
Misschien wel de leukste leasebolide van de komende tijd (vijfcilinders FTW) ontkwam niet aan de tuninghanden van Heico. Nu zijn er eindelijk wat meer foto’s opgedoken.
Heico pakt de nieuwste C-segmenter van Volvo aan door de bumpers te wijzigen en achteraan vier dikke uitlaatpijpen te monteren. Dat laatste is misschien niet erg subtiel, maar het staat behoorlijk dik op een V40. Zeker in combinatie met de diffuser. Heico werkt verder het verplichte nummertje af: een verlagingssetje, nieuwe velgen in de wielkasten (zevenspaaks Volution VII’s in de maat 19-inch, not bad), en beter remspul.
De best wel geslaagde ombouw werd door Heico uitgevoerd op een T5-model, dat standaard al 254 pk uit zijn vijf cilinders trekt. Het tweaken van de ECU gooit het vermogen echter richting de 266 pk & 364 Nm. Kijk, en dat noemen we nou een prima tuningjob. Of neem je al genoegen met een R-Design? Precies, wij ook niet.





Ik zie dat Heico aardig geïnspireerd is door AMG getuige de ovalen uitlaat pijpen ;-)
@koelkast: De lead designer bij Volvo komt ook bij Merc vandaan.
Niks mis mee! ziet er goed uit, niet te overdreven maar wel een ietwat snellere look.
Waar kan ik mijn v40 inruilen?
@hp525i:
Volvo dealer?
@jrk68:
Denk dat hij niet op een inruil V40 zit te wachten…
Heel netjes. Grappig ook hoe de onderste luchtinlaat in Aston stijl combineert met de normale grill.
Achter zou ik 2 centrale pijpen gedaan hebben maar dat is een kwestie van voorkeur, vind 4 net ff te.
ziet er lekker uit! niet te asociaal maar gewoon GOED
Ik vraag me af wie dit gaat kopen.
Ik vind het er lekker strak uitzien, de uitlaten zijn op het randje maar ik vind dat hij ze kan hebben. Hele gave auto om te zien zo!
Subtiel, ziet er goed uit!
Erg mooi! Niet overdreven, gewoon netjes.
Heico!!!
4 uitlaten op een 4 of 5 cilinder is niet overdreven?
2 is al te veel bij alles wat geen V motor is..
@wimbers: hoezo zou het alleen bij V motoren nuttig zijn ? Jij denk dat een V6 meer heeft aan 2 uitlaten dan een 6/8 cilinder boxer of een 8 in lijn? Het gaat er om dat je motor vrij kan uitademen (maar wel de juiste tegendruk heeft uiteraard) en denk dat V daarbij geen voordeel heeft ten opzichte van lijn motoren.. Er zijn ook zat V-twin of V4 motoren (in de motorwereld) die het met 1 uitlaat stellen of een 4-2-4 uitlaat hebben..
Het zal bij deze waarschijnlijk ook 5-1-4 oid zijn, dat het uitloopt naar 4 pijpen wil niet zeggen dat dat door en door is. (ook bij de 458 is het meen ik 8-2-3
@wimbers: het aantal uitlaat eindstukken heeft niets met de motor constructie te maken (hoewel 2 uitlaten een makkelijke maar dure oplossing is voor auto’s met een V motor en een aandrijf as naar achteren), het dient alleen maar om de sportiviteit te benadrukken. Het is de marketing afdeling die dit bepaald niet de R
Ok, maar waarom niet een stukje driften in de nieuwe Toyota GT86?
T kan aan mij liggen hoor, maar ik tel toch maar 6spaaks velgens inplaats van 7?
@flyinglotus: grapje
Echt een mooie auto!
Blijft een mooie auto, en als opvolger van de 440 zou die eigenlijk gewoon bij NedCar gebouwd moeten worden….
@slowland: maar het is de opvolger van de V50 en wordt dus gewoon in de Belgische Volvo fabriek gebouwd.
Het tweaken van de ECU gooit het vermogen echter richting de 266 pk & 364 Nm
Dat is maar 12 pk erbij dat is echt weinig zeg.
@bohica: precies, dat wordt een
prima tuning job genoemd maar is eigenlijk de moeite niet waard.
Heerlijke bak, gewoon mooi gehouden (komt niet vaak voor bij tuners!). Vaak moet er altijd rotzooi op (extreme bodykits etc.), maar hier gelukkig niet. Zou ook helemaal niet passen bij een Volvo.
Ziet er sportief uit maat niet te ordinair.
12pk erbij een prima tuningjob? Dit is echt heel erg weinig voor een turbomotor.
Overdreven veel uitlaten monteren is toch erg hip tegenwoordig. Hebben zelf een vijfcilinder en een zescilinder die het beide met 1 uitlaat doen. Achja, het ziet er in ieder geval wel sneller uit met 4 uitlaatjes.
@tooon: Jouw situatie zegt mij wat dat betreft ook meer maar goed het is maar net waar men een strakke plasser van krijgt.
Mijn vriendin houdt ook van pijpen dus waarom niet?
@bartsmit: Ruim jij nou eerst je speelgoed maar eens op ;-)
Ziet er vet uit!
WTF V40 met T5, Vroegah was de T4 het snelste in de V40/S40, en in de grotere Volvo’s de R of de T6..