• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Audi Q7 e-Tron is natte droom van elke leaserijder

Auteur: Dizono, gepost 2 maart 2015 om 20:57 – 28 Reacties

Afbeelding Officieel: Audi Q7 e-Tron is natte droom van elke leaserijderAfbeelding Officieel: Audi Q7 e-Tron is natte droom van elke leaserijderAfbeelding Officieel: Audi Q7 e-Tron is natte droom van elke leaserijderAfbeelding Officieel: Audi Q7 e-Tron is natte droom van elke leaserijder

Audi Q7 e-Tron
1 liter diesel brengt jou en je gigantische SUV 59 kilometer ver. Dat betekent 7 procent bijtelling, wie wil dat nou niet?

De Q7 e-tron mag voor Audi het spits afbijten, het is de eerste diesel-hybride van het merk. Een 3.0 TDI met 258 pk wordt gecombineerd met een 126 pk sterke elektromotor, als ze samenwerken goed voor 373 pk en 700 Nm. Dat maakt 0-100 in zes ronde seconden mogelijk, de top bedraagt 225 km/u. Met een volle tank en dito accupack kom je maximaal 1400 kilometer ver.

Volgens de officiële testcyclus verbruikt de nieuwe Q7 slechts 1,7 liter diesel per 100 kilometer. Dat staat gelijk aan een uitstoot van nog geen 50 gram CO2 per km. Dat is (nu nog) goed voor 7 procent bijtelling, dus de Audi-dealers trekken vanavond nog de Riesling open om het onontkoombare succes van deze Q7 e-Tron te gaan vieren.

Audi heeft de elektromotor geïntegreerd in de achttraps automaat, een handbak bestellen behoort daarmee niet tot de mogelijkheden. Verder komt de Q7 e-Tron standaard met Quattro-vierwielaandrijving, adaptieve luchtvering is optioneel.

UPDATE: Het lijkt er overigens op dat de Audi Q7 e-Tron niet op tijd gaat zijn om nog in aanmerking te komen voor 7 procent bijtelling. Hoewel Audi Nederland nog niet rept over een eventuele verkoopstart, wordt in het Engelstalige persbericht een introductie in het voorjaar van 2016 genoemd. Mocht het Audi lukken om tot 49 gram CO2 of minder per kilometer te komen, dan is deze Q7 volgend jaar nog goed voor 15 procent. Komt de uitstoot uit op 50 gram CO2 per kilometer, dan wordt 7 procent opeens 21 procent bijtelling…

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi Q4 e-tron rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

7%-bijtelling, Audi, e-tron, Elektrisch, Hybride, lease, plug-in, Q7

Vorig bericht: « Volkswagen Sport Coupe Concept GTE: dit is ‘em
Volgend bericht: Opel wil met deze Karl het A-segment claimen »

Lees Interacties

Reacties

  1. spidermann zegt

    2 maart 2015 om 20:58

    Unfassbar.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 maart 2015 om 07:34

      @spidermann:
      Yep, dit soort artikelen zouden naar Groen7 verbannen worden als er geen 4 nullen op die BBQ (grill) hadden gestaan..

      Login om te reageren
  2. kvdw zegt

    2 maart 2015 om 21:01

    Gave kleur voor een lease auto!

    Login om te reageren
    • unknown zegt

      2 maart 2015 om 22:18

      @kvdw: Suzuka grau metallic?

      Login om te reageren
  3. volvaudi zegt

    2 maart 2015 om 21:01

    Hybrid komt alleen te laat voor 7% bijtelling…

    Login om te reageren
    • launchcontrol zegt

      2 maart 2015 om 22:09

      @volvaudi: ja, dat klopt helemaal. Op de site van Audi staat duidelijk, 1e kwartaal 2016…..

      Login om te reageren
  4. SimonMc zegt

    2 maart 2015 om 21:02

    Man, dat ding is meer steriel dan een man zonder kloten.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    2 maart 2015 om 21:06

    En toch is de vorige dikker!

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    2 maart 2015 om 21:08

    De vorige Q7 was een foute aso SUV (beetje driedubbelop, maar dat terzijde). Deze Q7 is nog erger: saai… Tijdens het schrijven van deze comment ben ik drie keer in slaap gevallen en vergeten hoe de nieuwe Q7 eruit ziet.

    Login om te reageren
    • mercedesbenz63 zegt

      2 maart 2015 om 21:35

      @gtwillem: hahahaha

      Login om te reageren
  7. purepet9000 zegt

    2 maart 2015 om 21:14

    Lijkt op een A6 met hoger dak.

    Login om te reageren
  8. knipperlichtje zegt

    2 maart 2015 om 21:16

    Een 3.0 tdi zonder zichtbare uitlaten, dat is toch niks?

    Login om te reageren
  9. jerry zegt

    2 maart 2015 om 21:18

    Ideaal bestelbusje

    Login om te reageren
  10. m550d zegt

    2 maart 2015 om 21:29

    Het bijtellingspercentage is niet interessant. Zodra je met dit apparaat voor komt rijden, weet je dat je geen handel gegund wordt. Succes van een ander wordt in ons land helaas niet gewaardeerd…

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      2 maart 2015 om 21:50

      @m550d: daar heb je helaas gelijk in. Ik merk het al als ik met de BMW voor kom rijden: “oh, daarom zijn julllie zo duur”, terwijl ik het leasecontract met behoorlijke korting heb overgenomen. Sterker nog, mijn maandelijkse kosten met de 3-serie zijn vergelijkbaar met de Skoda’s/VW’s/Seats/Volvo’s van mijn collega’s (komt ook omdat ik niet heel veel km’s maak, maar dat terzijde).

      Met de Subaru is het een ander verhaal: iedereen vindt het een foute sjakenbak :-)

      Login om te reageren
  11. joerka zegt

    2 maart 2015 om 21:29

    Doe mij gauw een nieuwe XC90 T8!!!

    Login om te reageren
  12. atmosferischemotor zegt

    2 maart 2015 om 21:31

    Volvo is veel mooier, blijf ik zeggen.

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    2 maart 2015 om 21:44

    Natte droom van elke leaserijder? Van mij iig niet. Ha. Haha. Hahaha. Hahahaha.

    *Proest*… Gewoon nee. Man wat is het een saai, en lelijk hok

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      2 maart 2015 om 22:57

      @toyotafortuner: saai hok? Dat is wel heel denigrerend. Het blijft een sportwagen met middenmotor…

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        3 maart 2015 om 07:39

        @gtwillem:
        Verkeerde artikel Willem, of zi je het verschil tussen de R8 en de Q7 nu ook al niet meer..

        Hint, de R8 is de blauwe..

        Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    2 maart 2015 om 21:46

    Wat is die nieuwe Q7 toch een vettige walvis geworden.

    Login om te reageren
  15. jvthof zegt

    2 maart 2015 om 21:49

    Maar @autoblog: Wanneer komt ie?? Hebben jullie dat al kunnen vragen??

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      2 maart 2015 om 22:27

      @jvthof: We hebben het artikel een update gegeven, het lijkt erop dat we de Q7 niet voor het einde van 2015 in de showroom hoeven te verwachten….

      Login om te reageren
  16. spykerboy zegt

    2 maart 2015 om 21:53

    De eerste generatie q7 is dik, dit ziet er gewoon niet uit helaas

    Login om te reageren
  17. trustmeiamanengineer zegt

    2 maart 2015 om 22:44

    Gelukkig komt ie te laat op de markt hier. Hoeven we dat onoogelijke apparaat niet massaal op de weg te zien.

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    2 maart 2015 om 23:55

    Zal wel lekker gaan rijden gezien de ervaring an Audi met diesel hybrides. Toch neem ik de Volvo t8

    Login om te reageren
  19. mikkeloentje zegt

    3 maart 2015 om 00:41

    1400km? Hoe groot is die tank, had wel een grotere range verwacht.

    Login om te reageren
  20. geecee zegt

    3 maart 2015 om 08:44

    Natte droom van elke leaserijder?! Pfffff, laat me niet lachen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North