Als Audi A8-koper heb je op dieselgebied de keuze tussen de 3,0 liter V6 en de 4,2 liter TDI. De laatste is natuurlijk de beste keuze, want het is een dikke V8. Hofele vond dat deze V8 nog wel wat dikker aangekleed mocht worden, en maakte de SR8.
En dat ‘SR8’ is alleen om juridische redenen, want het is duidelijk dat de tunert hier een RS8 probeert te maken. Een auto die niet bestaat, want de dikste A8 is immers traditiegetrouw de S8. Dankzij een van onze lezer hadden we in juni al de primeur, maar nu komt Hofele er ook officieel mee uit, inclusief vermogensgegevens.
Dankzij wat motortuning trekt Hofele in plaats van 350 nu 390 pk uit het TDI-blok, en het koppel komt uit op een asfaltastische 900 Nm. Heb je een hekel aan diesel, en wil je alleen op benzine rijden, koop dan een 520 pk sterke S8. Of ga een trapje lager voor de 4,2 liter FSI, waarvoor Hofele eveneens een opwaardeersetje heeft: de originele 372 pk worden opgekrikt tot 390 pk.
Voor de rest kennen we het: vette uitlaatpijpen, extra spoilertje en natuurlijk dikke pornojetsers tot 22 inch groot. Verder kan de auto bij snelheden onder de 70 km/u tot 40 mm lager worden gelegd. We laten u alleen met de beelden.
Deze hebben we toch al een keer eerder gezien?
Btw die velgen zaten ook onder de slk van Kahn
@q7a1: “Deze hebben we toch al een keer eerder gezien?
” prachtige omschrijving van het merk Audi :P
@norge: haha:p
Die velgen zijn er gewoon ondergeshopt…
Nu ik het zo bekijk…alles lijkt te zijn gesoept, zo ook het jachthavendecor en de stad op de achtergrond. Vraag me af of die SR8 dan nog wel echt is.
@alcantara: als je bij foto 8 door de voorruit kijkt, klopt het idd niet
@sirmustang: en foto 10 klopt helemaal geen ruk van
Lang niet slecht
Lekker hoor de upgrade, voor de rest moeten ze van de a8 afblijven.
Fotoshops zijn niet echt professioneel zo te zien (velgen pic 7)
@560pkferrari: en wat dacht je van de ruiten op die foto 7 :) ? ook niet zorgvuldig, belachelijk zelfs als je erop let
Voor de rest leuke upgrades, enkel mogen die velgen en zeker de badges in de schappen blijven liggen
is dit een echte tuner?
22inch is veuls te groot, verder valt de vermogenswinst een beetje tegen, dat kun je bij elke chipboer regelen.
Dat spoilertje maakt hem zoveel bruter, alleen die velgen.. Gadverdamme.
Lol.. foto 9. Blijkbaar zit er een heel groot stuk blauwe lucht tussen de huizen achter de Audi en de ramen van de audi. :P
FoK dat zijn 10 paarden meer dan ik nu heb :( *inraptempo-abtbellendoet*
De A8 is, samen met R8 Spyder, de enige geslaagde Audi van dit moment. En nee, de A5 is een verveelbak.
@Megakix: de A8 is van buiten gewoon een grote A4 vind ik (interieur is een ander verhaal dat is schitterend), en ik heb 5 jaar voor Audi als verkoper gewerkt. Veel van mijn ex collega’s zijn die mening ook toegedaan.. Dus waarom wel de A8 maar niet de A4?
VRAAG:
Waarom ONDER de 70km/u verlagen? De logika is dat je bij hogere snelheid meer voordeel hebt van minder luchtweerstand. Bij lagere snelheden heb je meer last van een kleinere grondspeling omdat je dan de drempels etc. tegenkomt.
Dus andersom lijkt me meer voor de hand liggen.
@glashelder: is ook het geval, by dynamic ride control gaat de auto dichter tegen het asfalt aan naarmate je snelheid hoger ligt voor stabiliteit. Andersom is alleen koel als je een fan van tjoening bent..
Op foto 7 kan je ook goed zien dat de schaduw van de auto niet klopt.
Je kan zien aan de torenklok dat de zon er van links op staat,dus had de schaduw auto er ook ergens zijkant/achterkant moeten vallen.
jaa wat kan je er nog van zeggen.. weinig mis mee.. alleen andere velgjes :)
Hmm, ik wil het allemaal heel mooi vinden.
Maar het lukt gewoon niet. Wat stijlloos dit.
Welk kind hebben ze hier losgelaten met photoshop? :s