• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Q5 facelift: nu helemaal officieel

Auteur: ricardo, gepost 25 april 2012 om 07:33 – 28 Reacties

Botox veur de Kuvijf

De lekplaatjes hebben we gehad, tijd voor de officiële info van de vernieuwde Q5 die dit najaar bij ’s lands dealers wordt geparkeerd.

Het moge duidelijk zijn dat Audi zichzelf op designgebied niet al te druk heeft gemaakt bij de Q5. We zien een nieuwe grille die in lijn met het familiegezicht iets hoekiger is en andere koplampen waar uiteraard weer een LED-slinger in hangt. Zijn achterwerk kreeg eveneens andere lichtunits met LED’s en een gewijzigde diffuser. Ook van binnen bleef het bij minimale inspanningen qua vernieuwing, en zijn er wat bedieningselementen en accenten afgewerkt met chroom en hoogglans zwart.

Onder de motorkap hebben wel wat verschuivingen plaatsgevonden en, zoals we eerder meldden, komen er over de gehele lijn wat paardjes bij. Vrijwel alle motoren zijn krachtiger geworden terwijl Audi claimt dat ze “tot wel 17% zuiniger zijn” dan voorheen.

Dieselaars kunnen instappen bij de 2.0 TDI (143 pk, 320 Nm) die -in combinatie met FWD- een gemiddeld verbruik van 5,3 l/100 km kent. Dat blok is ook te verkrijgen als 177 pk en 380 Nm sterke versie, die gekoppeld kan worden aan een S tronic-‘bak met zeven versnellingen (verbruik: 6 l/100 km). Daarboven zit de 3.0 TDI V6 met 245 pk/580 Nm, goed voor een van-0-naar-18-kledingwinkels-in-de-PC-Hooft-verder-sprint van 6,5 seconden en een top van 225 km/u.

Wie benzineblokjes opteert heeft de keus uit een 2.0 TFSI (225 pk/350 Nm) met een gemiddeld drinkgedrag van 7,6 l/100 km. Nieuw is de 3.0 TFSI V6 met supercharger (272 pk/400 Nm) in combinatie een achttraps tiptronic automaat. Die accelereert in 5,9 tellen van 0-100 km/h en stopt met versnellen bij 234 km/h. Doe je het rustig aan qua rechtervoetgeweld, dan moet 8,5 l/100 km haalbaar zijn. Tot slot: de Q5 als hybride (inclusief quattro) met een 211 pk sterke 2.0 TFSI-motor die aan een elektromotor van 54 pk wordt gekoppeld. Hij heeft een lithium-ion accu met een capaciteit van 1,3 kWh (mijn muis heeft nog meer) en zorgt voor een verbruik van 6,9 l/100 km. Op papier althans.

UPDATE: Subliminale boodschap in deze video: je kan er ook mee over zandpaden raggen. Zoals elke andere auto.

UPDATE 2: moar video.

Audi Q5 facelift

Ook interessant!

  • Video: Audi Q5 wordt bedolven door vrachtwagen én kiezels
  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
  • Nu officieel: dit is de Audi Q5 e-tron
  • Dit betaal je voor de vernieuwde Audi (S)Q5

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, facelift, q5, SUV

Vorig bericht: « Een Ferrari Enzo poetsen tot in perfectie [video]
Volgend bericht: Dit is géén Audi Q5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. gedwongenleaser zegt

    25 april 2012 om 07:48

    Ok en hoe presteert die hybride nou dan?

    Login om te reageren
  2. michelyman zegt

    25 april 2012 om 08:08

    Ik zie het verschil amper, ach motoren weer zuiniger. Dus iedereen weer blij.

    Login om te reageren
  3. dragspert zegt

    25 april 2012 om 08:11

    Prachtige auto. Perfect zoals ie hier op de foto staat. Eigenlijk voor het mooie nog een zwarte hemel erin:)

    Login om te reageren
  4. dutchiehd zegt

    25 april 2012 om 08:14

    Ik zie geen verschil.

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      25 april 2012 om 08:32

      @dutchiehd: dan moet je een bril

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        25 april 2012 om 17:54

        @the-budel-guy: ik denk eerder dat hij een vergrootglas nodig heeft om de verschillen te zien..

        Login om te reageren
  5. waxweazel zegt

    25 april 2012 om 08:23

    Ze zijn er bij Audi in geslaagd om van heel erg saaie modellen te evolueren naar heel erg lelijke en patserige modellen..

    Login om te reageren
  6. kraakensmaak zegt

    25 april 2012 om 08:24

    Tja je moet goed kijken om de verschillen te zien, het interieur oogt wel wat frisser dan voorheen mede door het nieuwe stuurtje. Ik dacht dat de instap 2.0tdi naar 150pk ging? Maar daar wachten ze vast nog mee om er weer een persbericht uit te slingeren, ze blijven maar uitmelken.

    Login om te reageren
  7. jack_abarth zegt

    25 april 2012 om 08:39

    @autoblog

    Is het mogelijk om bij facelift topics oude en nieuwe foto’s te plaatsen?

    Login om te reageren
    • henkbobsjon zegt

      25 april 2012 om 08:46

      @jack_abarth: Hulde voor deze suggestie. Vooral bij audi’s moet je toch wel een echte kenner zijn, wil je al die verschilletjes uit je hoofd kennen. Desalwelteplus is dit gewon weer een prachtige auto.

      Login om te reageren
  8. wimbers zegt

    25 april 2012 om 08:50

    wat een sportschoolbak zeg..

    Login om te reageren
  9. Mercbenz zegt

    25 april 2012 om 08:55

    De 2.0 TSI nu met 225 PK, zal dus ook wel voor de nieuwe Golf GTI gaan gebeuren…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      25 april 2012 om 09:42

      @Mercbenz: yup…1+1 bij Aldi

      Login om te reageren
  10. sjouveur zegt

    25 april 2012 om 08:58

    Prima auto dit, en bij deze auto komt het Audi design ook goed uit de bus vind ik.

    Login om te reageren
  11. akrapovic zegt

    25 april 2012 om 09:15

    Die motoren worden altijd maar zoveel procent zuiniger. Je zou je toch ondertussen moeten afvragen of ze nog wel uitstoot hebben. Wat een lulkoek altijd in die persberichten. Volgens mij is het gemiddelde blok in de afgelopen 5 jaar 100% zuiniger geworden.. Onzin

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      25 april 2012 om 09:44

      @akrapovic: afbouw in procenten kan infinite…dus eeuwigdurend…Omdat je een percentage van een percentage neemt. Ze stellen daarom ook niet, dat een auto een x-procentPUNT zuiniger is geworden.

      Login om te reageren
      • akrapovic zegt

        25 april 2012 om 10:30

        @Megakix: haha oke. Ik ben echt een ramp met cijfers dus heb er geen verstand van. Maar toch is het allemaal lulkoek

        Login om te reageren
        • renezzzz zegt

          25 april 2012 om 10:37

          @akrapovic: Daarbij komt dat de nieuwe motoren op papier zuiniger worden. Staat leuk bij de CO2 uitstoot. Uiteindelijk komt het er op neer dat het verschil met de praktijk groter wordt met het percentage dat hier geclaimed wordt. Dat geldt vooral bij dit soort autos: hoog gewicht en een airodynamica van een tuinhuisje.

          Login om te reageren
  12. Kuifje zegt

    25 april 2012 om 09:23

    kheb die nieuwe grill nooit mooi gevonde, en daar blijf ik bij
    downsizenmag, maar niet hiermee, nu lijkt ie kleiner en saai

    Login om te reageren
  13. alfamail zegt

    25 april 2012 om 09:27

    Leuk karretje! Lijkt sprekend op die Chinese euh…. kom hoe hete dat ding ook weer…. O ja de OCE Q5

    Login om te reageren
  14. Megakix zegt

    25 april 2012 om 09:45

    @ricardo : :lol: @ 0-100 over 18 blokken ;-)

    Login om te reageren
  15. RoT___ zegt

    25 april 2012 om 10:35

    Blij dat benoemd staat wat er veranderd is, verder dan een paar andere lichtunits kwam ik niet. Term facelift gaat me dan ook te ver.

    Login om te reageren
  16. W115 zegt

    25 april 2012 om 10:57

    Toch wel een van de mooiere audis. In mijn ogen zijn de a1, a7, a8, en de q3 echt lelijk

    Login om te reageren
  17. pursuit zegt

    25 april 2012 om 11:33

    Saai & Voorspelbaar.

    Als je dan toch een hybride neemt in dit segment, dan een RX450h. 298 pk en nog zuiniger.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 april 2012 om 12:14

      @pursuit: die zit toch in de Touareg, ML klasse. En is natuurlijk ook nog eens spuuglelijk. De Q5 is duur, saai voorspelbaar, heeft flaporen maar niet lelijk of aanstootgegevend, wat de achterlichten van de Lexus wel zijn.

      Login om te reageren
      • pursuit zegt

        26 april 2012 om 11:53

        @mashell:

        Pak eens een prijslijstje erbij, RX450h is er vanaf 60. En heeft de beste prestaties, daar valt niet over te twisten.

        Dat jij de achterlichten niet mooi vindt prima, ik vind het wel okay.

        Login om te reageren
  18. jeanclaude zegt

    25 april 2012 om 13:34

    He er kwam toch een 190pk sterke 2.0 tdi?

    Login om te reageren
  19. 964rs zegt

    25 april 2012 om 13:35

    kleiner is groter of?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North