
De TT-S is ten opzichte van de reguliere TT al een prettig stuk dikker geworden, maar de TT-RS gaat daar natuurlijk nog een stapje overheen.
Ook het vermogen zal een dito boost krijgen. De TT-S haalt 272 pk uit de 2.0 TFSI, maar voor de TT-RS verwachten de kenners dat Audi een 2,5 liter vijfcilinder met twee turbo’s gaat gebruiken. Hoe dat klinkt, kun je in de video beluisteren. Dankzij 350 pk zal de TT-RS in minder dan vijf seconden naar de 100 sprinten. Het hier gefotografeerde exemplaar laat al de RS aanpassingen qua uiterlijk zien: grotere dubbelspaaks wielen, twee ovale uitlaten en grotere luchtinlaten voor. (bron: globalmotors.net)
Beetje tam weer..
Begint wat uitmelkerij te worden…
Doe maar een RS4, dat komt stukken stoerder over!
Als jij een RS4 wilt, neem ik wel genoegen met een S4..
het wordt wat allemaal. een tt die op platte cijfertjes gezellig naast een m3 accelereert naar de 100 ..
de techniek staat voor niets, maar dan wil ik liever knallen in een ouwe clio 16v ofzo met 200 pk.
neenee, lekker bakje, mooie neus
Dus als een RS4 het antwoord is op de M3 sedan, dan is de TTS het antwoord op de M3 coupe??
Overigens, dit is de eerste sportauto waar ik matzwart niet mooi vind… :?
correctie: tripelspaaks wielen ipv dubbelspaaks
lijkt me ook een rolkooi ingebouwd te zijn. eens effe surfen om te kijken dat er nergens spyshots opduiken die wat meer van de binnenzijde laten zien.
@Jesper
ik zou eerder naar de (R?)S5 neigen.. Dit ding is meer Z4M achtig.
mogen ze dit trouwens uitbrengen van porsche? is dat dan niet teveel competitie? of gaan ze der een porsche prijskaartje aanhangen?
De voorzijde is me net iets “te” trouwens…
De kleur matzwart zou door audi op de tt gebruikt worden om de contouren wat te verstoppen vertelde iemand van audi me onlangs. of dat lukt is nog maar de vraag… volgens mij hadden ze daar gewoon nog enkele busjes van staan….
blijft een apart wagentje die TT :? eigenlijk toch wel lelijk, verhoudingen zijn gewoon niet lekker. Meer nog dan een Z4 coupe of een veyron heeft die TT een poepende-hond achterkant.
De verhoudingen tussen lengte van de auto, lengte van het dak en plaatsing van de wielen is gewoon niet lekker. Wel heel mooi dat er weer een vijfcilinder in komt maar liever zie ik die straks in de A5 zitten.
@tt
rolkooi zou geen overbodige optie zijn in een Audi TT…
Ik ben immers de voorgeschiedenis van de eerste TT niet vergeten.
En de R8 killer is geboren. Hallelujah, Hallelujah, Haallleeelllluuujjjaaahhhh.
zal het niet gewoon de 3.0TFSI met compressor zijn die ook in de S4 ligt?
@mezelf.. nee, want die moet over de lengte geplaatst worden
Blijft een kappersautotje…
@stancke: huh?
Het is geen “M sport” kitje, maar een origineel model met eigen motor, stijl en marktsegment. En het wordt welgetelt het tweede nu beschikbare “RS”-model, misschien het enigste afhankelijk van de RS6 productie, en als het tenmiste een “RS” label krijgt, en dan is het pas de zesde “RS” in de geschiedenis van Audi, die meer dan honderd jaar omschrijft.
Toch beter als die TT diesel die ik overlaatst zag, dat was shocking!!!!
Het nieuwe vijfcilinder TFSI-blok is zeer intresant, het is zo compact dat het in een TT, A3 of Golf past en ook nog eens licht. Hopelijk draait dit uit op een zowel een TT-RS als een RS3 of een supersterke Golf. 350 pk is nogal wat meer dan de concurentie, en dat is nog maar het minimum! :D
Dit filmpje van de TT RS is beter, prachtig geluid.
http://www.youtube.com/watch?v=X4IOcFeFBbg
ik zie 997 turbo velgen ..!
Byebye Cayman S!!!
Wie zei dat dit een tam auto’tje zou zijn….. stap gewoon weer terug in je lease tdi’tje en ga daar over miepen. +/- 350 pk is gewoon altijd erg lekker, maakt (bijna) niet uit in welke auto.
Dat wordt een stoere bak! Op zich wel lekker als 2e auto voor in het weekend maar niet als dagelijks vervoermiddel. Tenminste niet voor mij..
Toch wel weer grappige reacties, concurrent voor de M3 coupé. R8 killer? Sommigen hebben er hier iig zeer weinig kaas van gegeten. Dit is natuurlijk de concurrent voor de Z4M
En Stancke? Uitmelkerij? Die snap ik niet helemaal, dit is gewoon het top TT model, netzoals er ook een RS4 en een RS6 is. Bovendien hadden ze ook nog geen directe concurrent voor de Z4M……
is zoals gezegd een mooi stukje techniek. Benieuwd wat dit gaat kosten….
mis toch verstralers in de voorbumper!