• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi onthult nieuwe S4 en S4 Avant

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 september 2015 om 11:02 – 45 Reacties

Afbeelding Audi onthult nieuwe S4 en S4 AvantAfbeelding Audi onthult nieuwe S4 en S4 AvantAfbeelding Audi onthult nieuwe S4 en S4 AvantAfbeelding Audi onthult nieuwe S4 en S4 AvantAfbeelding Audi onthult nieuwe S4 en S4 AvantAfbeelding Audi onthult nieuwe S4 en S4 AvantAfbeelding Audi onthult nieuwe S4 en S4 AvantAfbeelding Audi onthult nieuwe S4 en S4 Avant

Audi S4
Audi liet gisteren een batterij aan A4’s op het journaille los, maar de verwachte S4 bleef uit. Waarom? Omdat ze die voor vandaag hadden bewaard.

De nieuwe S4 heeft nog steeds een 3.0 TFSI onder de kap, echter is voor deze generatie de supercharger gedumpt en vervangen door en turbocompressor. Ook werd het vermogen lichtjes opgeschroefd: in plaats van 333 levert de S4 nu 354 pk. Het maximumkoppel bedraagt 500 Nm (@ 1.300 – 4.500 rpm).

Prestaties

De nieuwe S4 doet 0-100 km/u in 4,7 tellen en slurpt 7,4 liter brandstof, wanneer je ‘m rijdt als de 2.0 TDI ultra van je buurman dan. De krachtsverdeling gaat via een permanent quattro-systeem dat standaard 60 procent van het draaimoment naar de achteras stuurt. Naar gelang de omstandigheden kan er maximaal 70% van de kracht naar voren en 85% van de kracht naar achteren gedirigeerd worden.

Dankzij de S-sportvering ligt de Audi 23 mm lager dan het basismodel. Hij rolt op 18 inch wielen met 245/40 banden (19 inch is optioneel), en behalve deze sportievere stance is de S4 natuurlijk herkenbaar aan zijn zilverkleurige spiegelkappen.

Gewicht

Audi deed zijn best het gewicht van de S4 te beperken: de 4,74 meter lange sedan weegt 1.630 kg, de Avant legt 1.675 kg in de schaal. Audi lanceert de modellen in 2016 op de markt, foto’s van de Avant heeft het nog niet vrijgegeven.

Ook interessant!

  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, iaa-2015, rood, s4, sedan

Vorig bericht: « Artega keert terug met een elektrische sportwagen
Volgend bericht: Livepics: de Bugatti Vision Gran Turismo »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    15 september 2015 om 11:07

    Ongetwijfeld een hele fijne wagen, al is hij niet uitgesproken spannend. Dat hoeft ook niet, daar hebben ze de RS4 voor. De velgen vind ik echter niets. Net alsof ze uit de gids van de plaatselijke Profile komen….

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      15 september 2015 om 11:30

      @dutchdriftking: Profile de fietsspecialist?

      Login om te reageren
      • germancarsftw zegt

        15 september 2015 om 11:36

        @metalmike: *tring tring*

        Login om te reageren
      • Stefje zegt

        15 september 2015 om 15:44

        @metalmike:

        Profiel of Profile. Leer het verschil grapjas ;)

        http://www.profiletyrecenter.nl/

        Login om te reageren
  2. speedzz zegt

    15 september 2015 om 11:10

    Ik dacht dat de vorige generatie ook al een turbo motor had

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      15 september 2015 om 11:27

      @speedzz: Nop, hij heette 3.0TFSI maar het was een compressor en geen turbo.

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    15 september 2015 om 11:11

    Precies zoals een S moet zijn: ingetogen en onopvallend. Meestal vind ik de S-versies lekkerder dan de RS’jes.

    Alleen dat gewicht is wel erg hoog. Audi had iets meer z’n best mogen doen om het gewicht te beperken.

    Login om te reageren
  4. jeroen13 zegt

    15 september 2015 om 11:14

    Gebruikt ‘ie 7,4 liter olie per 100 kilometer?! Wow

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      15 september 2015 om 11:17

      @jeroen13: De oliegrappen zijn net als Jos Verstappen en grindbak grappen. Gewoon niet grappig meer en zal het ook niet meer worden.

      Login om te reageren
      • jpo26 zegt

        15 september 2015 om 11:21

        @viezefreddyw: Wel als de grap natuurlijk goed uit de (olie)verf komt..

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      15 september 2015 om 11:20

      @jeroen13: badum tsss

      Login om te reageren
    • kylian zegt

      15 september 2015 om 11:21

      @jeroen13:
      Ze worden nooit oud, maar zet gerust je helm op en trek je terug in het bos. Die vag jongens hier staan niet bekend om hun relativeringsvermogen of hun gevoel voor humor.

      Gisteren nog moest mijn kop er af voor een soortgelijk grapje.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        15 september 2015 om 11:36

        @kylian: Jouw kop moest eraf, omdat je op een zwakke manier iemand probeerde terug te pakken die gewoon een goede grap maakte. Niets meer en niets minder.

        Login om te reageren
        • kylian zegt

          15 september 2015 om 11:52

          @berlinetta:
          Nee, dat waren jouw aannames, ik probeerde niemand terug te pakken, daar ben ik toch echt iets te oud voor.

          Dus knul snel terug in de schoolbankjes en niet denken dat je zaken moet invullen voor iemand waar je niet mee geknikkerd hebt.

          Login om te reageren
          • 888natan zegt

            15 september 2015 om 11:59

            @kylian: het zat je écht hoog he?

            Login om te reageren
            • kylian zegt

              15 september 2015 om 16:04

              @888natan:
              Geen last van, de kinderen die boven op de kast vlogen echter.

              Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            15 september 2015 om 12:01

            @kylian: kom op, de opmerking van @granlusso was scherp en gevat. Maak niet uit hoe oud je bent of dat je een Volkswagen fanboy bent. Als je een grap maakt, kunnen mensen erom lachen. Of iemand gaat eroverheen met een betere grap. Dat was nu het geval. Kom op, was een geinige opmerking. Uitlachen en weer opnieuw beginnen ?

            Login om te reageren
        • str8six zegt

          15 september 2015 om 12:31

          @berlinetta: heb ik iets gemist?

          Login om te reageren
          • E550 zegt

            15 september 2015 om 14:22

            @str8six: http://www.autoblog.nl/nieuws/de-nieuwe-volkswagen-tiguan-is-hier-80188

            Login om te reageren
            • str8six zegt

              15 september 2015 om 21:41

              @e550: bedankt

              Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        15 september 2015 om 12:34

        @kylian: Geen gevoel voor humor? Dat denk ik ook altijd als diezelfde ouwe grap weer eens langskomt. Grappen over een saai merk zijn altijd saai…

        Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    15 september 2015 om 11:16

    @granlusso: Kun je nog eens zo’n scherpe opmerking maken naar @jeroen13?

    Login om te reageren
    • jpo26 zegt

      15 september 2015 om 11:19

      @berlinetta: Gooi ik ondertussen nog een beetje olie op t vuur…

      Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    15 september 2015 om 11:21

    Mooi ding. De vorige S4 was een van de fijnste auto’s die ik heb gereden: snel, comfortabel en lekker incognito. Het is geen M3, maar een meer volwassenere auto. Voor alle seizoenen. Snelle Audi’s heb ik altijd leuk gevonden, en de S4 is altijd de meest geslaagde geweest. De RS modellen waren in 2000 leuk, maar het zijn nu gewoon ordinaire auto’s waarvan de ingetogenheid niet echt afstraalt. Deze S4 lijkt dan weliswaar heel erg op zijn voorganger, maar daar zou ik persoonlijk niet mee zitten.

    Motorisch zal er vast wel wat ‘rek’ in zitten: bij de vorige S4 hoefde je er alleen maar op te hoesten en je had al 60pk extra. Over 7 jaar maar een mooie gebruikte opzoeken!

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      15 september 2015 om 11:30

      @gtwillem: Een uitlaatje van Simons,JM of Miltek, chipje van JD en hoppa, RS4`tjes pesten. Gewoon een hele goeie wagen.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 september 2015 om 11:48

        @dutchdriftking: JD is op zich prima, maar ik zou eerder voor MTM of BB gaan. Met name de laatste erg goede ervaringen mee, net als ABT trouwens.

        Ik weet niet of ik er een andere uitlaat op zou zetten, beetje ordinair, alhoewel EPS hele strakke handgemaakte uitlaten heeft.

        En dan op de kleinste wielen, saai groen kleurtje erop en dan lekker Porsches pesten.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          15 september 2015 om 11:54

          @gtwillem: Sowieso een andere uitlaat. Dempertje minder (met een klep uiteraard zodat je ook gewoon beschaafd kan rijden) en 200cells racekats. De eindstukken zou ik wel origineel houden, en bij JM is dat geen probleem. Gewoon je eigen sierstukjes op een uitlaatsysteem op maat. Misschien zou ik zelfs voor een gewone S-line gaan met 2 pijpjes. Ik vind 4 uitlaten voor een 6 pitter wel een beetje overdreven.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            15 september 2015 om 12:04

            @dutchdriftking: zolang het maar niet te hard klinkt. Op een R8 is het allemaal prima, maar op een S4 mag het wel bescheiden klinken. Ben benieuwd hoe die standaard klinkt, de S4 2.7T blaasde en sisde alle kanten op. Was wel spectaculair.

            Login om te reageren
            • poeperman zegt

              15 september 2015 om 12:22

              @gtwillem: blies!

              Login om te reageren
  7. eelco74 zegt

    15 september 2015 om 11:22

    Het is geen revolutie, maar wederom evolutie, wat de Audi rijder kennelijk aan zal spreken. Ik vind het toch wel netjes. Wel opvallend dat de de Ipad van Mercedes nu ook gekopieerd hebben.

    Edoch toch maar een kleine vermogenswinst en zeker niet zo veel en zo snel als de Giulia als ik de berichten mag geloven.

    Login om te reageren
  8. paulaner zegt

    15 september 2015 om 11:26

    Zo, dat is serieus snel. Enige reden om voor een RS te gaan zou een 8 cilinder zijn. maar goed..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 september 2015 om 11:37

      @paulaner: Dan moet je een tweedehandsje kopen, want ook de nieuwe RS4 gaat een V6 krijgen.

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        15 september 2015 om 11:46

        @berlinetta: Ik weet het, helaas. Daarom zou ik nu niet per se de meerprijs willen betalen. Gelukkig zijn er nog velen die dat wel er voor over hebben.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          15 september 2015 om 12:44

          @paulaner: de eerste RS4 had ook een V6, en dat ding was behoorlijk spectaculair!

          Login om te reageren
  9. knipperlichtje zegt

    15 september 2015 om 11:26

    Pohhhh, das mien auto!

    Login om te reageren
  10. trustmeiamanengineer zegt

    15 september 2015 om 11:32

    Toch een goede 100kg zwaarder dan de Giulia QV, geen goed nieuws voor de aankomende RS4.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      15 september 2015 om 11:55

      @trustmeiamanengineer: Dat zijn Italiaanse kilo`s. Ik ben benieuwd wat de Giulia werkelijk weegt.

      Login om te reageren
      • eelco74 zegt

        15 september 2015 om 12:37

        @dutchdriftking: De Giulia weegt 1525 kilo volgens de presentatie net op de IAA.

        Login om te reageren
  11. germancarsftw zegt

    15 september 2015 om 11:39

    Erg netjes! Heb de S4 altijd al een erg mooie auto gevonden. Aan de ene kant incognito, maar aan de andere kant zo te spotten door de kenner/liefhebber. 4,7 sec naar de 100 is bovendien serieus snel! Ben benieuwd wat de RS4 dan doet.

    Login om te reageren
  12. clarkson zegt

    15 september 2015 om 11:41

    Hij ziet er heel gaaf uit! Lekker strak nog, geen kekke spoilertjes en tupperware stukken hier en daar. Maar wel een lekkere bak vol vermogen. Zo zie ik het graag! Goed gedaan Audi.

    Login om te reageren
  13. msnaphaan zegt

    15 september 2015 om 11:48

    De personen met de grapjes over Jos Verstappen zijn diegene wie nooit F1 keken in die tijd.
    En diegene wie altijd Audi afzeiken doen het omdat ze er zelf geen kunnen rijden.

    On topic:
    Ik vind hem er weer gaaf uitzien ben benieuwd naar de avant.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      15 september 2015 om 12:56

      @msnaphaan: Of willen geen Audi rijden, omdat ze niet geassocieerd willen worden met dat soort volk.

      Login om te reageren
      • msnaphaan zegt

        15 september 2015 om 14:07

        @SimonMc: welk soort volk bedoel je?
        En jij rijd in een Rolls?

        Login om te reageren
  14. norge zegt

    15 september 2015 om 11:57

    85% mogelijk naar achteren…….Krijgen de kopers er een slipcursus bij?

    Login om te reageren
  15. ds3thp zegt

    15 september 2015 om 12:26

    Lijkt me een erg fijne auto om te rijden. Zal niet spannend zijn, maar wel heerlijk voor dagelijks gebruik en lange afstand!
    Autoblog kan in ieder geval weer een rijtest aan de lijst toevoegen denk ik zo!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North