De designers van deze futuristische Audi-Truck hoefden niet lang na te denken over een mogelijk praktisch nut van hun creatie.
Voorlopig laten BMW en Audi het bouwen van trucks aan hun concurrent Mercedes over. In principe gaat Mercedes dat dan ook vrij goed af, hoewel het natuurlijk altijd wel een keertje mis kan gaan.
De afgelopen jaren hebben de premium-Duitsers recordjaar na recordjaar gedraaid, met name omdat nieuwe rijk(er)en in landen als China en dergelijke niks liever willen dan zo’n Teutoons statussymbool. De ongetemde groei houdt echter onherroepelijk een keer op en wellicht is dat een smeermiddel om de concurrentie nog harder en grimmiger te maken. Misschien moet dan ook de truckmarkt maar eens aangevallen worden.
Wellicht was dit ook de gedachte van Artem Smirnov Ice en Vladimir Panchenko. Zij zijn nog een stapje verder gegaan door te bedenken hoe zo’n toekomstige truck er uit zou komen te zien, in dit geval met Audi-stijlkenmerken. Ze konden niet kiezen tussen twee verschillende designs, dus hebben ze beide maar naar buiten gebracht via Instagram. De trucks zouden elektrisch moeten worden, maar de designers hebben voor een vracht gekozen die op de PR-afdeling van Ingolstadt waarschijnlijk niet zo goed zal vallen. Grappenmakers daarentegen vallen wel met hun neus in de olie boter. Vind jij deze trucks tof?
Bedankt Frank voor tip!
Ik vind er geen bal aan, laat trucks bouwen maar over aan Volvo & Mercedes.
@misterdrogba: wat dacht U van iets van eigen bodem. DAF
@dailydriver: Of Scania
@hammond: Dat is trouwens een VAG product!
@hammond: Vergeet ook MAN niet.
@dailydriver: dat is tegenwoordig Amerikaans
@jrsmoke: Maar wel ontwikkeld en gebouwd in Nederland. Alleen de centen zijn Amerikaans.
@dailydriver: DAF is van paccar, gewoon Amerikaans
Super gaaf ontwerp!
@JamesBond007: Je zal maar net even de rand van een brug koppen..
Handig voor bij je a4
Als de trekker zelf maar niet de grootste gebruiker blijkt te zijn, anders zet het nog geen zoden aan de dijk
Denk niet dat er veel truckers zijn die daarboven lekker gaan zitten. Hoe ga je zo in de open lucht je koffie zetten, krantje lezen, klompjes uit doen, etc.?
@freezzr: hoezo niet? Ze hebben toch zo’n lekker warme bodywarmer aan ;)
@freezzr: En een shaggie rollen met al die rijwind is ook niet makkelijk
Drempel proof !
Oogt voor mij een beetje als Tetris met ronde vormen.
Met de looks van een BlackBird piloot met 80km/u over de A1.
Koelkast
Moet dit?
Hebben ze wel nodig voor die TFSI blokjes oil oil oil ??
Twee woorden: drempels & luchtweerstand…
Toch fijn voor die aldi trucks dat zn eigen voorraad kan worden meegenomen
Die koelkast voorop is ook wel handig, kan je tenminste nog wat bier kwijt!
Meeste audi rijders zijn wel trekkers dus ik snap de move
Vrij grote dode hoek lijkt me
Lekker veilig design…
Ik mag dat wel lekker out of the box denken
@graafke: dit is meer in een boc denken imao
@drdrift: boc = box
Dus je maakt een futuristische trekker en plakt daar een standaard trailer achter. Beetje jammer als je een dedicated combinatie ontwerpt.
@antoonniels: het is wel fijn als je erachter rijdt of ’t ding moet inhalen. Je weet dat je niets ziet.
2de ontwerp beetje B&O?
@live4life: Eerder Braun vind ik. En sowieso slecht gedaan…
Ziet er uit als een koelkast….
Ik heb me altijd afgevraagd waar die 4 ringen voor staan – maar dat zijn natuurlijk de zuigerveren die ze vergaten bij het ontwerp van de 2.0!
Op de positie van de rijders na, best een cool ding!
Dient dat groot vat achter de cabine om de tfsi vooraan van olie te voorzien? Dan kan die misschien wel 100k km rijden zonder oliewissel!
Ze staan onlogisch laag tegen de grond
Die trailer is wel heel erg U.S.A- style! Lijkt me ook niet heel veilig zo zonder zij-afscherming.
En daarbij bouwt binnen de VAG-groep MAN, Scania en Volkswagen zelf al vrachtwagens dus denk niet dat er ruimte is voor audi.
@tmenges: Waarom niet? Rebadgen is heel gewoontjes bij VAG, dus waarom zouden ze niet met een MAN Premium kunnen komen, dus met Audi-logo…
Nog geen enkele Merc truck gezien in China in 10 jaar tijd. Heel soms een Iveco of een verdwaalde Volvo. Voor de rest zijn het gewoon lokale merken.
De beste trucks zijn al vag (scania) dus waar is dit goed voor?
Die zwarte ziet et uit als een 2030 uitvoering van de truck uit de film “Duel”.