• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Q3: nu helemaal officieel!

Auteur: ricardo, gepost 13 april 2011 om 00:03 – 89 Reacties

Audi Q3
Na een stapeltje spyshots en vijf officiële schetsen is de Audi Q3 nu eindelijk wereldkundig gemaakt.

Ten eerste zetten we deze nieuwe telg van Audi’s Q-lijn eens op de weegschaal. Die geeft aan dat de kleine SUV niet meer dan 1.500 kg weegt, mede dankzij het gebruik van aluminium in de motorkap en booty. Dan de lengte. De Q3 is 4.39 meter lang, 1.83 breed en 160 cm in de hoogte. Dus… De voorkant heeft Audi’s kenmerkende single frame grille en Xenon-koplampen, bij de achterkant is het een LED-bonanza van jewelste qua achterlichten. Je moet er maar van houden.

Dit kleinere broertje van de Audi Q5 komt voorlopig alleen met een drietal viercilinder-motoren. Twee daarvan zijn benzineverbranders (TFSI) met 170 of 211 pk, de ander is een dieselblok met welbekend TDI-logo en 177 pk. Later wordt er nog een 144 pk tellende 2.0 TDI aan de line-up toegevoegd, die op papier niet meer dan 5,2 liter diesel per 100 km mag wegslurpen. De sterkste benzine- en dieselmotoren worden aan een S-tronic versnellingsbak en een quattro-systeem gekoppeld.

In de Q3 heb je de mogelijkheid om één van die vier modi uit het ‘Audi drive select’ te kiezen, onder meer om de adaptieve dempers naar eigen voorkeur te laten werken. Zaken als ESP, MMI-navigatie en een geluidssysteem van Bose zijn te vinden op de Q3, net als de standaard 16″ lichtmetalio’s (optioneel uit te breiden naar 17, 18 of 19 inch). Ook voor de parkeerfaalhazen biedt de nieuwbakken Audi uitkomst, je kan de Q3 namelijk laten uitrusten met een park assist-systeem die met behulp van 12 sensoren je Q3 zelfstandig ergens kan inparkeren.

In het derde kwartaal moet de Q3 reeds de lokale showrooms van Audi binnenrollen. Nederlandse prijslijsten zijn er nog niet, maar het is al wel duidelijk hoeveel deze mini-SUV bij onze oosterburen moet gaan kosten: in Duitsland ben je er 29.900,- euro voor kwijt.

UPDATE: Het eerste filmpje van de Q3 is inmiddels binnen en HIER te zien.

Zo rolt de Audi Q3

Ook interessant!

  • Audi Q3 krijgt limited edition, maar niemand heeft dat door
    Audi Q3 krijgt limited edition, maar niemand heeft dat door
  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Koop een jong gebruikte Audi van een Real Madrid speler
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, iaa-2011, q3, SUV

Vorig bericht: « Car2go nog dit jaar met 300 elektro Smarts in A’dam
Volgend bericht: MINI met een vleugje Rolls Royce »

Lees Interacties

Reacties

  1. RoT___ zegt

    13 april 2011 om 00:10

    Rij ik nu achter een A1, Q3 of Q5? Verschil is nu echt minimaal geworden.

    Blijkbaar is hij van binnen goed krap, dat er zelfs geen MMI bediening tussen de voorstoelen te vinden is.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 april 2011 om 00:11

      @RoT___: tss een A1 en Q3 is wel een heel groot verschil :p

      Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        13 april 2011 om 00:14

        @KaCh1ng: puur even naar het design gekeken. Tuurlijk zal het wel opvallen, A1 is een stuk lager. Bovendien haal je die het liefst snel in, achterkant van dat ding is niet om aan te zien, hopelijk is dat bij de Q3 beter.

        Login om te reageren
        • RoT___ zegt

          13 april 2011 om 11:52

          @RoT___: de A3 heeft ook nog het oude systeem als ik mij niet vergis. Pre-MMI systeem, nieuwe zal dat wel krijgen lijkt me.

          Login om te reageren
    • RickB zegt

      13 april 2011 om 08:36

      @RoT___: Zit dat in een A3 ook dan? Neen!

      Login om te reageren
      • rijgewoonbmw zegt

        13 april 2011 om 09:56

        achterkant is precies de a1 alleen hoger… ze hadden hem nog hoger moeten maken dan zie je hem niet!!
        vind het net een golf cross.. hoe die ook mocht heten.
        iig spuuglelijk.

        Login om te reageren
  2. Jokkebrok zegt

    13 april 2011 om 00:10

    Zeer mooi, strak en Audi!

    Login om te reageren
    • rijgewoonbmw zegt

      13 april 2011 om 09:57

      gelukkig zegt je naam genoeg.

      Login om te reageren
      • exotic zegt

        13 april 2011 om 11:16

        @rijgewoonbmw: Jouwne ook.

        Login om te reageren
  3. ederooij zegt

    13 april 2011 om 00:12

    Ik krijg hier een A1 gevoel bij. Geen onaardige auto, maar totaal niet overtuigend qua uiterlijk. Audi zet niet veel auto’s meer neer de laatste tijd, die je gelijk overtuigen van schoonheid. Ik denk dat de designfilosifie van Audi niet veel potten of pannen meer kan breken. Jammer, ze waren zo mooi bezig de laatste 15 jaar.

    Login om te reageren
  4. KaCh1ng zegt

    13 april 2011 om 00:12

    ik zou liever voor een A4 avant gaan dan de Q3 :)

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 april 2011 om 17:34

      @KaCh1ng: of nee toch de Q3

      Login om te reageren
  5. pimmm zegt

    13 april 2011 om 00:15

    Mooi interieur. \

    Zie ik het nu goed, en gaan ze gewoon het climatecontrol paneel uit de huidige, sinds 2002 meelopende a3 gebruiken in een nieuw model??

    Zie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Audi_A3_8P_Ambition_S-Line_2.0_TDI_Lavagrau_Facelift_Interieur.JPG

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 april 2011 om 20:54

      @pimmm: Niets mis mee toch?

      Login om te reageren
  6. Tommy2 zegt

    13 april 2011 om 00:20

    Ziet er goed uit, zie veel kenmerken van de cross coupé quattro terug hierin!

    Login om te reageren
  7. Flamingo zegt

    13 april 2011 om 00:38

    Wouw! Ik vind m echt heel mooi! Vooral in het goud! Hee was de X1 Concept niet ook in die kleur ;)

    maar zeker geslaagt bakkie wat betreft uiterlijk!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      13 april 2011 om 08:36

      @Flamingo: Goud is alleen voor de introductie. Op de prijslijst komen weer gewoon tinten (metallic) grijs. Voor goud kan je langs bij de wrapperd of in Qatar – maar daar zal het voor deze maat wel niet stormlopen.

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        13 april 2011 om 15:34

        @mout: oranje dan

        Login om te reageren
        • mout zegt

          13 april 2011 om 20:40

          @Flamingo: Nou, mooi is oranje zeker. Alleen wordt dat niet aan klanten verklapt. Of lease-bazen vinden herkenbaar zijn een ramp – dat kan ook.

          Login om te reageren
  8. Atenza zegt

    13 april 2011 om 00:44

    Mooier van de Cross Coupe maar die uitstekende achterlampen vind ik bij de A1 en A6 ook niet mooi. Verder doet ie me vooralsnog niet zoveel. Gelukkig is de derde zijruit zoals het hoort en niet zo irritant niet passend als bij de Q5

    Login om te reageren
  9. kowalsk zegt

    13 april 2011 om 00:58

    Normaal gesproken houd ik wel van Audi-design maar dit… is gewoon lelijk en saai…

    Login om te reageren
  10. bozewolf zegt

    13 april 2011 om 01:16

    Dat oranje maakt van een saaie Audi een fleurig wagentje!

    Login om te reageren
  11. GTR zegt

    13 april 2011 om 01:17

    loop er niet warm van… geef mij een Q7 of een S-line Q5.

    Login om te reageren
    • mckroket zegt

      13 april 2011 om 03:11

      @GTR:
      wat doe je in hemelsnaam op deze site.
      een q7 en een sline q5 vergelijken met een q3.
      ontopic:

      loop er niet warm van, geef mij een veyron

      Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        13 april 2011 om 07:46

        @mckroket: doe mij maar een Duster

        Login om te reageren
      • GTR zegt

        14 april 2011 om 01:46

        @mckroket:

        sinds wanneer mag de site niet meer bezocht worden door mensen die de Q3 met de Q5 en Q7 vergelijkt. Wie zegt überhaupt dat ik aan het vergelijken ben? Mijn voorkeur gaat uit naar die andere twee. Ik loop er niet warm van houdt in dat: of hij nou komt of niet komt. het maakt mij niet uit. zou ik de keuze krijgen, dan kies ik de andere twee.

        vergelijken is bijvoorbeeld:
        de Q3 vind ik te klein en een Q7 is lekker ruim. ook is de Q7 wat stoerder blablabla. maar dat had je mij niet horen zeggen. wil je mij mijn mond snoeren, doe dat dan ook goed.

        Login om te reageren
      • GTR zegt

        14 april 2011 om 01:46

        @mckroket:

        sinds wanneer mag de site niet meer bezocht worden door mensen die de Q3 met de Q5 en Q7 vergelijkt. Wie zegt überhaupt dat ik aan het vergelijken ben? Mijn voorkeur gaat uit naar die andere twee. Ik loop er niet warm van houdt in dat: of hij nou komt of niet komt. het maakt mij niet uit. zou ik de keuze krijgen, dan kies ik de andere twee.

        vergelijken is bijvoorbeeld:
        de Q3 vind ik te klein en een Q7 is lekker ruim. ook is de Q7 wat stoerder blablabla. maar dat had je mij niet horen zeggen. wil je mij mijn mond snoeren, doe dat dan ook goed.

        Login om te reageren
      • GTR zegt

        14 april 2011 om 01:58

        @mckroket:
        sinds wanneer mag de site niet meer bezocht worden door mensen die de Q3 met de Q5 en Q7 vergelijkt. Wie zegt überhaupt dat ik aan het vergelijken ben? Mijn voorkeur gaat uit naar die andere twee. Ik loop er niet warm van houdt in dat: of hij nou komt of niet komt. het maakt mij niet uit. zou ik de keuze krijgen, dan kies ik de andere twee.

        vergelijken is bijvoorbeeld:
        de Q3 vind ik te klein en een Q7 is lekker ruim. ook is de Q7 wat stoerder blablabla. maar dat had je mij niet horen zeggen. wil je mij mijn mond snoeren, doe dat dan ook goed.

        Login om te reageren
        • GTR zegt

          14 april 2011 om 02:00

          @GTR:

          woow, ik dacht dat ie het niet deed, maar blijkbaar zijn ze allemaal door! sorry ervoor!

          zou niet weten hoe ik de overige moet verwijderen haha

          Login om te reageren
        • mckroket zegt

          19 april 2011 om 02:31

          @GTR: tja, als iemand de keuze zou krijgen zou iedereen de grootste/duurste/dikste variant nemen.

          mijn voorkeur gaat ook niet uit naar een q3, ik heb liever een rs6 ofzo. iedereen heeft liever een rs6 dan een q3.
          dus om te zeggen dat je liever een q7 hebt dan een q3 slaat gewoon nergens op, dat bedoel ik. maar ik zie dat je het (3x zelfs :’)) nog steeds niet snapt.

          als je bijvoorbeeld zou zeggen dat je liever de x1 had, dan kan ik je begrijpen. dan heb je het over hetzelfde segment.

          Login om te reageren
          • GTR zegt

            21 april 2011 om 00:14

            @mckroket:

            dan snap je mij wel deels haha. zoals je zei; meeste willen wel het duurste! maar toch, ik heb de Q3 niet zitten vergelijken met een Q7. ik heb mijn smaak uitgesproken! maar als ik moest kiezen tussen Q3 en X1. tsja, moeilijk, ik ben geen fan van ze. maar toch zou ik voor Audi gaan… puur op naam

            Login om te reageren
  12. SyriX zegt

    13 april 2011 om 01:26

    Bleehhhh, saai, lelijk en zo voorspelbaar.

    Login om te reageren
    • ericc zegt

      13 april 2011 om 06:03

      @SyriX: groot gelijk. Audi moet zich dringend bezinnen over een mega-facelift. Moest er niet Q3 bijstaan zou ik denken dat het een Q5-facelift is. Bij Audi hebben ze dringend andere designers nodig op de ontwerpafdeling.

      Login om te reageren
  13. SuperVeloce zegt

    13 april 2011 om 04:33

    mooi hoor

    Login om te reageren
  14. janklaassen zegt

    13 april 2011 om 06:08

    Wel strak wagentje; vooral die grijze foto’s. Eerst in het echt zien, dan verder zeiken!

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    13 april 2011 om 06:37

    Enige wat niet saai aan deze auto is? De prijs .
    Toch maar een IX 35 dan ,wel mooi design en een normale prijs .
    Eten die Duitsers maar een bratwurstje minder.

    Login om te reageren
  16. DannyHoff zegt

    13 april 2011 om 07:31

    Gaap…wat een saai design, en de grille werkt daar ook niet aan mee.

    Login om te reageren
  17. gedwongenleaser zegt

    13 april 2011 om 07:56

    Vind hem beter te pruimen dan een X1 maar daarmee houd het ook op. Persoonlijk vind ik dit hele segment zo nep als maar kan. Ik wil wel premium maar kan 1 vd grotere broers niet betalen dus ga ik maar voor een te heet gewassen Audi/BMW waar je voor hetzelfde geld een zalige grote sedan van een ander merk kan rijden.

    Login om te reageren
  18. tkoote zegt

    13 april 2011 om 07:59

    Het wordt tijd dat ze bij de VAG-groep Walter de’Silva ontslaan. De beste man heeft zowel Audi als VW van alle kraak en smaak ontdaan.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      13 april 2011 om 08:25

      @tkoote:
      Mee eens.
      Maar het probleem is dat het volk dit allemaal gewoon vreet.
      Audi verkoopt als een gek.
      Op straat moet je eerst 6x kijken of je met een A4 / A6 / A8 te maken hebt. En met dit wordt het alleen maar erger.
      Want hoe saaier en anoniemer de auto, hoe beter voor de restwaarde, en daar gaat het de meeste om.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        13 april 2011 om 22:56

        @Hubert: Klopt. Audi en Polo Bluemotions.. daar verdienen ze miljoenen mee. Dat verkoopt als koek. Reed vanavond van de RAI terug naar Brabant (jep.. in een Audi A4) en zat in een groepje van 5 om mij heen. In de Randstad sterft het van Audi, meer als in onze contreien.

        OT: Dus deze Q3 zal het vast weer heel goed gaan doen. En weer het nodige geld genereren voor VAG. Je kunt het saai en eenheidsworst vinden, ik vind het wel tijdloos. Dit design verouderd niet snel. En dat is ook wat waard. Voor je restwaarde bijvoorbeeld.

        Login om te reageren
      • Atenza zegt

        14 april 2011 om 00:23

        @Hubert: dat is altijd al zo geweest. men moet eens ophouden daar over te beginnen. Kijk omstreeks 1997.. ook allemaal ongeveer dezelfde neus hoor

        Login om te reageren
    • mout zegt

      13 april 2011 om 08:44

      @tkoote: Helemaal mee eens. Al zouden ze bedrijfsmatig knettergek zijn als ze ‘m ontsloegen, want tussen de meer dan 10 extra modelletjes die ze nu voeren zit er niet één die slecht verkoopt.
      Jammer, want ik ben het ontwerp nu alweer vergeten. Ik kan de modellen Audi nu beter uit elkaar houden door naar de bestuurder te kijken, dan door naar de auto te kijken.
      Doe mij als C-segment SUV maar een Duster. Stuk ruimer ook.

      Login om te reageren
      • exotic zegt

        13 april 2011 om 08:45

        @mout: Een Duster? For Real?! Dat zegt iets meer over u dan over de ontwerpen van Da’ Silva.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          13 april 2011 om 08:51

          @exotic: Dat klopt. Het zegt dat ik niet aan de bar praat over de Mooie Materialen en Smalle Spleten in mijn Premium Auto.
          Ik praat misschien wel over mijn leerbeklede 7-zitter met ruim 150 pk benzine. Waarmee ik 8 l/100 km haal, en nog geen €1000 per jaar afschrijf.

          Login om te reageren
          • exotic zegt

            13 april 2011 om 08:57

            @mout: Wat een stereotypering heeft u zeg.

            Login om te reageren
            • mout zegt

              13 april 2011 om 09:42

              @exotic: Dat klopt. Maar zou dat er iets mee te maken kunnen hebben dat u schrijft dat mijn voorkeur iets over mij zegt?
              Ik heb geprobeerd te bedenken wát het over mij zegt. En dat kon wel eens zitten in ‘Waar voor je geld’ vs. ‘Premium’.

              Login om te reageren
    • exotic zegt

      13 april 2011 om 08:44

      @tkoote: Heb je wel in de gaten waar je het over hebt?

      Walter is niet meer de hoofd-design bij Audi.

      ” Audi has announced that on May 2007 Wolfgang Egger will become the new Head of Design for the Audi Group. He will succeed Walter de’ Silva, who took over as Head of Design at the VW Group.”

      http://www.carbodydesign.com/archive/2007/02/18-wolfgang-egger-audi-head-of-design/

      Bij VW kan ik je als VAG liefhebber ietwat gelijk geven, maar dat je de ontwerpen van Walter lelijk vind bij Audi? Dat snap ik niet echt. Walter was verantwoordelijk voor de A5 en de R8. Dit zijn sowieso 1 van de mooiste Audi’s op dit moment.

      Login om te reageren
      • tkoote zegt

        15 april 2011 om 22:42

        @exotic: De R8 is bruut, maar zeker niet mooi; net zoals bijvoorbeeld de Nissan GT-R (om een makkelijk voorbeeld te geven) de A5 is dat trouwens (in mijn beleving) zeker wel.
        Wat betreft de opvolging; de Audi Cross Coupe Concept (simpelweg de letterlijke blauwdruk voor de Q3) stamt uit datzelfde 2007 en is dus ontwopen door de heer de’Silva.

        Login om te reageren
  19. sirmustang zegt

    13 april 2011 om 08:07

    vindt deze nou niet echt… eehm…
    mooi

    Login om te reageren
  20. Dimglor zegt

    13 april 2011 om 08:13

    Valt goed mee… Zeker die donkergrijze met die dikke velgen… maar zie niet echt het nut van een kleinere Q5… Net als Bmw met hun X1….

    Login om te reageren
  21. winsnext zegt

    13 april 2011 om 08:30

    Die goedkope plastic rand onder de carrosserie is zo lelijk, geldt overigens ook voor de BMW suv’s, afgezien vd X5. Bij Audi is de Q7 ook ontdaan vd ’treurrand’, het ziet er cheap en onbehouwen uit …

    Login om te reageren
  22. mout zegt

    13 april 2011 om 08:46

    Het doorlezen van de comments is precies lang genoeg om het model te vergeten – of in elk geval de verschillen met andere modellen van ehhh… Wat was het ook alweer voor merk?

    Login om te reageren
  23. midasracer zegt

    13 april 2011 om 08:49

    Herkenbare Audi styling en mooie proporties. Maar de auto lijkt mij te klein. Ik zie het nut er dan ook niet van in. Gisteren stond mijn RAV4 naast een Q5 die is perfect. Dat wordt de opvolger van de RAV, evt. als occasion dankzij de Jager.

    Login om te reageren
  24. Atenza zegt

    13 april 2011 om 09:01

    Nogmaals; Audi’s en BMW’s leken voorheen ook altijd op elkaar. Decennia lang..

    Login om te reageren
    • rijgewoonbmw zegt

      13 april 2011 om 10:04

      @Atenza: alleen zet bmw de toon en heeft veel mooiere lijnen.

      Login om te reageren
  25. Den zegt

    13 april 2011 om 09:19

    Hahahaha, is dit de wat late 1 april grap van Audi? Wat een lelijk ding.

    Login om te reageren
  26. winsnext zegt

    13 april 2011 om 09:30

    @Exotic Walter da Silva zwaait de design scepter over het gehele VAG concern, zonder Walters ok komt een design er niet doorheen. Dat leidt ook wel eens tot beslissingen waarvan je afvraagt of onze Walter teveel had gezopen of ruzie met z’n vrouw had gehad, de ‘nieuwe’ passat is daar een prominent voorbeeld van. De A5 en wat andere designs uit de VAG merken koker komt overigens wel degelijk van zijn hand ..

    Login om te reageren
  27. winsnext zegt

    13 april 2011 om 09:31

    komt=komen

    Login om te reageren
  28. The360box zegt

    13 april 2011 om 09:31

    En dan zeggen ze dat Porsche uitmelkt…

    Login om te reageren
  29. lambo4all zegt

    13 april 2011 om 09:31

    sjonge, wat een stom marketingbakkie. wel ermee stomme opa-nep-SUV-station, saaiste wagen van dit jaar. (de x1 was de winnaar vorig jaar)

    Login om te reageren
  30. 130peeka zegt

    13 april 2011 om 09:44

    Grijze vind ik mooier dan de oranje-achtig-iets. Wel een grappig ding. Ik denk dat dit net zo een teleurstelling word als de Toyota prius.

    Login om te reageren
  31. vincenzo zegt

    13 april 2011 om 09:48

    Wow! Deze lijkt helemaal niet op die andere…proest. Da Silva moet weer terug naar Alfa, waar hij thuis is. Die duitsers begrijpen design toch niet en dan krijg je deze lelijke hokken. Maar ja, je bekerhouder zit wel op de juiste plaats.

    Login om te reageren
  32. potver7 zegt

    13 april 2011 om 10:49

    1500 kilo? Vijf-tien-hon-derd kilo voor een kleine auto? Da’s verdorie zwaarder dan een A4! Ik wil Audi nooit meer over downsizen horen hoor…

    Login om te reageren
  33. kevinc zegt

    13 april 2011 om 11:20

    Mooi design! De achterkant heeft wat weg van de A1 en de Q7/Q5. De koplampen zien er in het donker volgens mij top uit met de LED. Gewoon zoals we van Audi verwachten. En een verschil met andere modellen is er zeker nog wel.

    Login om te reageren
  34. PCCB zegt

    13 april 2011 om 11:26

    Audi is al lang niet meer boeiend. Het merk ontwerpt auto’s naar de zin van de onverschillige massa. Als je premiumrijder bent, kan je niet zeggen dat een Audi lelijk is, maar echt mooi is het nu ook niet. Het liefhebbergevoel bestaat niet (meer). Bij een BMW of een Mercedes heb je veel meer contrast, er zijn echte liefhebbers en echte tegenstanders. Audi roept bij mij niets van dergelijke polarisatie op, ook deze Q3 niet. En telkens weer krijg ik de indruk dat het merk dit beseft, want echt innoveren doet het niet meer. Het betreedt enkel segmenten die reeds bestaan omdat ze reeds geserveerd worden door een concurrent. Audi durft niet meer. Let wel, ik heb het over auto’s die aanslaan op de massa, dus niet de R8. Het valt nog af te wachten wanneer ze met een X6 concurrent af gaan komen…

    Login om te reageren
  35. kets zegt

    13 april 2011 om 11:28

    die strip onder de achterlichten waar de refelctors achteruitrijlichten en (misschien ook de knipperlichten inzitten) is zoooooooooo lelijk het zou beter zijn om ze kleiner te maken en er alleen refelctors in te duwen zoals bij de meeste auto’s

    Login om te reageren
  36. the-budel-guy zegt

    13 april 2011 om 12:27

    ziet er veel beter uit dan die mislukte X1.
    maar ik spaar liever even door en koop een Q5

    Login om te reageren
  37. W115 zegt

    13 april 2011 om 13:13

    Ik vind hem wel fraai uitzien, niet een schokkend design maar dat is dan ook het sterke punt van Audi.

    Login om te reageren
  38. quattropower zegt

    13 april 2011 om 13:23

    strak!

    Login om te reageren
  39. zeevink zegt

    13 april 2011 om 13:51

    Ben ik nou de enige die ziet dat de overhang voor en achter (belachelijk) groot is. Dit doet de zijlijn geen goed. Wielen meer naar de hoeken of kortere bumpers monteren.
    Voorkant en achterkant zijn ok. Interieur valt tegen.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      13 april 2011 om 14:08

      @zeevink: Dat komt omdat deze auto op een Volkswagen-platform staat en dus een dwarsgeplaatste motor heeft. Auto’s die dit hebben, hebben altijd een grote overhang vooraan omdat het motorblok voor de vooras zit gemonteerd. Als je dit niet mooi vindt koop je maar een echte Audi (vanaf de A4), die hebben dit niet. ;)

      Login om te reageren
  40. love4sportcars zegt

    13 april 2011 om 14:18

    hoe slagen ze er bij audi er toch in om zoveel dezelfde design die er maar een tikkeltje anders uitzien altijd mooi te laten zijn. kunnen ze bij Mercedes en BMW nog wat van leren

    Login om te reageren
  41. mhl6 zegt

    13 april 2011 om 14:22

    Ik moest serieus hard op lachen bij het zien van de foto’s….
    Wat een gedrocht zeg.

    Login om te reageren
  42. mashell zegt

    13 april 2011 om 14:52

    Lijkt wel een Q5 facelift. Zonder typeplaatje bestellen dan denkt de buurman dat je een Q5 hebt. Interieur is zelfs origineler dan dat van de Q5. Maar een X1 in een primaire kleur met grote wielen maakt veel meer statement.

    Login om te reageren
  43. bohica zegt

    13 april 2011 om 15:18

    BIG FAIL

    Login om te reageren
  44. Homer55 zegt

    13 april 2011 om 16:46

    Wat een voorspelbaar, eentonig, simpele en saaie merk qua uiterlijk. Worden ze er zelf nooit moe van ?
    A3 sportback hoger op de wielen.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 april 2011 om 17:34

      @Homer55: A3 SB ziet er heel anders uit lol

      Login om te reageren
      • Homer55 zegt

        13 april 2011 om 18:58

        @KaCh1ng:
        q5 niet.

        Login om te reageren
    • Atenza zegt

      14 april 2011 om 00:25

      @Homer55: zei je dat 5 jaar geleden ook? En 10 jaar geleden? en 15 jaar? Is altijd zo geweest hoor. Audi rijders willen een ingetogen auto met herkenbare Audi styling. Waarom zouden ze daarvan afstappen als designers? Genoeg andere merken waar je kunt shoppen hoor

      Login om te reageren
  45. canguro zegt

    13 april 2011 om 17:53

    Da’s toch een Q5? /snapt er helemaal niks meer van../

    Login om te reageren
  46. wolf zegt

    13 april 2011 om 18:03

    Of ze maken auto’s die op elkaar lijken (A4,A6,A8) of auto’s die nergens op lijken (A1, Q5,Q7) en dit nieuwe gedrocht. Salarissen gaan zeker op aan de bonussen van de bestuurders?!

    Login om te reageren
  47. Nico94 zegt

    13 april 2011 om 20:52

    Wat een faal zeg! Het is gewoon een kleine Q5.

    Login om te reageren
  48. Atenza zegt

    13 april 2011 om 21:40

    Je zult hem iig goed herkennen in het donker ;)

    Login om te reageren
  49. speedie zegt

    13 april 2011 om 23:31

    Hier kun je met 4 tenminste confortabel zitten, in de BMW X6 hou je achteraan hoofd- en nekpijn aan over. Gaat zeker succes worden.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      13 april 2011 om 23:44

      @speedie: appels met peren..?

      Login om te reageren
  50. Atenza zegt

    14 april 2011 om 00:34

    De Q3 vind ik wel een stuk geslaagder

    Login om te reageren
    • 130peeka zegt

      14 april 2011 om 20:21

      @Atenza: +1

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 april 2011 om 21:02

      @Atenza: Deze moet je er ook nog even bijzetten…

      Q7 heb ik nooit mooi gevonden. Te groot. Te lomp. Zeker en vooral in het echt. Op foto zie je dat niet zo goed, maar als je er naast staat, dat is geen auto meer, maar een lage camionette. Zelfde verhaal met X5 en vooral X6.

      Q5 was een pak beter, wegens kleiner. Idem X3, nieuwe generatie daarvan is echt mooi. Q3 en X1 vind ik echter weer niet zo speciaal. Misschien wil men iets te veel z’n best doen bij die kleintjes…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North