• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 krijgt twin-turbo V10

Auteur: sir_smokalot, gepost 7 september 2007 om 21:43 – 89 Reacties

Audi R8 V10 impressie - HZW


Al geruime tijd gingen de geruchten dat er een opgekietelde Audi R8 zat aan te komen. Nadat woensdag de specs van de RS6 officieel vrij zijn gegeven komt nu het nieuws dat hetzelfde twin-turbo 5,0 liter V10 TFSI-blok dat in de Avant debuteert ook in de R8 wordt gelepeld. Surprise!

De grote R8 (RS8? R8 V10?) werd in het verleden al eens gespot op de Ring, waarbij het ook een keer gruwelijk mis ging (waar hebben we dat meer gezien?), dus het was slechts een kwestie van tijd voordat dit nieuws de wereld in zou komen.

Volgens Inside Line krijgt de R8 530 pk, evenveel als de Lamborghini Gallardo Superleggera, die echter wel een stukje exclusiever is en dus meer euro’s moet opbrengen.

Dat de RS6 50 pk meer heeft is voor de pk-fetisjisten vast heel erg, maar aangezien de R8 iets agieler is dan de RS6 en waarschijnlijk ook wel wat minder dan 2 ton weegt rijdt deze sportieve Audi de grote zakenauto bij de eerste bochten natuurlijk het snot voor de ogen. Als je aan de andere kant niet wilt onderdoen voor de RS6 moet dit met een ECU-remap wel te verhelpen zijn.

Het tweede R8 model komt waarschijnlijk aan het eind van 2008 op de markt, en zal zich van de kleinere V8 onderscheiden door grotere wielen en remmen, een stijvere vering en enkele styling-kenmerken om hem verder van de originele R8 te doen verschillen.

Natuurlijk sla ik over een jaartje een rondje in de nieuwe R8 niet af, maar ik ben toch wat meer benieuwd naar het koppelfestijn dat de eerste oliegestookte R8 belooft te worden.

Audi R8 V10 impressie - HZW

Impressie: HZW Design.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Een nieuwe Audi R8 met handbak? Dat kan
    Een nieuwe Audi R8 met handbak? Dat kan
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, R8, Supercars

Vorig bericht: « Mercedes McLaren SLR by Project Kahn
Volgend bericht: Hét antwoord op vernielzuchtige hippies »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dink zegt

    7 september 2007 om 21:45

    Bah, Gallardo!

    Login om te reageren
  2. 9ff gt9 zegt

    7 september 2007 om 21:47

    Beste auto ter wereld?

    Login om te reageren
  3. ruud zegt

    7 september 2007 om 21:47

    zoals verwacht !!

    Login om te reageren
  4. zondagsrijder zegt

    7 september 2007 om 21:57

    oninterressant. fuck VAG. Het derde rijk van de autoindustrie. lelijke eenheidsworst.

    Login om te reageren
  5. NLX zegt

    7 september 2007 om 21:58

    In vergelijking met de hoogte van de motorkap, vindt ik de daklijn net iets te hoog.

    Login om te reageren
  6. zondagsrijder zegt

    7 september 2007 om 21:59

    @nlx
    dat zie je goed.. stoorde me ook al aan die lage motorkap.

    Login om te reageren
  7. Gotty zegt

    7 september 2007 om 22:02

    Kan die nog eerder in de fik vliegen…

    Login om te reageren
  8. audi racer zegt

    7 september 2007 om 22:04

    heb al meer gelezen in autokampioen, dit gaat dus rs8 heten en niet r8.

    Login om te reageren
  9. NLX zegt

    7 september 2007 om 22:05

    Het is nog steeds maar afwachten wie als eerste met het idee komt om er een Veyron neus op te plakken, net zoals die Conti GT met Veyron neus.

    Login om te reageren
  10. rotorhead zegt

    7 september 2007 om 22:08

    +1 @ zondagsrijder.

    Login om te reageren
  11. J zegt

    7 september 2007 om 22:08

    Geweldige auto met goede techniek, wat nou eenheidsworst, deze auto lijkt op geen enkele auto die nu in productie is.

    Login om te reageren
  12. zondagsrijder zegt

    7 september 2007 om 22:11

    er gaat door dit soort concerns zoveel design-creativiteit verloren. Ontwerpers blinken nu uit details en aankleding. Nieuwe of unieke totaaldesigns zien veel minder het daglicht.

    Login om te reageren
  13. Pieter zegt

    7 september 2007 om 22:16

    @ NLX en Zondagsrijder: de motorkap is niet in beeld.

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    7 september 2007 om 22:19

    Ja hier kon je op zitten wachten natuurlijk.

    Maar leg me dit nou eens uit. Je neemt een V10 uit de Gallardo en daar plak je een Audi logo op en lepelt het in diverse modellen. Vervolgens schroef je er 2 turbo´s op en lepelt het met exact dezelfde pk´s in de R8.

    Call me crazy maar was het niet makkelijker geweest om gewon de motor uit de Gallardo te halen? I.p.v. deze omweg? Dan had je tenminste een atmosferische motor.

    Maja VAG Audi it´s all bullshit anyway……

    Login om te reageren
  15. Paledo zegt

    7 september 2007 om 22:22

    Ik snap het even niet. Volgens mij vindt er alleen onderhuids een verandering plaats.
    Als het design je stoort dan vrees ik dat het een eindeloze discussie gaat worden. Het kan veel zeggen meer nniet dat de R8 eenheidsworst is. Dan moet je hem eerst in het echt zien voordat je daar zo’n uitgesproken mening over kan hebben.

    Login om te reageren
  16. NLX zegt

    7 september 2007 om 22:22

    @ Pieter

    Nee maar na het zien van deze foto moest ik er weer aan denken, omdat het uit deze hoek duidelijk te zien is.

    Login om te reageren
  17. citrofiel evil twin zegt

    7 september 2007 om 22:42

    Tis te hopen dat deze niet in brand schiet!

    Login om te reageren
  18. lebastille zegt

    7 september 2007 om 22:47

    Goed dat er nog een sterkere motor in wordt gelegt, maar 530 pk uit een twin-turbo V10? Porsche haalt (uit een weliswaar 6,2 L V10 blok) 620 pk, zonder turbo’s. Hopelijk heeft Audi de auto een enorm koppel gegeven bij een laag toerental, anders is dit geen goed doorontwikkeld stukje techniek.

    Login om te reageren
  19. rotorhead zegt

    7 september 2007 om 22:55

    En Mazda haalt uit een 2.6 Wankel hetzelfde vermogen zonder turbo. hmm…

    Login om te reageren
  20. Apache zegt

    7 september 2007 om 23:04

    @ Rotorhead

    530 pk???

    – Apache

    Login om te reageren
  21. Markus zegt

    7 september 2007 om 23:06

    Leuk bakkie, maar doe dan toch maar een Lamborghini.
    Die is veel duurder? Nah, dan maar een RS4. Golf GTI erbij voor de leukigheid.

    Login om te reageren
  22. Swoop zegt

    7 september 2007 om 23:08

    Alweer een M3/M5 killer. Altijd leuk…

    Login om te reageren
  23. Nick zegt

    7 september 2007 om 23:12

    @lebastille:
    Het is een low-pressure twin-turbo setup, dus hij piekt niet ver boven het maximale vermogen van de atmosferische motor uit.

    Maar, je turbo’s spoelen wel erg snel op.

    Dit is beter voor de koppelkromme.

    Login om te reageren
  24. Arie Nap zegt

    7 september 2007 om 23:41

    @ Nick

    Ik denk dat je zelfs in top-revs nog wel wat winst haalt uit de turbo’s maar het voordeel zit hem vooral in je koppelkromme, dit blok trekt al vanaf ver onderin. Om precies te zijn: 650 Nm tussen 1500-6250 rpm

    Kortom erg leuk ;) Nu nog even wachten ….

    Login om te reageren
  25. marcel zegt

    8 september 2007 om 00:18

    jammer van die zwarte vlek op de zijkand dat vind ik echt een afknapper
    en ik vind het raar dat je de motor van lamborghini leent er 2 turbos op schroeft en presies evenveel pk uit haalt waar dienen die turbos dan voor vraag ik me af

    Login om te reageren
  26. Suspic1ous zegt

    8 september 2007 om 00:25

    Persoonlijk denk ik dat deze auto een enorm vermogen gaat krijgen op de tunings aftermarket. Denk dat met deze auto de 1000 pk zeker wel benaderd gaat worden.
    Ik vind het geen sterke zet van Audi om deze motorvariant aan te gaan bieden.

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    8 september 2007 om 00:32

    nou nou … jullie vinden dus dat als je veeeeel geld steekt in het ontwikkelen van een motor .. het dan niet in een andere verpakking verkocht mag worden .. maar goed dat jullie geen economen zijn..

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    8 september 2007 om 00:42

    Inderdaad dat ben ik gelukkig ook niet, maar wat ik wel ben is een consument. Een consument die er niet van houdt om genaaid te worden…..You of all people should applaud that Lincoln….

    Login om te reageren
  29. lincoln zegt

    8 september 2007 om 00:54

    yep .. een consument .. dus verpakking presentatie en status is koning .. en dat weten ze bij VAG heel goed en bij BMW ook .. kortom elke auto-fabriekant die morgen wil halen.

    Login om te reageren
  30. lincoln zegt

    8 september 2007 om 00:57

    BMW heb ik dan nog een beetje een zwak voor .. maar dat komt alleen door wat ze met rolls royce hebben gedaan…

    Login om te reageren
  31. lincoln zegt

    8 september 2007 om 01:01

    ach nee he .. nu ben IK zo,n eikel die een audi rubriek omzeurt tot BMW geneuzel.

    Login om te reageren
  32. Rick dos zegt

    8 september 2007 om 01:06

    Nee, VAG dus niet.

    Bekijk het zo, meneer de Koekepeer, die net alle konten gekust heeft die nodig waren om de top van de ladder te bereiken, kan eindelijk een Lambo bekostigen. En dan zal meneer de Gevordene Ruftenruiker even met een plebserige Audi wat op de 4 ringen na en een lagere prijskaartje even langsij komen……

    Status helemaal naar de knoppen! Weet je wel wat voor een trauma meneer de Koekepeer daarvan kan oplopen? Het idee alleen al zeg……

    Login om te reageren
  33. helmirossi zegt

    8 september 2007 om 01:07

    Gewoon een mooie auto met een lekkere motor… Wat maakt het uit dat dezelfde motor ook in andere modellen wordt aangeboden?? Kom op zeg…

    Login om te reageren
  34. Hagar zegt

    8 september 2007 om 09:11

    @helmirossi
    Volledig akkoord. Maar ja, voor sommige mensen is het al voldoende van ergens iets van VAG of aanverwanten te zien om te zeuren hé.
    Lijkt mij meer weg hebben van religie dan wat anders…

    Voor de rest, inderdaad, leuke bak en dito motor en voor de meesten onder ons toch niet weggelegd…

    Login om te reageren
  35. student zegt

    8 september 2007 om 09:37

    …. zulk nieuws maak mijn week toch nog goed! Fantastisch….

    Login om te reageren
  36. Hans Zwijnenburg zegt

    8 september 2007 om 10:35

    Voor alle duidelijkheid, de Lambo V10 en de Audi V10 zijn niet de zelfde motor.
    Ze hebben wel allebij de zelfde oorsprong maar zijn toch anders.
    De lambo versie is 5.0 V10 40V en de Audi versie 5.2 V10 40V FSI.
    Tevens hebben de motoren een verschillende cilinder afstand waarbij die van Audi het zelfde is als de 4.2 V8 motor.

    Ik vraag me wel af waarom de RS6 V10 TFSI motor 5.0 liter inhoud heeft gekregen en geen 5.2 liter, ondanks dat het nog steeds een FSI is.

    Ice.

    Login om te reageren
  37. Hans Zwijnenburg zegt

    8 september 2007 om 10:41

    @ AudiRacer,
    Het word geen RS8 dat is een type aanduiding voor de A8/S8/RS8.
    Het zal gewoon R8 worden met misschien een toevoeging.

    Hans.

    Login om te reageren
  38. Poekie Lauda zegt

    8 september 2007 om 10:44

    Wat een verassing! ik had alleen meer peekaa’s verwacht, net zoveel of iets meer dan de RS6

    Login om te reageren
  39. Rick zegt

    8 september 2007 om 10:56

    Elke audi krijgt zowat een Lambo blok! welke heeft er nog geen?

    Login om te reageren
  40. jesper zegt

    8 september 2007 om 11:09

    Is dit een Lambo blok, of is dit een blok ontwikkeld door Audi en in een Lambo gelepeld? En wat Hans al zegt, het zijn niet dezelfde blokken…

    Login om te reageren
  41. Hans Zwijnenburg zegt

    8 september 2007 om 11:27

    Ook de RS6 V10 motor is geen Lambo motor.
    De RS6 V10 TFSI heeft 5002 cc een Lambo V10 heeft 4961 cc.

    Hans.

    Login om te reageren
  42. jela zegt

    8 september 2007 om 11:33

    Audi is zo ongeveer mijn favoriete merk, maar het is best wel jammer dat ze hun extra pk’s uit turbo’s halen en een niet al te opmerkelijk resultaat afleveren.
    Dat ze allemaal op elkaar lijken vind ik niet erg, ze hebben toch een uitgebreide modellenlijn zodat er toch wat speciale gevalletjes tussen zitten.
    Dit nieuws kan ik alleen maar toejuichen.
    Juich juich

    Login om te reageren
  43. DAT zegt

    8 september 2007 om 11:36

    Ik zeg maar zo:
    Hoe meer, hoe lekkerder, hoe fijner, hoe sneller, hoe groter, hoe beter.

    Login om te reageren
  44. michiel zegt

    8 september 2007 om 11:38

    maar 530 pk uit een twin turbo v10 vindt ik heeel zwak….
    een m5 haalt uit een v10 zoder turbo al 507 pk…

    Login om te reageren
  45. clijde zegt

    8 september 2007 om 11:50

    Altijd dat gezeur als audi weer een prachtig model lanceert, van het “eenheids worst” e.d. Het moet toch eens afgelopen zijn. Het zijn onder de negatievelingen onder ons, het gewoon niet kunnen hebben als VAG wel weer erg goed bezig zijn met doorontwikkelingen van motoren. En je ziet weer dat R8 een opzich staand model is, en deze V10 is weer door ontwikkeld door AUDI zelf (wat ice al zei). Dus wat een stomme praat. De R8 is een zalmstukje van AUDI, wees er maar trots op.

    Login om te reageren
  46. El Loco zegt

    8 september 2007 om 11:58

    @ michiel;

    De M5 heeft geen koppel, deze wel.

    Login om te reageren
  47. Jeroen zegt

    8 september 2007 om 12:15

    Het maakt niet uit wat Audi allemaal doet met die R8 het wordt nooit een Ferrari of Porsche of Lambo.

    Het is een Audi, dus imago is A4 met stof en wieldoppen. Sorry, maar met dit soort autos gaat het maar om een ding, en dat is jeugddromen en emoties. Als je ziet dat een R8 bijna net zo duur is als een 911 turbo gaat die V10 turbo dus qua prijs echt vol in de richting van GT2, F430 en Gallardo. Nou ik hoef dan geen milliseconde na te denken, over het feit dat ik geen Audi ga kopen. Sta je voor de service tegenover dezelfde mensen die iedereen afkafferen met hun leasegolf, en een verkoper die nooit manieren heeft geleerd. De eerste klant die 3 ton voor Audi gaat betalen rent gillend weg. Ga eens kijken bij een Porsche center, Hessing of Kroymans. De service is daar toch net even anders, en de mensen die er werken zijn ook geen IVA wijsneusjes van 25.

    Login om te reageren
  48. lincoln zegt

    8 september 2007 om 12:51

    @DAT .. mooi gesproken … zeer intelectueel ook .. snap er geen snars van.

    Login om te reageren
  49. DAT zegt

    8 september 2007 om 13:09

    @lincoln
    Gek, ik snap niets van die hele BMW-is-beter/AudiR8-is-saai/Lambo-blok-mag-niet-in-de-R8 discussie.

    Login om te reageren
  50. Rick S zegt

    8 september 2007 om 13:10

    Lekker afgeven op VAG, zou ik ook doen als ik van bmw zou houden en hier op bmwblog.nl zou komen. Ga maar lekker jaloers zijn, kom maar met je schrale bmw’tje z8, ten eerste is dat een auto voor ongelooflijke paupers, ten tweede kan die kappersauto niet tippen aan de ongelooflijke performance van deze auto.

    Jullie zetten jezelf alleen maar op jullie plaats door dit soort comments te geven. Ow ja Rick dos voor ik het vergeet, ik kom je nog wel een keer tegen in mijn S5 als ik jou finaal zoek rijdt in je 335i. Het liefst hoop ik je daarmee een keer tegen te komen op Wintersport als al jullie bmw rijdertjes weer bij een paar vlokjes sneeuw de kettingen om moeten leggen. Ik daarentegen rijdt met maximale eenvoud naar boven en lach jullie arme stakkers uit, toedoeloe!

    Login om te reageren
  51. J zegt

    8 september 2007 om 13:15

    @ jeroen: Hij gaat geen 3 ton kosten, neem maar van mij aan…

    Login om te reageren
  52. stefan zegt

    8 september 2007 om 13:30

    ah joh er zyn toch wel tuners die da ding ff een grotere turbo geven en meer pk’s tot die dan gewoon ff 700pk er uitblaast dus geen probleem :P

    Login om te reageren
  53. mashell zegt

    8 september 2007 om 14:56

    “bmw’tje z8, ten eerste is dat een auto voor ongelooflijke paupers”
    Als James Bond een pauper is vind ik het niet erg om er ook 1 te zijn :-)

    Login om te reageren
  54. Rick S zegt

    8 september 2007 om 15:28

    @ Mashell

    James bond is ook een pauper, hij is een veredelde politie agent, duhhh ;) .

    Login om te reageren
  55. Erik zegt

    8 september 2007 om 16:02

    Wat zit iedereen toch te klagen over die turbo’s? Natuurlijk kan je met twee turbo’s 1200 pk uit een 3-liter blok halen, als je genoegen neemt met zoveel turbolag dat je tussendoor nog een bak koffie kan drinken. Het nut van deze turbo’s is een enorme berg koppel bij hele lage toerentallen zoals al eerder gezegd. 650Nm bij 1500rpm is bijna diesel-achtig veel. Daardoor creëer je een blok waarmee je zowel sportief als relaxed kan rijden, wat bij het hoogtoerige blok van een Gallardo bijvoorbeeld niet het geval is.

    @ Rick S: heb je soms iets te compenseren ofzo? Jij haalt de Z8 erbij, een model wat nooit bedoeld is als een supersportwagen en bovendien alweer 7 jaar oud, dus totaal niet te vergelijken met de R8.
    Daarbij kan ik me haast niet voorstellen dat jij een S5 rijdt, je klinkt als een puber van 17 die op een opgevoerde scooter de buurt onveilig maakt. Verder zit de S5 qua performance en prijs tussen de 335i en de M3 in, dus natuurlijk kies jij de makkelijkste van de 2 om ‘finaal zoek te rijden’. Probeer het daarna nog eens tegen een M3. Gelukkig heeft die een mooie achterkant, want daar zal je een hele tijd tegenaan moeten kijken. Wat betreft de wintersport: er is inmiddels ook een 335iX, dus ook BMW-rijders kunnen nu zonder kettingen de berg op ;) Desondanks zullen de meeste BMW-rijders voor de achterwielaangedreven uitvoering gaan, want dat rijdt toch veel leuker. En dat ene ritje per jaar naar de wintersport toe vind ik nou niet echt een reden om voor AWD te kiezen.

    Login om te reageren
  56. Rick dos zegt

    8 september 2007 om 16:49

    Nou, nou, nou, Rick S rustig aan gozert. Toevallig deze topic al gezien?

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/04/videovergelijking-335i-versus-s5

    En dat voor een “standaard” BMW´tje! Kan je nagaan als ik lampjes van Philips ga gebruiken! En als ik banden van Vredestein eronder gooi! O! En natuurlijk een donker groene baan op mijn voorruit neem! Dan rij ik je zeer zeker er finaal uit!

    Oh en voor de mensen die niets van het hele motoren wisselen discussie begrijpen het volgende:

    Stel je koopt een Rolex (Lambo) van 10.000 euro (ik zeg ook STEL!) en nu komt Casio (Audi) met een bijna identieke horloge uit. Alleen heeft het twee batterijtjes nodig om wat meer licht in het duister te kunnen geven (lees LED´jes). Maar deze kost 100 euro. Dan voel je je als Rolex klant toch genaaid? En daarom VAG zit een prachtig merk als Lambo te verneuken!

    Punt! Eind van de discussie!

    Login om te reageren
  57. Rick zegt

    8 september 2007 om 18:35

    @ Rick Dos

    Mijn S5 kan ook nog transformeren he, dat vergat ik nog te vertellen ;) . Even zonder dollen 335i is een erg mooie auto, ik heb er ook nog over gedacht. Verder voelde ik gewoon even dat ik je een beetje op je plek moest zetten na jouw comment aangezien die toch wel aardig pittig was; that’s all, even goeie vrienden…

    @ Erik

    Tot jouw niveau ga ik me echt niet verlagen, jouw comment raakt kant noch wal. Hmm dit is niet leuk, oke dan maar toch: De RS4 die nu al 3 a 4 jaar uit is had toen al 420 pk en de ‘nieuwe’ m3 heeft dat na 4 jaar ook, big deal! De s5 is niet top of the line, daarvoor zul jij moeten wachten op de rs5, oftewel appels en peren verhaal.

    Login om te reageren
  58. tdj zegt

    8 september 2007 om 18:54

    Rick dos, voor de 125e keer, de R8 deelt maar 15% van de onderdelen met de Lambo gallardo..

    Zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=5a8KXNRm_q4 @ 1.55.

    Login om te reageren
  59. El Loco zegt

    8 september 2007 om 18:59

    Conclusie: BMW-rijders hebben oogkleppen op (net Citrofielen) en de R8-stap is nou eenmaal vreemd, maar bijzonder succesvol.

    Eens? :P

    Login om te reageren
  60. Chief_S5 zegt

    8 september 2007 om 19:13

    Joh jongens, net zoals ik i/d TT-RS discussie zei, laat Rick Dos gewoon maar, hij heeft het niet op VAG-auto’s. (hoe vaak moet dit nog gezegd worden!) ;) En dat is zijn mening, dus laat hem maar lekker zitten met z’n bijdehante opmerkingen (oh jee, nu lok ik het uit ;) ).

    R8 TwinTurbo, dat lijkt mij een prachtige naam. :)

    Login om te reageren
  61. jantjebeton zegt

    8 september 2007 om 19:22

    mat maakt het uit dat er dezelfde motor in ligt?? leg dezelfde motor in een ander type auto, en de motor reageert TOTAAAAAAAL anders. 99,9% van de gaste op deze site zouden niet eens merke dat het dezelfde motor is. maja. groot praten en er de balle verstand van hebben

    Login om te reageren
  62. X0rpi0n zegt

    8 september 2007 om 19:53

    Dit had ik al gehoord op de Rai van 2007..Ik ben bij de VIP stand geweest van Audi, waar die witte R8 stond..
    Gevraagd of er ook een V10 versie kwam en werd door de medewerkers bevestigd..

    Login om te reageren
  63. Erik zegt

    9 september 2007 om 01:55

    @ Rick: niet tot mijn niveau verlagen? Het lijkt me toch dat ik genoeg inhoudelijke argumenten heb genoemd? Daarnaast heb ik niet de woorden ‘paupers’ en ‘arme stakkers’ gebruikt die ik in jouw eerdere post wel lees. Dus kom jij ook eens met inhoudelijke argumenten, ipv ‘ik verlaag me niet tot jouw niveau’. Sowieso verbaast me jouw vijandigheid, ik heb nergens geroepen dat ik de Audi S5 geen mooie auto vind (hoewel ik absoluut BMW-liefhebber ben, vind ik de S5 absoluut prachtig) ik heb alleen jouw opmerkingen onderuit gehaald met voor mijn gevoel fatsoenlijk onderbouwde argumenten. En de toekomstige RS5 is alsnog niet met de M3 te vergelijken, aangezien de RS5 een stuk duurder zal zijn dan de M3. Die 3 jaar oude RS4 die jij aanhaalt, is zelfs al 8000 euro duurder dan de splinternieuwe M3 en de RS5 zal zeker niet goedkoper worden dan de RS4.

    Login om te reageren
  64. Rick dos zegt

    9 september 2007 om 02:20

    @Rick

    “Verder voelde ik gewoon even dat ik je een beetje op je plek moest zetten na jouw comment”

    Oké, ik snap het. Alleen jammer voor je dat je er niet in geslaagd bent. Maar dan nog even goede vrienden. ;)

    @tdj

    Maar wij weten wel beter! ;)

    @Chief_S5

    Je moet vooral zo doorgaan, jij! ;) :P

    @jantjebeton

    “mat maakt het uit dat er dezelfde motor in ligt??”

    Blijkbaar voor jou niets……maargoed ieder zo zijn tekortkomingen natuurlijk……. ;)

    Login om te reageren
  65. Nas zegt

    9 september 2007 om 09:30

    Ik dacht dat hier autofreaks rondhingen of althans wat kenners …

    maar als ik die gigantisch ONNOZELE en nutteloze commentaren lees heb ik toch even mijn bedenkingen;

    De V10 van audi is totaal verschillend!

    En de vraag omtrent .. waarom heeft ie maar 530 pk of evenveel als huidige lambo blok…

    wel stel je eens de vraag of de lambo blok aan de strengere emissie normen voldoet en je hebt het antwoord!!!!!

    BOODSCHAP: Voor al degene die hier negatieve kritiek geven .. SORRY MAAR JULLIE ZIJN GEEN autoliefhebbers!

    Een echte autoliefhebber heeft respect voor wat andere merken doen, maar kan perfect een voorliefde hebben. Stop met zaniken en zei*en het brengt niets bij tot deze blog!!!!

    Login om te reageren
  66. Blockie zegt

    9 september 2007 om 16:33

    Weeral teleurgesteld. Motor stelen lambo, turbokit opschroeven, motormanagement aanpassen en we hebben weer een zoals de RS6 een mooie auto met een doodgewone, half gestolen techniek. Sorry maar mijn respect gaat meer uit naar een eigen motor, atmosferisch met een beest van een vermogen ookal is dat dan 200 PK minder bij sommige auto’s. PK’s uit een auto halen kan iedereen. @ NAS ben autoliefhebber en ken er ook redelijk veel van. Dit is en blijft mooie auto maar zoals ik al zei heb ik hier weinig respect voor. Dit is geen exclusief 7 gangenmenu maar een 7 gangenmenu in de vorm van fast food uit de McDonalds.

    Login om te reageren
  67. tdj zegt

    9 september 2007 om 22:49

    De audi V10 is afgeleid uit de Lambo v10 maar is verregaand aangepast.

    That’s not quite what you’re getting, though. Audi describes the 5.2-litre V10 as a ‘derivative’ of the Lamborghini’s V10, and in fact the 5.2 shares very few components with the 5-litre Lamborghini unit, the only significant shared parts being the drivetrain for the four camshafts. The reason is that the Audi V10s are built at the same factory as every other Audi engine, which, for economies of scale, has been configured to produce engines with a common 90mm bore spacing. The bore spacing of the Gallardo engine is 88mm. This is how the Audi V10 ends up with a different cylinder block, a new crankshaft, different pistons and new camshafts, while the more restricted engine bay, plus Audi’s desire to give the engine its FSI direct injection, result in bespoke induction and exhaust systems and a new sump.

    bron: http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/66447/audi_s6.html

    Login om te reageren
  68. tdj zegt

    9 september 2007 om 22:51


    Audi describes the 5.2-litre V10 as a ‘derivative’ of the Lamborghini’s V10, and in fact the 5.2 shares very few components with the 5-litre Lamborghini unit, the only significant shared parts being the drivetrain for the four camshafts. The reason is that the Audi V10s are built at the same factory as every other Audi engine, which, for economies of scale, has been configured to produce engines with a common 90mm bore spacing. The bore spacing of the Gallardo engine is 88mm. This is how the Audi V10 ends up with a different cylinder block, a new crankshaft, different pistons and new camshafts, while the more restricted engine bay, plus Audi’s desire to give the engine its FSI direct injection, result in bespoke induction and exhaust systems and a new sump.

    http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/66447/audi_s6.html

    Login om te reageren
  69. Windhoos zegt

    9 september 2007 om 23:55

    Verassend, volgens mijn laatste inside info zou de R8 geen turbo’s krijgen. Hebben ze dus goed geheim gehouden!

    @Blockie, lamborghini heeft al sinds 1998 de techniek van Audi. Er is dus bar weinig gestolen………

    Login om te reageren
  70. tdj zegt

    10 september 2007 om 00:07

    That’s not quite what you’re getting, though. Audi describes the 5.2-litre V10 as a ‘derivative’ of the Lamborghini’s V10, and in fact the 5.2 shares very few components with the 5-litre Lamborghini unit, the only significant shared parts being the drivetrain for the four camshafts. The reason is that the Audi V10s are built at the same factory as every other Audi engine, which, for economies of scale, has been configured to produce engines with a common 90mm bore spacing. The bore spacing of the Gallardo engine is 88mm. This is how the Audi V10 ends up with a different cylinder block, a new crankshaft, different pistons and new camshafts, while the more restricted engine bay, plus Audi’s desire to give the engine its FSI direct injection, result in bespoke induction and exhaust systems and a new sump.

    Login om te reageren
  71. Hans Zwijnenburg zegt

    10 september 2007 om 00:15

    Laten we even duidelijk zijn, Lamborghini was op sterven na dood.
    Als Audi lamborghini niet gekocht had, dan had lamborghini al lang niet meer bestaan.
    Het is Audi dat lambo weer op de kaart heeft gezet en in leven gehouden.
    Dus hoezo “Audi verneukt Lamborghini”

    Hans.

    Login om te reageren
  72. Rick dos zegt

    10 september 2007 om 00:16

    “. Audi describes the 5.2-litre V10 as a ‘derivative’ of the Lamborghini’s V10”

    Mooi hè? Marketing…ook wel mooi om te zien hoe krampachtig Audi je in een illusie wilt laten geloven……

    Login om te reageren
  73. Rick dos zegt

    10 september 2007 om 00:18

    “Het is Audi dat lambo weer op de kaart heeft gezet en in leven gehouden.”

    Ja het is kiezen tussen twee kwaden, hè. Had Lambo dan maar laten sterven, dan hadden we tenminste nog de fijne herinneringen gehad………

    Login om te reageren
  74. tdj zegt

    10 september 2007 om 00:18

    @rick dos.. heb je na die zinnen nog verder gelezen?

    Login om te reageren
  75. Rick dos zegt

    10 september 2007 om 00:20

    Marketing bladiebla……geen interesse……

    Login om te reageren
  76. tdj zegt

    10 september 2007 om 00:21

    Het is ook niet voor cognitief dissonante BMW fanboys geschreven ;)

    Login om te reageren
  77. Rick dos zegt

    10 september 2007 om 00:27

    HEY! Gaan we schelden?! ;)

    Maar als dit dan niet voor mij geschreven is, waarom mij dan de vraag stellen? Tssss en dan ben ik cognito distante….. ;) :P

    Login om te reageren
  78. Johan zegt

    10 september 2007 om 09:33

    tjah BMW vs Audi is ook een beetje een loze discussie… zijn totaal verschillende auto’s met verschillende techniek en uistraling… hou je van BMW? prima kunje ook niets aan doen maar ga dan niet alles afkraken wat non-bmw is… een M3 of M5 is leuk maar ook niet perfect.

    Deze motor gaat een TOTAAL ander karakter krijgen dan de Lambo-versie (die ook ontwikkkeld is door Audi, net als de lambo-aandrijflijn, het onderstel en interieur….) daarom is er gekozen voor een low-pressure Turbo-setup…. niet niet gestolen Audi pakt gewoon een blok uit hun eigen stal.

    Login om te reageren
  79. tdj zegt

    10 september 2007 om 19:46

    @rick dos schelden? Je moet juist blij zijn.. ik stel een gratis diagnose ;)

    Login om te reageren
  80. Rick dos zegt

    10 september 2007 om 21:43

    @tdj

    LOL! :lol:

    Ik geloof dat “touché” het correcte woord is. ;)

    Login om te reageren
  81. Laidback zegt

    21 september 2007 om 09:44

    doe maar een Gallardo dan..
    daar zitten al genoeg Audi Toeters en bellen op..

    Login om te reageren
  82. rider zegt

    24 september 2007 om 09:54

    lamborghini moet snel reageren door er meer pk’s in te stoppen bij hun eigen gallardo anders krijg je interne kannibalisatie. een goedkopere auto met hetzelfde vermogen binnen hetzelfde huis. ook al zijn de lambo’s veel sportiever dan de audi’s maar ik kan me niet voorstellen dat de klant dat met lede ogen blijft aanschouwen en er grif enkele 10 duizenden euro’s extra aan gaan uitgeven (voor een lambo).
    stel je voor dat fiat of alfa romeo of lancia een auto uitbrengt met hetzelfde vermogen als een ferrari? ondenkbaar voor de ferrari adepten. die zullen altijd gelijk geageren. alfa brengt de 8c uit en ferrari geeft de instap ferrari meer vermogen (lees de f430 met 490pk) als ze de f360 modena nog hadden gehad was dat te dicht bij de alfa.

    Login om te reageren
  83. VAG zegt

    29 september 2007 om 09:49

    @ zondagryder ja maar das de motorkap niet maar de koffer….. ik zal zegge als ej er niets over weet zwyg er dan over en hou uw commentaar by u ;) dank u

    Login om te reageren
  84. VAG zegt

    29 september 2007 om 09:50

    @rickdos de motor is niet helmaal het zelfde ze gaan tfsi technologie gebruiken… en lamborghini is nu beter dan ooit hun productie is ongelooflijk gestegen

    Login om te reageren
  85. Rick Deus zegt

    29 september 2007 om 10:28

    @VAG

    Dat hun productie gestegen is, hoeft niet gelijk te staan aan dat ze beter zijn.

    Ik persoonlijk vind de huidige Lambo echt wel mooi, maar het heeft niet meer dat je ne sais quoi wat het vroeger had. En das jammer.

    Login om te reageren
  86. Rick dos zegt

    29 september 2007 om 10:40

    Oh fudge mijn nick….

    Login om te reageren
  87. w0o0dy zegt

    29 september 2007 om 10:43

    hehehe, consequent als altijd ;)

    Login om te reageren
  88. Rick dos zegt

    29 september 2007 om 11:00

    Ja, je weet toch…. ;)

    Login om te reageren
  89. taiko zegt

    29 januari 2008 om 20:55

    mooie wagen, maar hoe dan ook: niks beter dan een Jap!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North