• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT-R 2.5 TSI, nieuwe geruchten en impressies

Auteur: robbie, gepost 4 november 2007 om 17:48 – 33 Reacties

Audi TT-R 2.5 TSI Quattro


Nu de Audi TT-S zo goed als bekend is, draait de geruchtenmolen op volle toeren over een nog sterkere variant. Zo hebben we zelf een paar weken terug al geprobeerd om het een en ander op een rijtje te zetten rondom de TT-S/TT-R/TT-RS. Maar nu is het weer de hoogste tijd voor een update.

De geruchtenstroom is weer op gang gekomen omdat een fotograaf onlangs een TT spotte op de Ring met grote ovale uitlaatpijpen en een geluid dat hem deed denken aan de 4.2 V8 van de huidige RS4. Een V8 onder de motorkap van een TT zou natuurlijk wel heftig zijn, maar is dat niet een beetje zwaar?

Via onze bronnen zijn we er nu achter gekomen dat het hier hoogstwaarschijnlijk gaat om een TT met een 2.5 liter 5-in-lijn onder de motorkap. Echter wel voorzien van zowel een turbo als compressor (TSI) en dat zou moeten resulteren in een vermogen van 256 kW (348 pk).

Maar zeker weten doen we het natuurlijk nooit, afwachten dus maar.

2.5 liter R5 TSI Twincharger

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Schetsen, TT

Vorig bericht: « Autoblog Alert: Blijf 16-11 uit de buurt van Assen
Volgend bericht: Pimp my Hybrid: Lexus RX 400h by 714 Motorsports & MOMO »

Lees Interacties

Reacties

  1. sausijsen zegt

    4 november 2007 om 17:56

    Laat maar komen,en zou dit dan ook hetzelfde blokkie zijn dat in de ‘rs3’komt??

    Zal wel een mooie sound produceren zo’n 5 cylinder!!

    Login om te reageren
  2. Ton Jansen zegt

    4 november 2007 om 18:02

    Moet weer denken aan de goude tijd van de 5 cilinder, juist ja in de group B Rally :d

    Login om te reageren
  3. daytona zegt

    4 november 2007 om 18:02

    Ik vraag me af of dat model van die audi nog wel te vernieuwen is volgens mij kunnen ze hem aleen maar nog lomperder maken.
    ik vind het jammer dat ze steeds die koplampen trouwens steeds aerodynamischer maken daardoor verliest zo een auto weer zijn uiterlijker kenmerken dat vind ik heel jammer.Kijk maar die mercedes slk die begint steeds meer op een ferrari te lijken. jammer

    Login om te reageren
  4. Sander zegt

    4 november 2007 om 18:02

    Het zou heel mooi zijn als AUDI weer een 5 cilinder motor gaat maken.

    Super sound en veel PK’s in een compacte motor!

    Login om te reageren
  5. Iceman zegt

    4 november 2007 om 18:18

    De tech info is ook niet mis:
    Lichtmetaal aluminium 2.5 liter Reihen Fünfzylinder FSI Twincharger motor.
    256 kW/348 pk by 7000 rpm en een koppel van 460 Nm tussen 1500-6250 rpm.
    0-100 Km/u in 4.8 sec en een onbegrensde topsnelheid van 287 Km/u.
    En dit alles bij een totaal gewicht van ± 1435 Kg.

    Ice.

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    4 november 2007 om 18:22

    whoa! ik hou van vijfcylinders :D laat maar komen! Het dubbele beademing principe ben ik alleen niet helemaal kapot van… erg veel techniekjes enzo. Gewoon een leuke turbo met een klein gat lijkt me net zo leuk :)

    mocht audi weer lekker losgaan met de vijfcylinders (wat ik heel erg hoop) dan moeten ze dat ook maar in de volgende S4 gaan stoppen :D

    Login om te reageren
  7. Iceman zegt

    4 november 2007 om 18:40

    Een inlijn 5 cilinder zal waarschijnlijk niet passen in een nieuwe S4. ?
    De motor is net zo lang als een V10 en als je de S5 Coupe’ bekijkt blijft er weinig ruimte over voor de motor.
    Een andere moelijkheid is dat ze de radiateur er weer naast zetten zoals het ook vroeger gebeurde bij de vijfcilinders.
    Het voordeel is wel dat ondanks dat de R5 iets langer is dan een 4.2 V8, hij wel een stuk lichter is.
    De vraag is ook of we een nieuwe A4 in de toekomst gaan zien met een 300 pk 3.6 VR6 FSI motor, want die is zo’n beetje even lang als een R5 volgens mijn.

    Ice.

    Login om te reageren
  8. jurrian zegt

    4 november 2007 om 19:15

    Hoezo Iceman? audi kennende ligt hij toch dwars, daarvoor hoeven ze de TT dus niet langer te maken.
    Het zou trouwens wel wat zijn, een nieuw blok in de vag groep, tijd geleden dat we dat gehoord hebben :P volgend jaar zitie dan waarschijnlijk in de Seat Altea FR en in de skoda superb turbo en in de passat v5.

    Login om te reageren
  9. Chief_S5 zegt

    4 november 2007 om 19:20

    Mooi, ik kijk uit naar de nieuwe 5 cilinders van Audi. Wordt een echt scheurijzer.. :)

    Login om te reageren
  10. jurrian zegt

    4 november 2007 om 19:26

    Goh Chief, dat hadden we niet zien aankomen joh!

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    4 november 2007 om 19:26

    Zal de nieuwe S3 S4 niet gewoon dezelfde 4.2 V8 FSI uit de S5 krijgen? Ben niet zo’n grote Audi expert hoor, maar de nieuwe A4 en A5 zijn toch grotendeels technisch identiek?

    Login om te reageren
  12. jurrian zegt

    4 november 2007 om 19:33

    @ robbie, De S3 heeft al die 2.0 tfsi motor volgens mij, en het lijk me sterk dat ze het feestnummer van de a4 en a5 in dit geval RS4 en S5 genaamd in de kleinere S3 gaan stoppen, ik denk dat om markttechnische reden de S3 minder pk zal hebben als de RS4

    Login om te reageren
  13. Turbopaultje zegt

    4 november 2007 om 19:34

    Wat betekent dat HZW design………?

    Half zowaar waar design ?

    Login om te reageren
  14. jurrian zegt

    4 november 2007 om 19:34

    de laatste 2 keer S3 moet RS3 zijn, excuus voor het ongemak ;)

    Login om te reageren
  15. Sven zegt

    4 november 2007 om 19:36

    Geruchten zijn leuk, vooral als iedereen er aan kan mee doen zoals op de autoblog site kan. De TT vindt ik echt een kanjer bak. Er komen steeds snellere varianten bij om de vooruitgang maar ook om de concurentie te piepelen. Audi vindt ik best hot. Het merk leeft meer dan ooit tevoren. Het quartro tijdperk was ook zo hot. Ze hebben zelfvertrouwen, en niet het probleem van BMW dat van alle kanten gecopieeerd wordt.

    Login om te reageren
  16. robbie zegt

    4 november 2007 om 19:47

    @jurrian, waar ik S3 zijn bedoelde ik S4.

    Ik reageerde daarmee op de vraag wat er onder de motorkap van de nieuwe S4 gaat komen te liggen.

    Login om te reageren
  17. gerjan zegt

    4 november 2007 om 20:02

    toen de nieuwe audi tt er net was mocht ik er een test er test rit in maken. deze audi had 250 pk en had een top van 267km/h. wat deze moet deze 5 in lijn dan wel niet doen!!! zou er ook graag in willen test rijden als 20 jarige.

    Login om te reageren
  18. erik zegt

    4 november 2007 om 20:10

    Nieuwe Audi S4, krijgt een V6 biturbo met 333pk,

    Erst zum Modelljahr 2009 startet der neue S4 Avant, der seinen V8 gegen einen V6-Biturbo eintauschen wird. Das lohnt sich: Die Leistung sinkt zwar leicht von 344 auf 333 PS, dafür aber klettert das Drehmoment von 410 auf 440 Newtonmeter. Der Nachfolger des aktuellen RS4 kommt erst 2011 auf den Markt – dann aber mit 450 statt 420 PS. Während die stufenlose Multitronic künftig acht fiktive Fahrstufen
    zie artikel onderaan.

    http://www.autobild.de/artikel/Themen-Erlkoenige-Die-Autos-von-morgen_430323.html

    Login om te reageren
  19. Chief_S5 zegt

    4 november 2007 om 20:13

    @ jurrian: Nou, ik heb het gelukkig wel zien aankomen. Je hoeft niet zo te flamen hoor. Niet alle reacties hoeven altijd een goede onderbouwing te hebben.

    En om deze reactie dan nog nuttig te maken (jurrian): Zelf denk ik gewoon dat er in de nieuwe S4 een 4.2 V8 van de S5 komt. De RS4 zal dezelfde motor hebben, maar dan met veel meer pk’s. De RS3 zal misschien een dikke 3.2 V6 of een hele sterke 2.0 TFSI krijgen, of natuurkijk deze 2.5 TSI.

    Login om te reageren
  20. Ricavant1.8T zegt

    4 november 2007 om 20:30

    jaa hij is absoluut welkom!!
    lekker zo een 5 cilinder!

    Login om te reageren
  21. Frasker zegt

    4 november 2007 om 21:26

    Audi gaat de goed kant op. Maar ik vind dat het meer naar de R8 moet. En ik vind dat ze de racetechnelogie moeten gebruiken. Ze hebben niet voor niets 6 of 7 keer de 24 uur van Le Mans gewonnen. Waar blijven de opvolgers van de R8?

    Login om te reageren
  22. thom zegt

    4 november 2007 om 21:35

    Een gierende compressor en een fluitende turbo wat wil je nog meer? Hopen dat die motor er snel komt. Kijken wat ze bij MB als antwoord hebben op deze motor en de bmw 3.0 l turbo motor

    Login om te reageren
  23. jurrian zegt

    4 november 2007 om 21:41

    @ robbie, dit ziet er logischer uit indd ;)

    @ chief, sorry voor, whatever “flamen” is, het klinkt niet erg best. Het was puur als grappige note bedoeld op je eindeloos positieve uitingen over audi. Daarom was je berichtje niet bijster verrassend.

    Login om te reageren
  24. Nick zegt

    4 november 2007 om 21:57

    5 IN-LIJN!!! SENTIMENT!
    En dat nog een TwinCharger versie, wie had dat kunnen bedenken!?

    Misschien ook wat voor de nieuwe S3, mocht die komen.
    En een niet-geblazen versie voor de Golf GTI?

    Login om te reageren
  25. daytona zegt

    4 november 2007 om 23:31

    -edit: nuteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  26. Pier zegt

    4 november 2007 om 23:45

    Aiaiai, 5 cilindertje!!! Ik ben echt verliefd op het geluid van 5 cilindermotoren, die roffels klinken altijd zo lekker :D

    Login om te reageren
  27. tdj zegt

    5 november 2007 om 21:38

    Dat wordt een juweeltje!

    Login om te reageren
  28. Bas zegt

    6 november 2007 om 01:16

    Audi TT-R 2.5 TSI, nieuwe geruchten en impressies

    Laat me raden….hij ziet er uit als een Audi TT?

    Login om te reageren
  29. ding zegt

    6 november 2007 om 13:16

    OMG in een gti deze motor rossen lijkt me heerlijk

    Login om te reageren
  30. Windhoos zegt

    6 november 2007 om 18:11

    Bas schrijft,

    6 November 2007 om 1:16
    Audi TT-R 2.5 TSI, nieuwe geruchten en impressies

    Laat me raden….hij ziet er uit als een Audi TT?

    ———————————————–

    iig niet als een A8 :-S
    Ikzelf hoop trouwens dat er een vijf cilinder in komt ;-)

    Login om te reageren
  31. jos zegt

    9 januari 2008 om 12:38

    roflmao

    die afbeelding is een regelrechte fotoshop van de 1.4gt

    Login om te reageren
  32. Nick zegt

    15 januari 2008 om 19:28

    Ik zou zo graag het volgende willen zien:

    Sportievemodellen:
    Golf GTI: 265 pk 2.0 TFSI I4
    Golf R36: 300 pk 3.6 FSI VR6
    Audi S3: 330 pk TSI VR5
    Audi TT-R(S): 350 pk TSI VR5
    Passat V8: 370 pk FSI 3.7 V8

    De atmosferische motoren krijgen een multistage magnesium inlaatspruitstuk en variabele kleppentiming en variabele kleplift gebaseerd op VarioCam Plus.
    Alle motoren krijgen een enkele eenvoudige elektrische oliepomp in een extern reservoir.

    Alle bovenstaande modellen, incl. de Golf GTI, S3 én R32 krijgen een maximaal productieaantal. (van resp. 7500, 2500 én 2500 stuks)

    Login om te reageren
  33. Tommy zegt

    28 maart 2008 om 21:53

    Een V8 in een Passat past niet… Immers dwarsgeplaatste motoren, dat gaat never nooit lukken. Zelfs een normale V6 past al niet, anders hadden ze er nu al lang de 3,0-liter TDI er in gehangen. De compacte VR6 zal hoogstwaarschijnlijk de topmotor blijven voor de komende jaren.

    Overgens past een vijfcilinder ook kwalijk in combinatie met het Golf-onderstel. Kijk maar wat voor aanpassingen de Jetta 2.5 in Amerika ondergaan heeft… 5-in-lijn is langer dan een VR6 dus ik moet nog zien of ze een vijfcilinder in de TT krijgen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North