• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

The mighty Donkervoort rides again: Tuner GP Hockenheim

Auteur: autoblogger, gepost 7 juli 2006 om 19:29 – 14 Reacties

Donkervoort RS06 front

Donkervoort was dit jaar weer aanwezig op de Tuner GP, een race voor straatwagens. Het regelement is strict want de auto’s moeten op het gebied van emissie en TüV-keuring goed worden bevonden. Vorig jaar werd Donkervoort nog tweede met rijder Michael Düchting, maar dit jaar mocht hij met de Donkervoort RS06 de eerste plek claimen!

Met ruim 20.000 bezoekers was de Duitse Tuner GP 2006 een drukbezocht evenement. Er deden dit jaar 66 wagens mee, waaronder een aantal flinke jongens met 600+ pk. Maar de Donkervoort mocht de prijs mee naar huis nemen. Met een tijd van 1.04,765 minuten reed Michael Düchting de snelste lap op het legendarische circuit van Hockenheim. De wagen waarmee hij zijn overwinning behaalde was de 370pk Donkervoort RS06. Op de tweede plek eindigde de Edo-Porsche GT2 RS met een tijd van 1.07,332 minuten. Op de derde plek stond de Cargraphic-Porsche 993 GT2, met een tijd van 1.10,633 minuten.

Van buiten ziet de Donkervoort er niet echt standaard uit, met name de kleine “cycle wings” hebben plaatsgemaakt voor langere “spatborden”. De auto doet daardoor wat denken aan de moderne raceauto’s uit de 24-uur van Le Mans. Joop Donkervoort liet weten: “We have seized the opportunity to test whether these longer wings would result in better aerodynamics for the Tuner GP. I am extremely satisfied about the result. Of course it is special that we could immediately claim victory with the car… It was purely a prototype with which we wanted to assess our chances. A victory like this indicates that there is much more potential to the car. It promises a lot for the future!”.

Donkervoort RS06

Ook interessant!

  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Deze Pagani is voor €2,6 miljoen op te halen bij Donkervoort

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Donkervoort, Lichtgewicht, tuning

Vorig bericht: « Advertenties en auto’s
Volgend bericht: Audi R10 vs Harrier straaljager »

Lees Interacties

Reacties

  1. Danger zegt

    7 juli 2006 om 20:16

    NICE!

    Login om te reageren
  2. stiggie zegt

    7 juli 2006 om 20:27

    lijkt een beetje op een morgan

    Login om te reageren
  3. estingo zegt

    7 juli 2006 om 21:11

    Toch super wijs om te horen dat er van onze nederlandse bodem zulk snel grut komt, en dat er in de toekomst nog behoorlijk wat vordering zal komen. Ben benieuwd misschien pakt binnen kort de donkervoort de titel wel weer terug van “king of the Ring” (corrigeer mij als ik het mis heb thx)

    Login om te reageren
  4. estingo zegt

    7 juli 2006 om 21:12

    hmz verbeter mezelf al… het ligt al weer in handen van deze donkervoort :s sorry

    Login om te reageren
  5. stefen zegt

    7 juli 2006 om 22:03

    Top! gewoon door simpel na te denken en concessieloos te bouwen gewoon even de snelste auto te zijn.

    Go on mister Donkervoort.

    Login om te reageren
  6. KeeZ zegt

    7 juli 2006 om 22:07

    mmmm…. giftig spul! Wel even wennen om een Donkervoort met “skirts” te zien.

    Deze wagen bewijst maar weer eens dat vermogen niet alles bepaald…

    Login om te reageren
  7. Dink zegt

    7 juli 2006 om 23:22

    Goed idee: een aangeklede D’voort.

    Login om te reageren
  8. Pieter-Jan zegt

    7 juli 2006 om 23:46

    Nog een beetje evolueren en je hebt de Gillet Vertigo. Een wagen die door de Belgische (Waals) Donkervoort importeur was ontwikkeld, geïnspireerd door de Donkervoort. De cirkel is dus rond.

    http://www.gilletvertigo.com/
    Ik heb er al een paar in levende lijve gezien, en de afwerking was niet om naar huis over te schrijven (tenzij ze thuis graag negatieve zaken lezen). Vooral het interieur steekt tegen, en de je kan je vingers tussen sommige van de panelen steken.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    8 juli 2006 om 00:17

    een Donkervoort is een absoluut TOP product, gigantisch oog voor detail en technisch zeer ver en goed door ontwikkeld. Veel mensen onderschatten de auto’s door hun gelijkenis met een Caterham/Lotus 7 maar het is een compleet andere wagen, met behoorlijk geavanceerde techniek (met name qua geometrie en ophanging, vering, demping)

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    8 juli 2006 om 00:38

    het verschil met die Porsches is ook nog eens behoorlijk te noemen 2,5 op de Edo GT2 en maar liefst bijna 6 op de nummer 3

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    8 juli 2006 om 00:48

    over de Edo GT2 RS: Gewinner vom Tuner GP 2005. 3,6 Liter Hubraum, 542 PS, 785 Nm Drehmoment bei 4300 U/min, 0–100 km/h in 3,5 s sowie ein einstellbares edo/KW-Sportfahrwerk und Michelin Sportreifen.

    En de Cayenne van Edo won de SUV klasse met een tijd die maar liefst 10 seconden langzamer is dan de tijd van de Donkervoort, ondanks 620pk.

    Edo Porsche Cayenne Turbo: Ausgestattet mit 620 PS (455 kW) bei 6300/min, 785 Nm Drehmoment bei 4300/min, 0-100 km/h in 4,6 s. Ein einstellbares edo/KW-Sportfahrwerk, Räder: Continental Cross Contact UHP, VA: 265/35‑22, 295/ 30-22, HA: 295/30‑22 auf Racing 9,5 x 22‑ und 10 x 22 Zoll‑Felgen und einer überarbeiteten Motorelektronik und Abgasanlage. Fahrer Patrick Simon katapultierte den Cayenne mit einer Zeit von 1:17,149 Min auf den 1. Platz.

    Login om te reageren
  12. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    8 juli 2006 om 15:10

    Tering hoe gaaf is dat…
    Nou k zeg het design nog iets aanpassen, en iets laten evalueren, en je hebt een prachtig 2e model :D.

    Login om te reageren
  13. vincent#1 zegt

    8 juli 2006 om 16:46

    Heel knap gedaan, zullen al die supercardeelnemers wel op hun neus kijken.

    Met die lange spatborden valt er wel iets van de ouderwetse donkervoortcharme weg, echt mooi kan ik ze niet vinden. Of ben ik nu een zeikerd. Ik geef toe als je compromisloze auto’s bouwt dan tellen de prestaties nu eenmaal. En die waren boven verwachting goed. (Hoeft natuurlijk niet allemaal door de spatborden te komen) Het idee van een tweede model spreekt ook mij wel aan, ieder zijn smaak. Het hoeven niet twee totaal verschillende auto’s te worden, ik heb het idee dat het voornaamste verschil in het plaatwerk zit.

    Login om te reageren
  14. rider zegt

    27 augustus 2007 om 16:01

    ziet er niet uit maar hij is serieus snel. bijna te eng om in te rijden. heb hem alleen zien rijden maar kan me goed indenken dat het er hard werken is achter het stuur.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North