• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi S3 Cabriolet rolt je scherm op

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 februari 2014 om 07:25 – 19 Reacties

Afbeelding Audi S3 Cabriolet rolt je scherm opAfbeelding Audi S3 Cabriolet rolt je scherm opAfbeelding Audi S3 Cabriolet rolt je scherm opAfbeelding Audi S3 Cabriolet rolt je scherm opAfbeelding Audi S3 Cabriolet rolt je scherm opAfbeelding Audi S3 Cabriolet rolt je scherm opAfbeelding Audi S3 Cabriolet rolt je scherm opAfbeelding Audi S3 Cabriolet rolt je scherm op

Audi S3 Cabriolet
Audi stilt, zoals beloofd, de honger van de performancerijder die per sé een open dak wil. Hier is de S3 Cabriolet.

De basis van de A3 Cabrio wordt deze generatie gevormd door de nieuwe sedan, waardoor het model voor het eerst een duidelijke kont heeft. We stelden al vast dat dit het design veel goed doet, en ook bij de (voorlopige?) topmotorisering met extra sportieve opsmuk komt het design goed uit de verf.

Net zoals de andere S3-modellen levert de 2.0 TFSI ook in de cabrio 300 pk en 380 Nm, vermogens die zoals altijd bij de ‘S’-divisie via het quattro-systeem aan vier wielen worden gevoed. In cabriovorm weegt de auto 1.620 kg.

Qua acceleratie moet je (met de optionele 6-traps S-Tronic) genoegen nemen met een 0-100 tijd van 5,4 seconden, vier tienden langzamer dan de S3 Sportback. Bankovervallers die nog niet aan een RS6 toe zijn kunnen wellicht voor de S3 Cabriolet opteren; zo maak je in ieder geval een fabulous getaway.

De soft top opent of sluit in 18 seconden (al rijdend tot 50 km/u) en is in drie kleuren verkrijgbaar. In het geval van een ongeval treedt het active rollover system in werking. Over enkele weken kunnen we kennis maken met de S3 Cabrio, op de autosalon van Genève. De levering start in de zomer, in Duitsland krijgt de cabrio een basisprijs van 48,5 mille.

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Twee mafkezen in hot hatches racen door het verkeer. Dat is vragen om problemen.
    Video: Golf en Audi S3 racen door het verkeer als gekken
  • Video: Audi A3 probeert juist niet te ontwijken
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, Cabrio, geneve-2014, rood, s3

Vorig bericht: « Je raadt nooit wat deze Jimny uit de sneeuw trekt [video]
Volgend bericht: Opel Adam Rocks is een kleine hippe crossover »

Lees Interacties

Reacties

  1. wimpster zegt

    19 februari 2014 om 07:44

    Lekker hoor, hele verbetering tov de vorige A3 cabrio.

    Login om te reageren
  2. Marijn90 zegt

    19 februari 2014 om 07:51

    Raar, maar op de cabrio vind ik de 4 pijpen wel goed staan..

    Login om te reageren
  3. julez zegt

    19 februari 2014 om 07:51

    Best nice, alleen er klopt iets niet helemaal.. Die rechte lijn van voor naar achter is te prominent ofzo, vooral achteraan. Weet het ook niet precies, zeer geslaagde mooie auto, maar heeft iets raars

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      19 februari 2014 om 08:36

      @julez: “Er klopt iets niet ; weet het ook niet helemaal”. Dat is nogal wat. Trek je daar ook een Bassie-en-Adriaan-zoeken-een-schat-gezicht bij?

      De lijn loopt van bovenkant koplamp tot bovenkant achterlicht. What’s new? Een afzwakkende wigvorm. Misschien dat je referentiekader anders is. Maar een Jetta uit 93 heeft het ook zo’n lijn.

      OT: beter dan de vorige.

      Login om te reageren
  4. magnumsing zegt

    19 februari 2014 om 07:52

    Leuk, maar denk dat het niet gaat werken : de A5 cabrio is stukken mooier… ik zou zeggen doorlopen en nog even doorsparen. Vind de A3 carbio meer een duur alternatief voor, laten we zeggen, een Peugeot 208 cabrio…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 februari 2014 om 09:19

      @magnumsing: helemaal oneens. Niet alleen is deze mooier dan de A5 dank het veel strakkere design, maar de A3 is veel couranter (lees: de A5 is hopeloos verouderd) en goedkoper. Deze A3 zal dus zo’n succes worden dat er voor jou ook goed nieuws is: de A5 gaat binnenkort in de aanbieding.

      Login om te reageren
  5. hollow zegt

    19 februari 2014 om 08:25

    Ik blijf die 4 uitlaten nogal marginaal vinden. Wat gaan ze in de toekomst doen? 6 uitlaten?

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      19 februari 2014 om 16:49

      @hollow: Het zijn gewoon 2 uitlaten hoor, maar dan met dubbel eindstuk. Dat is trouwens bijna altijd het geval, nog nooit onder een auto gekeken? Dat dubbele eindstuk is standaard, de RS heeft dit ook maar daar zit er een groot sierstuk omheen.

      Login om te reageren
      • hollow zegt

        19 februari 2014 om 17:04

        @Tommy2: dat zal m’n Vlaams zijn geweest. Ik bedoelde daarmee de exhaust tips. Mijn F30 330d staat op 302pk en 640 Nm koppel en die heeft ook maar 2 eindstukken aan 1 kant. Audi doet aan overkill.

        Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    19 februari 2014 om 09:41

    Natuurlijk is dit ding veel mooier dan de oude A3 Cabrio. En dit ding is misshcien ook wel mooier dan de verouderde A5 cabrio. Maar het is uiteindelijk gewoon wachten totdat Audi met een nieuwe A5 (+cabrio), ten minste, als je een Audi wil…. vind zo’n nieuwe 2-of-4-cabrio toch ene stukje mooier.
    (en ik ben geen VAG basher, ik heb zelf een Audi).

    Login om te reageren
    • Svda zegt

      19 februari 2014 om 10:16

      @gregorius: vorige cabrio was idd niet zo mooi deze nieuwe weer wel.

      Login om te reageren
  7. 645ci zegt

    19 februari 2014 om 10:27

    De A5 cabrio vind ik best mooi, dit blijft voor mij, qua looks toch een beetje teveel op zo’n veterloze instapschoen lijken.

    Login om te reageren
    • 645ci zegt

      19 februari 2014 om 11:05

      @645ci: ik bedoel natuurlijk zo’n geruite pantoffel. :)

      Login om te reageren
  8. audifreak zegt

    19 februari 2014 om 13:13

    Niet onaardig..

    Login om te reageren
  9. Tommy2 zegt

    19 februari 2014 om 16:44

    Flinke vooruitgang.

    Login om te reageren
  10. jeffreym3 zegt

    19 februari 2014 om 17:10

    Uiterst saai..

    Login om te reageren
  11. bmwfan20 zegt

    19 februari 2014 om 18:25

    De auto’s van audi worden steeds lelijker

    Login om te reageren
  12. 2cool4school zegt

    19 februari 2014 om 20:09

    De sedan is beter! Maar dit is best leuk voor een vrouw!

    Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    21 februari 2014 om 21:39

    De A5 2.0 Cabrio 2.0 TFSI (zoals mijn moeder hem heeft) is bijna net zo snel (gekieteld), bruikbaar ruimer en qua prijs scheelt het niet zo heel veel. Desalniettemin, geinige auto, weer een niche gevuld (in de catogerie C-segment vierzits cabrio met 300pk en AWD.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North