• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Q7 e-tron: een mix van dieselmeur en elektrogezoem

Auteur: ricardo, gepost 3 maart 2015 om 23:01 – 17 Reacties

Audi Q7 e-tron: een mix van dieselmeur en elektrogezoem


Audi’s eerste dieselhybride.

Audi brengt in hun eerste dieselhybride een 3.0 TDI (258 pk) samen met een 126 pk sterke elektromotor, om tot een systeemvermogen van 373 pk en 700 Nm te komen. Voldoende om in zes seconden de 100 aan te tikken in je stekkerbusje SUV. Die e-mtor is trouwens verwerkt in de achttraps automaat.

We zagen hem gisteren in het wit, nu staat hij blauw te lopen te wezen op de Audi-stand.

De introductie is overigens pas volgens jaar, in het voorjaar. UPDATE: mocht Audi de Q7 e-tron dit jaar nog op de markt brengen, dan heeft deze 7% bijtelling. In 2016 wordt de bijtelling voor auto’s met een CO2-uitstoot van 1 tot 50 gram per kilometer 15%.


Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Facelift Audi e-tron
    Facelift Audi e-tron onderweg, maar einde in zicht

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Autoshows, e-tron, geneve, geneve-2015, Hybride, plug-in, Q7

Vorig bericht: « Bentley EXP 10 Speed 6 is de absolute showsteler
Volgend bericht: MTM S8 Talladega S: ongegeneerd blauw »

Lees Interacties

Reacties

  1. ettie zegt

    3 maart 2015 om 23:04

    klapperdeklap, doe mij de volvo maar

    Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    3 maart 2015 om 23:07

    Hobbelen ze nu zelfs al achter Peugeot aan…?

    Login om te reageren
    • bmwm4 zegt

      4 maart 2015 om 08:00

      @jrk68: bij peugeot gaan ze er juist allemaal uit…

      Login om te reageren
  3. widodh zegt

    3 maart 2015 om 23:08

    Mooi, gaan we deze in NL weinig zien. Was toch alleen maar gekocht voor de lage bijtelling, maar zou nooit aan de lader staan.

    Login om te reageren
  4. timowouters zegt

    3 maart 2015 om 23:10

    Achterkant van het vorige model was een stuk beter en vooral dynamischer.
    Voorkant is lekker dik.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 maart 2015 om 23:34

      @timowouters: Nouja een SUV dynamisch noemen vind ik al best apart, maar de voorkant dan ook nog lekker dik vinden? In mijn ogen is het de voorkant van de Q3 die een leuke avond met een Xerox heeft gehad.

      Login om te reageren
      • timowouters zegt

        3 maart 2015 om 23:41

        @berlinetta: was even vergeten dat jij bepaalt welke termen ik mag gebruiken voor het omschrijven van een suv.
        Bedankt!

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          3 maart 2015 om 23:46

          @timowouters: Nee hoor, noem het zoals jij wilt. Beetje kritiek van mijn kant moet je tegen kunnen toch?

          Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          4 maart 2015 om 00:02

          @timowouters:
          Nope, hij zegt duidelijk dat hij iets vind, een persoonlijke mening dus.
          Jij bent degene die een persoonlijke mening als feit poneert en dan kan je tegengas verwachten….
          Het toverwoord in je reactie is het woordje (is) ipv (vind)….

          Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    3 maart 2015 om 23:14

    De Audi A4 Avant Duo was de Audi’s eerste dieselhybride, al in 1996. Maar daar werden slechts 50 van genouwd voor test/lease doeleinden en zijn allemaal vernietigd, volgens mij. Get was loeizwaar, sloom en bijzonder krap.

    Dan deze Q7, ik vind het werkelijke een, gaahaap, ehh, zzzzzzzzzzzzzzzzz…..

    Login om te reageren
  6. 4244cc zegt

    3 maart 2015 om 23:21

    Ben persoonlijk geen fan van audi’s nieuwe design. Daar in tegen vind ik de volvo weer heel gaaf

    Login om te reageren
  7. peugeot205 zegt

    3 maart 2015 om 23:46

    Als deze Q7 21% bijtelling krijgt dan gaan wij deze niet veel zien hier! Begrijp overigens waarom Audi nog zo lang nodig heeft? Af is af, toch?

    Login om te reageren
  8. launchcontrol zegt

    3 maart 2015 om 23:46

    50 gram CO2-uitstoot is in 2016 15% bijtelling en geen 21% bijtelling, toch?

    Login om te reageren
    • dick1980 zegt

      4 maart 2015 om 00:02

      @launchcontrol: correct.

      Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    4 maart 2015 om 00:00

    @ricardo: dat gezoem zul je niet te vaak horen want diesel… Ieder nadeel heb z’ n voordeel oid

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    4 maart 2015 om 00:23

    Ze mogen er wel een aanhanger met diesel aggregaat bij leveren zodat je nog wat op stroom kan rijden

    Login om te reageren
  11. lebeaunl zegt

    4 maart 2015 om 04:12

    Heb het vaker gezegd: na vier audi’s op een rij, kan de huidige designtaal me niet meer raken. En zeker deze Q7 doet het hem niet: zijkant komt goedkoop over ( en die velgen…), nietszeggende achterkant en een overweight neus. Ik heb dus de XC90 besteld ( T8, dus laadpaal op oprit en op kantoor).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North