• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer foto’s van Heico’s Volvo V40

Auteur: ricardo, gepost 29 juni 2012 om 10:55 – 33 Reacties

♫ Heico, Heico, tunen doe je zo. ♫

Misschien wel de leukste leasebolide van de komende tijd (vijfcilinders FTW) ontkwam niet aan de tuninghanden van Heico. Nu zijn er eindelijk wat meer foto’s opgedoken.

Heico pakt de nieuwste C-segmenter van Volvo aan door de bumpers te wijzigen en achteraan vier dikke uitlaatpijpen te monteren. Dat laatste is misschien niet erg subtiel, maar het staat behoorlijk dik op een V40. Zeker in combinatie met de diffuser. Heico werkt verder het verplichte nummertje af: een verlagingssetje, nieuwe velgen in de wielkasten (zevenspaaks Volution VII’s in de maat 19-inch, not bad), en beter remspul.

De best wel geslaagde ombouw werd door Heico uitgevoerd op een T5-model, dat standaard al 254 pk uit zijn vijf cilinders trekt. Het tweaken van de ECU gooit het vermogen echter richting de 266 pk & 364 Nm. Kijk, en dat noemen we nou een prima tuningjob. Of neem je al genoegen met een R-Design? Precies, wij ook niet.

Ook interessant!

  • Deze Volvo XC60 is dik, maar niet té dik
  • Zo stoer zag je de Volvo XC40 nog niet eerder
  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

heico, tuning, v40, Volvo

Vorig bericht: « Audi pakt e-record op de ‘Ring met R8 e-tron
Volgend bericht: Mercedes CLS Shooting Brake laat zich zien [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. koelkast zegt

    29 juni 2012 om 10:56

    Ik zie dat Heico aardig geïnspireerd is door AMG getuige de ovalen uitlaat pijpen ;-)

    Login om te reageren
    • tvrspeedsix zegt

      29 juni 2012 om 11:33

      @koelkast: De lead designer bij Volvo komt ook bij Merc vandaan.

      Login om te reageren
  2. defqon1 zegt

    29 juni 2012 om 10:59

    Niks mis mee! ziet er goed uit, niet te overdreven maar wel een ietwat snellere look.

    Login om te reageren
  3. hp525i zegt

    29 juni 2012 om 11:03

    Waar kan ik mijn v40 inruilen?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 juni 2012 om 11:07

      @hp525i:
      Volvo dealer?

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        29 juni 2012 om 11:11

        @jrk68:
        Denk dat hij niet op een inruil V40 zit te wachten…

        Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    29 juni 2012 om 11:11

    Heel netjes. Grappig ook hoe de onderste luchtinlaat in Aston stijl combineert met de normale grill.
    Achter zou ik 2 centrale pijpen gedaan hebben maar dat is een kwestie van voorkeur, vind 4 net ff te.

    Login om te reageren
  5. rickertdehoog zegt

    29 juni 2012 om 11:12

    ziet er lekker uit! niet te asociaal maar gewoon GOED

    Login om te reageren
  6. ferrari94tr zegt

    29 juni 2012 om 11:25

    Ik vraag me af wie dit gaat kopen.

    Login om te reageren
  7. audi18 zegt

    29 juni 2012 om 11:27

    Ik vind het er lekker strak uitzien, de uitlaten zijn op het randje maar ik vind dat hij ze kan hebben. Hele gave auto om te zien zo!

    Login om te reageren
  8. kickass zegt

    29 juni 2012 om 11:31

    Subtiel, ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  9. RubenPriest zegt

    29 juni 2012 om 11:47

    Erg mooi! Niet overdreven, gewoon netjes.

    Login om te reageren
  10. meneersander zegt

    29 juni 2012 om 11:55

    Heico!!!

    Login om te reageren
  11. wimbers zegt

    29 juni 2012 om 12:22

    4 uitlaten op een 4 of 5 cilinder is niet overdreven?
    2 is al te veel bij alles wat geen V motor is..

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      29 juni 2012 om 12:53

      @wimbers: hoezo zou het alleen bij V motoren nuttig zijn ? Jij denk dat een V6 meer heeft aan 2 uitlaten dan een 6/8 cilinder boxer of een 8 in lijn? Het gaat er om dat je motor vrij kan uitademen (maar wel de juiste tegendruk heeft uiteraard) en denk dat V daarbij geen voordeel heeft ten opzichte van lijn motoren.. Er zijn ook zat V-twin of V4 motoren (in de motorwereld) die het met 1 uitlaat stellen of een 4-2-4 uitlaat hebben..
      Het zal bij deze waarschijnlijk ook 5-1-4 oid zijn, dat het uitloopt naar 4 pijpen wil niet zeggen dat dat door en door is. (ook bij de 458 is het meen ik 8-2-3

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 juni 2012 om 09:51

      @wimbers: het aantal uitlaat eindstukken heeft niets met de motor constructie te maken (hoewel 2 uitlaten een makkelijke maar dure oplossing is voor auto’s met een V motor en een aandrijf as naar achteren), het dient alleen maar om de sportiviteit te benadrukken. Het is de marketing afdeling die dit bepaald niet de R

      Login om te reageren
  12. fapfap zegt

    29 juni 2012 om 12:24

    Ok, maar waarom niet een stukje driften in de nieuwe Toyota GT86?

    Login om te reageren
  13. flyinglotus zegt

    29 juni 2012 om 12:33

    T kan aan mij liggen hoor, maar ik tel toch maar 6spaaks velgens inplaats van 7?

    Login om te reageren
    • flyinglotus zegt

      29 juni 2012 om 12:33

      @flyinglotus: grapje

      Login om te reageren
  14. 2176cc zegt

    29 juni 2012 om 12:40

    Echt een mooie auto!

    Login om te reageren
  15. slowland zegt

    29 juni 2012 om 13:00

    Blijft een mooie auto, en als opvolger van de 440 zou die eigenlijk gewoon bij NedCar gebouwd moeten worden….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 juni 2012 om 09:45

      @slowland: maar het is de opvolger van de V50 en wordt dus gewoon in de Belgische Volvo fabriek gebouwd.

      Login om te reageren
  16. bohica zegt

    29 juni 2012 om 13:00

    Het tweaken van de ECU gooit het vermogen echter richting de 266 pk & 364 Nm
    Dat is maar 12 pk erbij dat is echt weinig zeg.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 juni 2012 om 09:46

      @bohica: precies, dat wordt een
      prima tuning job genoemd maar is eigenlijk de moeite niet waard.

      Login om te reageren
  17. masterstig zegt

    29 juni 2012 om 13:16

    Heerlijke bak, gewoon mooi gehouden (komt niet vaak voor bij tuners!). Vaak moet er altijd rotzooi op (extreme bodykits etc.), maar hier gelukkig niet. Zou ook helemaal niet passen bij een Volvo.

    Login om te reageren
  18. jordy14 zegt

    29 juni 2012 om 14:20

    Ziet er sportief uit maat niet te ordinair.

    Login om te reageren
  19. jeffreym3 zegt

    29 juni 2012 om 15:23

    12pk erbij een prima tuningjob? Dit is echt heel erg weinig voor een turbomotor.

    Login om te reageren
  20. tooon zegt

    29 juni 2012 om 16:56

    Overdreven veel uitlaten monteren is toch erg hip tegenwoordig. Hebben zelf een vijfcilinder en een zescilinder die het beide met 1 uitlaat doen. Achja, het ziet er in ieder geval wel sneller uit met 4 uitlaatjes.

    Login om te reageren
    • piebepost zegt

      30 juni 2012 om 15:37

      @tooon: Jouw situatie zegt mij wat dat betreft ook meer maar goed het is maar net waar men een strakke plasser van krijgt.

      Login om te reageren
  21. bartsmit zegt

    29 juni 2012 om 17:08

    Mijn vriendin houdt ook van pijpen dus waarom niet?

    Login om te reageren
    • Laserblue zegt

      30 juni 2012 om 09:47

      @bartsmit: Ruim jij nou eerst je speelgoed maar eens op ;-)

      Login om te reageren
  22. Nico94 zegt

    29 juni 2012 om 17:14

    Ziet er vet uit!

    Login om te reageren
  23. Anoniem zegt

    30 juni 2012 om 19:23

    WTF V40 met T5, Vroegah was de T4 het snelste in de V40/S40, en in de grotere Volvo’s de R of de T6..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North