• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Q7 4.2 TDI

Auteur: autoblogger, gepost 2 maart 2007 om 08:25 – 48 Reacties

Audi Q7 4.2 TDI


Terwijl we wachten op de Q7 V12 TDI heeft Audi laten weten dat de welbekende 4,2 liter achtcilinder ook in het assortiment wordt opgenomen. De SUV zal binnen een paar maanden in de showroom staan.

De Q7 4.2 TDI heeft 326 pk en 760 Nm koppel, volgens Audi is het daarmee de “most powerful diesel SUV on the world market“. Wie wat meer koppel wil (en wie wil dat niet?) is dus aangewezen op deze nieuwe Q7 TDI. Het sprintje van 0 naar 100 doet de diesel in 6,4 seconden, de topsnelheid is 236 km/u.

Ook interessant!

  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi Q3 krijgt limited edition, maar niemand heeft dat door
    Audi Q3 krijgt limited edition, maar niemand heeft dat door
  • politie
    Nederlandse Politie krijgt nieuwe en zeldzame Audi's

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Diesel, Q7, SUV

Vorig bericht: « 2007 Gay car of the year: Alfa Spider
Volgend bericht: Donkey Labs presents: the orgasalarm »

Lees Interacties

Reacties

  1. Philip zegt

    2 maart 2007 om 08:31

    Is die 0-100 weer niet een beetje overschat?

    Login om te reageren
  2. Sven zegt

    2 maart 2007 om 08:49

    Misschien niet overschat Philip, maar als je dat sprintje doet, rij je denk ik wel 1 op emmer :D
    Ik vind die kleur trouwens echt walgelijk….geef mij maar lava zwart ;)

    Login om te reageren
  3. Racing4Holland zegt

    2 maart 2007 om 08:50

    Nou onderschat 760 NM niet hoor! Dat zal best wel vooruit willen.

    Login om te reageren
  4. Ruud zegt

    2 maart 2007 om 09:11

    idd 760 is heel veel en van 0-100 heeft hij weinig last van luchtweerstand

    Login om te reageren
  5. clijde zegt

    2 maart 2007 om 09:20

    mooie tank…

    Login om te reageren
  6. Patrick zegt

    2 maart 2007 om 09:29

    Hij begint nu wel op een touareg te lijken, niet in de zin van het ontwerp of de motoriek..maar weel aangezien de touareg zon beetje hetzelfde motorgamma heeft als de phaeton, en deze q7 een beetje op een a8 begint te lijken.

    Login om te reageren
  7. SugarFree zegt

    2 maart 2007 om 09:33

    Vind ‘m spuuglelijk, die Q7
    Echt een showbak voor mannen met kleine…
    Of… had ik dat al eens verkondigd? ;)

    Login om te reageren
  8. Patrick zegt

    2 maart 2007 om 09:43

    nou nou, ik zou best wel een v12tdi willen.. die trekt menig top benzine eruit.

    Login om te reageren
  9. Sander zegt

    2 maart 2007 om 09:46

    @ Sven,

    Zou niet gek wezen als ie 1 op emmer liep met die sprint.. Houdt in ongeveer 1:10.. Not bad ;-)

    Login om te reageren
  10. swa zegt

    2 maart 2007 om 09:47

    @ sugarfree
    Echt een showbak voor mannen met kleine . dat zegt genoeg over de uwe

    Login om te reageren
  11. S6 zegt

    2 maart 2007 om 10:00

    what about the Touareg?
    Die had toch een krachtige V12 ofzow , een vliegtuig slepende. ;)

    Login om te reageren
  12. Jurrian zegt

    2 maart 2007 om 10:00

    @ sander.

    ik denk niet dat hij een emmer kilometers bedoelt, maar een emmer bezine 10 op 1 dus ;)

    die Q7 is trouwens een walgelijk ding, je zou er een vrachtwagen rijbewijs voor moeten hebben en van die dodehoek spiegels.

    Login om te reageren
  13. S6 zegt

    2 maart 2007 om 10:10

    Volkswagen Touareg W12 Sports Edition onbegrensd!!!!
    HPA Motorsports wat toch ook bezig met een RGT-project voor de jetta, passat, touareg ofzow?

    Login om te reageren
  14. Reiner zegt

    2 maart 2007 om 10:13

    Eergisteren reed ik op de snelweg tijdens een inhaalactie per Mini tussen twee Lavazwarte Q7’s in. Je voelt je als een muis tussen de olifanten en vraagt je af: sinds wanneer mogen vrachtwagens inhalen tijdens de spits?

    Login om te reageren
  15. S6 zegt

    2 maart 2007 om 10:14

    Wat is er gebeurt met de Audi Q7 die we verwachtte?
    Deze is niks vergeleken met deze http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/07/audi-q7-60-v12-tdi-bluetec-in-het-wit

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    2 maart 2007 om 10:18

    @S6: de Q7 V12 is officieel nog een concept, maar zal waarschijnlijk volgend jaar in de showroom staan. Zoals ik al schrijf in mn bericht “Terwijl we wachten op de Q7 V12 TDI…”

    En de vliegtuig-slepende Touareg was een V10 diesel, die zal Audi waarschijnlijk overslaan…

    Login om te reageren
  17. Ralph zegt

    2 maart 2007 om 10:20

    Zijn er al prijzen bekend?

    Login om te reageren
  18. 911 zegt

    2 maart 2007 om 11:17

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  19. Richard zegt

    2 maart 2007 om 11:41

    Kan de directeursvrouw mooi de kindjes mee naar school brengen en boodschapjes doen…….

    Login om te reageren
  20. Philip zegt

    2 maart 2007 om 11:44

    De VW Touareg V10 TDI met 313 pk en 750Nm die waarschijnlijk wel iets minder weegt doet 7,4 seconden over de sprint van 0-100 en heeft een top van 231 km/u en dan ga je mij zeggen dat de minstens even zware Q7 met vergelijkbaar vermogen een seconde sneller is.

    Login om te reageren
  21. Solstice zegt

    2 maart 2007 om 11:55

    Wordt het niet eens tijd te stoppen met die onzin? Wie heeft er nou echt zo’n brandstofverslindende, (zowel netvlies- als milieu-) vervuilende mammoettanker nodig? Dieselaars van Nederland verenigt u, denk aan onze kinderen en koopt een schone (Bluetec/Bluemotion etc) diesel! (Geldt overigens ook voor de benzinebroeders onder ons, koopt schone waar!)

    Login om te reageren
  22. Solstice zegt

    2 maart 2007 om 11:58

    Krijg nu vast een ban…. Soi ;-)

    Login om te reageren
  23. PieterA zegt

    2 maart 2007 om 12:26

    Solstice: wat dacht je hier van, een diesel verstookt veel meer vervuilende rook als een benzine. Dus diesels zijn slechter voor de longen en het milieu….

    Over dat idiote SUV gedoe ben ik het wel met je eens. In het begin was een SUV leuk om te zien maar nu werkelijk iedereen die troep wil is er geen bal meer aan. En die Q7 is de lelijkste van allemaal, werkelijk horror op wielen.

    Login om te reageren
  24. Bert VDA zegt

    2 maart 2007 om 12:37

    Deze maand komt de NIEUWE BMW X5 !!!!

    Er zijn dus nog leuke tijden op komst !

    Login om te reageren
  25. Richard zegt

    2 maart 2007 om 12:47

    Heb je met Top Gear de BMW X5 wel eens horen afkraken?
    Er bleef geen spaander van heel!

    Login om te reageren
  26. C30CDIAMG zegt

    2 maart 2007 om 13:02

    wauw, de Q7 wordt toch ook met de dag mooier…

    Login om te reageren
  27. Rossi zegt

    2 maart 2007 om 13:16

    Zag de Q7 in deze kleur staan in mijn straat paar dagen geleden, ziet er veel mooier uit dan op deze foto. Schitterende auto!!

    Login om te reageren
  28. Sven zegt

    2 maart 2007 om 13:40

    @ Sander
    10:1 bedoel je:P

    Login om te reageren
  29. TTB zegt

    2 maart 2007 om 13:48

    De mannen van audi laten toch wel weer zien wie er heer en meester zijn in de dieseltechniek! want de 3liter v6 overtuigd inderdaad niet echt in de auto, ik blijf toch wachten op die v12! DIK

    Login om te reageren
  30. Tombnolz zegt

    2 maart 2007 om 14:09

    Wat is er aan de hand met de wereld! Wij staan te springen voor een V8-diesel. Kies voor 4.2 benzine! En gooi hem desnoods op LPG ALS HET JE TEVEEL KOST.

    Men heeft met alle plezier € 60.000 veil voor deze grote bak, maar € 1.000 per jaar extra voor de brandstof, nee dat kan er niet vanaf!

    Login om te reageren
  31. Trevor zegt

    2 maart 2007 om 15:39

    Volgens mij is het koppel standaard 650nm… Overigens is er wel een chip van SKN (http://www.skn-Tuning.de) voor die motor dan heb je in eens wel 760 nm en 372 pk…

    Login om te reageren
  32. dekster zegt

    2 maart 2007 om 16:26

    je moet toch voor aap rijden als een A8 4.2 tdi met je wil optrekken :p

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    2 maart 2007 om 17:40

    Ik kan me voorstellen dat als je dan een SUV wilt, je wel een diesel wilt vanwege het verbruik, maar dat je ook vermogen wilt. Daarvoor is dit dus prima.

    Login om te reageren
  34. Dennis zegt

    2 maart 2007 om 18:13

    huh, heb vandaag een 4.2 zien rijden in hartje Antwerpen!?!
    Vreemd…

    Login om te reageren
  35. Bas de Koning zegt

    2 maart 2007 om 18:27

    Schitterend!!

    @Dennis, Dat is waarschijnlijk de 4,2 V8 benzine motor geweest!

    Login om te reageren
  36. Dennis zegt

    2 maart 2007 om 19:55

    aah zal dat waarschijnlijk geweest zijn :-)

    Login om te reageren
  37. Bayerische Motoren zegt

    2 maart 2007 om 21:08

    Mooie SUV poging van Audi…

    Login om te reageren
  38. Speedlimit zegt

    3 maart 2007 om 02:14

    Groter is beter zullen de SUV liefhebbers zeggen…’n Toyota Tundra of Ford F-150 walst met gemak over ’n Q7 heen ;)

    Login om te reageren
  39. Solstice zegt

    3 maart 2007 om 11:14

    En een Leopard op zijn beurt walst met gemak weer daaroverheen… Waar gaat dit over, mensen?

    Login om te reageren
  40. Speedlimit zegt

    3 maart 2007 om 15:49

    @ Solstice

    Waar dit over gaat? Over auto’s en niet over legervoertuigen…kater???

    Login om te reageren
  41. joris zegt

    3 maart 2007 om 22:55

    als die komt zou ik alsnog liever een 6.0 v12 willen

    Login om te reageren
  42. autoblogger zegt

    13 maart 2007 om 14:49

    Ook debuteert de Audi lane assist in de Q7. Dit systeem werkt vanaf een snelheid van circa 65 km/h en waarschuwt de bestuurder door middel van een trilling in het stuur voor het overschrijden van wegmarkeringen als de richtingaanwijzer niet wordt gebruikt…

    Login om te reageren
  43. Wasmand zegt

    15 maart 2007 om 15:43

    Richard schrijft,

    2 March 2007 om 12:47
    Heb je met Top Gear de BMW X5 wel eens horen afkraken?
    Er bleef geen spaander van heel!

    Uhm, sinds wanneer bepalen zij of iets goed of slecht is?!

    Login om te reageren
  44. BMW X5/Lexus LS fan zegt

    9 april 2007 om 16:43

    Zowel de oude als de nieuwe BMW X5 is pure klasse en nog eens oogstrelend mooi en dat mag je ook best verwachten zeker als de aanschafprijs duur is. Over de uiterlijk heb ik het gehad maat ook zeker het interieur vind ik mooier en beter afgwerkt bij BMW.
    DE q7 spreekt mij totaal niet aan. De Audi a6 allroad quattro is veel mooier en sportiever. Maar ja om de concurrentei te kunnen bijbenen moest Audi ook met een SUV komen. Hadden ze beter niet kunnen doen, maar dat is mijn mening.
    In pricipe is het de BMW X5 tegen de Audi q7, VW touareg en de Porsche cayenne.

    Login om te reageren
  45. Killer zegt

    16 juli 2007 om 05:44

    Q7 mijn mening hierover.
    veel beter dan touareg waarvan de offroad (rubbish) is zoek maar op youtube.com topgear touareg.
    de porsche cayenne is een benzine slurper tenzij je vader een tankstation heeft of een oliebaron is…
    jullie moeten de 4.2tdi van Q7 is de gaten houden de beste diesel suv ter wereld aangezien amiricanen er niks van bakken met hun mogole auto s
    –edit: juist ja, doe maar weer even terug nar school–

    Login om te reageren
  46. dennis zegt

    23 december 2007 om 04:23

    wat een onsymphatieke bak is die q7 zeg

    Login om te reageren
  47. dennis zegt

    23 december 2007 om 04:25

    Doe mij maar een bmw x5. Of een volvo xc90

    Login om te reageren
  48. Michael zegt

    23 december 2007 om 08:33

    damn dude. hoe kas was jij?! :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North