• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi SR8 van Hofele: MOAR Newtonmeters

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 oktober 2011 om 22:40 – 23 Reacties

Audi A8 Hofele
Als Audi A8-koper heb je op dieselgebied de keuze tussen de 3,0 liter V6 en de 4,2 liter TDI. De laatste is natuurlijk de beste keuze, want het is een dikke V8. Hofele vond dat deze V8 nog wel wat dikker aangekleed mocht worden, en maakte de SR8.

En dat ‘SR8’ is alleen om juridische redenen, want het is duidelijk dat de tunert hier een RS8 probeert te maken. Een auto die niet bestaat, want de dikste A8 is immers traditiegetrouw de S8. Dankzij een van onze lezer hadden we in juni al de primeur, maar nu komt Hofele er ook officieel mee uit, inclusief vermogensgegevens.

Dankzij wat motortuning trekt Hofele in plaats van 350 nu 390 pk uit het TDI-blok, en het koppel komt uit op een asfaltastische 900 Nm. Heb je een hekel aan diesel, en wil je alleen op benzine rijden, koop dan een 520 pk sterke S8. Of ga een trapje lager voor de 4,2 liter FSI, waarvoor Hofele eveneens een opwaardeersetje heeft: de originele 372 pk worden opgekrikt tot 390 pk.

Voor de rest kennen we het: vette uitlaatpijpen, extra spoilertje en natuurlijk dikke pornojetsers tot 22 inch groot. Verder kan de auto bij snelheden onder de 70 km/u tot 40 mm lager worden gelegd. We laten u alleen met de beelden.

Ook interessant!

  • Video: Audi onderstuurt tegen vrachtwagen aan
  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
  • Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
    Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
  • Voel je stijlvol én veilig in deze Audi A8 occasion

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, Diesel, hofele, tuning

Vorig bericht: « FBI betaalt definitief geen cent voor gecrashte F50
Volgend bericht: Video: touwtje springen als een baas »

Lees Interacties

Reacties

  1. q7a1 zegt

    12 oktober 2011 om 22:42

    Deze hebben we toch al een keer eerder gezien?
    Btw die velgen zaten ook onder de slk van Kahn

    Login om te reageren
    • norge zegt

      13 oktober 2011 om 06:34

      @q7a1: “Deze hebben we toch al een keer eerder gezien?
      ” prachtige omschrijving van het merk Audi :P

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        13 oktober 2011 om 09:24

        @norge: haha:p

        Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    12 oktober 2011 om 22:44

    Die velgen zijn er gewoon ondergeshopt…

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      12 oktober 2011 om 22:47

      Nu ik het zo bekijk…alles lijkt te zijn gesoept, zo ook het jachthavendecor en de stad op de achtergrond. Vraag me af of die SR8 dan nog wel echt is.

      Login om te reageren
      • sirmustang zegt

        12 oktober 2011 om 22:50

        @alcantara: als je bij foto 8 door de voorruit kijkt, klopt het idd niet

        Login om te reageren
        • sirmustang zegt

          12 oktober 2011 om 22:52

          @sirmustang: en foto 10 klopt helemaal geen ruk van

          Login om te reageren
  3. arro zegt

    12 oktober 2011 om 22:44

    Lang niet slecht

    Login om te reageren
  4. 560pkferrari zegt

    12 oktober 2011 om 22:48

    Lekker hoor de upgrade, voor de rest moeten ze van de a8 afblijven.

    Fotoshops zijn niet echt professioneel zo te zien (velgen pic 7)

    Login om te reageren
    • Captain zegt

      13 oktober 2011 om 01:28

      @560pkferrari: en wat dacht je van de ruiten op die foto 7 :) ? ook niet zorgvuldig, belachelijk zelfs als je erop let
      Voor de rest leuke upgrades, enkel mogen die velgen en zeker de badges in de schappen blijven liggen

      Login om te reageren
  5. KaCh1ng zegt

    12 oktober 2011 om 23:00

    is dit een echte tuner?

    Login om te reageren
  6. TDI-goeroe zegt

    13 oktober 2011 om 08:27

    22inch is veuls te groot, verder valt de vermogenswinst een beetje tegen, dat kun je bij elke chipboer regelen.

    Login om te reageren
  7. kaasboerin zegt

    13 oktober 2011 om 08:41

    Dat spoilertje maakt hem zoveel bruter, alleen die velgen.. Gadverdamme.

    Login om te reageren
  8. gforce zegt

    13 oktober 2011 om 08:49

    Lol.. foto 9. Blijkbaar zit er een heel groot stuk blauwe lucht tussen de huizen achter de Audi en de ramen van de audi. :P

    Login om te reageren
  9. KEV9 zegt

    13 oktober 2011 om 10:43

    FoK dat zijn 10 paarden meer dan ik nu heb :( *inraptempo-abtbellendoet*

    Login om te reageren
  10. Megakix zegt

    13 oktober 2011 om 10:51

    De A8 is, samen met R8 Spyder, de enige geslaagde Audi van dit moment. En nee, de A5 is een verveelbak.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      13 oktober 2011 om 13:49

      @Megakix: de A8 is van buiten gewoon een grote A4 vind ik (interieur is een ander verhaal dat is schitterend), en ik heb 5 jaar voor Audi als verkoper gewerkt. Veel van mijn ex collega’s zijn die mening ook toegedaan.. Dus waarom wel de A8 maar niet de A4?

      Login om te reageren
  11. glashelder zegt

    13 oktober 2011 om 11:19

    VRAAG:

    Waarom ONDER de 70km/u verlagen? De logika is dat je bij hogere snelheid meer voordeel hebt van minder luchtweerstand. Bij lagere snelheden heb je meer last van een kleinere grondspeling omdat je dan de drempels etc. tegenkomt.

    Dus andersom lijkt me meer voor de hand liggen.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      13 oktober 2011 om 13:46

      @glashelder: is ook het geval, by dynamic ride control gaat de auto dichter tegen het asfalt aan naarmate je snelheid hoger ligt voor stabiliteit. Andersom is alleen koel als je een fan van tjoening bent..

      Login om te reageren
  12. silly zegt

    13 oktober 2011 om 16:00

    Op foto 7 kan je ook goed zien dat de schaduw van de auto niet klopt.
    Je kan zien aan de torenklok dat de zon er van links op staat,dus had de schaduw auto er ook ergens zijkant/achterkant moeten vallen.

    Login om te reageren
  13. dennisr zegt

    13 oktober 2011 om 16:15

    jaa wat kan je er nog van zeggen.. weinig mis mee.. alleen andere velgjes :)

    Login om te reageren
  14. TimmiX zegt

    13 oktober 2011 om 19:14

    Hmm, ik wil het allemaal heel mooi vinden.
    Maar het lukt gewoon niet. Wat stijlloos dit.

    Login om te reageren
  15. vale46 zegt

    13 oktober 2011 om 19:46

    Welk kind hebben ze hier losgelaten met photoshop? :s

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North