En of dat het nou waard is voor vier ringen op de neus?
Helemaal zeker is de prijs nog niet, maar voor Spanje is er een prijs van 28.500 mille afgegeven. Als je de prijs dan vertaalt naar de Nederlandse situatie, dan komt er rond de 31 mille uit. Dat lijkt heftig veel, want daarmee kruipt de S1 potentieel erg (te?) dicht tegen de prijs van de Golf GTI aan. Bovendien heeft MINI al voor 28.800 euro de 184 pk sterke Cooper S in de aanbieding. Dat wordt nog even rekenen voor PON dus.
Onder de motorkap zal er een variant van de 1.4 TSI te vinden zijn die ook de Polo GTI en Ibiza Cupra (en FR) aandrijft. Nu levert de sterkste variant 180 pk en 250 nm en is gekoppeld aan een DSG-bak met zeven verzetten. Audi haalt uit het 2.0 liter blok dik 270 pk en die heeft alleen een turbo. Uit de 1.4 met turbo en supercharger moet een hoger specifiek vermogen te halen zijn, zodat de 200 pk grens in het zicht komt. Of die extra pk’s de premium meerprijs waard zijn, mag de markt later bepalen.
De Audi S1 wordt in september op de autoshow van Parijs onthuld. Medio augustus verwachten we dan ook meer details over de Audi S1, maar een top van 250 km/u en Quattro lijken zeer onwaarschijnlijk. (via autoblog.it)
Liever de S1 dan een mini maar dan wel in het zwart
Quattro of niet?
(ik zou zo zeggen van wel, maar de A1 is misschien een uitzondering)
excuseer, ik heb er over gezien
Audi gebruikt alleen Quattro voor de motoren die zoveel pk hebben dat je ze niet meer op de voorwielen kunt trekken. En 180pk is nog goed de doen als FWD. Dus neen geen Quattro.
@Thamos: hahaha nee, dat is marketing bullshit en is alleen zo bij audi.
Ford doet gewoon 350 alleen op de voorwielen.
IS ie ook zonder dat afzichtelijke two-tone te bestellen?
Hmm… geef mij maar de Mini S, dan ga ik wel nog eens langs bij de mannen van John Cooper Works :-)
ik vind het veel geld, ik blijf bij mijn Mini Cooper, is een heerlijk rij en smijt autotje
‘Audi haalt uit het 2.0 liter blok dik 270 pk en die heeft alleen een turbo. Uit de 1.4 met turbo en supercharger moet een hoger specifiek vermogen te halen zijn, zodat de 200 pk grens in het zicht komt.’
hoort de 270 pk niet 170 pk te zijn?
Van een letterlijke dure grap gesproken..
Totaal niet de moeite om zoveel geld voor zoiets neer te leggen. Je moet al een heel erg verwende snob zijn.
die neus is wel lekker agressief, achterkant is wat minder vind ik… 30mile, hmmmmm goedkoper dan een JCW die kost 36.790,00 ( 01-01-2010 ) lastig… eerst maar proefritjes aanvragen
Tja, de mini blijft mooier, leuker en waarschijnlijk beter om te rijden.
Dit is nou echt een wijvenauto man. Een man gaat daar echt niet in rijden. Vooral de achterkant lijkt op een vrouwenreet.
Een S1… Ik ben onder de indruk. :D
Doe mij ook maar de Mini die ziet er veel beter uit.
Van dat geld kan je deze tweedehands porche uit “mei 2010” meekrijgen: http://www.zomoto.nl/6741285/porsche-356-vintage-speedster.htm
@bassaal: vergelijk jij ff lekker een appel met een Peer.
@bassaal: zalige bak, liever in het zwart, maar heel leuk!
Bosnia_love [ reply ]
24 May 2010 om 14:14
Dit is nou echt een wijvenauto man. Een man gaat daar echt niet in rijden. Vooral de achterkant lijkt op een vrouwenreet.
Volgens mij zou dit dan toch echt een mannenauto moeten worden, aangezien meeste mannen op vrouwen vallen!?!?
OT: Nee word hem toch dan maar niet.. Vind Coopertje toch nog zeker wel leuker dan deze auto! En mijn god wat is dat veel geld voor zo’n klein autootje!
@bassaal: typfout dus: Porsche
Doe mij ook maar de premium Mini graag.
Ik haal wel wat anders voor dat geld…
31.000? daar kan je al bijna een c klasse voor kopen, dan spaar ik nog wel ff een jaartje door.
@lambo4all: ?? 36 kaal toch? een A4 kan je er eerder voor kopen, die is er al onder de 33 ;)
@RobertJ: ik ga toch voor de c klasse, (kwestie van smaak)
Alles in zijn klasse heb ik liever, omdat dit veel te duur wordt. Doe dan maar een Clio RS of Polo GTI.
Ik wacht nog even op de rs1, wedden dat die wel quattro krijgt? Als die tenminste ooit komt, want ik denk niet dat deze yuppenbak in de S uitvoering veel verkocht wordt..
Wat een geld voor een lelijk hok, iedereen die dat ervoor betaalt is gek. Kan 10 leukere wagens kopen voor dat geld.
Veel te veel geld voor zo`n gebakkie. Veel concurrenten bieden een volwaardig alternatief voor een lagere prijs. Bovendien vind ik de A1 een lelijke auto. De auto zal best goed verkopen omdat we hier allemaal graag in een Audi rijden maar ik hoef hem niet.
Sorry hoor maar welke gek betaald zoveel voor een audi die net zo groot is als een polo.. Ik haal wel wat anders.
veel te duur, belachelijk
Vind het trouwens vreemd dat er geen artikel is verschenen over de fameuze afgang van de a1 tijdens de ‘promotie’ in Brussel vorige week.
De a1 ging er namelijk over de kop tijdens een demonstratie, terwijl hij nochtans bestuurd werd door een professioneel audi-piloot. De A-klasse achterna?
@jan: Die is er wel wat verder omlaag of vorige pagina kijken ;)
@jan: ik denk dat een eland veel meer kans heeft om te verschijnen dan een ramp waar je op moet rijden!
excuses, is hier toch verschenen :)
dan maar een 1 serie, veel meer auto.
Geen Quatro he? dus hij is lelijk duur en nu ook geen echte audi.
Voor dat geld heb je een van de beste limousines ter wereld. Een tweedehandsje Phaeton.
@Benjamin1 de 1 serie zit een klasse hoger. En je betaalt nog steeds veel voor weinig auto.
hij lijkt sprekend op de RS5 een paar topics geleden…
@ JPM Precies je moet er wel 1 uit duitsland halen.. hier zijn er niet zo veel verkocht en die bijv. op autotrader staan zijn of niet mooi genoeg of 4-zitter
Voor die prijs heb je een prius.
@ rene
sarcasme mag ik hopen
mm jammer dat het een 1.4tje is een 2.0 TFSI met 211 PK lijkt me veel leuker en dan hbe je ook een reden om er een te kopen anders kan je ook een polo GTI of ietsjes door sparen en een golf GTI kopen.
dus voor mij word het toch maar een A3 met Quattro
*350 pk
doe mij maar een fiesta st. deze komt ook binnenkort uit en ik moet zeggen dat ford’s lekker rijden. ik rijd al twee jaar met veel plezier in mijn focs st. misschien niet de standaard keuze maar wel een hele lekkere. die s1 zal voor 30 mille helemaal kaal zij dus reken er ook maar 5 mille bij voor xenon,velgjes,navi, en al die andere standaard levensverbeteraars.
Welke vent wil nu in zo’n lelijk wijvenhok gezien worden. Voor dat zelfde geld koop je toch iets anders?
Wes ,jij rijdt ook nog met de fiets dus.
wel een briljante auto.
en de S1 is ook wel een hip karretje als je hem in het egt ziet.
ze zullen er vast wel over na gedacht hebben.. Audi..
zit wel goed in elkaar die hele auto!
quatro is te zwaar voor dat kleine autootje en er is zowiezo weinig plek voor het systeem in het autootje
mijn voorkeur gaat uit naar een mini of bmw 1 serie
is dit de S1 of de A1 S-line. want daar kan nog wel is verschil in zitten.
de S line is alleen bumpertje, spoiltertje, logotje, voor een kleine 3000 (bij A4,A6 etc) meer.
hoe is dat hier?
Er zijn vast mensen die dat geld voor een Mini-4-ringer overhebben.
Wow, veel geld voor een auto die kleiner én lelijker is dan een Polo.
mmm… S1liever andere naam please audi. in de jaren 80 was er al een S1 de Sportquattro S1. ze zijn het aan het uithollen
foto van het originele rallymonster:
http://img233.imageshack.us/img233/4462/starts10qz5.jpg
@Donstil: je hebt mij niet horen zeggen dat die Porsche te vergelijken valt met de Audi S1..
@bassaal: dan heeft je reactie helemaal weinig nut gehad.
@Donstil: voor jou blijkbaar niet.. maar misschien willen andere gebruikers wel heel graag weten dat er voor datzelfde geld ook een mooie oude Porsche te krijgen is..
en dit moet dus concurere……laat me niet lachen. audi audi audi toch…alles hoger dan A5 zijn mooie audi’s en dat blijft na de A1 nog steeds zo. dan weet ik gelijk wat ik van justin timerlake vind…hahahaha…
De 1.4 TSI is bij de tiguan te chippen tot 211 pk. Als ze dat nou ook eens bij de S1 doen. Komt er een heel snel bakkie denk ik.
Je krijgt er wel een stevige audi voor. Een Mini, dat is pas veel geld voor een go-cart. Het bolt natuurlijk fantastisch maar er zit niets op. Mijn vorige auto was een Mini one D (2006) en daar zat standaard zelfs geen handschoenkastje of verlichtingspakketje in. Laat staan een deftige radio/cd of zelfs voetmatjes. Dus prijs/kwaliteit staat die Audi een streep voor.
Hmm… geef mij maar de Mini S, dan ga ik wel nog eens langs bij de mannen van John Cooper Works :-)
Doe mij ook maar de premium Mini graag.
veel te duur, belachelijk
Van een letterlijke dure grap gesproken..
Totaal niet de moeite om zoveel geld voor zoiets neer te leggen. Je moet al een heel erg verwende snob zijn.
bla bla bla …
De A1 is het lichtste en en meest gebalanceerde chassis in het segment. 1045kg, 65/35.
De Cooper Works GP geraakte niet eens aan dat gewicht, ondanks het dure dieet van die versie. Ook 250Nm, maar dan van een opgefokte PSA 1.6. Dat haalt de standaard 1.4TSI al. En de vernieuwde Mini is nog eens zwaarder.
Een paar jaar geleden was de NL prijs van de Works GP al €45K. De huidige Mini is zo’n 200kg zwaarder dan de A1, en als we inflatie meerekenen zal de S1 concurrent van Mini €50k kosten, en nog steeds 150kg meer wegen.
Dus WTF zijn jullie over bezig, als ik vragen mag. Een beetje autokenner ziet direct dat de A1 een bommetje is. (Dat zijn Lotus Elise cijfers.) En ziet ook dat de Mini in vergelijking veel duurder is, en een groot gewicht handicap heeft.
Vind het trouwens vreemd dat er geen artikel is verschenen over de fameuze afgang van de a1 tijdens de ‘promotie’ in Brussel vorige week.
De a1 ging er namelijk over de kop tijdens een demonstratie, terwijl hij nochtans bestuurd werd door een professioneel audi-piloot. De A-klasse achterna?
Overkop gaan op een skateramp is niet direct een fameuse afgang of de A-klasse achterna. Dat kan je met elke wagen, en dat weet je zelf ook.
Omission is de greatest form of lie
– George Orwell
en … http://www.autoblog.nl/archive/2010/05/22/audi-a1-doet-omrollen-en-doodliggen
Dit is nou echt een wijvenauto man. Een man gaat daar echt niet in rijden. Vooral de achterkant lijkt op een vrouwenreet.
Ik kan mij al inbeelden wat voor “wijven” jij intiem kent. Zeker geen die ik zou willen aanraken met een stok van tien meter. Met 1000kg op de schaal is het voor mijn part een hermafroditie wagen, en de “vrouwen” die ik ken gaan niet minder van mij denken.
@Pieter-Jan: Ja, heel leuk. Ga maar eens ergens anders wieberen met die mooie praatjes van je. ;)
@Pieter-Jan: Jij doet net of hier een nieuw meesterwerk wordt afgeleverd terwijl een Skoda, een Seat of een VW onderhuids niet veel afwijkt. Ben je echt zo geil op die 4 ringen dat dat je blind maakt ? Deze A1 is op geen enkele wijze bijzonder en een Mini heeft aanzienlijk meer karakter.
@Pieter-Jan: wat een lulkoek! een cooperS weegt maar 1085 KG…
en rijdt geweldig zoniet beter! check je bronnen!
@Pieter-Jan: Iets korter graag.
wat een kutauto trap er een 3.2 in
Wat ik begrepen heb van interne post is dat de nieuwe S1 186 pk gaat leveren. Niet mis voor zo’n lichte auto..
Niet waard.Is een vag product dussss.
Ik weet zeker dat ze nét onder die € 28.800,- blijven als de Cooper S de rechtstreekse concurent is.
Maarja een échte S zal het natuurlijk nooit worden met zo’n lullig grasmaaierblokje en zonder quattro…
nu nog wachten op de RS1 :twisted:
Deze auto(?) heeft niks dat zijn prijs verantwoord.
tja, of je maar even een mille of 4extra neer wil leggen voor deze kleine Audi tov een Clio RS, Mito QV of Corsa OPC… lijkt mij nogal van de zotte. Maar goed dat is 70mille voor een 2.0 tdi a4 avant natuurlijk ook en dat verkoopt ook… dus zal dit ook wel weer zonder problemen door de “look at me!!”-types worden gekocht.
Als het ding niet ruim onder de 1100kg blijft dan is er voor de liefhebber voor minder geld serieus sportieve lol te koop. How bad do you want the badge?
http://www.youtube.com/?gl=NL&hl=nl
meer zeg ik niet
De auto voor de kapper natuurlijk na de mini. Maar he, hier in nl zal het verkopen.
Voor een 20% lagere prijs heb je een echte racer:
de clio RS sport cup…
vanaf 23.990 euro
200 pk atmosferisch
1180 kg
0-100 6,9 sec.
recaro stoelen
je hebt echt een plaat voor je kop als je voor deze gerebadgde ongein kiest.
@integralechubasco: die clio is goed, maar de A1 is stiekem wel mooier. Stel het anders, voor die 30k heb je ook een Megane RS dat is pas een leuke auto!
-edit: nutteloze bijdrage-
Komaan jongens, gun de arbeiders van de fabriek in Vorst (Belgie),daar de A1 wordt geprepareerd, ook eens hun loon. De loonlast in Belgie is de hoogste in de wereld. Het zal weer lang duren eer ze de hele rimram daar gaan opdoeken en de produktie verhuizen naar Tsjechie ofzo. Dan kan de prijs wat zakken.
@AudiQuattro
![]()
de A1 mooier? komop…. ;)
check this:
bakkebaarden ala lancia delta integrale… :) dat heeft die rozerode audi niet, hoor…
31000 euro voor een polo met kerstboomverlichting.
Je moet maar durven.
Ik wilde zeggen “Liever een S1 dan een Golf GTI”, maar nu integralechubasco dat plaatje van de Clio RS heeft geplaatst bedenk ik me, ik wil liever een Clio RS.
@ Peter-Jan.
HAHA doe ff normaal, echte mannen rijden hier dus echt niet in.
Maar jij wel :-)
@ Peter-Jan
ps: Weet je zeker dat je niet Petra-Janneke heet ????
Echte mannen rijden brommer, net zoals Charlie en consorten. Onbegrijpelijk dat veel heren de mini wel een leuke wagen vinden en deze niet?
Als er één auto zich bewezen heeft als kappers/trophy-wife auto is het de mini wel.
Tja, als de marketing-miljoenen van Audi weer aangewendt worden, zijn er vast wel weer genoeg mensen die erin trappen…
Vergeet niet: VANAF 31 mille…
Heb net even de prijslijst van de A1 erbij gepakt. De volgende opties zijn wel handig: Pro Line (nog steeds handbediende airco…) 1.500,-, Media Style 2.118,- (oa Led verlichting, is dus niet eens standaard!), S-line (voor redelijke stoelen en lichtmetaal) 2.829,-, S-line exterieur (zucht…) 2.033,-, metallic 556,-, parking assist 729,-, navigatie 3.068,-, Bluetooth tel. 660,-, audio-upgrade 290,-, climmate control 406,-, armsteun voor 137,-, opbergpakket 127,-, sportstuur 266,-, zucht, ik geef het op. Ik zit nu op ehmmmmm 45.679,-!!! Kosten rijklaar maken erbij 987,- is 46.666,-…
Dat bedoel ik dus.
En er zullen weer zat mensen intrappen omdat de marketing-afdeling van Audi ze verteld dat ze hip zijn als ze een A1 rijden…
Ik ben marketeer, ik vind het errrrrg knap!
@Svenska Aeroplan AB: hebben ze afgekeken van de Mini marketeers, dus die zijn nog veel knapper want hebben het uitgevonden. Die Audi marketeers hebben alleen maar cut en paste gedaan. Ongelooflijk heh die prijzen? mijn meissie heeft een Cooper S met alle opties, kost gewoon ff 45 duizendjes. Ik dacht dat ze haar verstand was verloren, maar het rijdt geweldig sportief:-)
Als die zelfs geen quattro heeft is die prijs absurd.
veel te duur voor die prijs kan je al bijna een a3 2.0 tdi of 1.8 tfsi halen
Vanaf januari te bestellen vanaf 32.500 euro:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/6959238/__Audi_S1_vanaf_januari_te_bestellen__.html?p=25,1
@Tiemen Over Drijven is ook een geleerde vak blijkbaar :P
@ rene, Nouuu, ik zou zeggen, Heeel Erg Veeel Plezier in die Pruis :? Dodelijk als ik weet niet veel wat :? kennis erin dood :? dus ga me maar niet bewizen dat zo is.
Trouwens, voor die prijs heb je ook een DKW F8 Meisterklasse, whahahahaha, uit 1936 en ook wel een Pruis ja… Zie de waarde van zo’n mooie ding van 74 jaar oud Van Audi en zie dat Pruis….:P;)
@Charlie: Echte mannen rijden hier niet in? Wat is dat nu voor zever. Liever in dit smijt-auto’tje dan in een oersaaie passat waar elke hollander in rijdt.
De S1 zal pas in de loop van 2011 verschijnen…
De 1.4 tfsi met 186 is geen S1 !
De S1 zal veel meer pk’s hebben dan 186 hoor!