• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi RS7 prijzen: de dikste en duurste Sportback ooit

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 november 2014 om 17:01 – 67 Reacties

Afbeelding Audi RS7 prijzen: de dikste en duurste Sportback ooitAfbeelding Audi RS7 prijzen: de dikste en duurste Sportback ooitAfbeelding Audi RS7 prijzen: de dikste en duurste Sportback ooitAfbeelding Audi RS7 prijzen: de dikste en duurste Sportback ooitAfbeelding Audi RS7 prijzen: de dikste en duurste Sportback ooitAfbeelding Audi RS7 prijzen: de dikste en duurste Sportback ooitAfbeelding Audi RS7 prijzen: de dikste en duurste Sportback ooitAfbeelding Audi RS7 prijzen: de dikste en duurste Sportback ooit

Asfalttijger
Ha leuk, weer een Audi voor de happy few. Wat mag je bij de dealer aftikken voor je ultieme quattro-sloep met 560 pk en standaard 21 inch?

Een kleine 18 maanden geleden plakte de importeur een sticker van € 145.900 op de RS7, in 2014 werd dit € 154.330, en inmiddels heeft er zich een nieuwe prijsinflatie voorgedaan, want Pon verwacht nu dat klanten maar liefst € 158.550 aftikken voor hun RS7. Een flinke prijssprong.

Op buitenwegen rij je de RS7 dankzij Cylinder on Demand als een vierpitter, maar trap het gas in en de V8 toont zijn ware aard. De RS7 werd wel een tikkie zuiniger: in plaats van 9,8 verbruikt het ding nu gemiddeld 9,5 l/100 km.

Tot de standaarduitrusting behoren onder meer Bose Surround Sound, MMI navigatie plus, elektrisch verstelbare supersportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen en leder/alcantara bekleding, LED-koplampen, Audi drive select en RS adaptive air suspension. Wil je Corner view (camera’s rondom), Audi active lane assist, servosluiting voor de portieren, dynamic steering, keyless entry, snelheidslimietherkenning, quattro met sportdifferentieel en Audi Connect met phone box (koppeling aan autoantenne), vink dan voor € 5.900,- extra de Pro Line plus-uitrusting aan.

Ook interessant!

  • Mansory RS7
    Mansory RS7 zoekt de grenzen op
  • goedkoopste Audi RS7
    De goedkoopste Audi RS7 op Marktplaats: dit is 'm!
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring
  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, rs7, sportback

Vorig bericht: « Volkswagen Golf R Variant [300 pk] is hier!
Volgend bericht: Het auto-interieur van de toekomst, volgens Mercedes »

Lees Interacties

Reacties

  1. kapiteinaudi zegt

    18 november 2014 om 17:03

    Wat een knapperd!

    Login om te reageren
    • conny zegt

      18 november 2014 om 20:05

      @kapiteinaudi: lelijk hok ja!

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 november 2014 om 20:50

        @conny: kwalitatief goed, inzichtelijk en degelijk onderbouwd statement ;-)

        Login om te reageren
        • OverSoft zegt

          18 november 2014 om 22:48

          @gtwillem: Net zoals “Wat een knapperd” dus? Het is echt een “smaak wagen”, de een vindt em prachtig, de ander vindt em extreem lelijk.

          Ik val in de laatste categorie. Hij klopt gewoon niet, ik mis een kont, hij is niet af.

          Login om te reageren
      • kapiteinaudi zegt

        18 november 2014 om 21:05

        @conny: Maar nee! Naar mijn mening de knapste jongen van de klas! De 6GC, wat een mooie auto is, valt in het niet naast deze Audi. Enkel de CLS is nog een serieuze speler.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          18 november 2014 om 21:29

          @kapiteinaudi: @gtwillem
          Fanboy alert..
          In dit segment gaat er weinig boven een 6GC, hooguit een Maser QP.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            18 november 2014 om 21:34

            @tupperware: Wat is het met die fanboys??? Een M3, Golf R, RS7, S63 AMG Coupe en al het andere wat voorbij komt is toch gewoon altijd waanzinnig dik??? Je kan toch niet met droge oren beweren dat een 114i met wieldoppen 20x beter is dan een Audi RS of Mercedes AMG (en vice versa)?

            Login om te reageren
            • tupperware zegt

              18 november 2014 om 22:44

              @gtwillem:
              M3, check
              S63 AMG Coupé, check
              Hierna raak ik de strekking van je verhaal kwijt..

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                18 november 2014 om 23:02

                @tupperware: misschien een beetje vergaande strekking, maar ik probeerde aan te tonen hoe opmerkelijk het is dat een eigen merk altijd ‘heilig’ wordt verklaard en alles van de concurrent per definitie een ‘hok’ is.

              • tupperware zegt

                19 november 2014 om 07:19

                @gtwillem:
                Jammer joh, ik heb geen “eigen” merk.
                In elke klasse heb ik wel een top 3 en daar heeft geen enkel merk de overhand.
                Verder houdt ik het graag zuiver, aan ordinair pluggen van een merk heb ik dus een broertje dood..

              • gtwillem zegt

                19 november 2014 om 12:59

                @tupperware: dan delen wij dezelfde mening ;-)

    • marinepower zegt

      20 november 2014 om 04:30

      @kapiteinaudi: Afknapperd!

      Login om te reageren
  2. bosnialove zegt

    18 november 2014 om 17:03

    Meh. Audi doet mij niets meer.

    Login om te reageren
    • JvT zegt

      18 november 2014 om 19:04

      @bosnialove:
      Het is misschien geen “poster-auto” maar iets zegt me dat je mening verandert als je een rondje gaat sturen in een dergelijke auto. Over het algemeen is er weinig mis met dit soort Audi’s.

      Login om te reageren
    • iamjeremyclarkson zegt

      18 november 2014 om 19:10

      @bosnialove: Die auto’s met dat sterretje die meestal een geel bordje op het dak en blauwe kentekens hebben wel dan?

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 november 2014 om 19:42

      @bosnialove: 560pk, 0-100 in 3,9 seconden, top vam 305 km/h, keramische remmen, fantastisch afgewerkt interieur, alle denkbare luxe en dankzij de automaat, 4WD en dociele motor ook nog eens bruikbaar voor alle weersomstandigheden.

      Je hoeft hem niet mooi te vinden, maar het is wel degelijk een zeer indrukwekkende automobiel.

      Login om te reageren
  3. meneer zegt

    18 november 2014 om 17:04

    het ‘poepende hond’- design is bijgeschaafd!
    mooi!

    Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      18 november 2014 om 19:16

      @meneer: haha vergezocht maar ik zie de connectie. +1

      Login om te reageren
  4. Jantje_555 zegt

    18 november 2014 om 17:07

    die snelheidslimietherkenning kan je simpelweg aanvinken met de VCDS/VAGcom

    Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    18 november 2014 om 17:10

    Het is voor mij meer een a6 gt dan een Echte cls/ 6 serie tegenstander. Doe mij de cls 63 maar

    Login om te reageren
  6. matzwart zegt

    18 november 2014 om 17:12

    Blijf de daklijn toch wel heel gaaf vinden hoor

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    18 november 2014 om 17:19

    Door wat updates scoort de RS7 dus nu beter op de CO2 test, toch is ie in 1.5 jaar 13k toegenomen in prijs.
    Weet iemand hier de reden voor? Is ie in Duitsland ook duurder geworden.
    Zou graag eens de ‘nieuwe’4.0 van VAG in 550pk+ configuratie willen rijden: minder inhoud dan mijn VAG-4.2, maar wel even ruim 200 pk meer.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 november 2014 om 17:55

      @gregorius: Veranderde wisselkoers tussen de Duitse Euro en de Nederlandse?

      Login om te reageren
      • desalen zegt

        18 november 2014 om 18:13

        @Esprit_de_Flandre:

        Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      18 november 2014 om 19:16

      @gregorius: standaarduitrusting is wel completer geworden denk ik

      Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      19 november 2014 om 15:36

      @gregorius: co2-schijven schuiven op en het bedrag per gram groeit. En omdat de staat dit elk jaar doet, kan pon elk jaar ongemerkt een paar stuivers bij de prijs ex belastingen gooien

      Login om te reageren
  8. henryyy zegt

    18 november 2014 om 17:23

    Wat is ie lekker zeg!

    Login om te reageren
  9. biohazardracer zegt

    18 november 2014 om 17:26

    Lekker agressief ogende voorkant. Gewoon een heerlijke snelle sloep

    Login om te reageren
  10. lexushondagtr zegt

    18 november 2014 om 17:27

    Dus bijna 160K voor een iets duurdere Volkswagen, nee bedankt.

    Voor minder koop ik een van mijn droomwagens.

    Login om te reageren
    • utr1984 zegt

      18 november 2014 om 17:57

      @lexushondagtr: en Lexus is een iets duurdere Toyota. Pff. Zeg dan gewoon niks.

      Login om te reageren
      • lexushondagtr zegt

        18 november 2014 om 18:44

        @utr1984: Nee ik zal het je duidelijker zeggen Lexus=Toyota en Toyota=Lexus, net als Nissan=Infiniti en Infiniti=Nissan, Honda=Acura en Acura=Honda. In Japan kent men geen Lexus of Infiniti daar heet het gewoon Toyota en Nissan. Deze submerken zijn aanvankelijk in het leven geroepen voor de Amerikaanse markt maar opereren ook in Europa.

        Die Japanners vind ik zeer leuke merken en hebben genoeg leuk spul in tegenstelling tot zo’n saaie Volkswagen.
        Een ander detail Japanners zijn robuust en betrouwbaar iets wat je niet van Volkswagen kunt zeggen.

        Login om te reageren
        • karsvdtuin zegt

          18 november 2014 om 19:05

          @lexushondagtr: ligt er maar net aan wat je saai vind.. Heb liever een Scirocco r dan een supra..

          Login om te reageren
        • bitethepillowimgoingindry zegt

          18 november 2014 om 19:18

          @lexushondagtr:

          Een RS7 een saaie Volkswagen noemen; wow -_-

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            18 november 2014 om 21:35

            @bitethepillowimgoingindry:
            Ik zou ook geen andere benaming weten ..

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          18 november 2014 om 19:21

          @lexushondagtr: als het in Japan allemaal 1 pot nat is wil niet zeggen dat het in Europa ook zo is. Audi mag dan wel onderdelen delen met een VW (hoewel het aantal onderdelen bij een RS7 die ook in een VW gebruikt worden minder dan 5 zal zijn) het zijn verschillende merken met elk een eigen (en eigenwijze) R&D afdeling. Audi != VW.

          Login om te reageren
          • lexushondagtr zegt

            18 november 2014 om 19:53

            @mashell: Daarmee probeer ik aan te geven dat ik het helemaal niet erg vind dat het een Toyota, Nissan of Honda is. Ik koop wat ik zelf leuk vind en puur uit emotie, wat mijn buren, vrienden of familie ervan zullen vinden zal mij een worst wezen.

            Login om te reageren
      • tupperware zegt

        18 november 2014 om 21:31

        @utr1984:
        Tja, bij Lexus ben je als klant nog echt koning..
        mompelt iets over redcarpet treatment t.o.v. garantie tot de voordeur..

        Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      18 november 2014 om 20:08

      @lexushondagtr: gefeliciteerd, wanneer koop je m?

      Login om te reageren
  11. dirkiii zegt

    18 november 2014 om 17:32

    Die mij maar een cls 63 veel gaver dan dit

    Login om te reageren
  12. Robert zegt

    18 november 2014 om 17:58

    Van € 154.330 naar € 158.550, da’s een prijsstijging van 2,73%. Om dat nou “een flinke prijssprong” te noemen… Ik geloof niet dat de doelgroep die in dit segment van de markt shopt daardoor hun keuze laten beïnvloeden.

    Login om te reageren
  13. Robert zegt

    18 november 2014 om 18:00

    Meer on topic: ik vind de A7, dus zonder RS-bodykit, eigenlijk een mooier model.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 november 2014 om 19:46

      @RRRobert: helemaal mee eens. De bodykit is iets over de top. Een S7 is al een stuk beschaafder. Of een A7 BiTDI zonder S-Line pakket maar wel met alle opties is misschien nog mooier. Zuiniger ook, en loopt ook doodleuk 250 km/h.

      Login om te reageren
      • daans zegt

        19 november 2014 om 12:09

        @gtwillem: iets over de top?! Iedereen zeurt altijd dat Audi Rs zo anoniem is, sommige mensen vinden het nooit goed haha….

        Login om te reageren
  14. frankblokzijl zegt

    18 november 2014 om 18:07

    Bij audi zelf staat vanaf €160.130

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      19 november 2014 om 06:22

      @frankblokzijl: afleveringskosten?

      (voor 2000 euro moet de dealer wel een kenteken kunnen regelen en een halve tank benzine)

      Login om te reageren
  15. knipperlichtje zegt

    18 november 2014 om 18:26

    Hoewel ouder, vind ik de A5 sportback beter gelukt dan de A7 sportback (ik vind de A5 sportback überhaupt beeldschoon, maar dat terzijde) Bij de A5 is het echt gelukt om een coupé met 4 deuren te maken, de A7 oogt wat plomp

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 november 2014 om 19:23

      @knipperlichtje: serieus? Ik vind de A5 sportback gewoon een A4 5 deurs met een rare zwierige lijn op de flank (die bij een echte Audi strak hoort te zijn) de A7 heeft bakken meer uitstraling dan de A6. Mijn mening in 4 woorden: A5 sportback, gaap. A7, hmmm.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        18 november 2014 om 21:00

        @mashell: Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind de A5 ook een stuk mooier. Juist omdat die er lekker bonkig uitziet, iets wat de Audi’s in de jaren ’80 ook hadden (de 90 en natuurlijk de quattro).

        Login om te reageren
  16. gtwillem zegt

    18 november 2014 om 18:31

    Zo, behoorlijk groot aantal Audi bashers! Een RS7 af doen als een omjoog geschoten VW en wat niet al…

    Kijk, als je er geen verstand van hebt, prima. Maar een RS7 is echt wel een zeer serieuze auto. En ik denk dat er weinigen zijn die ook maar hebben kunnen ruiken aan het prestatiepotentieel van deze auto.

    Ik zou hem zelf nooit kopen overigens, ik zou voor de S7 gaan. Net even wat ingetogener.

    Login om te reageren
  17. gevorgsh zegt

    18 november 2014 om 18:58

    ik vind een cls mooier anders….

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 november 2014 om 19:47

      @gevorgsh: de gewone niet, die vorige was mooier. Maar de Shooting Brake is een pareltje! Desnoods als 220 CDI, het blijft een schitterende auto!

      Login om te reageren
  18. rufctr01 zegt

    18 november 2014 om 19:05

    Dat is een beste bak geld voor een Audi! Volgens mij valt de stijging wel mee, zeker voor de mensen die bijna 160k stukslaan op een auto.
    Ik heb liever een BMW of een Mercedes.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    18 november 2014 om 19:25

    Hoeveel klanten zouden de goede smaak en het lef hebben er 1 in het rood te bestellen?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 november 2014 om 19:27

      @mashell:
      Ik gok op 0..

      Login om te reageren
    • 367pk zegt

      18 november 2014 om 21:29

      @mashell: klant van mij heeft er 1 ! Inclusief rode wielen ! (Ik vind hem spoeglelijk, maar dit terzijde )

      Login om te reageren
  20. azenomei zegt

    18 november 2014 om 19:31

    Als ik de jackpot win sta ik vooraan in de rij. VOORAAN. VOORAAN zeg ik je!!!11!!!

    Login om te reageren
    • fconderkantlat zegt

      19 november 2014 om 13:27

      @azenomei: vooraan de ? ijsjeskraam? VillaVolta? Slachthuis?

      Login om te reageren
      • azenomei zegt

        19 november 2014 om 17:48

        @arashrsf: Om deze te kopen natuurlijk!

        Login om te reageren
  21. sjeemsbond zegt

    18 november 2014 om 19:41

    Prachtig zo’n A7, maar geef mij maar de 3 liter diesel. Die RS serie moet gewoon enkel op de A4/5/6 toegepast worden en that’s it.

    Login om te reageren
  22. berlinetta zegt

    18 november 2014 om 19:55

    De nieuwe RS-en van Audi vind ik er nou niet bepaald mooier op worden met die bodykit. Liever de S-modellen dan. Die zijn wel prachtig.

    Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    18 november 2014 om 19:58

    Heb toch liever een 6 GC of een CLS. Hell ik zou nog zelfs een Panamera eerder doen dan een A7.

    De Panamera dan wel het liefst gedaan door Caractere (@thomcarspotter will agree), Gemballa of Wald.

    Login om te reageren
  24. lambo4all zegt

    18 november 2014 om 21:35

    Een cls 63 amg 4matic is 157duizend, Om het even dus. Verder zou ik voor de cls gaan, een mooiere wagen dan beide van zijn duitse concurrenten vind ik.

    Login om te reageren
  25. Jochen zegt

    18 november 2014 om 22:47

    Hoeveel staan er van de rs7 op Nederlandse platen.
    Eenzijdige terug was dat 1 … niet echt spannend.

    Login om te reageren
  26. jorden zegt

    18 november 2014 om 23:56

    Achterkant is wel lekker strak zeg!! Iets waar de M divisie van BMW eens goed naar moet kijken, dat gepruts met 4 uitlaatpijpjes en allerlei flapjes aan de bumper komt bij mij zo kinderachtig over.

    Login om te reageren
  27. timmehh zegt

    19 november 2014 om 10:19

    Ik vind t altijd jammer dat Audi bij pers releases altijd de auto’s in het rood fotografeert. Er rijdt hier in de buurt een RS blauwe RS7 rond en damn wat is dat een imposante bak. Heb het idee dat de lijnen dan veel beter uitkomen.

    Login om te reageren
  28. proost zegt

    19 november 2014 om 10:23

    Die HUD is er maar lelijk opgeplakt zeg..

    Login om te reageren
  29. Bartholomeo zegt

    19 november 2014 om 12:28

    Stoere praat hier. Ik durf er om wedden dat een heel deel hier nog niet eens mag autorijden, de rest in een polo rijd en droomt van een 3 serie. En de enkelingen die wel serieus materiaal rijden houden hun mond en weten wel beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North