
Audi heeft later dit jaar een elektrische funmobiel aan de man te brengen, en je kan er dus niet vroeg genoeg bij zijn om buzz te creëren voor dit ongetwijfeld prijzige speeltje. Ergo: hij moest de ‘Ring op, maar laat je niet misleiden door wat Audi zegt.
Audi claimt vol trots dat ze de snelste tijd met een elektrische productie-auto hebben neergezet. En als je naar de specs van de R8 e-tron kijkt (313 pk, 680 Nm, in 4,6 tellen naar de honderd) klinkt dat ook niet onlogisch. Maar de stock versie heeft een gelimiteerde Vmax van 200 km/u, en dat zuigt als je op het lange rechte stuk van de ‘Ring constant in de begrenzer hangt. Oplossing: de recordversie mocht voor de gelegenheid doorspurten tot 250 km/u.
En met deze valsspeel-editie werd door coureur Markus Winkelhock een tijd van 8:09.099 minuten geklokt terwijl men ondertussen claimt dat de productieversie van de R8 e-tron, die bij Quattro GmbH van de band zal rollen, zo ontzettend snel is. De R8 e-tron waar wél een echte topsnelheid van 200 km/u op zat, deed de 20,8 km lange ronde echter in 8:26.096. Verschilletje dat er toe doet. Maar goed, het is nog altijd sneller dan de Electric RaceAbout. Om over de MINI E nog maar te zwijgen.
Audi laat dan weer wel zien dat heel snel over de ‘Ring jakkeren niet gepaard hoeft te gaan met overdreven veel pleurisherrie. Ja, het ontbreken van een brullende benzinestoker doet af aan de beleving, maar een R8 die opvallend zwijgzaam over het asfalt vliet heeft ook wel iets indrukwekkend. Meer info en een video van de e-tron op de ‘Ring? Check Groen7!





Meh, jammer editie. Dan mogen ze van mij ook de V12 TDI uitbrengen ziet er mooier uit vind ik.
Maar dit ding is dus 100% electrisch? In dat geval niet slecht!
Zou m niet hoeven hebben btw. Een stuk minder emotie dan een normale!
Ik vind het wel een leuke wagen, die e-tron. Alleen is de R8 nu wel aan een facelift toe… En die vent kan trouwens best goed filmen.
Mooie prestatie hoor! Topsnelheid blijft toch een zwak punt van elektrische auto’s. De accu’s kunnen die gigantische stromen gewoon nog niet aan.
PS: “Audi heeft later dit jaar een elektrische funmobiel aan de man te brengen…” moet denk ik “Audi gaat later dit jaar een elektrische funmobiel aan de man te brengen…” zijn.
@RRenault: vliet moet vliegt zijn… de tekst over “heeft aan de man te brengen” lijkt mij eigenlijk wel prima.
@RRenault: heeft aan de man te brengen is juist.
Gaat aan de maan te brengen is niet juist
@jackass266: ow fail… Ik had het woordje te niet gezien. Excusé.
Een R8 en elektrisch?? Dat is net als een glas bier met een foto van je schoonmoeder d’r in..
@kaasboerin: Gewoon een glas bier zonder alcohol. Het belangrijkste is eruit. ;)
@kickass: Of gewoon zoals Heineken. Het is ook bier, maar als je bv Duvel drinkt, dan pas weet je wat echt bier is.
Op zich best een stoer stukje engineering, en het blijft apart om piepende banden te horen zonder motorgeluid. Maar ik moest na dit filmpje toch weer even een 787b video kijken om mijn oren ook tevreden te houden…
@Mairsil: wat jammer dat die wankel moters verboden zijn he. Ik hoop dat hij ooit weer word toegestaan en word doorontwikkeld. In Theorie is het zoveel beter als een zuigermoter. En dat geluid! Heerlijk.
@bartjuh: *motors
@SimonMc: motoren
@bartjuh: en *zuigermotor
@bartjuh: en eigenlijk ook *wankelmotors, in één woord.
Uw dt-fout ga ik niet verbeteren, want daar ben ik ook geen heldt ( ha ) in.
En nu ga ik zwijgen :p .
@SimonMc: wankelmotoren
Lang verlengsnoer…..
Sleepcontacten…
na 5 rondjes kan die 24h ;) aan het stopcontact.
Verder eensch met Sjaakk, de V12TDI erin, BAM!
@TDI-goeroe: V12 TDI er in? Nee dank je, veel liever die elektromotor dan.
V12 TDI zal er nooit in komen omwille van de massieve koelingsproblemen trouwens.
Oh ja, en diesel is natuurlijk ook niet sportief.
Eerst verkracht Audi, Le Mans met een diesel geluid en nu verkrachten ze de ‘Ring met wat banden geluid…
@Rick-dos:
@kaasboerin:
Audi is meesterverkrachter.
Toch wel snel voor een SRV man. Mooie verpakking, maar ik hoef’em ook niet. V12TDI? Ja kan, is niet slecht. Maar doe mij toch maar de atmosferische V10. Brullen met die spullen !
Toch nog n seconde langzamer dan een Megane RS.
Maar hoeveel rondjes kun je zo rijden vraag ik mij af.
Het wachten is op Mercedes en de electrische SLS met 533pk’s en 880Nm…die zal wel eens een scherpe tijd neer kunnen zetten
Typisch Audi we zoeken een klasse zonder concurentie buigen de regels een beetje naar eigenhand en hé presto.
We kunnen weer fijn roeptoeteren dat we de snelste zijn.
@jrk68: De zoveelste met dat gezeur, get over it. Dat heet slimmer zijn dan de rest…
Toch blijft de Audi rs6r het snelst met sprintje tot de 100 ( 3,9 sec 0-100 !! )
@audis8: Dat is een getunede RS6. Een TTRS S-tronic doet ook 3.9 in 0-100 en dat in standaard uitrusting.
@audis8:
En je punt is??????????
@jrk68: Voorop gesteld dat ik een enorme fan ben van de RS6R MTM, dat “en je punt is?” kunnen we ook stellen bij jouw comment.
@audis8: en wat bedoel je met je opmerking? Er zijn veel auto’s die nog sneller zijn!!!
De wagen is dus snel (cat.elektrische auto’s)over 1 ronde. Maar hoelang duurt het voor de batterijen zijn opgeladen voor een 2′ ronde?—> 8 uur??? Bij de 24H van de ring legt ie dus 3 rondjes af!! whaaahahaha
@huge
De e-tron heeft 4500 newtometer.
@ytrewq: dat is het maximale koppel van de elektromotoren…gecorrigeerd (en daardoor kan men het met verbrandingsmotoren vergelijken) is dat 680Nm…
Audi doet wel vaker liegen over prestaties.
@bsxc2: zekers…net Hagenezen, hoog op de poten, dun in de veren en een grote bek.
Ik heb denk ik toch liever een benzineversie.
@huge
Oke, waarschijnlijk ben ik toen ik dat eerder las te vroeg gestopt…