• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 V8 en V10 met Armytrix-uitlaat, welke klinkt beter?

Auteur: MrBrown, gepost 3 mei 2014 om 13:12 – 12 Reacties

Audi R8 V8 met Armytrix stortkokers


Het geluid van een Audi R8 is een stuk lekkerder te maken met een titanium uitlaatsysteem. Zowel de V8 als V10 krijgen van Armytrix nieuwe knalpijpen, who’s the winner?

Armytrix heeft voor beide R8’s een titanium uitlaatsysteem in het assortiment. Naast dat het de veelvoud van cilinders een agressievere stem bezorgd, is ook de gewichtsbesparing aanzienlijk. Waar het standaard systeem 31 kg in de schaal legt, weegt het Armytrix-stortkoker-pakket slechts 8,6 kg. Daarnaast heeft titanium als voordeel dat het sterker is en hogere temperaturen aan kan dan een stalen uitlaat. Door een zogenaamde X-vormige pijp in het midden van het systeem moet het uitlaatsysteem een explosieve sound hebben en beide R8’en van ongeveer 20 extra pk’s voorzien.

De uitlaatsystemen voor de R8 V8 en V10 zijn voorzien van elektronische kleppen. Met een druk op de knop zet je ze open en maak je in één klap de hele buurt wakker. Nu moet je alleen nog even kiezen of je dat met een V8 of V10 wil doen… dus speakers open en stemmen maar!

De V8 met Armytrix uitlaatsysteem check je hier en hier.
De V10 laat hier en hier van zich horen.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS3 Performance rijtest video
    Audi RS3 Performance Edition rijtest video
  • Mijn Auto video: Audi R8 V10 Plus van Dennis

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, R8, sound, tuning, V10, V8, Video

Vorig bericht: « Autoverzameling van Paul Walker te koop?
Volgend bericht: De 15 mooiste Ferrari 250’s op Autojunk »

Lees Interacties

Reacties

  1. osmo zegt

    3 mei 2014 om 13:18

    Ik vind die de uitlaat onder de V8 maar dofjes klinken (kan ook aan Schmee’s camera liggen :P), maar die extra 2 cilinders klinken toch een stuk rauwer, doe mij de V10 maar.

    Login om te reageren
  2. knipperlichtje zegt

    3 mei 2014 om 13:33

    Die V10 heeft zo’n heerlijk herkenbaar geluid, zou ik doen

    Login om te reageren
  3. Vinny_93 zegt

    3 mei 2014 om 14:09

    V10, niet eens een wedstrijd.

    Login om te reageren
  4. jessetje zegt

    3 mei 2014 om 15:14

    De V8 vind ik ook niet verkeerd, maar de V10 klinkt toch beter met dat fantastische geluid!

    Login om te reageren
  5. biohazardracer zegt

    3 mei 2014 om 15:33

    V10 jo!!!!

    Login om te reageren
  6. m4ple zegt

    3 mei 2014 om 15:35

    V10 of V8, wat is dat voor een retorische vraag

    Login om te reageren
    • floorlot zegt

      3 mei 2014 om 18:29

      @m4ple: Haha, ik dacht precies hetzelfde!

      Login om te reageren
  7. rob5nismo zegt

    3 mei 2014 om 16:33

    Een x pipe is altijd garantie voor een vet geluid

    Login om te reageren
  8. 2cool4school zegt

    4 mei 2014 om 09:05

    Die V8 klinkt een stuk beter dan het origineel.. Maar de v10 is toch beter

    Login om te reageren
  9. deladude zegt

    4 mei 2014 om 15:52

    De V8 klink 100 miljoen keer beter dan origineel maar die V10! Wat een geluid!

    Login om te reageren
  10. gtwillem zegt

    5 mei 2014 om 00:18

    De V8 heeft altijd mijn voorkeur gehad, maar zo’n V10 is net even wat exclusiever. Maar doe mij die V8 maar.

    Login om te reageren
  11. jeroen_devos zegt

    10 mei 2014 om 12:37

    V10 ofcourse

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North