• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT-S zonder camo betrapt

Auteur: robbie, gepost 29 oktober 2007 om 15:15 – 63 Reacties

AUDI TT-S prototype


Het is alweer enige tijd stil geweest rondom de Audi TT-S, maar we hebben nu de hand kunnen leggen op een aantal zeer duidelijke spypics!

De TT-S zal voorzien zijn van een 2 liter TFSI-motor met 265/270 pk en het bekende Quattro-AWD-systeem. Als ik zo naar de foto’s kijk is het model bijna klaar. Nu dus nog even wachten tot het moment dat we ermee kunnen rijden!

Als je op de foto’s klikt krijg je een groter exemplaar.

AUDI TT-S prototype

En als kers in de appelmoes nog een impressie van HZW.

Audi TT-S photoshop

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Dit is dan écht de aller-allerlaatste Audi TT

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, spyshot, TT

Vorig bericht: « Volvo denkt na over 5-deurs C30
Volgend bericht: Overheid gaat bereikbaarheid Randstad verbeteren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Feanatieke zegt

    29 oktober 2007 om 15:18

    Opzich wel een mooie auto. Die impressie is helemaal te gek.

    Login om te reageren
  2. HoeDan zegt

    29 oktober 2007 om 15:22

    hij ziet er wel leuk uit enzo..
    maar als een 18 jarige zou ik niet in een 2 liter auto wille rijden
    4 uitlaten voor een 2 liter motor ?!?!?!?!

    s5 blijft mijn favo

    Login om te reageren
  3. The H. zegt

    29 oktober 2007 om 15:24

    Mmm… lekker dik! Zeker de achterkant!

    Tsja..ze zouden ‘em standaard moeten maken met dat HZW-design! nice!

    Login om te reageren
  4. zondagsrijder zegt

    29 oktober 2007 om 15:29

    Mooie golf, lijkt wel een beetje op de A3, of de gallardo of de veyron of debentley of op al die andere duitse einheitswurst. Wie dacht dat de oorlog door Hitler verloren is, heeft het mis. Het derde rijk is daar, springlevend en de de nieuwe Fuhrer heet Piech. Sorry voor deze grote woorden maar ik word echt doodziek van die auto’s die allemaal opmekaar lijken. Maar nog erger is het misschien wel dat er mensen zijn die bij elke VAG-nieuwtje steeds weer even enthousiast worden.

    Login om te reageren
  5. RMC zegt

    29 oktober 2007 om 15:33

    @ Zondagsrijder: Piech is al lang weg. En ik vind het ook verschrikkelijk irritant dat een TT-S op een Audi TT lijkt. Een ware schande!

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    29 oktober 2007 om 15:34

    Een kers met appelmoes… Is dat wel lekker? Of bedoel je het ook zo! :P

    Login om te reageren
  7. Dr.Bronx zegt

    29 oktober 2007 om 15:34

    @ Zondagsrijder

    HAHAHAHA

    Vandaar dat jou naam ook zondagsrijder is, iets waar wij aleemaal een hekel aan hebben hahaha

    Login om te reageren
  8. BWM M8 zegt

    29 oktober 2007 om 15:37

    zondagsrijder: ge lijkt op mijn moeder, voor haar zien ook alle wagens er hetzelfde uit…
    Mijn dochter van 2 kan echter wel al een bmw van een mercedes en audi onderscheiden.

    Login om te reageren
  9. zondagsrijder zegt

    29 oktober 2007 om 15:38

    @rmc
    dom van me, maar mijn punt blijft natuurlijk wel, wie is het nu eigenlijk wel?

    @dr.bronx
    zak er even in en laat me raden; onbestemde ogen, pukkels, wipneus en vlashaar.

    Login om te reageren
  10. Julien zegt

    29 oktober 2007 om 15:39

    Heh willen ze hiermee concurreren met de bmw z4 M? kom op zeg 2.0L turbo!
    Waarom doen ze dan niet gelijk hun 3.2L Motor erin

    Login om te reageren
  11. zondagsrijder zegt

    29 oktober 2007 om 15:40

    @bmw m8
    bmw, audi en mercedes zijn natuurlijk ook totaal andere auto’s. (hoe lang nog?) MIjn aanval is gericht op dat VAG-imperium en je kunt niet ontkennen dat al die auto’s stuk voor stuk, van polo tot bentley op mekaar lijken, als is het maar met zoiets lulligs als de dashboard lay-out.

    Login om te reageren
  12. robbie zegt

    29 oktober 2007 om 15:42

    @Citrofiel, zeker nog nooit bij Van Der Valk geweest ;)

    Login om te reageren
  13. Boy zegt

    29 oktober 2007 om 15:44

    wat een mooi ding zeg! prachtig! meer pk als de v6, lichter, meer koppel, hopelijk ook als dsg. een de 4 uitlaten staan hem prachtig. als ik deze foto zie wil je hem toch gewoon direct gaan halen bij de dealer?
    en uit vorige berichten schijnt dat hij nauwelijks duurder als de v6 gaat kosten. ik reken zo rond de 60000.

    Login om te reageren
  14. zondagsrijder zegt

    29 oktober 2007 om 15:45

    @bmw m8
    bmw, audi en mercedes zijn natuurlijk ook totaal andere auto’s. (hoe lang nog?) MIjn aanval is dan ook gericht op dat VAG-imperium en je kunt niet ontkennen dat al die auto’s stuk voor stuk, van polo tot bentley op mekaar lijken, als is het maar met zoiets lulligs als de dashboard lay-out.

    Verder is er natuulijk een totaal gebrek aan originaliteit. Bijvoorbeeld als het ultieme designuithangboard een imitatie in tupperware van een vliegtuig is en die audi neuzen op een walgeijke manier opmekaar lijken of de konten van een Gallardo en n R8 praktisch dezelfde lay out hebben. En dan heb je nog de onderstellen, motoren en transmissies die overal terugkomen. Op zich is dat voor goedkope auto’s best uit te leggen, maar voor duurdere auto’s betekent dat identiteit niet meer in het fundament van de auto zit, maar een kwestie van trimming wordt.

    Login om te reageren
  15. Boy zegt

    29 oktober 2007 om 15:45

    @julien. nee ze willen hiermee niet concurreren met de z4M. dat gaan ze doen met de tt-rs!

    Login om te reageren
  16. gilein b zegt

    29 oktober 2007 om 15:46

    nou ziet er ook niet echt spannend uit

    Login om te reageren
  17. Luc zegt

    29 oktober 2007 om 15:46

    ik vraag me toch wel af of dit een succes gaat worden, de meeste tt’s zijn volgens mij als auto erbij, of mensen serieus een s-versie willen, ik weet het niet

    Login om te reageren
  18. Carfreakk zegt

    29 oktober 2007 om 15:48

    Ik vind het maar overdreven, die 4 uitlaten voor ongeveer 270 pk :S. Hetzelfde bij de A6, 2 dikke uitlaten voor een 2.0, terwijl een 135i BMW 2 kleine uitlaatjes heeft aan 1 kant haha. Maar meningen verschillen … geef mij maar een gewone TT die zijn mooi genoeg.

    Login om te reageren
  19. Dennis zegt

    29 oktober 2007 om 15:51

    vind ik maar flets voor een S-versie

    Login om te reageren
  20. Juppe zegt

    29 oktober 2007 om 15:52

    @zondagsrijder,
    Dat is ook helemaal waar wat je zegt. Maar dat is ook meteen het mooie van het delen van een platform: Je kunt voor dezelfde ontwikkelingskosten veel meer modellen uitbrengen, die meer op een kleinere markt zijn gericht. Alsof het bijna nichemarkten zijn.
    Ja, en dat een duurdere auto dan ook een standaard product is… als je dat wat boeit dan moet je bij een ander merk zijn, voor mensen die dat niet boeit is een vw kloon prima.

    Trouwens mooi dat ze eindelijk wat power uit een 2-liter turbo halen, in plaats van zo’n lompe actie als een groot zwaar inefficient blok te monteren.
    Wat is er trouwens anders aan deze TT? Bumpertje,roostertje? Ben ook niet zo thuis in die modeldetails van vag.

    Login om te reageren
  21. PieterA zegt

    29 oktober 2007 om 15:53

    Haha, alweer zo’n eenheids-Audi-S-sausje? Komaan zeg,

    Filosofie van Audi als volgt:

    We nemen 8 modellen, de ene wat groter dan de andere, koplampen, grill en achterlichten zijn overal dezelfde, alleen hier en daar wat groter en uitgetrokken omdat de wagen wat groter is. We plaatsen overal hetzelfde interieur en op het einde gieten we op zowat alle modellen een S en RS sausje met telkens dezelfde ingrediënten.

    Dat die pipo’s daar nog enigszins opgetogen van kunnen worden, het verbaast mij ten zeerste.

    Ik deel de mening van Zondagsrijder dan ook. Als we kijken naar BMW dan heeft elk model daar wel duidelijk zn profilering, de ene al wat mooier dan de andere maar who cares. Ze plakken er ook niet op elk model zomaar een M badge, zoiets verdiend mn respect dan ook.

    Login om te reageren
  22. Laidback zegt

    29 oktober 2007 om 15:54

    275 pk en dan zal die ookwel een best prijskaartje krijgen..
    neem dan een 3.2 V6 , chip die.. Luchtfiltertje.. ander uitlaat systeempie.. zit je al op een 300 pk!?
    (of abt pakketje)
    vind dit echt helemaal niets speciaals..
    een S moet spectaculair zijn.. een Kruisraket op wielen..
    gooi de S6 motor erin.. en lepel dan een snellere motor in de R8..
    S staat voor Duivels Snel. een Schaap in wolfs-kleding..
    en het moet koppen draaien..
    dit is gewoon weer een “TT”
    Back to the Drawingboard Audi!

    bespaar dan gewoon een 10 / 20 k en koop de 2.0 TFSI
    dat is Rap zat.. gebruik je die 10/20 k voor de optielijst..

    Login om te reageren
  23. JH zegt

    29 oktober 2007 om 16:00

    Ik stel voor dat we wachten op het productiemodel want daar zitten de gaafste velgen op die je sinds lange tijd gezien hebt…

    Login om te reageren
  24. zondagsrijder zegt

    29 oktober 2007 om 16:01

    @juppe
    hoor je me over dat blok?

    Verder hoor je me niet mekkeren over efficient geproduceerde simpele auto’s.

    Vind je het niet gek dat er zoveel mensen zijn die als ze dan de middelen voor een exclusievere snelle auto hebben danvoor zo’n stuk eenheidsworst kiezen?

    Login om te reageren
  25. Dotternetta zegt

    29 oktober 2007 om 16:02

    Wat is een camo? Oooooh…camoflage. Voor mij is dit gewoon een saaie tt, niet nodig om te camo-en

    Login om te reageren
  26. Hans Zwijnenburg zegt

    29 oktober 2007 om 16:13

    Piech is nog steeds bij VW actief, hij bekleed zo beetje de hoogste functie in de raad van bestuur van het VAG concern.

    Login om te reageren
  27. Juppe zegt

    29 oktober 2007 om 16:16

    @Zondagsrijder,
    Nee, ik hoor je niet over dat blok. Dat was m’n eigen mening. Niet zo snel happen he? ;)

    Efficient geproduceerde auto’s idd, dat zijn het. En ja, vind het idd raar dat mensen daar veel geld voor neer leggen. Ben het helemaal met je eens zondagsrijder, misschien niet met je rijgedrag als je ook werkelijk een zondagsrijder bent ;) En dan ook nog op zaterdag de weg op gaan AARRGHH! :)

    Login om te reageren
  28. Steven zegt

    29 oktober 2007 om 16:20

    voorkant is erg braaf

    Login om te reageren
  29. Boy zegt

    29 oktober 2007 om 16:23

    dit is nog maar een licht gecamofleerde, wacht maar totdat je hem in het echt ziet, in het zwart met zo een gaaf s teken achter op! iedereen die zegt dat ie saai is is zelf saai.

    Login om te reageren
  30. Hans Zwijnenburg zegt

    29 oktober 2007 om 16:26

    Deze TTs is nog lang niet af.
    Het productie model zal de wel bekende dubbele chromen stijltjes S gril krijgen als ook de aluminium spiegels.
    Verder zal hij andere zij skirts krijgen en de zelfde velgen als de ge-facelifte S8.

    Login om te reageren
  31. LC zegt

    29 oktober 2007 om 16:32

    Conserv(audi)tief… 4 uitlaten voor een 2.0 is wel puberaal.

    Login om te reageren
  32. Nietrijker zegt

    29 oktober 2007 om 16:33

    Buiten deze turbo komt er ook een 2,5 liter 5 cylinder versie (RS?)
    Prachtige bak.

    @zondagsrijder: Welke auto is volgens jou dan wel mooi en wat voor auto rij je zelf?

    Ik rij zelf een Audi S6.

    Login om te reageren
  33. clijde zegt

    29 oktober 2007 om 16:46

    Er wordt weer over eenheids worst gelult. Het zal mij WORST wezen, audi timmert goed aan de weg, het is gewoon de waarheid.

    Login om te reageren
  34. SR zegt

    29 oktober 2007 om 16:57

    wel weinige mense die beseffen dat door de efficientie in het ontwerp en productie proces veel tijd en euro’s bespaard worden… ga bv voor de prijs van een a3 of gold een eve goede auto zoeken? zal niet makkelijk worden… het is gewoon altijd kwaliteit

    aan de andere kant vind ik dat ze voor de s-modellen wel wat extra mogen doen, de motor mocht wat meer pk eventueel (maar ik heb geen probleem met 2 liter motor, dan moet je tenminste al wat minder benzine betalen :) )en uiterlijke ook duidelijk veranderd ipv super kleine aanpassingen

    Login om te reageren
  35. zondagsrijder zegt

    29 oktober 2007 om 17:04

    Hoe het wel moet:
    Z3 m coupé, bmw 3-coupé (muv de voorkant), 1-serie, Lotus (nieuw en de 7 clones), Golf IV (als middenklasse voorbeeld), Ariel Atom, Dacia (niet mooi, wel eerlijk), BMW 5-serie break (E34, E39), Jeep Cherokee (jaren 80/90), Jaguar E-type, Mark II, hele ouwe XJ (beetje over the top, wel stoer), MG-B/midget, Triumph (om die absurd grote wielen), alfa-gta, julia, berlina… (met een beetje geheugen hulp via marktplaats)

    Zelf geen auto maar zou gaan shoppen voor een old-timer.

    Login om te reageren
  36. Hans Zwijnenburg zegt

    29 oktober 2007 om 17:12

    Een R4 2.0TFSI met 270 pk vind ik toch wel wat weinig voor een TTS.
    Ik had toch eerder de 308 pk 2.3 VR5 TFSI verwacht onder de kap.
    Met 270 pk wordt je gewoon zoek gereden door de nieuwe Subaru Impreza STI en dan kan je hele gezin + hond ook nog mee. lol

    Login om te reageren
  37. Mies zegt

    29 oktober 2007 om 17:42

    leuk voor kapsters die naar het circuit willen….

    Login om te reageren
  38. Windhoos zegt

    29 oktober 2007 om 18:04

    Ik ben er nog niet over uit. De S-line uitvoering vind ik mooier dan de TTS, maar wel leuke specs zeker met het vooruitzicht van een mogelijke TT RS :-D

    Login om te reageren
  39. vinnie zegt

    29 oktober 2007 om 18:05

    @ zondagsrijder:

    Pearle Pearle Pearle
    Pearle Opticiens

    Login om te reageren
  40. Chief_S5 zegt

    29 oktober 2007 om 18:05

    Ziet er niet heel erg veel anders uit dan de standaard TT. Maar dat is helemaal niet zo erg, past wel bij het imago van Audi. :) Die impressie is te gek, maar dat plastic bij de mistlampen, dat mag wel wat minder.. :P

    Login om te reageren
  41. ronald ccx zegt

    29 oktober 2007 om 18:24

    zondagsrijder.. waar rij je dan wel op? een fiets neem ik aan
    als je ooit in golfjes maar ook in de supercars van de vag groep hebt gereden .. kom dan weer een keer bloggen..
    wel leuk altijd als er z’on discussie opwaait :D

    Login om te reageren
  42. Nick zegt

    29 oktober 2007 om 18:37

    @HoeDan: Een auto met zo’n hoge turbodruk (als die gelijk is aan die van de S3) heeft wel een grote diameter nodig.

    Schokgolven zijn slecht voor je katalysator en uitlaatdempers, als je mondstukken te nauw zijn dan trilt alles aan gort.

    Misschien is 4 te veel van het goede, maar 3 uitlaten of 2 grotere uitlaatmondjes zouden er ook niet al te best uitzien.

    Het is compromissen sluiten.

    Login om te reageren
  43. tt freak zegt

    29 oktober 2007 om 18:39

    Wel erg mooi en toch subtiel..
    [img]http://www.audiforum.nl/phpBB2/images/thumbs/Iceman_audi-tts-1.jpg[/img]

    Login om te reageren
  44. Windhoos zegt

    29 oktober 2007 om 18:44

    Heb je op het audiforum een andere naam tt freak? ;-)

    Login om te reageren
  45. Marco zegt

    29 oktober 2007 om 19:21

    Hier de Audi TTS Roadster!

    http://www.autovandaag.nl/index.php?nieuwsitem=925

    Login om te reageren
  46. luwek zegt

    29 oktober 2007 om 19:58

    ik denk dat er een andere grill op komt uiteindelijk…meer s3 style ofzo

    Login om te reageren
  47. Windhoos zegt

    29 oktober 2007 om 20:00

    Dat weet ik wel zeker luwek, zie de impressie van Hans (HWZ)

    Login om te reageren
  48. Jw-audi zegt

    29 oktober 2007 om 20:17

    Is echt wel weer mooi.. Al lijkt hij natuurlijk weer op de TT .. Weer goeie auto van audi

    Login om te reageren
  49. Windhoos zegt

    29 oktober 2007 om 20:34

    Jw-audi, het feit dat hij lijkt op een TT zou dat niet kunnen komen door een andere feit? Of is dit soms een A6? /me is iig een beetje verward nu………

    Login om te reageren
  50. Rutger zegt

    29 oktober 2007 om 20:52

    Als de S3 motor in de TT wordt gehangen komt het wel erg dicht tegen elkaar aan te zitten qua vermogen. Ik hoop toch echt dat het blok richting de 300pk gaat in standaard trim. Moet volgens mij wel te doen zijn.

    Login om te reageren
  51. SR zegt

    29 oktober 2007 om 20:54

    http://www.autowereld.com/spyshots/detail.asp?artikel=5373

    hier spreken ze over 280 pk? wat is het nou?

    Login om te reageren
  52. Marco zegt

    29 oktober 2007 om 21:28

    Goeie vraag, al zou ik al blij zijn met pk’s van de S3. Zowel Autowereld als Autovandaag hebben het over 280pk. TT heeft het qua gewicht niet nodig.

    Login om te reageren
  53. Hans Zwijnenburg zegt

    29 oktober 2007 om 21:32

    Het vermogen van de TTS is vast gesteld op 198 kW.

    Login om te reageren
  54. Windhoos zegt

    29 oktober 2007 om 21:37

    oftewel 269,28 pk ;-)

    Login om te reageren
  55. ruud zegt

    29 oktober 2007 om 23:25

    geloof mij maar 270 pk
    dit ding weegt geen flikker
    ik weet zeker dat deze TT 0-100 sprintje binnen 5,2 seconden doet.
    met de 2,0 heeft hij ook nog eens een betere gewichtsverhouding dan met een 3,2 of wat dan ook
    Audi probeert Quattro+50-50 verdeling
    doeidoei japanse plastic lepel van een subaru
    deze auto heeft trouwens ook nog een een interieur waar menigt auto verliefd op is !!

    Login om te reageren
  56. Bas zegt

    29 oktober 2007 om 23:38

    Zonder camo lijkt ie verdacht veel op een Audi TT

    Login om te reageren
  57. Laurens zegt

    30 oktober 2007 om 00:04

    @ Laidback

    Ik wilde net zeggen.. Heeft Audi de 2.0 TFSI wat verder gekieteld? Voor de rest ben ik het wel eens met de meerderheid.. Bij een een willekeurig S* model van Audi zou je toch 2x moeten kijken als je hem in je spiegel ziet. Dit vind ik niks speciaals.

    Login om te reageren
  58. nietrijker zegt

    30 oktober 2007 om 10:28

    Audi geeft vaak op papier minder pk’s aan dan de car in werkelijkheid heeft… 270 pk voor zo’n licht “autootje” lijkt me prima. Zal uiteindelijk wel iets van 280 zijn… Die auto weegt natuurlijk een stukje minder dan de 1260 die een “gewone” TT weegt. (Ok, zonder Quattro-drive) Pak-em-beet 1100 kilo? minder dan 4kg/pk dus. Best prima toch? Mijn S6 zit ook zo ongeveer op die waarde en ik kan je vertellen dat die prima vooruit komt… ;-)

    Login om te reageren
  59. Tombnolz zegt

    30 oktober 2007 om 10:36

    Die nieuwe TT gaat binnenkort volledig overschaduwd worden door de A5, onthou wat ik gezegd heb.

    Wat ik overigens o-zo leuk vind aan de nieuwe generatie Audi’s zijn die rode achterlichten in de lichtblokken. Zoals in de TT, 4 rechthoekjes.

    Login om te reageren
  60. Windhoos zegt

    30 oktober 2007 om 20:01

    @Tombnolz, gedeeltelijk mee eens want j kan de TT natuurlijk niet met een A5 gaan vergelijken ;-)

    Login om te reageren
  61. Boy zegt

    31 oktober 2007 om 14:55

    ik vind de tt mooier als de A5 ALS IK EERLIJK BEN

    Login om te reageren
  62. Windhoos zegt

    31 oktober 2007 om 16:52

    Zoals ik al zei, twee totaal verschillende wagens. Sommigen zullen sneller kiezen voor de A5 en anderen zullen weer sneller kiezen voor de TT ;-)

    Login om te reageren
  63. Astra OPC zegt

    17 november 2007 om 23:42

    Dit is wel een beetje raar..
    een 2.0TFSI TT met 4 uitlaten?
    Doe mij maar de A5;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North