• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi pakt e-record op de ‘Ring met R8 e-tron

Auteur: ricardo, gepost 29 juni 2012 om 10:11 – 42 Reacties

" title=

Audi heeft later dit jaar een elektrische funmobiel aan de man te brengen, en je kan er dus niet vroeg genoeg bij zijn om buzz te creëren voor dit ongetwijfeld prijzige speeltje. Ergo: hij moest de ‘Ring op, maar laat je niet misleiden door wat Audi zegt.

Audi claimt vol trots dat ze de snelste tijd met een elektrische productie-auto hebben neergezet. En als je naar de specs van de R8 e-tron kijkt (313 pk, 680 Nm, in 4,6 tellen naar de honderd) klinkt dat ook niet onlogisch. Maar de stock versie heeft een gelimiteerde Vmax van 200 km/u, en dat zuigt als je op het lange rechte stuk van de ‘Ring constant in de begrenzer hangt. Oplossing: de recordversie mocht voor de gelegenheid doorspurten tot 250 km/u.

En met deze valsspeel-editie werd door coureur Markus Winkelhock een tijd van 8:09.099 minuten geklokt terwijl men ondertussen claimt dat de productieversie van de R8 e-tron, die bij Quattro GmbH van de band zal rollen, zo ontzettend snel is. De R8 e-tron waar wél een echte topsnelheid van 200 km/u op zat, deed de 20,8 km lange ronde echter in 8:26.096. Verschilletje dat er toe doet. Maar goed, het is nog altijd sneller dan de Electric RaceAbout. Om over de MINI E nog maar te zwijgen.

Audi laat dan weer wel zien dat heel snel over de ‘Ring jakkeren niet gepaard hoeft te gaan met overdreven veel pleurisherrie. Ja, het ontbreken van een brullende benzinestoker doet af aan de beleving, maar een R8 die opvallend zwijgzaam over het asfalt vliet heeft ook wel iets indrukwekkend. Meer info en een video van de e-tron op de ‘Ring? Check Groen7!

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, Elektrisch, nurburgring, R8, record

Vorig bericht: « Fiat-personeel staakt om Italië te zien winnen [EK2012]
Volgend bericht: Meer foto’s van Heico’s Volvo V40 »

Lees Interacties

Reacties

  1. sjaakk zegt

    29 juni 2012 om 10:15

    Meh, jammer editie. Dan mogen ze van mij ook de V12 TDI uitbrengen ziet er mooier uit vind ik.

    Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    29 juni 2012 om 10:16

    Maar dit ding is dus 100% electrisch? In dat geval niet slecht!
    Zou m niet hoeven hebben btw. Een stuk minder emotie dan een normale!

    Login om te reageren
  3. kickass zegt

    29 juni 2012 om 10:16

    Ik vind het wel een leuke wagen, die e-tron. Alleen is de R8 nu wel aan een facelift toe… En die vent kan trouwens best goed filmen.

    Login om te reageren
  4. nibor zegt

    29 juni 2012 om 10:21

    Mooie prestatie hoor! Topsnelheid blijft toch een zwak punt van elektrische auto’s. De accu’s kunnen die gigantische stromen gewoon nog niet aan.

    PS: “Audi heeft later dit jaar een elektrische funmobiel aan de man te brengen…” moet denk ik “Audi gaat later dit jaar een elektrische funmobiel aan de man te brengen…” zijn.

    Login om te reageren
    • Jansen zegt

      29 juni 2012 om 11:20

      @RRenault: vliet moet vliegt zijn… de tekst over “heeft aan de man te brengen” lijkt mij eigenlijk wel prima.

      Login om te reageren
    • jackass266 zegt

      29 juni 2012 om 12:18

      @RRenault: heeft aan de man te brengen is juist.

      Gaat aan de maan te brengen is niet juist

      Login om te reageren
      • nibor zegt

        29 juni 2012 om 13:36

        @jackass266: ow fail… Ik had het woordje te niet gezien. Excusé.

        Login om te reageren
  5. kaasboerin zegt

    29 juni 2012 om 10:22

    Een R8 en elektrisch?? Dat is net als een glas bier met een foto van je schoonmoeder d’r in..

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      29 juni 2012 om 10:36

      @kaasboerin: Gewoon een glas bier zonder alcohol. Het belangrijkste is eruit. ;)

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        29 juni 2012 om 12:23

        @kickass: Of gewoon zoals Heineken. Het is ook bier, maar als je bv Duvel drinkt, dan pas weet je wat echt bier is.

        Login om te reageren
  6. Mairsil zegt

    29 juni 2012 om 10:23

    Op zich best een stoer stukje engineering, en het blijft apart om piepende banden te horen zonder motorgeluid. Maar ik moest na dit filmpje toch weer even een 787b video kijken om mijn oren ook tevreden te houden…

    Login om te reageren
    • bartjuh zegt

      29 juni 2012 om 10:54

      @Mairsil: wat jammer dat die wankel moters verboden zijn he. Ik hoop dat hij ooit weer word toegestaan en word doorontwikkeld. In Theorie is het zoveel beter als een zuigermoter. En dat geluid! Heerlijk.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        29 juni 2012 om 12:24

        @bartjuh: *motors

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          29 juni 2012 om 12:44

          @SimonMc: motoren

          Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        29 juni 2012 om 12:24

        @bartjuh: en *zuigermotor

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        29 juni 2012 om 12:26

        @bartjuh: en eigenlijk ook *wankelmotors, in één woord.

        Uw dt-fout ga ik niet verbeteren, want daar ben ik ook geen heldt ( ha ) in.

        En nu ga ik zwijgen :p .

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          29 juni 2012 om 12:44

          @SimonMc: wankelmotoren

          Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    29 juni 2012 om 10:23

    Lang verlengsnoer…..

    Login om te reageren
  8. MARS zegt

    29 juni 2012 om 10:33

    Sleepcontacten…

    Login om te reageren
  9. TDI-goeroe zegt

    29 juni 2012 om 10:42

    na 5 rondjes kan die 24h ;) aan het stopcontact.
    Verder eensch met Sjaakk, de V12TDI erin, BAM!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      29 juni 2012 om 12:29

      @TDI-goeroe: V12 TDI er in? Nee dank je, veel liever die elektromotor dan.

      V12 TDI zal er nooit in komen omwille van de massieve koelingsproblemen trouwens.

      Oh ja, en diesel is natuurlijk ook niet sportief.

      Login om te reageren
  10. Rick-dos zegt

    29 juni 2012 om 10:46

    Eerst verkracht Audi, Le Mans met een diesel geluid en nu verkrachten ze de ‘Ring met wat banden geluid…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      29 juni 2012 om 11:34

      @Rick-dos:

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        29 juni 2012 om 12:34

        @kaasboerin:

        Audi is meesterverkrachter.

        Login om te reageren
  11. TSI-tje zegt

    29 juni 2012 om 10:47

    Toch wel snel voor een SRV man. Mooie verpakking, maar ik hoef’em ook niet. V12TDI? Ja kan, is niet slecht. Maar doe mij toch maar de atmosferische V10. Brullen met die spullen !

    Login om te reageren
  12. dutchiehd zegt

    29 juni 2012 om 10:50

    Toch nog n seconde langzamer dan een Megane RS.

    Login om te reageren
  13. Barnato zegt

    29 juni 2012 om 10:57

    Maar hoeveel rondjes kun je zo rijden vraag ik mij af.

    Login om te reageren
  14. huge zegt

    29 juni 2012 om 10:58

    Het wachten is op Mercedes en de electrische SLS met 533pk’s en 880Nm…die zal wel eens een scherpe tijd neer kunnen zetten

    Login om te reageren
  15. jrk68 zegt

    29 juni 2012 om 10:59

    Typisch Audi we zoeken een klasse zonder concurentie buigen de regels een beetje naar eigenhand en hé presto.
    We kunnen weer fijn roeptoeteren dat we de snelste zijn.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      29 juni 2012 om 16:58

      @jrk68: De zoveelste met dat gezeur, get over it. Dat heet slimmer zijn dan de rest…

      Login om te reageren
  16. audis8 zegt

    29 juni 2012 om 11:30

    Toch blijft de Audi rs6r het snelst met sprintje tot de 100 ( 3,9 sec 0-100 !! )

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      29 juni 2012 om 11:53

      @audis8: Dat is een getunede RS6. Een TTRS S-tronic doet ook 3.9 in 0-100 en dat in standaard uitrusting.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 juni 2012 om 12:46

      @audis8:
      En je punt is??????????

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        29 juni 2012 om 16:55

        @jrk68: Voorop gesteld dat ik een enorme fan ben van de RS6R MTM, dat “en je punt is?” kunnen we ook stellen bij jouw comment.

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      29 juni 2012 om 16:53

      @audis8: en wat bedoel je met je opmerking? Er zijn veel auto’s die nog sneller zijn!!!

      Login om te reageren
  17. ericc zegt

    29 juni 2012 om 11:45

    De wagen is dus snel (cat.elektrische auto’s)over 1 ronde. Maar hoelang duurt het voor de batterijen zijn opgeladen voor een 2′ ronde?—> 8 uur??? Bij de 24H van de ring legt ie dus 3 rondjes af!! whaaahahaha

    Login om te reageren
  18. ytrewq zegt

    29 juni 2012 om 11:54

    @huge
    De e-tron heeft 4500 newtometer.

    Login om te reageren
    • huge zegt

      29 juni 2012 om 13:17

      @ytrewq: dat is het maximale koppel van de elektromotoren…gecorrigeerd (en daardoor kan men het met verbrandingsmotoren vergelijken) is dat 680Nm…

      Login om te reageren
  19. bsxc2 zegt

    29 juni 2012 om 13:38

    Audi doet wel vaker liegen over prestaties.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      29 juni 2012 om 16:55

      @bsxc2: zekers…net Hagenezen, hoog op de poten, dun in de veren en een grote bek.

      Login om te reageren
  20. jordy14 zegt

    29 juni 2012 om 14:23

    Ik heb denk ik toch liever een benzineversie.

    Login om te reageren
  21. ytrewq zegt

    29 juni 2012 om 14:26

    @huge
    Oke, waarschijnlijk ben ik toen ik dat eerder las te vroeg gestopt…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North