• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Q5 (2008-heden) – occasion video & aankoopadvies

Auteur: CasperH, gepost 31 maart 2016 om 16:00 – 73 Reacties

Audi Q5
Inmiddels is de auto bijna 8 jaar op de markt, maar vorig jaar was het de best verkochte nieuwe Audi. Hoe doet de Q5 het als occasion?

In 2008 introduceerde Audi de Q5, die begin 2012 een facelift kreeg. Die facelift is het makkelijkts herkenbaar aan de iets scherper gelijnde neus en kont, en de andere lampen. Er werden echter ook nieuwe motoren geïntroduceerd, waarbij het meest in het oog sprong dat de 3.2 FSI vervangen werd door de 3.0 TFSI, die standaard gekoppeld was aan een achttraps S-Tronic automaat. Dit jaar zal er een nieuwe Q5 komen.

De Audi Q5 werd als model onder de Q7 gepositioneerd, en is gebouwd op het Audi MLP platform dat ook als basis is gebruikt voor bijvoorbeeld de Porsche Macan, Audi A4, A5, A6, A7 en A8. De Q5 werd in Beijing onthuld en was vanaf eind 2008 in Europa op de weg te vinden. Audi verkoopt echter ook veel Q5’s in Azië en Amerika.

Wat benzinemotoren betreft is de Q5 geleverd met vermogens variërend van 140 tot 340 pk in de SQ5. Diesels zijn er te vinden van 143 tot 340 pk in de SQ5 TDI Plus. Er was ook een hybride-variant te krijgen.

Aanbod op Marktplaats
Op Marktplaats.nl staan momenteel ongeveer 154 Q5’s te koop, als we de leaseaanbiedingen niet meetellen. De verdeling tussen benzine en diesel is 55% versus 45%. Er staan ook nog twee hybride Q5’s te koop. De handbak is niet erg populair, verreweg de meeste auto’s (125 stuks) zijn met een DSG uitgerust.

Prijzen beginnen bij €15.000 á 16.000 euro en lopen op tot een slordige €95.000 euro voor amper ingereden SQ5’s.

Pluspunten

  • Goede rijeigenschappen voor een SUV
  • Veilig (5 sterren bij de EuroNCAP test)
  • Degelijk

Aandachtspunten

  • De 2.0 TFSI van Volkswagen / Audi is berucht om z’n olieverbruik, maar er zijn niet extreem veel spookverhalen van te vinden wat betreft de Q5. Houd het voor de zekerheid uiteraard wel goed in de gaten.
  • De zeven versnellingen tellende S-Tronic versnellingsbak is teruggeroepen in Australië, en in Azië en Rusland werd de garantie verlengd tot 5 jaar / 150.000 kilometer na problemen met koppelingen die stuk gingen en haperende bakken. Hoewel deze S-Tronic ook in Europa geleverd is, zijn er geen officiële terugroepacties geweest. Wel ontvangen we de laatste tijd signalen dat Audi probeert onder coulance problemen op te lossen met deze bakken.
  • De 2.0 TDI motor is betrokken bij het zogenaamde Dieselgateschandaal. Het kan dus zijn dat je auto nog teruggeroepen gaat worden voor een fix.
  • Links en rechts op het internet zijn wat spookverhalen te vinden over elektronische gremlins. Knopjes testen dus!
  • Er is een recall geweest voor auto’s met een panoramadak. Het voorste glazen dakpaneel knapte soms bij extreme kou.
  • De 3.0 TDI gebouwd tussen maart en december 2012 is teruggeroepen vanwege een probleem met de rembekrachtiging. In Nederland ging het om 646 auto’s.

Zoek de Q5 of een andere auto op Marktplaats.nl

Ook interessant!

  • Video: Audi Q5 wordt bedolven door vrachtwagen én kiezels
  • Audi A5 8T occasion aankoopadvies
    Audi A5 Sportback 8T 2009-2016 occasion aankoopadvies
  • Audi dealerschap onder water
  • Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
    Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Aankoopadvies, advies, Audi, marktplaats, occasion, q5, Video

Vorig bericht: « Benzinedieven binnenkort verleden tijd?
Volgend bericht: Onderzoek: Koplampen BMW 3 serie zijn compleet ruk »

Lees Interacties

Reacties

  1. denniss00 zegt

    31 maart 2016 om 16:05

    Mini-Q7, al lijkt ie der niet op. Wel fijne motoren, en hij is naar mijn mening niet lelijk!

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      31 maart 2016 om 17:33

      @denniss00:

      Wel fijne motoren zeg je ?

      Heb je de lijst met probleem motoren en problemen niet gelezen, de gemiddelde Milanese autobouwer is tig keer probleemlozer, een reaguurder heeft de advertentie van zijn auto hier gekopieerd en er staat – ik citeer –

      ‘zuigerpakket is geplaatst Geen olieverbruik ! ‘

      Ik heb ooit; heel, heel, lang (zeventiger en tachtiger jaren) geleden twee Jaguars gehad en verkocht, een notoire Rover 3500 Sd 1, kudde’s MGB’s en de doorgeschoten Triumph TR 6 en zelfs de TR 7 en Spitjes, maar heb NOOIT zo’n tekst bij een top occasionnetje hoeven te plaatsen !

      Maar één auto die olie zoop : een Volvo 245 met drie en een halve ton kilometers achter zijn Eland-hoeven ! En dat was terecht !

      Kom op nou zeg !

      Login om te reageren
      • denniss00 zegt

        31 maart 2016 om 17:43

        @desjonnies: Wat een verhaal, maar ik begrijp je punt.

        Login om te reageren
      • Senne zegt

        31 maart 2016 om 18:39

        @desjonnies: Ja best fijne motoren, een 2.0 TFSI kan best olie gebruiken maar is daarnaast een heel fijn blok.
        Maar olieverbruiken doen de 2.0 JTS’en van Alfa minstens net zo veel.
        De eerste serie Kia Sorento’s ook bijna allemaal.

        Bijna elk merk heeft wel wat mindere motoren gemaakt.
        Laat het gehaat op VAG nu eens los, je wint er niets mee…

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          31 maart 2016 om 19:12

          @Senne:

          Helaas

          Alfa 159 JTDm met een goede dikke twee ton achter zijn hoeven olieverbruik :
          1 liter op de 20000 kilometer.

          Alfa 147 JTDm drie honderd vijfenzeventig duizend kilometer : 1 liter op de 20000 kilometer.

          De oude TDI die o.a. in de B5 Passat zat, dat was een wereld motor en een wereld wagen, dus met het dor jouw gesuggereerde gehaat valt het 100% mee.
          Ik verafgood geen enkel merk.

          Maar de Alfa’s zijn bovenmatig goed qua betrouwbaarheid, alleen het interieur van de 147 ziet eruit alsof er een kudde wilde buffels in heeft gebivakkeerd en de carrosserie begint zichtbare sporen van intensief gebruik te vertonen, geen spatje roest maar niet strak meer.
          Daar is een Golf duidelijk beter in !

          Login om te reageren
          • Senne zegt

            31 maart 2016 om 19:43

            @desjonnies: Leesbril niet op ? Ik heb het niet over de diesels, maar over de 2.0 JTS…

            Login om te reageren
          • willeme zegt

            31 maart 2016 om 22:33

            @desjonnies: Elk merk heeft zijn parels en elk merk heeft zijn drollen. Verreweg de meeste Audi Q5’s zullen gewoon probleemloos functioneren. Daarbij, bij de meeste zijn de problemen al aangepakt.

            Dat gezegd hebbende, Alfa Romeo staat bekend als een zeer degelijk merk hier op AB, en in sommige gevallen is dat ook zo. Ik heb zelf bij een Alfa Romeo in de showroom gestaan, en kan het helaas niet bevestigen. Sommige functioneren goed, absoluut. Zo is de 159 een bovengemiddeld sterke auto. Maar de 147, 156, GT en 166 waren zeker niet vrij van fouten. Met name de luxe uitvoeringen waren zeer storingsgevoelig, en in het geval van de 166 was onderhoud ook nog eens erg kostbaar. Sowieso was Alfa relatief duur. We deden ook Lancia en Maserati en dat was alleen maar erger. De Ghibli’s en QP’s die iedereen aanbid, zijn ware rampen op wielen.

            Dus het ligt allemaal wel iets genuanceerder. Ik heb zelf geen merkvoorkeur of afkeur en probeer alles objectief te beschouwen, maar zo slecht zijn die Audi’s Q5 niet. En het sterke punt word niet eens genoemd: het interieur is erg fraai. Fijne stoelen, solide dashboard, prettige MMI. Ik zou er zelf nooit een uitzoeken want het is niet mijn ding. Een mooie A4 Avant 3.0 TDI op kleine 16″ wieltjes in het donkerrood: graag ;-)

            Login om te reageren
    • marc94 zegt

      31 maart 2016 om 23:31

      @denniss00: als ik het geld had zou ik hem direct bestellen in 3.0tdi. Alleen jammer dat ik de eerste het mooist vind die besteld een beetje lastig.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    31 maart 2016 om 16:06

    Blijft een Fijn ding. Zeker als SQ5!

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    31 maart 2016 om 16:10

    Ik vind het wel een leuk model. Maatje van m’n pa had zo’n 2.0TFSI en die heeft geen al te beste ervaringen met zijne. Naast de gebruikelijke punten ook een bakrevisie nodig gehad bij nog geen 100k km’s. Vond het verder wel een fijne comfortabele auto overigens. Maar heeft hem wel ingeruild op een GLC250 benzine. Met dat intropakket. Mooie volle auto.

    Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      31 maart 2016 om 16:13

      @E34M5Touring: Wel een leuke vergelijking! Gooi er een X3 25i bij en t Duitse trio is compleet!

      Login om te reageren
    • pietertjep85d zegt

      31 maart 2016 om 17:28

      @E34M5Touring: Mijn vader heeft ook een pre-facelift q5 gehad, erg fijne auto was dat, maar ook hij heeft een probleem gehad. Na 110k kilometer moest het complete motorblok worden vervangen. Ook verbruikte hij vrij veel olie, wat werd verholpen met de motorwissel. We hebben hem altijd met plezier gebruikt, zeker op wintersport. In oostenrijk reden we met onze 2.0 TFSI Quattro alle andere wintersporters eruit op een gladde besneeuwde helling, zoals een Jeep grancherokee, een bmw X5 en een Porsche cayenne. Na 5 jaar hebben we de audi ingeruild tegen een Tesla Model S, en die rijdt zelfs nog fijner dan de Audi.

      Login om te reageren
  4. misterdrogba zegt

    31 maart 2016 om 16:12

    Het blijft een mooie wagen. Ondanks dat ie al een tijdje onder ons is oogt het fris en in een mooi kleurtje is het een pareltje.

    Login om te reageren
  5. kapiteinaudi zegt

    31 maart 2016 om 16:12

    Nieuw zou ik er geen meer kopen, maar het blijft een mooie auto. Zeker als je kijkt naar wat Mercedes destijds te bieden had (GLK) en BMW nu nog steeds (X3). Want mijn god, wat is een X3 een lelijke grafbak.

    Login om te reageren
  6. mout zegt

    31 maart 2016 om 16:18

    Een 2.0 TFSI met dubbele koppeling kopen bij PON in Barneveld.
    Dat is nog dapperder dan in de laars van een politieman plassen en dan vragen of het hoogwater is…

    Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      31 maart 2016 om 16:25

      @mout: omdat?

      Login om te reageren
      • mout zegt

        31 maart 2016 om 16:34

        @arashrsf: … de politieman dan vast boos wordt.

        Login om te reageren
  7. phaeton zegt

    31 maart 2016 om 16:25

    Goede genade. Als ik 55.000 te besteden had wachtte ik wel op de nieuwe Q5 met een fijn intropakket. Dan maar niet bomvol.

    Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    31 maart 2016 om 16:30

    Zo’n ontzettende blanco en nietszeggende auto dat ik serieus dacht dat het een foto van een bos in de mist was.
    En toen zag ik ineens wat chroom spul.

    Ik bedoel maar, geef dan gewoon eerlijk toe dat je een bejaarde aan het worden bent en koop een eerste serie Picasso, dan ga je tenminste nog voor kwaliteit !
    (het valt mij namelijk altijd op dat er nog zo ontieglijk veel van die lelijke eerste model Picasso’s rondrijden )

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      31 maart 2016 om 16:41

      @desjonnies: Als een Picasso goed genoeg is voor Ronnie Pickering…
      http://www.autojunk.nl/2015/09/motorrijder-en-ronnie-pickering-hebben-ruzie

      Login om te reageren
  9. kwatkam zegt

    31 maart 2016 om 16:42

    Mooi ding, staat in mijn lijstje potentiële volgende auto. Ik ben wel bang om leeg te lopen bij de dealer, dus dat houdt me nog wat tegen.

    Login om te reageren
    • Barryyy zegt

      31 maart 2016 om 16:57

      @kwatkam: is het toegestaan hier mijn auto te adverteren? http://link.marktplaats.nl/m1025936803?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=85946

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        31 maart 2016 om 17:15

        @barryyy: ik vraag mij af wat het olieverbruik is!

        Login om te reageren
        • Barryyy zegt

          31 maart 2016 om 20:12

          @rufctr01: heb je de advertentie gezien?

          Login om te reageren
      • remcott zegt

        31 maart 2016 om 19:06

        @barryyy: dat je Q5 uniek is blijkt duidelijk uit de advertentie ?

        Login om te reageren
        • Barryyy zegt

          31 maart 2016 om 20:14

          @remcott: de aankleding is relatief uniek als je naar het verdere aanbod kijkt…. En… Geen olieverbruik, waarbij de andere vermoedelijk geen zuigerpakket hebben gehad.

          Login om te reageren
          • remcott zegt

            31 maart 2016 om 20:36

            @barryyy: maar door hem zo aan te prijzen jaag je ook potentiële kopers weg, komt nogal wanhopig over op mij in ieder geval.

            Login om te reageren
            • Barryyy zegt

              31 maart 2016 om 20:48

              @remcott: can be, ik zie het niet zo, maar zo is de smaak in auto’s ook verschillend per persoon. Dit is niet m’n eerste auto die ik verkoop…..

              Login om te reageren
      • parker zegt

        31 maart 2016 om 22:11

        @barryyy: je hebt ‘m net een maand zie ik!?

        Login om te reageren
        • woot zegt

          1 april 2016 om 00:05

          @parker: Zie het ook, wat mankeert er aan die bak? Het is ook een import.

          Login om te reageren
  10. db87 zegt

    31 maart 2016 om 16:45

    Slokje olie? Zeg maar gerust slechte olieschraapveren. Voor auto’s tot 5 jaar oud en 100.000km is er een coulanceregeling, valt je auto erbuiten dan betaal je ongeveer 8000 euro voor de reparatie…

    Login om te reageren
    • Barryyy zegt

      31 maart 2016 om 16:56

      @db87: afhankelijk van welke dealert, in Amsterdam niet. Enige voorbode is dat er onderhoud is / wordt uitgevoerd.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        31 maart 2016 om 17:15

        @Barryyy: da’s nou net de ellende met die VAG dealers; er zit totaal geen lijn in bij dit soort dure reparaties. Wat de één onder coulance of zelfs onder garantie fikst, laat de ander je de volle mep voor betalen. Bizar gewoon.

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      31 maart 2016 om 17:34

      @db87: jij maakt het wel erg bont…

      Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      31 maart 2016 om 17:34

      @db87: eerder 3000 euro, ik weet niet waar je die 8000 vandaan haalt.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        31 maart 2016 om 17:48

        @knipperlichtje: eerder 5000-6000 euro.

        Login om te reageren
        • remcott zegt

          31 maart 2016 om 20:44

          @rufctr01: ervaring mee? Als een van de prominente VAG ‘fans’ had ik wat anders gedacht ?

          Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    31 maart 2016 om 16:51

    Fransen hebben de naam, VAG de kwaal. Niet echt heel premium, zeker dat olieverbruik niet.

    Login om te reageren
  12. yupyup zegt

    31 maart 2016 om 16:52

    Ik heb hem gereden als 2.0 tdi (170pk) met automaat. Wat viel dat tegen zeg. De auto viel uit als je de rem te snel losliet bij stilstand (nog nooit meegemaakt met een automaat) en de motor is op zijn minst rumoerig te noemen. Nee, hier zou ik mijn eigen geld niet aan spenderen.

    Login om te reageren
  13. db87 zegt

    31 maart 2016 om 16:55

    “eigenlijk valt het allemaal wel mee”

    Ja tuurlijk wuif de dure reparaties maar weg alsof het niks is. Een Volvo XC60 om maar eens wat te noemen is een stuk goedkoper in onderhoud.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      31 maart 2016 om 17:00

      @db87:

      De gemiddelde gedachtes van de AB reaguurder samengevat :

      Duits
      DUits
      DUIts
      DUITs
      DUITSCH ! synoniem voor : betrouwbaarheid, kwaliteit, solide als een panzer, trouw als een Messerschmitt eerlijk en loyaal als een politicus

      Zijn er – überhaupt- andere landen dan ?

      http://www.wheelofsteels.com/wp-content/uploads/2016/01/1952_Messerschmitt_KR200_005_7253.jpg

      Login om te reageren
      • remcott zegt

        31 maart 2016 om 19:32

        @desjonnies: nou zo’n kabinenroller is anders nog best guitig ?

        Login om te reageren
  14. moveyourmind zegt

    31 maart 2016 om 17:00

    Stukken mooier dan zijn kleine broertje met zijn rare proporties.

    Maar lang niet zo mooi als de eerste Q7. Ik zou even doorsparen voor war extra brandstof, onderhoud, en wegenbelasting en voor the real deal gaan.

    Login om te reageren
  15. sbelali zegt

    31 maart 2016 om 17:07

    Ik vind de Q5 van voor de facelift eerlijk gezegd een stuk mooier. Met name de achterlichten.

    Login om te reageren
  16. carsandpleasure zegt

    31 maart 2016 om 17:10

    Mijn moeder heeft in 2010 nieuw een 2.0 TFSI gekocht, nu 65.000 km verder is ze er nog steeds hartstikke blij mee, maar man man man wat heeft die veel olie verbruikt! Opgegeven moment stonden we om de 1200 km bij de dealer voor nieuwe olie.

    Motor is volledig gereviseerd met 60.000 km ( half op kosten van de importeur) en hij rijdt weer helemaal top! Niets aan de hand, ze rijdt m helemaal op verwachten wij!

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      31 maart 2016 om 17:50

      @carsandpleasure: toch een slechte zaak! Importeur had het 100% moeten vergoeden. Maar ja, Audi kan niks verkeerd doen. Wat heeft dit geintje gekost?

      Login om te reageren
    • axietaxie zegt

      31 maart 2016 om 18:18

      @carsandpleasure: dus volgend jaar mag ze een nieuwe auto uitkiezen?

      Login om te reageren
  17. jeroen13 zegt

    31 maart 2016 om 17:23

    De sq5 is nooit als benzine geleverd! Alleen als sq5 tdi!

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      31 maart 2016 om 17:39

      @jeroen13: Niet helemaal waar, in ‘Murica verstookt de SQ5 wel benzine.

      Login om te reageren
      • remcott zegt

        31 maart 2016 om 19:34

        @jaapiyo: ik dacht in het Verenigd Koninkrijk met zowel diesel als benzine maar dat kan ik mis hebben.

        Login om te reageren
  18. honeyhanger zegt

    31 maart 2016 om 17:36

    SQ5 benzine?? Huh??

    Er is nooit een sq5 benzine geweest.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      31 maart 2016 om 17:41

      @honeyhanger: Jazeker, had de motor uit de S4. Alleen niet in Nederland geleverd.

      Login om te reageren
      • giogiorgio zegt

        31 maart 2016 om 22:16

        @willeme: De 3.0tfsi 272pk is identiek het zelfde als de 3.0tfsi uit de S4/S5, dus technisch gezien is de Q5 in nl wel geleverd met het blok uit de S4.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          31 maart 2016 om 22:22

          @giogiorgio: In basis zijn ze inderdaad gelijk. Bij de SQ5 kreeg je ‘SQ5’ plaatjes, de SQ5 uiterlijke wijzigingen in het interieur en exterieur, de luxere uitrusting en een 354pk sterke V6 3.0 TFSI in plaats van 272. Toch een verschilletje ;-)

          Login om te reageren
          • giogiorgio zegt

            31 maart 2016 om 22:26

            @willeme: Het is inderdaad veelal uiterlijk vertoon bij de SQ5. Het blok van de 3.0tfsi 272pk is enkel softwarematig gedowntuned. Een software update geeft je dus ook ineens 400pk. Veel 3.0tfsi’s zijn inderdaad slechts magertjes uitgerust. Vergeet niet dat de SQ5 4uitlaten had! zeer grote meerwaarde :p

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              31 maart 2016 om 22:42

              @giogiorgio: Dat blok in een A4, sedan, beige, kleine wieltjes en dan wel even laten kietelen door B&B of MTM naar 400+ pk. Heb je een leuke sleeper!

              Login om te reageren
  19. noahq zegt

    31 maart 2016 om 17:39

    Het is een erg mooie auto. Als je hem in een mooie kleur en uitvoering hebt. Anders is hij stukken minder spannend om te zien.

    Login om te reageren
  20. tmenges zegt

    31 maart 2016 om 17:42

    ”Op Marktplaats.nl staan momenteel ongeveer 154 Q5’s te koop, als we de leaseaanbiedingen niet meetellen.” En daarom kan marktplaats de pot op wat mij betreft. Als je een auto zoekt zie je 756 resultaten waarvan 750 lease advertenties… Echt gruwelijk irritant!

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      31 maart 2016 om 18:20

      @tmenges: ongeveer 154 is ook best exact ;)
      Marktplaats is sub-optimaal inderdaad, maar als je echt iets zoekt wat 2e hands net zo goed is kun je er wel erg blij van worden. Zo heb ik er laatst een goede stereo, 2 jaar oud en nieuw rond de duizend, voor honderd euro gevonden. Maar ook dan moet je eerst door alle kak advertenties.

      Login om te reageren
  21. parker zegt

    31 maart 2016 om 19:19

    Als de 3.2FSI dezelfde 3.2 is als in de A6 vanaf 2004 hing, dan kun je die ook beter mijden: dat is een rampenmotor met oprekkende distributiekettingen door defecte hydr. spanners, kantelende zuigers door gebrekkige cylinderwandlegering en extreme koolafzetting in de verbrandingsruimtes door de directe injectie. Op o.a. Motortalk in duitsland regent het in de soep gedraaide 3.2’s. Vorsprung durch technik en zo..

    Login om te reageren
    • parker zegt

      1 april 2016 om 09:56

      @parker: ps: voordat alle VAG haters zich weer hieraan verkneukelen: de 3.2 werd door het Oostenrijkse Steyr gebouwd en geleverd. Om gewicht te besparen zijn enkelvoudige kettingen (stuk of 6) gemonteerd, tot overmaat van ramp aan de achterkant van het blok – je kunt er dus niet bij zonder de versn. bak te demonteren. Bottomline komt het er gewoon op neer dat de dwang om steeds zuinigere en dus lichtere auto’s te produceren leidt tot dit soort wegwerpkwaliteit-auto’s, beslist niet alleen bij VAG!

      Login om te reageren
  22. Alexke zegt

    31 maart 2016 om 19:20

    een van de weinige leuke Audi´s imo.

    Login om te reageren
  23. norge zegt

    31 maart 2016 om 19:37

    Mijn advies? Koop een Tucson .. :p

    Login om te reageren
  24. ghost zegt

    31 maart 2016 om 20:17

    De auto van Monique Smit, je weet wel, het zusje van.

    Login om te reageren
  25. MaartenD zegt

    31 maart 2016 om 20:18

    De perfecte auto voor de 50+ met 2x kortgeknipt kapsel, 2x gaastra jas en 1x sleurhut

    Login om te reageren
  26. hplh zegt

    31 maart 2016 om 20:26

    Waar komen die laatste 2 genoemde pluspunten vandaan dan?
    Volgens mij komen ze niet verder dan 1 punt.
    Mijn advies:alle vag benzine voertuigen na 2007 met een hele grote boog omheen lopen.

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      31 maart 2016 om 20:30

      @hplh: wat betreft pluspunt 5 sterren bedoel ik dat dit
      normaal moet zijn in deze klasse

      Login om te reageren
  27. cyclonic zegt

    31 maart 2016 om 20:32

    Gewoon Mazda CX5 halen en 20k in je zak laten en nooit olie bijvullen ;)

    Login om te reageren
    • parker zegt

      31 maart 2016 om 20:48

      @cyclonic: heeft geen leuke benzinemotoren en het is geen Audi. Ook geen BMW. En geen Mercedes.

      Login om te reageren
      • scottishcarspotter2000 zegt

        31 maart 2016 om 22:05

        @parker: maar wel een stuk beter smoelend

        Login om te reageren
  28. monsieurleloure zegt

    31 maart 2016 om 22:05

    In het filmpje kun je zien dat het chroom al van het Audilogo afbladdert, duitse degelijkheid straalt er vanaf.

    Doe mij een Jeep Grand Cherokee 6,4 SRT op grijs kenteken.
    Op geel kenteken kost zo’n apparaat 170.000euro, da’s te gortig (-;

    Login om te reageren
  29. nikos zegt

    31 maart 2016 om 23:04

    Ik heb zelf een Q5 2.0 TFSI uit 2010 en deze 5 jaar zakelijk gereden. Wel diverse problemen gehad die allemaal onder garantie zijn vervangen. Ergste was dat ik na een rit door zuid Duitsland op de terugweg de motor stukreed. Gelukkig is er toen een compleet nieuwe motor geplaatst en direct ook de nieuwe versie met 225 PK. Nu, na vijf jaar de auto privé overgenomen. Ik rij nu zelf een BMW X3 35d en het verschil met de Q5 is enorm. De BMW is ongelooflijk lomp maar sterk, de Audi verfijnd, prachtig afgewerkt en met de 2.0 TFSI zeer stil en toch snel. Het enige dat mij niet kan bekoren is het harde onderstel en het te zware stuur, dat doet BMW veel beter.

    Login om te reageren
  30. johanw zegt

    1 april 2016 om 09:16

    Snap überhaupt niet dat mensen ding blijven kopen met zoveel grote gebreken…elke auto heeft altijd wel wat maar dit zijn problemen die oplopen tot in de duizenden euro’s…

    Maarja zulke auto’s worden voornamelijk geleast en wat maakt het uit dan he…particulier denken mensen wel heel anders over een aankoop..verder model is nog steeds up to date!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North