• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 ontvangt facelift, inclusief nieuw topmodel!

Auteur: ricardo, gepost 25 juli 2012 om 07:38 – 54 Reacties

Audi R8 facelift

Met de eerste beelden van een R8 e-tron op de ‘Ring werd al voorzichtig duidelijk hoe de faceliftversie eruit zag. Nu is de update officieel en hebben we de hele lading info van deze R8, die ook als Plus-model komt.

De 4,44 meter lange R8 heeft voor modeljaar 2013 een reeks wijzigingen gekregen. Vooraan treffen we een nieuwe bumper aan, met in het midden plaats voor een gewijzigde singleframe-grille en op de hoeken een set nieuwe koplampen. Deze zijn nu volledig (!) uitgevoerd als LED. De diodes voor het groot- en dimlicht zijn boven en onder de dagrijverlichting geplaatst, die tevens dienst doet als richtingaanwijzer. Achteraan zijn de lichtunits eveneens 100% LED, met een knipperlicht dat steeds naar de buitenkant ‘loopt’ om verkeersgebruikers af te leiden te accentueren welke kant je opgaat. De achterbumper beschikt bij de 2013-editie ook over een nieuwe diffuser + uitlaatpijpen.

Audi R8 V8
De basis-V8 waar het allemaal mee begon. Deze handgebouwde 4.2-liter achtcilinder levert een ongewijzigde 430 pk en 430 Nm aan koppel, maar het belangrijkste zit in wat er áchter het blok hangt: daar kan een handgeschakelde zesbak geopteerd worden, of een S Tronic-bak met zeven verzetten en een dubbele koppeling waarmee de achterhaalde R Tronic met zijn iets te lange schakeltijden voorgoed exit is. Met de S tronic-transmissie sprint de R8 in coupévorm in 4,3 seconden van 0-100 km/u, de topsnelheid bedraagt 300 km/u (met handschakeling 4,6 seconden en 302 km/u)

Audi R8 V10
De V10 dan. Met dit blok in het midden van de R8 heb je bij 8.000 tpm 525 pk en een maximum koppel van 530 Nm tot je beschikking. Ook deze cijfers blijven dus ongewijzigd. Combineer dit blok met de S Tronic-bak en sprintjes naar de honderd duren voortaan slechts 3,6 seconden terwijl de Vmax op 314 km/u uitkomt. (Met handschakeling 3,9 seconden en 316 km/u.)

Audi R8 V10 Plus
Voilà. Een nieuw topmodel to rule them all. Deze uitvoering beschikt over 550 pk en een maximum koppel van 540 Newtonmeter. Van 0-100 gaat in 3,5 tellen en met genoeg kilometers Autobahn voor je neus sprint je naar een top van 317 km/u.

De updates voor de V8- en V10-versie zijn uiteraard weer als Spydervariant te verkrijgen, alleen de Plus-uitvoering komt enkel als coupé. Oh, met die S Tronic-bak – die voor 22 gram minder CO2 per km zorgt – wordt het trouwens leuk sprinten aangezien launch control er standaard op zit. In het interieur wijzigde Audi verder de schakelflippers en werden de naalden in het instrumentenpaneel anders vormgegeven. Vrij minimaal inderdaad.

Eind dit jaar staan de geüpdatet R8’jes bij de dealer, voor nu nog onbekende prijzen.

UPDATE: Videobeelden van de versgesneden R8-familie op Autojunk. De tiencilinder horen brullen kan HIER en de faceliftversie in Spyder-vorm staat daar.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Audi R8 (type 42): álle versies op een rij
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, facelift, parijs-2012, R8, R8 V10, R8 V10 Plus, spyder

Vorig bericht: « Duitser met G-Klasse nu 23 jaar bezig aan roadtrip
Volgend bericht: Nieuwe Mazda6 – dit is ‘m dan »

Lees Interacties

Reacties

  1. darkpluisje zegt

    25 juli 2012 om 07:46

    Vind de oude r8 eigenlijk mooier… :/

    Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      25 juli 2012 om 09:04

      @darkpluisje:

      Mafkees!

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        25 juli 2012 om 13:21

        @bartsmit: idd de oude is lelijk en de nieuwe toch wel.

        Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        25 juli 2012 om 14:29

        @bartsmit: tja vind de oude koplampen gewoon mooier, met deze dagverlichting lijken ze te smal imho

        Login om te reageren
  2. zdev zegt

    25 juli 2012 om 07:53

    Die versnellingsbak was inderdaad ruk.
    Gave auto. Alleen zo jammer dat er vier nullen op staan.
    Als je dan toch zoveel geld stuk gooit, koop dan een Lambo.

    Login om te reageren
    • wantthegreen zegt

      25 juli 2012 om 11:10

      @zdev: ik hou je niet tegen

      Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      25 juli 2012 om 14:01

      @zdev: mensen die zo’n auto kopen kijken niet naar geld,en hebben waarschijnlijk al een lambo of een porsche.

      Login om te reageren
      • jensdm zegt

        25 juli 2012 om 17:32

        @pikes83: @pikes83: logische redenering heb je daar.

        Login om te reageren
  3. ericc zegt

    25 juli 2012 om 07:57

    Beetje jammer dat de prestaties er niet op vooruit gaan. Iemand met een oude R8 kan dus z’n auto laten verbouwen tot het nieuwe model en je buur ziet het nieteens!
    Gemiste kans Audi. Vind ik de overgang van oude naar nieuwe Beetle meer geslaagd!!!

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      25 juli 2012 om 08:14

      @ericc: die kever is een compleet nieuw model, bij de r8 is het een facelift….
      Ohja, schijt aan de buren

      Login om te reageren
      • ericc zegt

        25 juli 2012 om 10:12

        @RudyV: Ik weet niet hoe je buurvrouw eruit ziet, maar de mijn is wel de moeite!!!

        Login om te reageren
  4. Niekgeerts zegt

    25 juli 2012 om 08:18

    De 4.2 fsi had in het huidige model toch al 430 pk?

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      25 juli 2012 om 08:38

      @niekgeerts: No shit, Sherlock. “Deze handgebouwde blablabla levert een ongewijzigde blablabla bla”

      Login om te reageren
  5. amgpowerrr zegt

    25 juli 2012 om 08:21

    Letterlijk overal dezelfde neus nu zowat echt belachelijk.

    Login om te reageren
    • subaru4ever zegt

      25 juli 2012 om 09:02

      @amgpowerrr: welkom in de wereld van audi

      Login om te reageren
    • JvT zegt

      25 juli 2012 om 10:20

      @amgpowerrr:
      Who cares; die neus zie je toch niet als je aan ’t rijden bent. En als je echt zo’n hekel hebt aan de VAG-eenheidsworst, dan parkeer je ‘m gewoon achteruit op je oprit. Kun je lekker tegen de achterkant aankijken, die is toch mooier.

      Login om te reageren
  6. Forza zegt

    25 juli 2012 om 08:42

    Geslaagde facelift, al had het origineel wat meer ‘bite’.
    Blijft toch de enige Audi die ik echt mooi vind…

    Login om te reageren
  7. notsobig zegt

    25 juli 2012 om 08:56

    He weer leuke “zoek de verschillen”-afbeeldingen…

    Wie zien ze? Volgens mij is er iets met de uitlaten veranderd, verder?

    Login om te reageren
  8. subaru4ever zegt

    25 juli 2012 om 09:00

    Oke, met die nieuwe uitlaatpijpjes op de v8 en de v10 kan je nauwelijks meer zien of iemand een v8 of v10 heeft?

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      25 juli 2012 om 09:04

      @subaru4ever: v10 heeft een heel zwart stuk op de achterkant en bredere side intakes.

      Login om te reageren
  9. kaasboerin zegt

    25 juli 2012 om 09:04

    Kunnen die pijpen nog groter? Ziet er niet uit joh,.

    Login om te reageren
  10. TDI-goeroe zegt

    25 juli 2012 om 09:07

    is de V10 ruim een ton duurder van de V8? omgwtfbbq!
    en waar zijn de ovale uitlaten van de V10???

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      25 juli 2012 om 16:13

      @TDI-goeroe:
      Wegbezuinigd?
      Dat kon er voor een ton extra niet meer vanaf.

      Login om te reageren
  11. jrk68 zegt

    25 juli 2012 om 09:10

    Zo zo Audi doe maar wild, een R8 autostyle edition af fabriek leveren.
    Het moet niet gekker worden.

    Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    25 juli 2012 om 09:12

    Gelukkig weer een beetje in lijn met de rest van het Audi gamma. Vond die R8 altijd zo herkenbaar helemaal niet des Audi.

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    25 juli 2012 om 09:12

    Zijn alle naadjes tussen de panelen weggeshopt of zit tie strakker inelkaar als de oude ?

    Login om te reageren
  14. joostm91 zegt

    25 juli 2012 om 09:15

    Aii.. Moet er nog even aan wennen! Vind de ‘pré-facelift’ dan nog altijd mooier!

    Login om te reageren
    • kuzydude zegt

      25 juli 2012 om 09:43

      @joostm91: idd

      Login om te reageren
  15. MARS zegt

    25 juli 2012 om 09:16

    Die Plus is wel een enorme toevoeging…..

    Login om te reageren
  16. rotarypowah zegt

    25 juli 2012 om 09:46

    Ben er nog steeds niet weg van, maar ik vind ‘m beter dan de vorige versie. Als ik voor de keus zou staan zou deze het sowieso winnen van de Gallardo.
    V10 logo’s er af halen en die twee gaten achterin de bumper een paar slagen kleiner zou het nog beter maken. En niet teveel carbon frutsels, afgezien van de side-pods.

    Hmz, ik ben gematigd positief over een nieuw model Audi. Dat had ik niet verwacht toen ik vanochtend ontwaakte.

    Login om te reageren
  17. daniel0310 zegt

    25 juli 2012 om 10:01

    beauty!

    Login om te reageren
  18. ericc zegt

    25 juli 2012 om 10:12

    Snap niet waarom ze de huidige motoren behouden. Deze hadden ze kunnen vervangen door de geblazen 4 liter met meer vermogen ipv. de V8! Ook de motor van de vorige RS6 hadden ze in kunnen gebruiken ipv. de V10.

    Login om te reageren
  19. motoragent zegt

    25 juli 2012 om 10:33

    Nieuwe koplampen en achterlichten? En dat noemen ze een facelift?! Komt meer in de buurt van een ooglidcorrectie…

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      25 juli 2012 om 11:19

      @motoragent: … en een nieuwe achterbumper = kraaienpootjes gladgetrokken

      Login om te reageren
    • driver28 zegt

      26 juli 2012 om 02:12

      @motoragent: botox hadden ze niet meer…

      Login om te reageren
  20. birdboy zegt

    25 juli 2012 om 10:41

    Nou nou, die koplampen van de A3 / A5 had ik er ook op kunnen photoshoppen. *gaap

    Login om te reageren
  21. bert1998 zegt

    25 juli 2012 om 10:43

    Wat zijn die uitlaten lelijk…
    Voor de rest is die er wel mooier op geworden

    Login om te reageren
  22. potver7 zegt

    25 juli 2012 om 11:14

    ’t Wordt toch eens tijd dat Audi de koplamp-ontwerper ontslaat. De beste man/vrouw wordt een beetje lui de laatste paar jaar.
    O wacht, dat geldt eigenlijk voor het hele Audi-ontwerpteam… :)

    Login om te reageren
  23. ej20g zegt

    25 juli 2012 om 11:22

    Wordt er niet beter op zo. Lelijke LED-voor- en achterlichten (ze waren al niet moeders mooiste) en het verschil tussen de V8 en de V10 is nu van buiten ook zoek. Waar zijn de 2 lamellen van de luchtinlaten vóór bij de V10 gebleven? En die gelijkgetrokken uitlaten werken ook niet mee… Op velgen letten dan maar, al zal dat ook niet altijd helpen.

    Login om te reageren
  24. ArnoldH zegt

    25 juli 2012 om 11:55

    Wordt er echt niet beter op…

    Vooral de achterlichten. Die van de huidige vond ik erg fraai.
    Maar nu? echt, welke dodo dacht: “kom, laten we de kia grille eens in de achterlichten verwerken”

    Login om te reageren
  25. BartvL zegt

    25 juli 2012 om 12:54

    Die uitlaten!! Hondslelijk! Voor de rest een redelijk geslaagde facelift, al vind ik wel dat Audi met iets nieuws mag komen, ledjes zie je nu ook al op de standaard leasebak.

    Login om te reageren
  26. MAB zegt

    25 juli 2012 om 13:15

    Yup.. De audi r8 is ookal naar de kloten.. Bedankt audi voor de mooie uitlaten en klote koplampen

    Login om te reageren
  27. niex zegt

    25 juli 2012 om 14:41

    Nog meer ledjes, wanneer houdt t toch eens op??

    Login om te reageren
    • bbroek zegt

      25 juli 2012 om 16:39

      @niex: als ze kapot zijn

      Login om te reageren
    • Flamingo zegt

      25 juli 2012 om 17:59

      @niex: het houdt niet op wordt alleen maar meer en straks ook nog oled
      en het is gewoon kunst!

      Login om te reageren
  28. ytrewq zegt

    25 juli 2012 om 16:39

    Hier nog meer foto’s
    http://www.audi.nl/nl/brand/nl/modellen/r8/r8-coupe/multimedia-experience.html

    Ik vond de vorige leuker, deze is te ”nep”, ik vind hem een beetje onwaarschijnlijk overkomen… Maar misschien dat dat wel gaver is als je hem op de weg tegenkomt.

    Login om te reageren
  29. mashell zegt

    25 juli 2012 om 16:51

    Jammer dat die contrast plaat aan de zijkant niet verdwenen is, dat is toch wel een design dwaling.

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      25 juli 2012 om 21:16

      @mashell: als je genoeg geld neer legt kan die gewoon in dezelfde kleur als je auto hoor, kon altijd al bij audi

      Login om te reageren
  30. Flamingo zegt

    25 juli 2012 om 17:56

    hm nieuwe lampen thats it, zijn overigens wel mooi maar beter dan de vorige weet ik nog niet

    Login om te reageren
  31. thoisss zegt

    25 juli 2012 om 20:10

    Vind die blauwe lak uit het filmpje toch wel een lekker kleurtje.

    Login om te reageren
  32. rogierrs zegt

    25 juli 2012 om 22:20

    ik zie dat ze van hun slogan “voorsprong door techniek” de deur hebben uitgedaan en daarvoor in de plaats “communicatie” hebben. geen voorsprong meer dus

    Login om te reageren
  33. jordy14 zegt

    26 juli 2012 om 00:00

    Ik vind e nieuwe lampen niet echt wauw, eigenlijk heel de facelift is niet wauw.

    Login om te reageren
  34. spotu2 zegt

    30 juli 2012 om 17:47

    Dus de lichten zijn smaller. Joehoe! Ik heb een verschil gevonden. :)

    Login om te reageren
  35. kickass zegt

    31 juli 2012 om 22:00

    Wat een prachtige auto! :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North