. schuifmuis zegt

    13 april 2012 om 22:16

    Mooi dat wordt dus straks DuCaGhini`s bij de Motoport of zullen het dan toch Lambocatti`s worden?
    Misschien wordt het wel een 1,2,3 tje;
    Au Lamborcatti

    Wat het ook mogen worden….. laat die kenmerkende italiaanse merken bestaan!
    Zie liever een Bratwurst met spaghetti als Spaghetti foey yong hai m.a.w. we zien dit liever als dat er een chinees mee vandoor gaat toch.

    Login om te reageren
  23. meneersander zegt

    13 april 2012 om 22:31

    Hoe wil je ook op 1000 auto’s winst maken als alles met de hand moet:P

    Login om te reageren
  24. drivingpleasure zegt

    14 april 2012 om 02:57

    Ik vind het een beetje raar om te zeggen dat BMW en Audi elkaar nu op het motor gebied in de haren gaan vliegen. BMW heeft jaren ervaring en die zelf opgebouwd, en bouwt zeer goede motoren. Als Audi Ducati overneemt is het een beetje raar om hier een Audi stikker op te plakken aangezien ze niks hebben bereikt op dit gebied, of heb ik het mis? Ik hoop dat ze Ducati gewoon Ducati laten en het merk niet verneuken…

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      14 april 2012 om 09:26

      @drivingpleasure: Ik denk dat het gewoon Ducati blijft heten en niet dat er 4 ringen op de kap komen.

      Login om te reageren
    • anakiet zegt

      14 april 2012 om 14:16

      @drivingpleasure:

      Als je Lamborghini een saaie AWD Audi vind, dan zou ik me zorgen maken.

      Vind je dat VAG Lamborgini, heeft gemoderniseerd, en nog steeds hele vette auto’s, zoals de Aventador maakt. Met hier en daar een VAG airco schakelaar ed. Dan zou ik mee geen zorgen maken.

      Login om te reageren
      • anakiet zegt

        14 april 2012 om 14:17

        @anakiet:

        vindt, schaam je

        Login om te reageren
  25. mashell zegt

    14 april 2012 om 08:50

    Hoezo neemt Audi het over? Audi is ook slecht een merk onder de Vag paraplu. Het is toch logischer dat de overname via Lamborghini loopt omdat dat een Italiaanse entiteit is (zo is ook Guiaro overgenomen).

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      14 april 2012 om 10:05

      @mashell:

      Audi AG heeft Lamborghini SpA overgenomen, en het is ook Audi AG die Ducati zal overnemen, en dus niet Volkswagen die de overname doet.

      Ook al is Audi een merk binnen de VAG-group, het is ook gewoon een werkmaatschappij / ondernemingen met vrijheid om aankopen zoals deze te doen. Dus de cijfers van Lamborghini komen terug in het financiële jaarrapport van Audi AG.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      14 april 2012 om 10:35

      Vestzak broekzak.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        14 april 2012 om 11:34

        @sir_smokalot: Juist :)

        Login om te reageren
  26. mitta zegt

    14 april 2012 om 09:25

    @rechercheur,

    Je had leraar moeten worden, kon je iedereen de hele dag vertellen wat die moest doen en hoe. Jammer dat het nu van achter je pc moet.

    Login om te reageren
  27. gijsvh zegt

    14 april 2012 om 17:01

    Verschrikkelijk jammer! Vooral jammer is dat de wereld van auto’s en motoren wordt bepaald door mensen die er eigenlijk niets om geven. Puur omdat er daar meer van zijn. Erg jammer dat de meeste mensen meedoen aan de monopoly van VAG. Een wereld zonder variatie… uiteindelijk zal blijken dat het niet goed is voor de innovatie. Microsoft is hier het voorbeeld van..

    Bah.. Ik wordt er gewoon misselijk van..

    Login om te reageren
  28. ramshoek zegt

    14 april 2012 om 17:34

    Gevoelsmatig had ik liever dat een ander bedrijf Ducati uit de deficatie had getrokken (FIAT?).
    Maar ik troost me met de gedachte dat er toch wel en verschil is tussen Volkswagen en Audi, hoewel ze beiden in beginsel VAG zijn.
    Wil je een betrouwbare Golf, dan zul je (een paar duizend) €uro) door moeten sparen voor een A3. De bedrijven die VW heeft overgenomen, zijn allen verworden tot uniforme zielloze zombies (Seat, Skoda, ja zelfs Bentley en Bugatti stralen wat mij betreft niks uit).
    Audi heeft Lamborghini redelijk z’n eigen gang laten gaan met als gevolg meer temperament, eigenzinnigheid en flair dan alle VW merken bij elkaar.

    Login om te reageren
  29. gijsvh zegt

    14 april 2012 om 17:44

    De Diablo doet mij toch meer dan een Gallardo… Duitsers snappen hoe ze het kudde volk moeten bereiken. De mensen die verder kijken dan hun neus lang is komen tot de conclusie dat een Lamborghini mooi is maar het gevoelsmatig te wensen overlaat..

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      14 april 2012 om 18:04

      @gijsvh:

      Het is alleen jammer dat een Diablo meer met de kap open staat, in plaats van dat je er mee rijdt ….

      Login om te reageren
      • gijsvh zegt

        14 april 2012 om 18:11

        @rechercheur: Ik heb er nog nooit 1 langs de weg zien staan. Dat ze onderhoudsgevoeliger zijn dan een gallardo geloof ik, maar de eeuwige discussie over auto’s die niet duurzaam genoeg zijn daar pas ik voor..

        Sommige mensen willen gewoon niet begrijpen dat niet alles om de duurzaamheid draait…

        Login om te reageren
  30. mellie zegt

    15 april 2012 om 11:01

    Jammer maar helaas

    Login om te reageren
  31. johanvandertas zegt

    15 april 2012 om 17:40

    Altijd al gezegd dat Audi (auto union) weer motoren moet gaan bouwen. Zoals ze dat deden en er groot mee werden ten tijden van DKW. Blij dat ze dit hebben opgepakt, jammer dat ze daar een Italiaan voor hebben moeten opkopen. Ik hoop wel dat er dus motoren gaan komen met de 4 ringen.

    Login om te reageren
  32. urquattro83 zegt

    16 april 2012 om 20:58

    Ducatie zal net als lamborgini de vruchten van deze overname plukken!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North