• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT-RS weer eens gespot

Auteur: Wouter, gepost 7 oktober 2008 om 12:23 – 28 Reacties

Audi TT RS


De TT-S is ten opzichte van de reguliere TT al een prettig stuk dikker geworden, maar de TT-RS gaat daar natuurlijk nog een stapje overheen.

Ook het vermogen zal een dito boost krijgen. De TT-S haalt 272 pk uit de 2.0 TFSI, maar voor de TT-RS verwachten de kenners dat Audi een 2,5 liter vijfcilinder met twee turbo’s gaat gebruiken. Hoe dat klinkt, kun je in de video beluisteren. Dankzij 350 pk zal de TT-RS in minder dan vijf seconden naar de 100 sprinten. Het hier gefotografeerde exemplaar laat al de RS aanpassingen qua uiterlijk zien: grotere dubbelspaaks wielen, twee ovale uitlaten en grotere luchtinlaten voor. (bron: globalmotors.net)

Audi TT RS

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, spyshot, TT

Vorig bericht: « Driftvideo: Tsuchiya in de Toyota AE86
Volgend bericht: Ferrari F430 Spider kopt vangrail »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fruitcake zegt

    7 oktober 2008 om 12:29

    Beetje tam weer..

    Login om te reageren
  2. Stancke zegt

    7 oktober 2008 om 12:30

    Begint wat uitmelkerij te worden…

    Login om te reageren
  3. jorden zegt

    7 oktober 2008 om 12:33

    Doe maar een RS4, dat komt stukken stoerder over!

    Login om te reageren
  4. RenJie zegt

    7 oktober 2008 om 12:37

    Als jij een RS4 wilt, neem ik wel genoegen met een S4..

    Login om te reageren
  5. skip zegt

    7 oktober 2008 om 12:40

    het wordt wat allemaal. een tt die op platte cijfertjes gezellig naast een m3 accelereert naar de 100 ..
    de techniek staat voor niets, maar dan wil ik liever knallen in een ouwe clio 16v ofzo met 200 pk.

    Login om te reageren
  6. Fout zegt

    7 oktober 2008 om 12:50

    neenee, lekker bakje, mooie neus

    Login om te reageren
  7. Jesper zegt

    7 oktober 2008 om 13:00

    Dus als een RS4 het antwoord is op de M3 sedan, dan is de TTS het antwoord op de M3 coupe??

    Overigens, dit is de eerste sportauto waar ik matzwart niet mooi vind… :?

    Login om te reageren
  8. Tom zegt

    7 oktober 2008 om 13:06

    correctie: tripelspaaks wielen ipv dubbelspaaks

    Login om te reageren
  9. tt zegt

    7 oktober 2008 om 13:09

    lijkt me ook een rolkooi ingebouwd te zijn. eens effe surfen om te kijken dat er nergens spyshots opduiken die wat meer van de binnenzijde laten zien.

    Login om te reageren
  10. RenJie zegt

    7 oktober 2008 om 13:09

    @Jesper

    ik zou eerder naar de (R?)S5 neigen.. Dit ding is meer Z4M achtig.

    Login om te reageren
  11. tt zegt

    7 oktober 2008 om 13:18

    mogen ze dit trouwens uitbrengen van porsche? is dat dan niet teveel competitie? of gaan ze der een porsche prijskaartje aanhangen?
    De voorzijde is me net iets “te” trouwens…
    De kleur matzwart zou door audi op de tt gebruikt worden om de contouren wat te verstoppen vertelde iemand van audi me onlangs. of dat lukt is nog maar de vraag… volgens mij hadden ze daar gewoon nog enkele busjes van staan….

    Login om te reageren
  12. Alwood zegt

    7 oktober 2008 om 13:31

    blijft een apart wagentje die TT :? eigenlijk toch wel lelijk, verhoudingen zijn gewoon niet lekker. Meer nog dan een Z4 coupe of een veyron heeft die TT een poepende-hond achterkant.

    De verhoudingen tussen lengte van de auto, lengte van het dak en plaatsing van de wielen is gewoon niet lekker. Wel heel mooi dat er weer een vijfcilinder in komt maar liever zie ik die straks in de A5 zitten.

    Login om te reageren
  13. Pixed zegt

    7 oktober 2008 om 13:38

    @tt

    rolkooi zou geen overbodige optie zijn in een Audi TT…
    Ik ben immers de voorgeschiedenis van de eerste TT niet vergeten.

    Login om te reageren
  14. Majinstar zegt

    7 oktober 2008 om 13:38

    En de R8 killer is geboren. Hallelujah, Hallelujah, Haallleeelllluuujjjaaahhhh.

    Login om te reageren
  15. W!d zegt

    7 oktober 2008 om 13:39

    zal het niet gewoon de 3.0TFSI met compressor zijn die ook in de S4 ligt?

    Login om te reageren
  16. W!d zegt

    7 oktober 2008 om 13:40

    @mezelf.. nee, want die moet over de lengte geplaatst worden

    Login om te reageren
  17. jdm zegt

    7 oktober 2008 om 15:31

    Blijft een kappersautotje…

    Login om te reageren
  18. Pieter-Jan zegt

    7 oktober 2008 om 16:03

    @stancke: huh?

    Het is geen “M sport” kitje, maar een origineel model met eigen motor, stijl en marktsegment. En het wordt welgetelt het tweede nu beschikbare “RS”-model, misschien het enigste afhankelijk van de RS6 productie, en als het tenmiste een “RS” label krijgt, en dan is het pas de zesde “RS” in de geschiedenis van Audi, die meer dan honderd jaar omschrijft.

    Login om te reageren
  19. Volvo_440_turbo zegt

    7 oktober 2008 om 16:26

    Toch beter als die TT diesel die ik overlaatst zag, dat was shocking!!!!

    Login om te reageren
  20. Tommy zegt

    7 oktober 2008 om 17:52

    Het nieuwe vijfcilinder TFSI-blok is zeer intresant, het is zo compact dat het in een TT, A3 of Golf past en ook nog eens licht. Hopelijk draait dit uit op een zowel een TT-RS als een RS3 of een supersterke Golf. 350 pk is nogal wat meer dan de concurentie, en dat is nog maar het minimum! :D

    Login om te reageren
  21. erik zegt

    7 oktober 2008 om 19:42

    Dit filmpje van de TT RS is beter, prachtig geluid.

    http://www.youtube.com/watch?v=X4IOcFeFBbg

    Login om te reageren
  22. Porsche Fan zegt

    7 oktober 2008 om 21:12

    ik zie 997 turbo velgen ..!

    Login om te reageren
  23. Timmie zegt

    8 oktober 2008 om 11:15

    Byebye Cayman S!!!

    Login om te reageren
  24. JosJ zegt

    8 oktober 2008 om 12:10

    Wie zei dat dit een tam auto’tje zou zijn….. stap gewoon weer terug in je lease tdi’tje en ga daar over miepen. +/- 350 pk is gewoon altijd erg lekker, maakt (bijna) niet uit in welke auto.

    Login om te reageren
  25. Mercedes zegt

    8 oktober 2008 om 12:20

    Dat wordt een stoere bak! Op zich wel lekker als 2e auto voor in het weekend maar niet als dagelijks vervoermiddel. Tenminste niet voor mij..

    Login om te reageren
  26. Windhoos zegt

    8 oktober 2008 om 13:03

    Toch wel weer grappige reacties, concurrent voor de M3 coupé. R8 killer? Sommigen hebben er hier iig zeer weinig kaas van gegeten. Dit is natuurlijk de concurrent voor de Z4M

    En Stancke? Uitmelkerij? Die snap ik niet helemaal, dit is gewoon het top TT model, netzoals er ook een RS4 en een RS6 is. Bovendien hadden ze ook nog geen directe concurrent voor de Z4M……

    Login om te reageren
  27. tt zegt

    8 oktober 2008 om 13:21

    is zoals gezegd een mooi stukje techniek. Benieuwd wat dit gaat kosten….

    Login om te reageren
  28. CRASH zegt

    31 januari 2009 om 03:50

    mis toch verstralers in de voorbumper!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North