• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi TT & TTS Coupé – Alle details en foto’s

Auteur: robbie, gepost 3 maart 2014 om 20:33 – 45 Reacties

Audi TT - derde generatie


Er waren al wat beelden uitgelekt van de nieuwe Audi TT en TTS Coupé, maar nu hebben we alle foto’s en specificaties voor jullie.

De derde generatie Audi TT is 50 kilo lichter dan zijn voorganger en heeft een lengte van 4,18 meter. Kopers kunnen in eerste instantie kiezen uit drie verschillende motoren. Voor dieseleraars is er een 2.0 TDI met 184 pk en ware petrolheads kunnen kiezen tussen een 2.0 TFSI met 230 pk en 310 pk in de TTS.

Als je kiest voor de Audi TTS Coupé dan sprint je in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u en is de topsnelheid 250 km/u. Audi is zelf nog trots op het feit dat de TT voorzien is van Audi Matrix LED-technologie.

De nieuwe Audi TT en TTS worden in het najaar van dit jaar op de markt verwacht. Prijzen worden op een later moment bekend gemaakt.



Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Dit is dan écht de aller-allerlaatste Audi TT

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Coupe, geneve-2014, TT, tt-s

Vorig bericht: « Mansory Carbonado GT: een Aventador met 1.600 pk
Volgend bericht: Volkswagen T-ROC: dit wordt VW’s nieuwste crossover »

Lees Interacties

Reacties

  1. SpeedGeneration zegt

    3 maart 2014 om 20:36

    Ik vind de grille echt veel te groot…

    Login om te reageren
    • SpeedGeneration zegt

      3 maart 2014 om 20:37

      @lenny98: Het interieur is trouwens wel schitterend!

      Login om te reageren
  2. tweetyv6 zegt

    3 maart 2014 om 20:38

    Vernieuwend…NOT!
    Het 911 trucje werkt niet op iedere auto.

    Login om te reageren
    • SpeedGeneration zegt

      3 maart 2014 om 20:41

      @tweetyv6: slecht onderbouwde reactie vind ik. De buitenkant is grotendeels gelijk, maar deze generatie staat wel op het nieuwe MQB-platform, 1 van de meest innovatieve platformen op het moment…

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        3 maart 2014 om 21:22

        @lenny98:
        Innovatief?

        Man, voor jouw geboorte had Fiat al zo’n platform.
        Alles van de Fiat Tipo tot de Alfa GTV en de Lancia Delta tot de Alfa156 stonden op hetzelfde platform. VAG heeft dus gewoon gedaan wat Fiat SPA 20 jaar geleden al deed.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          3 maart 2014 om 21:58

          @tupperware: PSA doet dit ook al jaaaaren

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          4 maart 2014 om 08:29

          @tupperware: ook VAG heeft al meerdere jaren platform, de Golf 2 was al een platform auto. Maar het MQB platform gaat verder dan ooit een platform is gegaan. Dat heeft een schaalbaarheid zoals we nog niet eerder gezien hebben.

          Login om te reageren
  3. flat411 zegt

    3 maart 2014 om 20:40

    mooie karmann ghia

    Login om te reageren
  4. JeejEm zegt

    3 maart 2014 om 20:41

    Wat een briljant interieur! Echt vernieuwend en wellicht een serieuze verbetering in gebruiksgemak. Wat betreft buitenkant was de TT nu niet echt een model dat oubollig overkwam en dat is gelukkig dus ook niet echt veranderd. Wel vraag ik me af of het model met Xenon verlichting niet mooier is. Deze Led-verlichting is erg vierkant en past wat mij betreft veel minder goed bij de rondingen van de algehele carrosserie. Maar verder is hij helemaal top! Doe mij maar een zilvergrijze met donkerbruin lederen interieur (en Xenon)!

    Login om te reageren
  5. str8six zegt

    3 maart 2014 om 20:42

    Op deze foto’s ziet ie er nog slaapverwekkender uit dan op de foto’s van vanmorgen.

    Login om te reageren
  6. EJS zegt

    3 maart 2014 om 20:44

    Ik vind de voorkant maar niks zo op de foto.. De zijkant, achterkant en het interieur daarentegen.. Prachtig! Zouden ze de 230pk ook met het sperdif uit de Golf GTI Performance leveren? Zou het meteen een veel aantrekkelijker auto maken ;-)

    Login om te reageren
    • stancedjetta zegt

      3 maart 2014 om 22:35

      @ejs: ze staan allebij op het mqb, dus misschien wel :)

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        4 maart 2014 om 10:05

        @stancedjetta:

        Daarom. Het zal mij benieuwen, het zou wel goed passen bij een coupé..

        Login om te reageren
  7. gmgep zegt

    3 maart 2014 om 20:45

    Het interieur is echt enorm fraai vormgegeven!!
    Maar aan de buitenkant lijkt het meer op een eenvoudige facelift!

    Login om te reageren
  8. bsxc2 zegt

    3 maart 2014 om 20:55

    Lelijk interieur zeg.

    Login om te reageren
  9. ikke8866 zegt

    3 maart 2014 om 20:57

    Dus de eventuele passagier is vanaf nu bij Audi uitgesloten van het bedienen van radio/GPS met de verhuis van het display naar tellerkoker?
    Ik zie niet goed in hoe dit moet gebeuren zonder centraal display, of mis ik iets?

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      3 maart 2014 om 21:59

      @ikke8866: Precies. En dat is een goede ontwikkeling. Passagiers blijven met hun fikken van dat soort shit af. Toch zeker in mijn auto!
      OT: Prachtige auto zowel binnen als buitenkant.

      Login om te reageren
  10. martijnh zegt

    3 maart 2014 om 20:59

    Vind hem wel geslaagd. Interieur is sowieso erg mooi! Ben benieuwd trouwens waar het derde remlicht zit verwerkt. Het lijkt alsof deze doorloopt langs de achterlichten over de achterbak. Ziet er wel strak uit. Voor de rest: Ja beetje van hetzelfde. Doet Porsche ook al jaren, is ook nog steeds een succes. Deze Audi is minder eenheidsworst dan de overige modellen in het gamma.

    Login om te reageren
  11. wouterem zegt

    3 maart 2014 om 21:11

    Audi heeft die interieurs altijd zo fijn voor elkaar! Verder zie ik buiten een lelijker geworden voorkant geen verschil met de vorige. Jammer dat de neus van de Sport Quattro concept niet op de TT past, anders was het nog wat geweest.

    Login om te reageren
  12. lotuselises2 zegt

    3 maart 2014 om 21:11

    Heb de TT nooit iets gevonden en nog steeds niet. Hij klopt gewoon niet. Interieur is bij deze wel geslaagd.

    Login om te reageren
  13. moveyourmind zegt

    3 maart 2014 om 21:13

    Het dashboard verdient toch wel een groot compliment! Eindelijk weer eens een auto met een sober dashboard zonder teveel kermis. De informatie die je op dat moment nodig hebt kan je laten projecteren op het scherm recht voor je en datgene wat je niet hoeft te zien kan je achterwege laten. Dat rijdt zeker in het donker zoveel rustiger.

    Login om te reageren
  14. nvhuijkelom zegt

    3 maart 2014 om 21:19

    Kwestie van wennen

    Login om te reageren
  15. jessetje zegt

    3 maart 2014 om 21:20

    Wauw die is weer mooi. Vind hem wel geslaagd hoor

    Login om te reageren
  16. alfaromeo13a zegt

    3 maart 2014 om 21:26

    Audi:Ja TT: Nee , vind het maar niks zo’n ding!

    Login om te reageren
  17. davidhall zegt

    3 maart 2014 om 21:41

    Goed dat Audi weer terug grijpt naar de cleane lijnen van het eerste model. Een mooie evolutie. Alle lijnen aan de buitenzijde kloppen verhoudingsgewijs. Mooi gedaan!
    De grille is wat mij betreft echter ietwat te groot uitgevallen en had tevens wat meer 3D mogen zijn.
    Audi gaat verstandig om met dit icoon; niet teveel wijzigen aanbrengen en alleen die zaken aanpakken die ook daadwerkelijk veranderd moeten worden.
    De binnenzijde is bijzonder fraai. Het mooie aan het binnenste van een TT is dat alles wat eruit ziet als aluminium ook daadwerkelijk van dit metaal gemaakt is.
    De strakke Bauhaus-stijl waar de eerste TT zo goed mee voor de dag kwam is terug; fraai!!!

    Login om te reageren
  18. hollow zegt

    3 maart 2014 om 21:57

    Heb het even gehad met die 0-100 tijden die ze enkel met launch control kunnen halen. Een launch control die per gebruik enkele duizenden kms slijtage op je versnellingsbak veroorzaakt en waarbij je na teveel gebruik kan fluiten naar je garantie.

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      4 maart 2014 om 01:08

      @hollow: bullshit! Heb met mn TTRS ook launch control. Al makkelijk meer dan 200x gebruikt. Bak draait nog als een zonnetje na 90.000 km. Staat niets over in het boekje (over max gebruik) en gewoon garantie.

      Login om te reageren
  19. pursuit zegt

    3 maart 2014 om 22:09

    Valt het jullie ook op dat de Audi Fanboy een uitstervend ras is?

    Vind het echt een rendering alsof een student van 18 dit gemaakt heeft. Fantasieloos! Mooiste vind ik dan nog dat Davidhall, de laatste der mohikanen, een paragraaf wijdt aan het feit dat de alu-look ringetjes in het intererieur OOK ECHT VAN ALUMINIUM ZIJN.

    Nou David, ik moet hem terugduwen hoor.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      3 maart 2014 om 22:23

      @pursuit: de verkoop statistieken zeggen iets anders..
      Denk dat men hier klaar is met dat kinderachtige bashen.

      Login om te reageren
      • pursuit zegt

        4 maart 2014 om 06:52

        @eklasse: Ach ze doen het best aardig. Dit is gewoons een fantasieloos karretje.

        Login om te reageren
      • xiran zegt

        4 maart 2014 om 07:33

        @eklasse: volgens de verkoop statistieken zou de Peugeot rcz een lelijke auto zijn. Ik vind de rcz veel mooier dan een 10 in een dozijn Audi.

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          4 maart 2014 om 08:26

          @xiran: dan moet je vooral een rzc kopen. De Peugeot dealer zal blij met je zijn..

          Login om te reageren
          • xiran zegt

            9 maart 2014 om 21:17

            @eklasse: ik rij een oude peugeot, na 22 jaar lust de auto veel onderdelen. Ze kennen me voornaam al bij het magazijn.

            Login om te reageren
      • bastiaangt zegt

        4 maart 2014 om 12:05

        @eklasse: Niet dat ik dat bashen zo geslaagd vind hoor, maar de verkoopstatistieken zeggen dat 95% van de nieuw verkochte auto’s, auto’s waren die zijn gekozen om hun muesli-gehalte. Helaas zegt dat in Nederland dus weinig over hoe mooi een auto gevonden wordt…

        Login om te reageren
  20. canon4ever zegt

    3 maart 2014 om 22:19

    Nogmaals ? waar is het navi-scherm ? of moet ik zelf mijn Samsung Galaxy Tab 3 van 10 inch groot boven op die 3 luchtroosters vast lijmen om de photo slideshow van mijn lekkere vriendin te mogen checken ?

    Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      3 maart 2014 om 22:29

      @canon4ever: Als jij de foto’s met mij deelt, vertel ik jou waar de scherm zit.

      Login om te reageren
  21. canon4ever zegt

    3 maart 2014 om 22:20

    :-P

    Login om te reageren
    • Ard zegt

      3 maart 2014 om 22:35

      @canon4ever:
      Of je bekijkt gewoon even de 2e Gallery….. :-(

      http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Audi/TT_2014/audi-tt-2014-009.jpg

      Login om te reageren
      • canon4ever zegt

        3 maart 2014 om 22:41

        @Ard: Bedankt man . maar tis gewoon als grappig bedoeld hoor ;-)

        Login om te reageren
  22. workhardplayhard zegt

    3 maart 2014 om 22:38

    Erg mooie auto, in het blauw al helemaal.

    Login om te reageren
  23. DRU zegt

    3 maart 2014 om 23:12

    Voor wie is deze auto eigenlijk? Ik ken echt niemand die er nog interesse in heeft. Ze hadden het bij de eerste moeten laten. Een icoon. Klaar. Net als de new beetle. Wat wil je ermee? Laat het zo.

    Login om te reageren
  24. germancarsftw zegt

    3 maart 2014 om 23:19

    Ik ben fan! Lekker strak vormgegeven, en het interieur is ook weer top-notch zoals we van Audi wel gewend zijn. Mooi dat ze hiervan echt een auto hebben gemaakt die helemaal gericht is op de bestuurder; alle info recht voor je, zonder poespas. De TT-S lijkt me zo een erg mooie en fijne auto, maar het wachten is natuurlijk op de TT-RS. Hopelijk behoudt deze zijn o zo geweldig klinkende vijfcilinder!

    Login om te reageren
  25. IssamR zegt

    4 maart 2014 om 01:22

    De eerste Audi in jaren die ik echt lelijk vind.

    Login om te reageren
  26. parker zegt

    4 maart 2014 om 07:29

    Mmmh.. Deze auto herrinnert me eraan dat ik weer eens naar de kapper moet..

    Login om te reageren
  27. mashell zegt

    4 maart 2014 om 08:32

    Waar de interieurs van de A1 en A3 zo kaal zijn dat ze saai worden heeft dit nog wel iets dankzij de 2 kleuren en de berg aluminium.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North