Dat Audi op termijn gepeperde varianten van de A7 in haar showrooms neerzet, daar mag geen twijfel over bestaan. Eerst een S7 op de markt brengen, om daarna het topmodel te introduceren: de RS7. Er gaan geruchten dat het zalmneusje van de A7-lijn hier op deze fotoserie te zien is.
Wie een blik op de vier uitlaatpijpen van deze mule werpt zal zeggen dat we hier met een testmodel van de S7 te maken hebben. S-modellen hebben immers altijd 4 pijpjes. Maar dan kijken we iets verder en komen bij de velgen uit. Of beter gezegd, wat er zich achter de velgen bevindt. Remschijven zo groot als de wielen van je vriendin’s boodschappenauto. Alle eerdere spyshots van de S7 lieten kleinere remschijven zien, de kans dat dit een gecamoufleerde fop-RS7 is lijkt dan ook vrij groot.
Als we de geruchtenmolen over de motorisering van de toekomstige RS7 mogen geloven komt er in deze Duitse jongen een (nieuw) 4.0 V8-blok te liggen dat er -dankzij twee turbo’s- een vermogen van tussen de 550 en 600 pk uit weet te persen. Misschien kan deze sloot aan peekaa’s het pijnlijke feit dat we geen V10 krijgen een beetje verzachten.
Het vermogen van deze RS zal via een zeventraps DSG-bak naar alle vier de wielen worden geleid. Ongetwijfeld goed voor een hoop LOL-momenten als je je kan uitleven in een besneeuwde omgeving zoals in deze foto’s. Ja, het leven van testrijders is soms mooi.
Had ik niet verwacht eigenlijk, had toch liever een RS4 gezien, maar toch vet dat ze dit doen ;).
@porsche911turbo2: Helemaal met je eens!
Lijkt me eerder een S7.
Hahaha wat een overdreven gedoe! 600 pk in een 55-plusserscoupé… Viagra is goedkoper hoor! Althans, volgens mijn inbox. Maar goed, het is een stuk goedkoper dan een Bentley Flying Spur.
@Jochempie: Dan krijgt gij dingen in uw inbox die ik niet krijg. :D
@As_long_as_it_is_fast: Moet ik ze even forwarden?
@Jochempie: Spamfilter, maar toch liever niet. ;)
@As_long_as_it_is_fast: Die mailtjes krijg je al vanaf het oprichten van je account. Hou je nou niet van de domme! haha
@florisw: Ik weet niet wat belangrijker is, mail kunnen ontvangen en verzenden of je emailadres gebruiken om je bij allerlei malafide websites te kunnen registreren :P
@Jochempie: hahaha helemaal gelijk. ook in mij inbox haha:P
en ja trouwens toen ik de foto zag d8 ik ook gelijk aan een s7 maja we zulle zien
M5 F10 Die Hard Killer!
Het ziet er net een trage schildpad uit.
Ah, nice! Ik twijfel of het een S7 of een RS7 is. Dat met 550 tot 600pk, leuk om in de sneeuw te spelen! Sowieso een heerlijk ding om mee rond te toeren. Ik zou er graag eens mee rijden!
Kont van een kakkende hond!
@mbman: geen kakkende honden wakker maken he…
@Jochempie: hahaha
@mbman: Haha, nu je het zegt! Inderdaad! haha =P
@mbman: Dat dacht ik nou ook bij het zien van dat ding. Bah!
Spoorbreedte en wielkasten zijn ook breder toch? Tja zal ook als RS een afschuwelijk hok blijven van achter. Lelijke gedateerd poepkont
Zeer scherp! De S7 prototypes zagen er idd anders uit (af). Wel vreemd dat quattro al met het testwerk begind voordat Audi de S7 uberhaupt gelanceerd heeft.
Ben benieuwd!!
Ik hoop dat de echte S7/RS7 toch wat spannender worden dan dit, want dit is echt saaaaiii!
@Alpinaa:
Weet je wat pas saai is?
Altijd maar meeloperig blijven roepen dat Audi saai is.
Enne, jahaaaa ze zijn saai, maar dat weten we hier al lang!
Dit is toch niet de RS7?
Volgens mij lijkt dit eerder op de S7, hij ziet er nogal saai uit voor een RS(ja, ook naar Audi-normen)
Ziet er overigens wel goed uit voor een S7
Tja, ik ben ook aan het twijfelen over het feit of het een S of RS is, echter de uitlaat matcht niet met een RS tenzij we kijken naar de laatste RS van Audi de RS3. Echter vind ik dat ze consistent moeten zijn en vasthouden aan bepaalde design elementen zoals in dit geval de uitlaten. Goh, hier zou Audi toch niet zo slecht in moeten zijn of wel!
@C220AMG: Ze kunnen trouwens alles manipuleren en iedereen op het verkeerde been zetten! Die uitlaten zeggen op een testwagen verder niets, en remschijven kunnen ook vervangen worden indien een s7 en zeker als deze niet op dit moment getest worden, het gaat misschien wat ver maar het misleid ons allemaal, ook mij zoals in mijn vorige reactie! :P
aan de uitlaten te zien een s7, want elke sedan rs uit deze tijd heeft 2 uitlaten……………………….. niet echt spanndend dus. helaas, pssst zet er wel een twin turbo v8 in de rs7 en in de rs4( als die nog komt) :)
Het is een S7, kijk maar naar de uitlaten. Dit zijn er 4, net als bij een S4. De RS4 had twee grote, dus dan moet dat hier ook zijn. Kan me niet herinneren dat er Audi Rs’en zijn geweest met vier uitlaten…
@jdprx230: (en anderen) Lezen? Staat in het artikel vermeld dat ricardo met bloed, zweet en tranen heeft geschreven.
Een S7 lijkt mij iets waarschijnlijker.
Hmmm, die A7 iw wel mooi, de voorkant toch, maar die ahcterkant klopt echt niet vind ik. Veel te laag.
@Freude_am_Fahren: Dat is het dus, zoals mbman al zei, het is net een kakkende hond. Dat scheelt er dus met de achterkant…
Dombo’s, dit kan toch gewoon een mule zijn?? Dat ze de RS7 testen met de body van een S7?
@Atenza: Haha, my point exactly, maar dan iets netter verwoord onder jouw reactie.
Nou ricardo, je ziet het… weinig mensen lezen je artikel en roepen dat het een S7 is vanwege de dubbele uitlaten. Wat is makkelijker te camoufleren/verbergen, een uitlaat die niet 1 maar 2 pijpen heeft, of de enorme remschijven? Je kan grote remschijven niet camoufleren door er een kleinere op te zetten. Er dus zeker een goede kans dat dit de RS7 is.
Mja leuk idee wel… maar waar blijft de Rs4? Komt dat ding wel nog uit?
Wat een lelijke bak!
mooie wagen! zal denk ik een s worden… anders misschien ook een rs8?
En waarom is dit geen S7. De Rs hoort toch ovale pijpen te hebben. Vind hem een beetje te rustig zo.
@florisw: Een ovalen sierstuk inderdaad. Zoals je aan dit tekeningetje van een RS5 kan zien ademt de V8 uit via een linker en een rechterpijp, die beiden naar een demper lopen. Die dempers hebben elk twee uitlaten die weer uitmonden in één ovaal sierstuk. Het is enkel voor de sier. Waarschijnlijk krijgen de S7 en de RS7 in de basis dezelfde einddempers.
@Jochempie:
Voor alle simpele zielen: doe eens gek en lees de tekst die er bij staat!
Een S7 mag er gerust komen, maar een RS7 vind ik overbodig. Dan zou ik liever hebben dat ze wat tijd en geld steken in een nieuwe RS4.
Iedereen die roept dat het een S7 is: kijk bij een RS model eens van dichtbij in het ovale sierstuk, dan zul je ook gewoon 2 pijpjes zien
Leuk hoor, maar een S7 is voldoende. Doe maar een RS4 met een funknop. Waarmee alle systemen echt uit gaan en al het vermogen naar achteren;)
Dat ding op de foto vindt ik verschrikkelijk. Idee is wel ok, maar jongens kom op dit is toch niet mooi. (of is die foto van wat anders ??)
maak gewoon alleen een s7 die gelijk met de cls 63 amg kan concureren, lepel er ook nog een motor in die kan concureren met de 500 motor van de cls en klaar ben je. bewaar de RS liever voor wat andere (kleinere) modellen.
@jeanclaude: tippen aan een 63amg…? Think again…
@Megakix: Net als dat een 63 AMG niet kan tippen aan een 55 AMG?
@Jochempie: Hmmm… De ongeblazen “oude” 63(M156) heeft mijn voorkeur op de 55(M113) echter de nieuwe M157 is natuurlijk ook een schitterende motor enkel of deze mijn voorkeur heeft weet ik niet! Ongeblazen blijft toch iets moois!
Sjieke verschijning, lelijke achterkant, beetje shitty-dogstyle..
Een RS-model van de A7 lijkt mij iets of wat te veel van het goede. Een S7 is meer dan voldoend. Deze auto heeft niet het postuur en de uitstraling van een “sporter”, zoals de huidige RS’jes dat wel hebben.
Er is toch ook geen RS8? Of een RS5 sportback? Waarom dit dan wel?
Ik vind die hele A7 serie van Audi een lelijk hok. Die achterkant doet echt afbreuk aan de rest van de auto.
Hmmm… De achterkant doet me denken aan die van een Mini Marcos:
DIt is gewoon een s7 met carbonceramic brakes
Een rs model is veel dikker encheeft altijd 2 uitlaten.
@vanHorck94: lees de tekst..
Hahahaha een sportsedan met een trekhaak , ja dat is nu humor.
Van voren prima , maar hoe meer je naar achteren gaat .. ga ik sneller de dealer uit.
Achterkant is in mijn ogen echt lelijk , en owja dat is mijn mening.
Nee bedankt, doe mij maar liever een A6 van de rijtest… Deze ziet er niet uit.
sorry hoor, maar ik weet 90% zeker dat dit een S7 is. deze heeft geen 2 vuistdikke uitlaten, geen mooie diffuser, geen alu omlijsting grill, (hoewel dat afgeplakt kan zijn). ik weet wel zeker dat dit een S7 is. 2 uitlaten ipv 4 verberg je ook niet zomaar. en de RS7 moet veel meer verlaagd en verbreed worden.
@philipzuidijk: ben je nou ECHT zo dom of doe je maar alsof? Leer LEZEN
erg gaaf, maar natuurlijk niet onverwacht. en natuurlijk komt dezelfde motor ook in de RS6 sedan en avant te liggen.
Ook durf ik er op te wedden dat we binnenkort de motor uit de RS5 in de RS4 sedan/avant terugvinden, samen met de RS5 cabrio en sportback.
is dit geen S7? zowiezo zijn dit geen rs uitlaten!!
@cisn: lees de tekst eens, simpele ziel. En zowiezo?? Pfff…
@Atenza: uh, ben je op oorlogspad of ben je het zat?
@Yeelen Weet ik, had het al gelezen maar noteer het nog even voor de mensen die dat niet doen. Die remschijven maken trouwens voor mij geen verschil. Een S5 moet ook tot stilstand komen! ;-)
Kan maar niet wennen aan de achterzijde. Jammer, want verder vind ik um erg geslaagd. Eigenlijk zelfde met de vorige CLS (met die vreselijke koplampen). Maar daar in sta ik alleen, gezien de verkoopcijfers. Nieuwe CLS is voor mij de mooiere, alleen een tikkeltje fout (dus voorzichtig met de wielen en kleur, niet matzwart wrappen dus;-).
Logisch dat Audi tegenwoordig zonder camouflage-stickertjes rond kan rijden, al hun meuk lijkt toch allemaal kéihard op elkaar! Volgens mij zit in deze auto zelfs geen énkele nieuwe lijn of designelement die je nergens op een ander Audi-model terug kan vinden.
@GTA_Torino:
Blablabla en hetgeen waar je Audi van beticht, daar riekt jouw reactie volledig naar. Pot (dat ben jij dus) verwijt ketel (Audi) dat’ie zwart ziet. Hup snel naar bed en morgen weer naar de school voor originele reacties. Voorlopig een dikke #fail voor jou.
@DMHa: Audi heeft zich van ietwat vierkante doosjes naar een merk met een strakke lijn opgewerkt. Een merk dat ondertussen bv een rits klassieke “bmw-rijders” aanspreekt. En dat hebben ze niet gedaan door steeds hetzelfde te herkauwen, wat ze mijns inziens nu wél doen. Het merk dat met bv de vorige A8 een prácht van een slee op de markt gezet heeft, en nog wat wagens waar durf in zat, stelt mij heel hard teleur met deze rits A7, A8 etc. Het vlaggeschip dat de bakens verzet en emotie van het merk uitstraat, zoals de S-klasse en Siebner dit doen, slaagt er hier bij Audi niet in. Het is niet omdat de wagen een stukje langer is, dat ie daarvoor klasse heeft. Snapt u?
Mocht je er nog in slagen van een post mét argumenten én boodschap te posten, om zo een fijne discussie te hebben, dan mag je binnenkort ook naar de grote klas.
Dit lijkt me de S7, die subtiele pijpjes passen niet bij een RS.
Als Audi dit ding een S7 noemt komen ze dan niet in de knoei met Saleen, maakt verder niks uit want dat SPyker ding C8 noemde ze ook zomaar terwijl de Citroën er ook al was.
Waarom snapt 50% niet dat men ook andere uitlaten/demperts erop kan zetten om het te verbergen?
Er zitten hier een hoop simpele, maar misschien ook jonge zielen.
ik zie gewoon een A7, maar dan met 2 extra uitlaten, grotere remschijven, en we dopen hem S7 en desnoods RS7. en dan maar zeuren over het uitmelken van de 911?
mooie A4, jammer dat de achterkant bij het verlaten van de fabriek onder de roldeur is blijven hangen.
@Megakix Hoeso kan dat niet dan? is jou mening, maar je moet naar de feiten kijken. De RS5 en BMW M3 kunnen behoorlijk meekomen met de C63 amg tog? (op papier) En de RS6 rijdt volgens mij de E63 amg van alle kanten voorbij.(op papier)
En de BMW M6 is niet veel ’trager’ dan een SL 63amg.
dat zijn de feiten dus is die 63 motor van je is niet onverslaanbaar.
Misschien had je de 65amg motor moeten noemen, daar is inderdaad bijna niet aan de tippen.
Arme Ricardo, het is echt triest te zien hoe weinig mensen de tekst lezen en zelfs de reacties overslaan. Gewoon plaatjes bekijken en je commentaar lullen, zonder enig idee over wat het gaat. Het concept “mule” is toch nog niet zo bekend blijkbaar.
zwart staat m goed!
@AMGjunk inderdaad!
Die trekhaak maakt de Audi A7 helemaal af. Die zou er standaard op moeten zitten.
Btw:S staat voor Slower en RS staat voor Real Slower. Dus de S reeks van Audi is altijd langzamer dan BMW. S3 – Slower then 3 series, S5 – slower then 5 series, S6 – slower then 6 series enz…
@majinstar: Alle BMW’s slower then R8 :lol:
De achterkant is een totale misser, lijkt wel wat op de Rapide:
@rebbels: Nou inderdaad, grootste misser van de eeuw! XD
@majinstar; wat zit gij nu te zevere! een S3 vergelijken we met een 1 serie, een S5 met 3 serie coupé en een S6 staat voor de 5 serie!
@rebbels; ik denk dat de A7 er eerst was, hoor wijsneus
A7 heeft wel wat een rare lijn die overloopt naar de kofferbak. Welja, misschien valt er dan tóch nog wat te beleven in deze Audi.