• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 aan het spit geregen

Auteur: RubenBaeten, gepost 19 december 2009 om 14:56 – 52 Reacties

Audi R8 spiesje

In Griekenland heb je best wel wat verraderlijke weggetjes. En ze hebben daar ook al geen enorme matrixborden met “word geen slaaprijder”. Dat is er ongetwijfeld de oorzaak van dat de bestuurder van deze Audi R8 al tukkend zijn auto aan een vangrail prikte.

De auto heeft de rail precies verkeerd geraakt waardoor het dikke metaal bij het linkervoorwiel de auto doorboorde, dwars door het passagierscompartiment schoot en via de achterruit weer zijn weg naar buiten vond. Echt heel langzaam reed de auto dan ook niet (check de snelheidsmeter). Op de een of andere bizarre manier heeft de bestuurder het gelukkig overleefd; hij komt ervanaf met serieuze verwondingen aan zijn benen. (bron: wreckedexotics, via jalopnik)

Audi R8 spiesje
Audi R8 spiesje
Audi R8 spiesje

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Audi R8 Performance RWD
    Audi R8 Performance RWD ideale auto voor Jaapiyo

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, crash, R8

Vorig bericht: « Di Montezemolo: “Schumacher mogelijk naar Mercedes”
Volgend bericht: Chevrolet Camaro update: pace car en convertible »

Lees Interacties

Reacties

  1. Thijsj zegt

    19 december 2009 om 14:59

    dat is echt ziek :S

    Login om te reageren
  2. W1ck3D78 zegt

    19 december 2009 om 14:59

    Wow, als je dan nog leeft mag je van geluk spreken. Desalnietemin, zware verwondingen aan de benen. Dat is toch ook ernstig.

    Login om te reageren
  3. Thomas zegt

    19 december 2009 om 15:00

    Kan iemand mij uitleggen hoe dit te overleven valt? Zeker gezien de laatste foto? :0

    Login om te reageren
  4. DJD zegt

    19 december 2009 om 15:03

    Vraag me af of de eigenaar nog benen heeft, als je ziet dat die vangrail gewoon door zijn beenruimte is komen piepen. Aan de stoel te zien heeft hij hem ook tegen zijn kop gekregen…

    Login om te reageren
  5. RenesisHP zegt

    19 december 2009 om 15:04

    Volgens mij heeft hij ook zware verwondigen aan zijn middelste been. :?

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      19 december 2009 om 15:08

      @RenesisHP: Zijn vrouw vind dit denk niet echt leuk idd :P Maar best wel bizar dat hij dit overleeft heeft. Die snelheids meter, is dat ongeveer 150? Denk wel iets die richting op, maar is dat dan ook echt de snelheid die gereden is, of kan die terug gevallen zijn?

      Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    19 december 2009 om 15:07

    Gaat je airbag af, krijg je je stuur alsnog in je gezicht.

    Asjemenou…

    Login om te reageren
  7. Gamekiller zegt

    19 december 2009 om 15:07

    WOoooooOw

    Zwaar ziek ongeluk, gelukkig leeft hij nog, nu maar hopen dat zijn benen er niet af hoeven…..

    Login om te reageren
  8. tt zegt

    19 december 2009 om 15:14

    ik gok toch dat meneer wel eens voor altijd aan wielen gebonden zou kunnen zijn.

    Login om te reageren
  9. Mr. Dj M. zegt

    19 december 2009 om 15:20

    Hoe kan het sowieso gebeuren dat een vangrail in de auto boord? Er recht op af rijden resulteerd normaal op een lansering, want deze diend bij de grond te beginnen!

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      19 december 2009 om 18:12

      @Mr. Dj M.:
      Nog nooit in Griekenland gereden zeker?

      Login om te reageren
    • slowmotion zegt

      13 augustus 2014 om 12:35

      @: zit me dat ook af te vragen… In NL, DUI, FR en ESP en zelfs in MA! heb je bij een wegsplitsing (bijv. t.p.v. een uitvoeg) een horizontaal halfrond stuk vangrail met een kreukelzone (botsabsorber). Bij een recht stuk weg ligt het begin- en eindpunt van de vangrail (officieel geleiderail genaamd) diep in de grond. Bovendien, bij een bepaalde snelheid geeft de geleiderail mee met de kracht van de auto.

      Juist om dit soort ongelukken te voorkomen. Dus verbaasd ben ik wel…

      Login om te reageren
  10. Tephlon zegt

    19 december 2009 om 15:24

    Wow.

    Ik zag net nog een R8 in een parkeergarage hier.

    Zag er beter uit dan deze… :-)

    Login om te reageren
  11. Benz.. zegt

    19 december 2009 om 15:28

    :shock:

    Sterke gewenst aan de chauffeur..

    Login om te reageren
  12. RenesisHP zegt

    19 december 2009 om 15:28

    De V8 is schijnbaar nogal slaapverwekkend. Geeft weer net dat extra beetje meerwaarde aan de V10. ;)

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      19 december 2009 om 15:41

      @RenesisHP: LOL

      Login om te reageren
  13. integralechubasco zegt

    19 december 2009 om 15:34

    tof man, een ongeluk met waarschijnlijk dodelijke afloop, fap time, wordt jij hier ook zo nat van, even een doekje halen. :(

    Login om te reageren
  14. freude am fahren zegt

    19 december 2009 om 15:34

    ziek…
    Men zou bijna van een wonder kunnen spreken dat hij dit heeft overleefd! Ik vrees dat hij zien benen kwijt is (of iets anders…)
    Maar hoe krijg je in godsnaam een vangrail door je auto?!

    Login om te reageren
  15. Alcantara zegt

    19 december 2009 om 15:34

    En toch lees je bij dit soort bizarre ongelukken op hoge snelheid dat de bestuurder het bijna altijd overleeft.
    Conclusie; crashen op hoge snelheid is veiliger dan met een gangetje van 100?

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      19 december 2009 om 18:37

      @Alcantara:

      Gewoon een keer uitproberen! :roll:

      Login om te reageren
  16. ZwerverRoodbaard zegt

    19 december 2009 om 15:38

    Hoe de fak kun je dat overleven :O

    Login om te reageren
  17. dw zegt

    19 december 2009 om 15:42

    Ik denk niet dat die bestuurder nog zonder kunstbeen zal lopen, ziet er niet prettig uit. Een vangrail is toch juist ter bescherming ?

    Login om te reageren
  18. mb zegt

    19 december 2009 om 16:12

    Ongelooflijk dat je dit overleeft

    Login om te reageren
  19. KaCh1ng zegt

    19 december 2009 om 16:16

    “Driver lost his legs but both passenger and driver survived…” op een ander forum

    Login om te reageren
  20. Gamekiller zegt

    19 december 2009 om 16:25

    Deze man zal waarschijnlijk noooit meer in een auto durven stappen

    Login om te reageren
  21. bozewolf zegt

    19 december 2009 om 16:26

    Zal lekker klusje zijn geweest om die arme sloeber daaruit te peuteren.

    Valt me nog dat er geen meertje van bloed ligt.

    Login om te reageren
  22. Niels Popelier zegt

    19 december 2009 om 16:38

    Die zijn rechterbeen hangt niet meer aan het lichaam vermoed ik zo.

    Login om te reageren
  23. dj zegt

    19 december 2009 om 16:54

    Het nadeel van de motor achterin …

    Maarja de R8 is ook niet zo’n evenwichtige auto, voelt veilig, is het niet. Crashen veel van omdat het lijkt alsof hij makkelijk te rijden is.

    Login om te reageren
  24. timberleek zegt

    19 december 2009 om 17:10

    @ Mr dj m

    misschien was dat niet zo in griekenland.

    hoe dan ook moeten er gigantische kracht nodig zijn geweest om dat voor elkaar te krijgen.

    Login om te reageren
  25. Fbaskopru zegt

    19 december 2009 om 17:17

    meneer heeft een zwakke punt gevonden in zijn R8 :p een black hole:P

    Login om te reageren
  26. Dennis zegt

    19 december 2009 om 17:43

    Quattro???

    Login om te reageren
  27. Keaven zegt

    19 december 2009 om 18:01

    @ Dennis: R8 is altijd quattro.

    Hoe overleef je dit?? of houden ze hem nog tijdelijk in leven?? Dit kun je toch gewoon niet overleven..

    Login om te reageren
  28. cardesigner@USA zegt

    19 december 2009 om 18:22

    De MMI is nog heel! Jatte!!!!!!!!

    Login om te reageren
  29. Gamekiller zegt

    19 december 2009 om 18:24

    @ cardesigner

    -.-

    Trouwens, valt dit onder de garantie?

    Login om te reageren
  30. Dennis zegt

    19 december 2009 om 18:44

    @ Keaven…weet ik ook wel.

    Alleen vraag ik me af of hij de bocht is uitgevlogen.
    Maar ja, zal wel een premium bochtje geweest zijn;-)

    Login om te reageren
  31. BananaFlip zegt

    19 december 2009 om 19:17

    Laten we het positief opvatten en het uilaatspruitstuk verkopen.

    Login om te reageren
  32. Brutus zegt

    19 december 2009 om 20:10

    Kan iemand mij vertellen waarom de toerenteller en snelheidsmeter blijven “hangen”?? Neem aan dat de motor niet meer draait dus van valt ie toch weer terug..?
    TELL ME! :D

    Login om te reageren
  33. DavidZ zegt

    19 december 2009 om 20:48

    Goede SUV’s lijken mij een stuk veiliger bij dit soort botsingen, dit zijn niet de eerste foto’s die ik zie langskomen van erg lage sportwagens die in of onder een vangrail schieten…….

    Login om te reageren
  34. Spiky zegt

    19 december 2009 om 20:55

    zn navigatie is gelukkig nog heel gebleven, duur dingetje.

    Login om te reageren
  35. Shenkie zegt

    19 december 2009 om 21:30

    Ik heb zoiets ook in het echt gezien in Sicilië, daar had de vangrail de hele auto in tweeën gesneden tot achter door echt heel ziek! Maar dat was een Fiat Panda.

    Login om te reageren
  36. BmwMPower zegt

    19 december 2009 om 22:07

    ‘T is geen skateboard…

    Login om te reageren
  37. York zegt

    19 december 2009 om 23:29

    @Brutus

    Omdat deze elektronisch worden aangestuurd. Eens de elektriciteit wegvalt blijven deze staan.

    Login om te reageren
  38. VeniVidiVici zegt

    20 december 2009 om 00:33

    Als ik zo de een na laatste foto bekijk vraag ik me af of überhaupt zijn derde beentje het overleefd heeft?!

    Login om te reageren
  39. NovaStar zegt

    20 december 2009 om 10:23

    Kijk dat bloed op de stoel. wedden dat zijn hoofd er ook niet beter op is geworden haha.

    Login om te reageren
  40. jesseduh zegt

    20 december 2009 om 11:20

    Dan ben je wel meteen wakker!

    Login om te reageren
  41. Handtjesthuis zegt

    20 december 2009 om 11:28

    De snelheids en de toerenteller staan nog vast. Dan is meteen de gereden snelheid af te lezen, of zie ik dat verkeerd?!

    Login om te reageren
  42. Clocker zegt

    20 december 2009 om 12:41

    @ Brutus: Deze meters worden vastgelegd op het moment van de impact. Dus daar kan je de snelheid en toerental uit herleiden op het moment van de klap. Is gewoon een hintje naar de werkelijke snelheid. Meeste wagens hebben dit snufje tegenwoordig. Dus denk eraan voor je aan hoge snelheid wil verongelukken…ze komen erachter:p

    Login om te reageren
  43. Dinges zegt

    20 december 2009 om 15:37

    Nu heb ik nog 2 wensen over toch?

    Login om te reageren
  44. Citrofiel zegt

    20 december 2009 om 18:53

    Zo’n vangrail snijdt gewoon dwars door de hele auto heen. Zo zie je maar hoe belangrijk het is dat hier in Nederland die rails zo mooi wegbuigen…

    Login om te reageren
  45. Cantago zegt

    23 december 2009 om 14:02

    Wat een ongelooflijke hoeveelheid geluk kun je krijgen voor de pech van het in elkaar rijden van een R8… Dat je dit overleeft is echt een wonder!

    Login om te reageren
  46. S.K zegt

    7 januari 2010 om 00:49

    Tja dat gebeurt er als je met een Audi gaat rijden….

    Login om te reageren
  47. S.K zegt

    7 januari 2010 om 01:01

    wat een mooi gezicht… Audi op z’n best

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North