Audi RS7 prijzen: de dikste en duurste Sportback ooit

Auteur: , 67 Reacties

Ha leuk, weer een Audi voor de happy few. Wat mag je bij de dealer aftikken voor je ultieme quattro-sloep met 560 pk en standaard 21 inch?

Een kleine 18 maanden geleden plakte de importeur een sticker van € 145.900 op de RS7, in 2014 werd dit € 154.330, en inmiddels heeft er zich een nieuwe prijsinflatie voorgedaan, want Pon verwacht nu dat klanten maar liefst € 158.550 aftikken voor hun RS7. Een flinke prijssprong.

Op buitenwegen rij je de RS7 dankzij Cylinder on Demand als een vierpitter, maar trap het gas in en de V8 toont zijn ware aard. De RS7 werd wel een tikkie zuiniger: in plaats van 9,8 verbruikt het ding nu gemiddeld 9,5 l/100 km.

Tot de standaarduitrusting behoren onder meer Bose Surround Sound, MMI navigatie plus, elektrisch verstelbare supersportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen en leder/alcantara bekleding, LED-koplampen, Audi drive select en RS adaptive air suspension. Wil je Corner view (camera’s rondom), Audi active lane assist, servosluiting voor de portieren, dynamic steering, keyless entry, snelheidslimietherkenning, quattro met sportdifferentieel en Audi Connect met phone box (koppeling aan autoantenne), vink dan voor € 5.900,- extra de Pro Line plus-uitrusting aan.



67 reacties

Wat een knapperd!
@kapiteinaudi: lelijk hok ja!
@conny: kwalitatief goed, inzichtelijk en degelijk onderbouwd statement ;-)
@gtwillem: Net zoals “Wat een knapperd” dus? Het is echt een “smaak wagen”, de een vindt em prachtig, de ander vindt em extreem lelijk.

Ik val in de laatste categorie. Hij klopt gewoon niet, ik mis een kont, hij is niet af.
@conny: Maar nee! Naar mijn mening de knapste jongen van de klas! De 6GC, wat een mooie auto is, valt in het niet naast deze Audi. Enkel de CLS is nog een serieuze speler.
@kapiteinaudi: @gtwillem
Fanboy alert..
In dit segment gaat er weinig boven een 6GC, hooguit een Maser QP.
@tupperware: Wat is het met die fanboys??? Een M3, Golf R, RS7, S63 AMG Coupe en al het andere wat voorbij komt is toch gewoon altijd waanzinnig dik??? Je kan toch niet met droge oren beweren dat een 114i met wieldoppen 20x beter is dan een Audi RS of Mercedes AMG (en vice versa)?
@gtwillem:
M3, check
S63 AMG Coupé, check
Hierna raak ik de strekking van je verhaal kwijt..
@tupperware: misschien een beetje vergaande strekking, maar ik probeerde aan te tonen hoe opmerkelijk het is dat een eigen merk altijd ‘heilig’ wordt verklaard en alles van de concurrent per definitie een ‘hok’ is.
@gtwillem:
Jammer joh, ik heb geen “eigen” merk.
In elke klasse heb ik wel een top 3 en daar heeft geen enkel merk de overhand.
Verder houdt ik het graag zuiver, aan ordinair pluggen van een merk heb ik dus een broertje dood..
@tupperware: dan delen wij dezelfde mening ;-)
@kapiteinaudi: Afknapperd!
Meh. Audi doet mij niets meer.
@bosnialove:
Het is misschien geen “poster-auto” maar iets zegt me dat je mening verandert als je een rondje gaat sturen in een dergelijke auto. Over het algemeen is er weinig mis met dit soort Audi’s.
@bosnialove: Die auto’s met dat sterretje die meestal een geel bordje op het dak en blauwe kentekens hebben wel dan?
@bosnialove: 560pk, 0-100 in 3,9 seconden, top vam 305 km/h, keramische remmen, fantastisch afgewerkt interieur, alle denkbare luxe en dankzij de automaat, 4WD en dociele motor ook nog eens bruikbaar voor alle weersomstandigheden.

Je hoeft hem niet mooi te vinden, maar het is wel degelijk een zeer indrukwekkende automobiel.
het ‘poepende hond’- design is bijgeschaafd!
mooi!
@meneer: haha vergezocht maar ik zie de connectie. +1
die snelheidslimietherkenning kan je simpelweg aanvinken met de VCDS/VAGcom
Het is voor mij meer een a6 gt dan een Echte cls/ 6 serie tegenstander. Doe mij de cls 63 maar
Blijf de daklijn toch wel heel gaaf vinden hoor
Door wat updates scoort de RS7 dus nu beter op de CO2 test, toch is ie in 1.5 jaar 13k toegenomen in prijs.
Weet iemand hier de reden voor? Is ie in Duitsland ook duurder geworden.
Zou graag eens de ‘nieuwe’4.0 van VAG in 550pk+ configuratie willen rijden: minder inhoud dan mijn VAG-4.2, maar wel even ruim 200 pk meer.
@gregorius: Veranderde wisselkoers tussen de Duitse Euro en de Nederlandse?
@Esprit_de_Flandre:
@gregorius: standaarduitrusting is wel completer geworden denk ik
via Android app
@gregorius: co2-schijven schuiven op en het bedrag per gram groeit. En omdat de staat dit elk jaar doet, kan pon elk jaar ongemerkt een paar stuivers bij de prijs ex belastingen gooien
Wat is ie lekker zeg!
Lekker agressief ogende voorkant. Gewoon een heerlijke snelle sloep
Dus bijna 160K voor een iets duurdere Volkswagen, nee bedankt.

Voor minder koop ik een van mijn droomwagens.
utr1984 via Android app
@lexushondagtr: en Lexus is een iets duurdere Toyota. Pff. Zeg dan gewoon niks.
@utr1984: Nee ik zal het je duidelijker zeggen Lexus=Toyota en Toyota=Lexus, net als Nissan=Infiniti en Infiniti=Nissan, Honda=Acura en Acura=Honda. In Japan kent men geen Lexus of Infiniti daar heet het gewoon Toyota en Nissan. Deze submerken zijn aanvankelijk in het leven geroepen voor de Amerikaanse markt maar opereren ook in Europa.

Die Japanners vind ik zeer leuke merken en hebben genoeg leuk spul in tegenstelling tot zo’n saaie Volkswagen.
Een ander detail Japanners zijn robuust en betrouwbaar iets wat je niet van Volkswagen kunt zeggen.
@lexushondagtr: ligt er maar net aan wat je saai vind.. Heb liever een Scirocco r dan een supra..
@lexushondagtr:

Een RS7 een saaie Volkswagen noemen; wow -_-
@bitethepillowimgoingindry:
Ik zou ook geen andere benaming weten ..
@lexushondagtr: als het in Japan allemaal 1 pot nat is wil niet zeggen dat het in Europa ook zo is. Audi mag dan wel onderdelen delen met een VW (hoewel het aantal onderdelen bij een RS7 die ook in een VW gebruikt worden minder dan 5 zal zijn) het zijn verschillende merken met elk een eigen (en eigenwijze) R&D afdeling. Audi != VW.
@mashell: Daarmee probeer ik aan te geven dat ik het helemaal niet erg vind dat het een Toyota, Nissan of Honda is. Ik koop wat ik zelf leuk vind en puur uit emotie, wat mijn buren, vrienden of familie ervan zullen vinden zal mij een worst wezen.
@utr1984:
Tja, bij Lexus ben je als klant nog echt koning..
mompelt iets over redcarpet treatment t.o.v. garantie tot de voordeur..
@lexushondagtr: gefeliciteerd, wanneer koop je m?
Die mij maar een cls 63 veel gaver dan dit
Van € 154.330 naar € 158.550, da’s een prijsstijging van 2,73%. Om dat nou “een flinke prijssprong” te noemen… Ik geloof niet dat de doelgroep die in dit segment van de markt shopt daardoor hun keuze laten beïnvloeden.
Meer on topic: ik vind de A7, dus zonder RS-bodykit, eigenlijk een mooier model.
@RRRobert: helemaal mee eens. De bodykit is iets over de top. Een S7 is al een stuk beschaafder. Of een A7 BiTDI zonder S-Line pakket maar wel met alle opties is misschien nog mooier. Zuiniger ook, en loopt ook doodleuk 250 km/h.
@gtwillem: iets over de top?! Iedereen zeurt altijd dat Audi Rs zo anoniem is, sommige mensen vinden het nooit goed haha….
Bij audi zelf staat vanaf €160.130
@frankblokzijl: afleveringskosten?

(voor 2000 euro moet de dealer wel een kenteken kunnen regelen en een halve tank benzine)
via Android app
Hoewel ouder, vind ik de A5 sportback beter gelukt dan de A7 sportback (ik vind de A5 sportback überhaupt beeldschoon, maar dat terzijde) Bij de A5 is het echt gelukt om een coupé met 4 deuren te maken, de A7 oogt wat plomp
@knipperlichtje: serieus? Ik vind de A5 sportback gewoon een A4 5 deurs met een rare zwierige lijn op de flank (die bij een echte Audi strak hoort te zijn) de A7 heeft bakken meer uitstraling dan de A6. Mijn mening in 4 woorden: A5 sportback, gaap. A7, hmmm.
@mashell: Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind de A5 ook een stuk mooier. Juist omdat die er lekker bonkig uitziet, iets wat de Audi’s in de jaren ’80 ook hadden (de 90 en natuurlijk de quattro).
Zo, behoorlijk groot aantal Audi bashers! Een RS7 af doen als een omjoog geschoten VW en wat niet al…

Kijk, als je er geen verstand van hebt, prima. Maar een RS7 is echt wel een zeer serieuze auto. En ik denk dat er weinigen zijn die ook maar hebben kunnen ruiken aan het prestatiepotentieel van deze auto.

Ik zou hem zelf nooit kopen overigens, ik zou voor de S7 gaan. Net even wat ingetogener.
ik vind een cls mooier anders….
@gevorgsh: de gewone niet, die vorige was mooier. Maar de Shooting Brake is een pareltje! Desnoods als 220 CDI, het blijft een schitterende auto!
Dat is een beste bak geld voor een Audi! Volgens mij valt de stijging wel mee, zeker voor de mensen die bijna 160k stukslaan op een auto.
Ik heb liever een BMW of een Mercedes.
Hoeveel klanten zouden de goede smaak en het lef hebben er 1 in het rood te bestellen?
@mashell:
Ik gok op 0..
@mashell: klant van mij heeft er 1 ! Inclusief rode wielen ! (Ik vind hem spoeglelijk, maar dit terzijde )
Als ik de jackpot win sta ik vooraan in de rij. VOORAAN. VOORAAN zeg ik je!!!11!!!
@azenomei: vooraan de ? ijsjeskraam? VillaVolta? Slachthuis?
@arashrsf: Om deze te kopen natuurlijk!
Prachtig zo’n A7, maar geef mij maar de 3 liter diesel. Die RS serie moet gewoon enkel op de A4/5/6 toegepast worden en that’s it.
De nieuwe RS-en van Audi vind ik er nou niet bepaald mooier op worden met die bodykit. Liever de S-modellen dan. Die zijn wel prachtig.
Heb toch liever een 6 GC of een CLS. Hell ik zou nog zelfs een Panamera eerder doen dan een A7.

De Panamera dan wel het liefst gedaan door Caractere (@thomcarspotter will agree), Gemballa of Wald.
Een cls 63 amg 4matic is 157duizend, Om het even dus. Verder zou ik voor de cls gaan, een mooiere wagen dan beide van zijn duitse concurrenten vind ik.
Hoeveel staan er van de rs7 op Nederlandse platen.
Eenzijdige terug was dat 1 … niet echt spannend.
Achterkant is wel lekker strak zeg!! Iets waar de M divisie van BMW eens goed naar moet kijken, dat gepruts met 4 uitlaatpijpjes en allerlei flapjes aan de bumper komt bij mij zo kinderachtig over.
Ik vind t altijd jammer dat Audi bij pers releases altijd de auto’s in het rood fotografeert. Er rijdt hier in de buurt een RS blauwe RS7 rond en damn wat is dat een imposante bak. Heb het idee dat de lijnen dan veel beter uitkomen.
Die HUD is er maar lelijk opgeplakt zeg..
Stoere praat hier. Ik durf er om wedden dat een heel deel hier nog niet eens mag autorijden, de rest in een polo rijd en droomt van een 3 serie. En de enkelingen die wel serieus materiaal rijden houden hun mond en weten wel beter.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).