• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Golf R Variant [300 pk] is hier!

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 november 2014 om 14:41 – 70 Reacties

Afbeelding Volkswagen Golf R Variant [300 pk] is hier!Afbeelding Volkswagen Golf R Variant [300 pk] is hier!Afbeelding Volkswagen Golf R Variant [300 pk] is hier!Afbeelding Volkswagen Golf R Variant [300 pk] is hier!Afbeelding Volkswagen Golf R Variant [300 pk] is hier!Afbeelding Volkswagen Golf R Variant [300 pk] is hier!Afbeelding Volkswagen Golf R Variant [300 pk] is hier!Afbeelding Volkswagen Golf R Variant [300 pk] is hier!

VW Golf R Variant
Überraschung, Mutterficker!*

De Duitsers lieten al doorschemeren dat hij in de maak was, maar de locatie van de onthulling is verrassend te noemen: op de L.A. Motorshow debuteert de 300 pk sterke Golf R Variant.

Over de Golf R Variant kunnen we kort zijn: hij is afgezien van de carrosserie identiek aan de hatchback. Dit betekent 300 pk en 380 Nm uit een 2.0 TSI en AWD, in een lekker dik blauw jasje. Doorgaans hebben Amerikanen helemaal niks met hatches of wagons, dus in die zin is de keuze voor de L.A. Autoshow een opmerkelijke.

VW Golf R Variant

De introductie lijkt onderdeel te zijn van een strategie om Volkswagen weer een rauw randje te geven in de VS. De verkopen lopen er dramatisch, en dus moet er iets gebeuren. Dat ‘iets’ lijkt een sportieve push via de media te zijn, want naast deze productie-R neemt VW ook zijn blubberdikke Design Vision GTI én het R400 Concept mee naar de VS. Over het laatste model gaan geruchten van een productieversie met tussen de 400 en 420 pk.

Maar eerst de R Variant. Is ‘ie dik of is ‘ie dik? Vorm je eigen oordeel met behulp van de gallery.

*vrij naar Sgt Doakes.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Volkswagen Golf R Variant
    Volkswagen Golf R Variant: gezinsauto met 320 pk en driftmodus
  • Golf 8 R Variant Nürburgring
    Volkswagen Golf 8 R Variant knalt over de 'Ring [video]
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, golf, golf-r, la-2014, station, variant, Volkswagen

Vorig bericht: « De bizar dikke supercars van Myanmar
Volgend bericht: Audi RS7 prijzen: de dikste en duurste Sportback ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaapiyo zegt

    18 november 2014 om 14:44

    Stiekem is ‘ie best wel dik. Move over, S3.

    Login om te reageren
    • paulaner zegt

      18 november 2014 om 16:39

      @jaapiyo: Samen lekker ondersturend door de bocht..

      On: Mooie bak maar ik zou toch voor een snelle Passat gaan.

      Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        18 november 2014 om 22:54

        @paulaner: Vergis je niet! Die golf 7 heeft een berhoorlijk goed onderstel. Krijgt in de golf R hatch zelfs overstuur! Chris harris iig…..

        Mja.. Als je bijna/meer dan 60k euros stuk mag slaan op een station? Dan zou ik iets meer in richting 330d touring met wat leuke opties shoppen denk ik.

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          18 november 2014 om 22:56

          @lamborgfan: Goed onderstel en golf…bestaat gewoon niet af fabriek.

          Login om te reageren
        • OverSoft zegt

          20 november 2014 om 08:49

          @lamborgfan: Overstuur uit een 66% voorwiel aandrijver? (Maar een heel klein gedeelte wordt naar de achterwielen gestuurd)
          Hooguit lift-off oversteer, maar zeker geen vermogens overstuur.

          Login om te reageren
  2. nielsnl1 zegt

    18 november 2014 om 14:49

    Dat is zeker geen Kinder Überraschung! Hebben!

    Login om te reageren
  3. sportstand zegt

    18 november 2014 om 14:51

    Jaa! Hebbon! Eindelijk weer een powerstation van VW. Heerlijke sleeper

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      18 november 2014 om 21:42

      @sportstand: sleeper??? Hebben al die Golfjes tegenwoordig 4 uitlaten???

      Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      18 november 2014 om 22:40

      @sportstand: Dit wordt DE getaway car als straks de RS4’s wat schaars worden… Bij voorkeur in grijs of zwart.

      Login om te reageren
  4. giangian zegt

    18 november 2014 om 14:52

    Lekker

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    18 november 2014 om 14:54

    300pk Golf station. Prima idee.
    Golf is een prima bak.
    300 pk uit een 2.0; dat doen tegenwoordig wel meer merken.
    En 300+ pk hebben in je station: het rijdt gewoon lekkerder.
    Enige nadeel is dat je een station hebt, die er als station uitziet, maar met heel weinig inzet, ook best nog iets groter kan (Passat). Dus ja, als je dan toch kakkend veel geld uitgeeft voor je nieuwe 300pk station, kan je ook best het extratje betalen om m net 1 maat groter en 1 maat bruikbaarder te kopen
    (snap mensen die een S4-station kopen daarom ook niet, als je een dure station wil hebben, koop er dan een met meer ruimte: S6 / A6 3.0).

    Login om te reageren
    • timmetje zegt

      18 november 2014 om 14:59

      @gregorius: ik snap het laatste deel van je reactie niet helemaal. Ergens is een grens in een budget. Iemand die net een prachtige audi s4 kan aanschaffen kan geen s6 lijkt mij een vrij duidelijke zaak. Evenals hier het geval met de golf r variant, iemand die een golf r kan veroorloven kan blijkbaar geen passat r veroorloven(mits deze er is natuurlijk) anders hadden de betreffende personen dat echt wel gedaan.

      Login om te reageren
      • frietjemet zegt

        18 november 2014 om 15:31

        @timmetje: Hoeft geen keuze op basis van budget te zijn, lijkt mij een vrij duidelijke zaak. Mark Zuckerberg bijvoorbeeld heeft ook geen Veyron, terwijl er met gemak een of meer kan bekostigen.

        Login om te reageren
        • timmetje zegt

          18 november 2014 om 16:54

          @frietjemet: of Zuckerberg een veyron kan betalen is geen discussie hij heeft hele andere beweegredenen om een golf te kopen, feit blijft dat een s4 vergelijken met een a6 3.0 onzin is, omdat het profiel van beide auto’s duidelijk anders is. Een s4 vergelijken met een s6 is al helemaal geen vergelijk omdat de s6 simpelweg veel duurder is dan een s4 daarbij komt ook nog dat ik wel beweegredenen zie om een golf te kopen ipv een veyron maar geen beweegredenen zie om een s4 ipv s6 aan te schaffen als de financiën geen problemen vormen voor een s6

          Gr Tim

          Login om te reageren
          • frietjemet zegt

            19 november 2014 om 17:12

            @timmetje: dat jij die beweegredenen niet ziet heeft niet te zeggen dat andere mensen dezelfde beweegredenen als jou hebben. Als iemand zijn droomauto een escort rs cosworth is en hij heeft genoeg knaken voor een Lamborghini huracan, moet hij dan maar de Lamborgini kopen? Nee. Als hij blij is met die escort staat hem het vrij om die te kopen, de rest van het geld houdt hij dan gewoon over…

            Zuckerberg haal ik aan omdat hij zo een hele vloot s6 zou kunnen financieren, maar hij kiest er zelf voor om dat niet te doen. Beweegredenen doen er dan niet eens toe, er is een discussie over jouw mening dat iemand met een s4 het maximale uit zijn loon haalt om die bak te kunnen rijden.

            Is dus gewoon jouw mening, en een duurdere auto hoeft niet per se beter te zijn dan een goedkopere, men vergelijkt toch ook een Corvette met een R8?

            Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          18 november 2014 om 22:33

          @frietjemet:

          Mark Zuckerberg heeft z’n Golfje inmiddels ingeruild op een Huayra…

          Login om te reageren
          • frietjemet zegt

            19 november 2014 om 17:17

            @carmasterr: Wou alleen maar een punt maken dat niet iedereen iedere cent van zijn salaris gaat besteden aan het maximaal haalbare kwa auto wat die persoon daarmee kan bekostigen.

            Als iemand bijvoorbeeld een s6 keilelijk vind, maar bij wijze van spreken een tent in de broek krijgt van een s4, dan kan hij die s6 toch laten staan? Dan doet het er niet toe of diezelfde persoon net zo goed met gemak een tiental rs6 financieel zou kunnen onderhouden..

            Login om te reageren
      • gregorius zegt

        18 november 2014 om 15:32

        @timmetje:

        Als je je A4, van 60 – 80k en vervolgens je A6, met dezelfde motor en zelfde opties gaat uitrusten, zit er maar een % of 10 tussen. En als je dus 71k voor een standaard S4 uitgeeft (zeg maar 80k nadat je de minimale opties erbij hebt) ach. Ik geloof niet dat iemand die 80k voor een auto uitgeeft geen 90k kan uitgeven. Het is alleen omdat hij/zij zichzelf een limiet stelt.
        Maar goed, het is een non-discussie: moeten mensen lekker zelf weten. Golf station met 300pk is een mooie bak. Niet voor mij, maar de eigenaren zullen er waarschijnlijk blij mee zijn.

        Login om te reageren
      • dennisjuh95 zegt

        18 november 2014 om 17:54

        @timmetje: Maandelijkse lasten van een s4 en s6 zijn verschillend. Zal ook wel een factor zijn ;)

        Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      18 november 2014 om 15:39

      @gregorius: een S4 vergelijken met een A6 3.0 kan, maar de S4 is goedkoper, sterker en sneller. En kleiner. Een S6 is aanzienlijk duurder.

      Zeker in Duitsland wordt een redelijke motor wel gewaardeerd (en verkocht). Daarom zie je daar kale 535d’s met stoffen bekleding en hier 518d’s met 20″ pornojetsers. Verschil in prioriteit.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        18 november 2014 om 15:45

        @gtwillem: Komt misschien ook omdat je in Duitsland het gas eens mag intrappen zonder dat de overheid met de collectebus op je passagiersstoel zit.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          18 november 2014 om 17:08

          @berlinetta:

          ” Komt misschien ook omdat je in Duitsland het gas eens mag intrappen zonder dat de overheid met de collectebus op je passagiersstoel zit. ”

          = Quote van de week wat mij betreft.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            18 november 2014 om 17:55

            @desjonnies: Dank u.

            Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          18 november 2014 om 18:50

          @berlinetta: nee, niet helemaal. Duitsland kent meer hoogte verschillen en het komt daar vaker voor dat je op een dag flinke afstanden rijdt. Daarbij zijn inderdaad de snelheden op sommige stukken een stuk hoger.

          Je vergist je overduidelijk in het feit qua controles. Ook in Duitsland zijn ze er zeer actief mee. En ook de boetes zijn niet mals, helemaal niet als je bij een Baustelle in overtreding bent.

          In Nederland worden auto’s belast op uitstoot (dus sterkere auto’s zijn disproportioneel duurder), de wegen vlak en goed van kwaliteit en we rijden relatief korte stukken. Dus knallen we een zo klein mogelijk dieseltje in welke auto dan ook.

          Daarbij kent NL nauwelijks autoliefhebbers. Tuurlijk, hier op AB zijn ze er, maar als ik elke dag weer zie wat de A6 paradeert, wordt je er wel triest van.

          Login om te reageren
          • crackdavid zegt

            18 november 2014 om 20:14

            @gtwillem: Nederland kent genoeg autoliefhebbers, helaas kan niet iedereen een M3 betalen…

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              18 november 2014 om 20:31

              @crackdavid: in vergelijking met Duitsland, Italië en met name Engeland valt het heel erg mee, helaas.

              Login om te reageren
              • Lotus zegt

                18 november 2014 om 22:17

                @gtwillem: Heel erg tegen bedoel je…

            • glennie zegt

              18 november 2014 om 22:10

              @crackdavid: het probleem is ook dat in NL de prijzen zo belachelijk veel duurder zijn. Voor de prijs van een aangeklede 518d heb je in Duitsland een kale 535d. Iedereen zou liever een dikkere auto rijden maar dat is hier gewoon moeilijker te bekostigen.

              Login om te reageren
              • rauto zegt

                19 november 2014 om 21:57

                @glennie: wij rijden een best wel aangeklede 535d f10 het is dus wel mogelijk…

          • mrs250 zegt

            18 november 2014 om 20:17

            @gtwillem: boetes kosten daar niks. Ik ben een keer met 20 km/h te hard geflitst in een Baustelle, bellend en met aanhanger; 75 euries.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              18 november 2014 om 20:30

              @mrs250: dat is dan al een tijdje geleden… Sinds 2013 zijn de tarieven omhoog gegaan.

              Login om te reageren
      • david36254 zegt

        18 november 2014 om 15:59

        @gtwillem: een A6 3.0 tfsi en een S4 hebben beide 333 pk. Sprinten beiden van 0 naar 100 in 5.1 s en hebben beiden een top van, verassend, 250 km/u. De vergelijking vind ik dus wel relevant. Zeker gezien het feit dat ze ongeveer even veel kosten. Het enige verschil war in het voordeel van de S4 spreekt is dat het een S-model is en er daardoor dus wat stoerder uitziet. Dit kan overigens ook een nadeel zijn. Een A6 3.0 tfsi is amper te onderscheiden van een A6 met minder krachtige motor. Ik zou in ieder geval voor de A6 3.0 tfsi gaan omdat ik de A6 avant als model mooier vindt dan de S4 avant.

        Login om te reageren
        • david36254 zegt

          18 november 2014 om 16:07

          @david36254: oeps, klein foutje gemaakt. De A6 avant 3.0 tfsi sprint met 333 pk in 5,3 s naar de 100. Is dus iets langzamer, maar ik zou dat kleine verschil voor lief nemen!

          Login om te reageren
          • maseratizzzzzzzz zegt

            18 november 2014 om 23:04

            @david36254: ik denk dat 0-200 het verschil maakt, vanuit dat opzichte kan je pas echt zien wie er sneller is..

            Login om te reageren
        • baasbas zegt

          18 november 2014 om 16:13

          @david36254: Gewicht is ook bijna gelijk. Ik zou ook absoluut de A6 nemen. Voor nauwelijks verschil in performance krijg je wel meer auto.

          Overigens zou ik een bezoek aan de gerenommeerde chip-boer niet kunnen weerstaan denk ik.

          Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          18 november 2014 om 18:55

          @david36254: dat is nu inderdaad het geval, ja. De S4 loopt op zijn laatste benen en de A6 is nét vernieuwd. Dus de komende paar maanden is het vermogen gelijk. Maar als de nieuwe A4 begin volgend jaar op de markt komt, zal op termijn ook weer een (waarschijnlijk) sterkere S4 komen.

          Je hebt overigens zeker een punt, de prijs scheelt weinig, uitrusting evenmin. Dat komt waarschijnlijk door de BPM taks. De wat oudere S4 is niet zo heel erg schoon in de NEDC cyclus, waardoor die een paar 1.000 duurder is.

          Login om te reageren
    • super zegt

      18 november 2014 om 18:20

      @gregorius:
      heb een 3 touring en de volgende wordt dat weer, 5 touring vind ik gewoon te groot, al die ruimte heb ik niet nodig…

      Login om te reageren
  6. str8six zegt

    18 november 2014 om 14:55

    Heel erg dik! Ben alleen bang dat dit model voor de NL markt irrelevant is, ze hebben een aantal jaar geleden ook een R-versie van de Passat uitgebracht. Ben die welgeteld 2x tegengekomen. Jammer. Iedereen maar weer een zilvergrijze tdi’tje met wieldoppen dan?

    Login om te reageren
    • thomasboot zegt

      18 november 2014 om 16:55

      @str8six: wat is die r versie dan? Bedoel je de r36?

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        18 november 2014 om 19:29

        @thomasboot: exact!

        Login om te reageren
  7. stephanotis zegt

    18 november 2014 om 15:02

    Ich gebe keinen Fick auf Sleeper mit vier Auspuffrohren. Oder so.

    Login om te reageren
  8. 86x86mm zegt

    18 november 2014 om 15:09

    Dit kan ik wel waarderen al had ik liever enkele uitlaatsierstukjes gezien!

    Ben alleen bang dat de prijs richting de 50K zal gaan, waardoor deze R-variant een erg zeldzame verschijning zal zijn.

    Login om te reageren
    • 560pkferrari zegt

      18 november 2014 om 15:23

      @86x86mm: Een gewone Golf R met DSG kost al 49k, dus die 50k lijkt me zeker niet onlogisch.

      Login om te reageren
  9. TommyGT3 zegt

    18 november 2014 om 15:24

    Waar blijft de Golf Variant GTD? Of heb ik iets gemist…?

    Login om te reageren
  10. Senne zegt

    18 november 2014 om 15:24

    Een gewone Golf R doet me weinig, in station variant is hij opeens heel vet !

    Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    18 november 2014 om 15:33

    Gave auto! Over vier jaar ga ik er eentje in Duitsland oppikken (kan me niet voorstellen dat er veel in Nederland verkocht gaan worden).

    Login om te reageren
  12. baasbas zegt

    18 november 2014 om 15:34

    In RS2 blauw… hmm… dat is geen toeval.
    Toch leuk hoor…

    Login om te reageren
  13. TDI-goeroe zegt

    18 november 2014 om 15:44

    KLPD/VROS denkt ook: hebbon!

    Login om te reageren
  14. Tonnie zegt

    18 november 2014 om 16:08

    Lekker dik! Niet speciaal, toch vet.

    Login om te reageren
  15. Jantje_555 zegt

    18 november 2014 om 16:18

    hopelijk ook met manuele bak te krijgen

    Login om te reageren
  16. gerjan zegt

    18 november 2014 om 16:31

    ik kan de binnenkant nou niet echt mooi vinden saaie donkere boel. Sowieso na de golf 1 is er geen leuke golf meer gemaakt. Maar helaas de autobladen zijn vw mensen dus is elke vw de beste keus. Gelukkig zijn er ook mensen die geen vw rijden maar in een leuke auto rijden die de buurman niet heeft. Daarbij als je 300 pk wilt koop je toch leuke 2de handse auto. langs de chip boer en gaan.

    Login om te reageren
  17. Onehp zegt

    18 november 2014 om 16:33

    Golf R is gewoon een heel complete auto, en deze is om mogelijk nog veelzijdiger. Voor mij graag een sleeper versie, kun je gewoon doen… of alleen een klein baantje in hoog tempo afwerken… of naar de IKEA… of gaan skiën (winterbanden)… of wat autobahn doen… en zelfs een beetje eco-run kan eraf. Enkel file rijden blijft niks, dus geen auto voor de meeste nederlanders, die moeten een Hybride…

    Login om te reageren
  18. JvT zegt

    18 november 2014 om 16:42

    Daar moeten ze zeker drie van kunnen verkopen in Nederland.

    Login om te reageren
  19. rcdw zegt

    18 november 2014 om 17:03

    Vier pijpen aan de achterkant… Mwah, ik had er liever twee gezien. Of beide links of links en recht één. Dit vind ik wat tè voor een golf.

    Login om te reageren
    • tombe zegt

      18 november 2014 om 18:20

      @rcdw: 2 is standaard bij 1.4 TSI 160pk

      Login om te reageren
      • jrsmoke zegt

        18 november 2014 om 19:36

        @tombe: al vanaf de 122 pk is 2 standaard

        Login om te reageren
  20. henkhupelschoten zegt

    18 november 2014 om 17:10

    Benieuwd wat dat in de lease gaat doen

    Login om te reageren
  21. japseflaps zegt

    18 november 2014 om 17:25

    Shut up and take my money!!!

    Login om te reageren
  22. mrniesoe zegt

    18 november 2014 om 18:07

    Dit is gewoon waanzin!

    Login om te reageren
  23. sydney zegt

    18 november 2014 om 18:25

    Volkswagen R en Audi RS:

    Voor al uw liquidaties de geschikte partner.Kom eens langs en kijk welke voor U geschikt is!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 november 2014 om 18:39

      @sydney:
      Yep, de kans dat we het enige exemplaar dat hier verkocht gaat worden opgeblazen of uit gefikt gaan terugzien schat ik ook hoog in..

      Login om te reageren
  24. tombe zegt

    18 november 2014 om 18:25

    Mist enkel de 5 cilinder sound

    Login om te reageren
  25. sergio72 zegt

    18 november 2014 om 18:27

    Niet speciaal, ziet hij eruit als een 1,4 met dikke wielen en dikke uitlaat. Ik word hier niet warm van.

    Login om te reageren
  26. sanjo120 zegt

    18 november 2014 om 18:50

    4 uitlaatpijpjes voor 300pk? Over de top

    Login om te reageren
  27. jrsmoke zegt

    18 november 2014 om 19:06

    Hmm, dat gaat dus nog moeilijk worden, 7% hatchback of 25%station

    Login om te reageren
  28. adhd1001 zegt

    18 november 2014 om 19:41

    Wat schuift dat?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 november 2014 om 21:45

      @adhd1001:
      Keihard over de voorwieltjes..

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        18 november 2014 om 22:32

        @tupperware: Ik moest lachen ;-)

        Overigens, wat de huidige R betreft zou je je nog kunnen vergissen. Chris Harris was er erg over te spreken terwijl hij de RS3 zonder genade afrekende daarop.

        Login om te reageren
  29. baasbas zegt

    18 november 2014 om 20:27

    Nu nog een GTI, GTD en GTE

    Login om te reageren
  30. robgooi zegt

    18 november 2014 om 22:57

    Helaas niet mijn ding. Hatchback begrijp ik nog wel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North