• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R10 vs Harrier straaljager

Auteur: autoblogger, gepost 7 juli 2006 om 19:46 – 36 Reacties

Audi R10 vs Harrier


Het Goodwood Festival of Speed is begonnen en als aftrap mocht de Audi R10 diesel, die we kennen van de recente overwinning op Le Mans, het opnemen tegen een Harrier GR7 straaljager.

De 650pk sterke R10 diesel moest het in een acceleratiewedstrijd over 1 kilometer afleggen tegen de 15.000pk sterke Harrier GR7 “Jump Jet”. Alhoewel de R10 een snellere start had, heeft de Harrier nipt gewonnen. Het ging daarbij om eentiende seconde!

De bestuurder van de Audi R10, Allan McNish, liet weten: “I had a practice run against the Harrier moments before the race ‘proper’ and I came very close to beating it – it was a very close run contest. It was essentially a ‘fun’ race but when a racing driver and a pilot get together it quickly becomes serious. For our diesel-powered Audi, which we didn’t modify or prepare specifically for this event in any way, to come so close to beating a Harrier jet-fighter I believe was a tremendous achievement once again for TDI power.” (bron: Audi)

Audi R10 vs Harrier

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, jet, r10, Vergelijkingen, vliegtuig

Vorig bericht: « The mighty Donkervoort rides again: Tuner GP Hockenheim
Volgend bericht: Microsoft vanaf 2008 in de Formule 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. G-NVD zegt

    7 juli 2006 om 21:17

    Is er een filmpje van ?

    Login om te reageren
  2. boudewijn zegt

    7 juli 2006 om 21:19

    zou niet verkeerd zijn nee

    Login om te reageren
  3. Marcel zegt

    7 juli 2006 om 21:43

    Als ze het nou nog voor elkaar krijgen om dat lelijke geluid en die trillingen uit een dieselauto te halen, ga ik erover nadenken. Wel knap hoe de dieselauto de laatste jaren is doorontwikkeld, maar ik hou het nog even bij mij oude Audi A6 uit ’95, V6, met een heerlijk geluidje vanaf 4.000 toeren. Ja, dat filmpje … iemand?

    Login om te reageren
  4. KeeZ zegt

    7 juli 2006 om 22:03

    @marcel: welke trillingen?

    Ontopic: geinig… maar wat willen ze bewijzen? waarom een Harrier?

    Login om te reageren
  5. menko zegt

    7 juli 2006 om 22:32

    nix voor jullie,,, geen filmpje……:(

    Login om te reageren
  6. PiPi zegt

    7 juli 2006 om 22:42

    @keez – Ze willen de zoveelste zijn die tegen een vliegtuig raced (Ferrari begon er geloof ik mee). En die harrier lijkt me, omdat het een typisch brits vliegtuig is. En aangezien het in Engeland wordt gehouden.., 1+1=…

    Login om te reageren
  7. JeffreyG zegt

    7 juli 2006 om 22:49

    knap van de R10 :)

    Login om te reageren
  8. Marcel zegt

    8 juli 2006 om 00:48

    @ Keez
    Welke trillingen? Heb je nooit in een auto met dieselmotor gezeten?

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    8 juli 2006 om 00:50

    @Marcel: jij hebt zeker de laatste 10 jaar geen (nieuwe) dieselauto gereden of wel?

    Login om te reageren
  10. Kawouter zegt

    8 juli 2006 om 09:37

    @KeeZ: Wat ze willen bewijzen? Helemaal niets: Ze willen enkel de PR-machine rond de TDI-racer op stoom houden, en dat lukt ze niet onaardig!

    Login om te reageren
  11. Zoef zegt

    8 juli 2006 om 11:06

    Diesel zou mooi zijn als ze het in een benzinemotor kunnen verbranden. DAT KAN! Het is niet ondenkbaar om de moderne directe benzine-injectiemotoren met dieselbrandstof in te spuiten die voldoende voorverwarmd is, zeg zo’n 100-200 graden. Dat zou de dieselbrandstof gewoon doen verdampen zoals benzine en je zou een perfect ontsteekbaar mengsel krijgen. Het verbruik zou in de buurt komen van dat van zelfontbranders omdat DI-ontstekingsmotoren ook heel efficient zijn en omdat dieselbrandstof zowiezo meer warmteinhoud per kilo heeft.
    Denk niet dat dat nieuw is! In 1920 of zo hadden ze al benzinemotoren die op diesel liepen. Dat waren toen nog carburateurs natuurlijk, maar mits goeie voorverwarming van de dieselbrandstof werkte dat behoorlijk.

    Login om te reageren
  12. Zoef zegt

    8 juli 2006 om 11:08

    En dat ‘hoge koppel’ verhaal van Diesels, dat ligt helemaal niet aan de Diesel! Dat is een turbo-eigenschap.

    Login om te reageren
  13. Zoef zegt

    8 juli 2006 om 11:08

    En ze hadden het natuurlijk tegen een F16 moeten opnemen. Ze hebben er gewoon de straaljager uitgekozen die dezelfde acceleratie had.

    Login om te reageren
  14. Zoef zegt

    8 juli 2006 om 11:10

    Woody het is andersom: jij bent zo gewoon geworden aan het gereutel en gedaver omdat je al 10 jaar niet in een benzinewagen hebt gereden.

    Login om te reageren
  15. J. zegt

    8 juli 2006 om 11:11

    Voorspellen met Allan :P

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    8 juli 2006 om 11:19

    @Zoef: je kent mij niet en hebt kennelijk ook niet op zitten letten.

    Login om te reageren
  17. Rick zegt

    8 juli 2006 om 12:38

    Die mensen bij Audi zijn echt GOED bezig, het ene na het andere nieuwe model, zeer goeie nieuwe motoren en ze staan inmiddels bekend bij Audi om hun goede kwaliteit gecombineerd met zeer goeie prestaties.

    Als je een Audi koopt koop je deze als ‘understatement’ voor je persoonlijke situatie die (bij de meeste Audi rijders) erg welvarend is. V.A.G. krijgt steeds een groter marktaandeel en dat is echt verdiend!

    Login om te reageren
  18. Bassie zegt

    8 juli 2006 om 13:15

    @ Rick: helemaal mee eens jonge ;)

    ontopic: dit is natuurlijk inderdaad zoals kawouter al zei gewoon voor de PR-machine. Als ze erachter wouden komen wie er sneller is hadden ze dat wel gewoon uit kunnen rekenen.

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    9 juli 2006 om 11:44

    is dat op film vastgelegd?

    Login om te reageren
  20. autoblogger zegt

    9 juli 2006 om 11:51

    Dat lijkt me wel, maar heb nog niets kunnen vinden…

    Login om te reageren
  21. vincent#1 zegt

    9 juli 2006 om 16:59

    Een harrier is trouwens niet een vliegtuig met de snelste acceleratie. Om hem verticaal te kunnen laten opstijgen hebben ze met de luchtuitlaat moeten knutselen. Tegerlijkertijd kunnen ze ook een lagere snelheid opstijgen juist omdat het over de beweegbare uitlaatstukken beschikt. Wellicht dat andere straaljagers hem er nog meer uitgetrokken hadden.

    Niet dat ‘ie langzaam is hoor ;-)

    Login om te reageren
  22. dekster zegt

    9 juli 2006 om 17:09

    “Een harrier is trouwens niet een vliegtuig met de snelste acceleratie. Om hem verticaal te kunnen laten opstijgen hebben ze met de luchtuitlaat moeten knutselen. Tegerlijkertijd kunnen ze ook een lagere snelheid opstijgen juist omdat het over de beweegbare uitlaatstukken beschikt. Wellicht dat andere straaljagers hem er nog meer uitgetrokken hadden.”

    moet worden

    Een harrier is trouwens niet een vliegtuig met de snelste acceleratie. Om hem verticaal te kunnen laten landen hebben ze met de luchtuitlaat moeten knutselen. Tegerlijkertijd kunnen ze ook op een kortere startbaan opstijgen juist omdat het over de beweegbare uitlaatstukken beschikt. Wellicht dat andere straaljagers hem er nog meer uitgetrokken hadden.

    Login om te reageren
  23. vincent#1 zegt

    9 juli 2006 om 17:28

    Da’s waar ook, stijgen niet verticaal op. Maar ze gebruiken de uitlaatstukken wel om de startbaan te verkorten.

    Login om te reageren
  24. vincent#1 zegt

    9 juli 2006 om 17:33

    Kunnen het wel trouwens maar dat is meestal inefficiënt in brandstof gebruikt, bij start zijn ze aan de zware kant door de dan nog grote hoeveelheid brandstof en wapens.

    Damn ik val in gebreken. >:-|

    Login om te reageren
  25. dekster zegt

    9 juli 2006 om 17:34

    je vergeet ook te zeggen dat ze niet supersonisch kunnen gaan ;-)

    Login om te reageren
  26. vincent#1 zegt

    9 juli 2006 om 18:15

    Ja, en dat ze in roze ook verkrijgbaar zijn…

    Nou goed? ;-)

    Login om te reageren
  27. dekster zegt

    9 juli 2006 om 18:18

    w8 je vergeet ook nog dat ze gebruikt worden door de engelse amerikaanse en engelse luchtmacht
    LOL

    Login om te reageren
  28. vincent#1 zegt

    9 juli 2006 om 18:20

    spaanse ook

    en alledrie hebben ze roze exemplaren

    Login om te reageren
  29. dekster zegt

    9 juli 2006 om 18:21

    idd
    en je kan ze krijge als 1/2zitters

    Login om te reageren
  30. vinster zegt

    10 juli 2006 om 19:30

    waar zetten ze dan die andere 1/2 piloot ? ;-)

    Login om te reageren
  31. dekster zegt

    10 juli 2006 om 19:56

    1of 2 zitter ;-) (als het je echt intreseert, die 2zitters zijn trainingsvliegtuigen)

    Login om te reageren
  32. autoblogger zegt

    11 juli 2006 om 22:43

    Filmpje: http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/07/straaljager_wint_nipt_van_auto.html

    Login om te reageren
  33. dekster zegt

    11 juli 2006 om 23:00

    op http://www.seriouswheels.com/2006/2006-Audi-R10-TD1-versus-Harrier-Jet-Fighter-Alan-McNish-and-pilot-Pete-Keenlyside-1024×768.htm
    naast die harrier in het midden staat een 2zitter

    @autoblogger
    die linkt werkt niet :roll:

    Login om te reageren
  34. autoblogger zegt

    11 juli 2006 om 23:05

    De link werkt hier wel… je moet op die pagina even kiezen voor breeband/smallband en dan start het filmpje pas…

    Login om te reageren
  35. Turbopaultje zegt

    14 juli 2006 om 06:37

    een echt snelle jet met afterburners vol open laat die Renndiesel in het niets verdwijnen…………

    leuk probeersel van Audi, maar nietszeggend.

    Login om te reageren
  36. Harrier fan zegt

    9 februari 2007 om 19:22

    dit filmje doet het wel
    teminste toen ik hem teste
    http://videos.streetfire.net/video/c4319b5c-30d8-4275-a9ca-989e003518e4.htm
    echt vet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North