Audi TT & TTS Coupé – Alle details en foto’s

Auteur: , 45 Reacties

Er waren al wat beelden uitgelekt van de nieuwe Audi TT en TTS Coupé, maar nu hebben we alle foto's en specificaties voor jullie.

Audi TT - derde generatie

De derde generatie Audi TT is 50 kilo lichter dan zijn voorganger en heeft een lengte van 4,18 meter. Kopers kunnen in eerste instantie kiezen uit drie verschillende motoren. Voor dieseleraars is er een 2.0 TDI met 184 pk en ware petrolheads kunnen kiezen tussen een 2.0 TFSI met 230 pk en 310 pk in de TTS.

Als je kiest voor de Audi TTS Coupé dan sprint je in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u en is de topsnelheid 250 km/u. Audi is zelf nog trots op het feit dat de TT voorzien is van Audi Matrix LED-technologie.

De nieuwe Audi TT en TTS worden in het najaar van dit jaar op de markt verwacht. Prijzen worden op een later moment bekend gemaakt.





45 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Ik vind de grille echt veel te groot…
@lenny98: Het interieur is trouwens wel schitterend!
Vernieuwend…NOT!
Het 911 trucje werkt niet op iedere auto.
@tweetyv6: slecht onderbouwde reactie vind ik. De buitenkant is grotendeels gelijk, maar deze generatie staat wel op het nieuwe MQB-platform, 1 van de meest innovatieve platformen op het moment…
@lenny98:
Innovatief?

Man, voor jouw geboorte had Fiat al zo’n platform.
Alles van de Fiat Tipo tot de Alfa GTV en de Lancia Delta tot de Alfa156 stonden op hetzelfde platform. VAG heeft dus gewoon gedaan wat Fiat SPA 20 jaar geleden al deed.
@tupperware: PSA doet dit ook al jaaaaren
@tupperware: ook VAG heeft al meerdere jaren platform, de Golf 2 was al een platform auto. Maar het MQB platform gaat verder dan ooit een platform is gegaan. Dat heeft een schaalbaarheid zoals we nog niet eerder gezien hebben.
mooie karmann ghia
Wat een briljant interieur! Echt vernieuwend en wellicht een serieuze verbetering in gebruiksgemak. Wat betreft buitenkant was de TT nu niet echt een model dat oubollig overkwam en dat is gelukkig dus ook niet echt veranderd. Wel vraag ik me af of het model met Xenon verlichting niet mooier is. Deze Led-verlichting is erg vierkant en past wat mij betreft veel minder goed bij de rondingen van de algehele carrosserie. Maar verder is hij helemaal top! Doe mij maar een zilvergrijze met donkerbruin lederen interieur (en Xenon)!
Op deze foto’s ziet ie er nog slaapverwekkender uit dan op de foto’s van vanmorgen.
Ik vind de voorkant maar niks zo op de foto.. De zijkant, achterkant en het interieur daarentegen.. Prachtig! Zouden ze de 230pk ook met het sperdif uit de Golf GTI Performance leveren? Zou het meteen een veel aantrekkelijker auto maken ;-)
@ejs: ze staan allebij op het mqb, dus misschien wel :)
@stancedjetta:

Daarom. Het zal mij benieuwen, het zou wel goed passen bij een coupé..
Het interieur is echt enorm fraai vormgegeven!!
Maar aan de buitenkant lijkt het meer op een eenvoudige facelift!
Lelijk interieur zeg.
Dus de eventuele passagier is vanaf nu bij Audi uitgesloten van het bedienen van radio/GPS met de verhuis van het display naar tellerkoker?
Ik zie niet goed in hoe dit moet gebeuren zonder centraal display, of mis ik iets?
@ikke8866: Precies. En dat is een goede ontwikkeling. Passagiers blijven met hun fikken van dat soort shit af. Toch zeker in mijn auto!
OT: Prachtige auto zowel binnen als buitenkant.
Vind hem wel geslaagd. Interieur is sowieso erg mooi! Ben benieuwd trouwens waar het derde remlicht zit verwerkt. Het lijkt alsof deze doorloopt langs de achterlichten over de achterbak. Ziet er wel strak uit. Voor de rest: Ja beetje van hetzelfde. Doet Porsche ook al jaren, is ook nog steeds een succes. Deze Audi is minder eenheidsworst dan de overige modellen in het gamma.
Audi heeft die interieurs altijd zo fijn voor elkaar! Verder zie ik buiten een lelijker geworden voorkant geen verschil met de vorige. Jammer dat de neus van de Sport Quattro concept niet op de TT past, anders was het nog wat geweest.
Heb de TT nooit iets gevonden en nog steeds niet. Hij klopt gewoon niet. Interieur is bij deze wel geslaagd.
Het dashboard verdient toch wel een groot compliment! Eindelijk weer eens een auto met een sober dashboard zonder teveel kermis. De informatie die je op dat moment nodig hebt kan je laten projecteren op het scherm recht voor je en datgene wat je niet hoeft te zien kan je achterwege laten. Dat rijdt zeker in het donker zoveel rustiger.
Kwestie van wennen
Wauw die is weer mooi. Vind hem wel geslaagd hoor
Audi:Ja TT: Nee , vind het maar niks zo’n ding!
Goed dat Audi weer terug grijpt naar de cleane lijnen van het eerste model. Een mooie evolutie. Alle lijnen aan de buitenzijde kloppen verhoudingsgewijs. Mooi gedaan!
De grille is wat mij betreft echter ietwat te groot uitgevallen en had tevens wat meer 3D mogen zijn.
Audi gaat verstandig om met dit icoon; niet teveel wijzigen aanbrengen en alleen die zaken aanpakken die ook daadwerkelijk veranderd moeten worden.
De binnenzijde is bijzonder fraai. Het mooie aan het binnenste van een TT is dat alles wat eruit ziet als aluminium ook daadwerkelijk van dit metaal gemaakt is.
De strakke Bauhaus-stijl waar de eerste TT zo goed mee voor de dag kwam is terug; fraai!!!
Heb het even gehad met die 0-100 tijden die ze enkel met launch control kunnen halen. Een launch control die per gebruik enkele duizenden kms slijtage op je versnellingsbak veroorzaakt en waarbij je na teveel gebruik kan fluiten naar je garantie.
@hollow: bullshit! Heb met mn TTRS ook launch control. Al makkelijk meer dan 200x gebruikt. Bak draait nog als een zonnetje na 90.000 km. Staat niets over in het boekje (over max gebruik) en gewoon garantie.
Valt het jullie ook op dat de Audi Fanboy een uitstervend ras is?

Vind het echt een rendering alsof een student van 18 dit gemaakt heeft. Fantasieloos! Mooiste vind ik dan nog dat Davidhall, de laatste der mohikanen, een paragraaf wijdt aan het feit dat de alu-look ringetjes in het intererieur OOK ECHT VAN ALUMINIUM ZIJN.

Nou David, ik moet hem terugduwen hoor.
@pursuit: de verkoop statistieken zeggen iets anders..
Denk dat men hier klaar is met dat kinderachtige bashen.
@eklasse: Ach ze doen het best aardig. Dit is gewoons een fantasieloos karretje.
@eklasse: volgens de verkoop statistieken zou de Peugeot rcz een lelijke auto zijn. Ik vind de rcz veel mooier dan een 10 in een dozijn Audi.
@xiran: dan moet je vooral een rzc kopen. De Peugeot dealer zal blij met je zijn..
@eklasse: ik rij een oude peugeot, na 22 jaar lust de auto veel onderdelen. Ze kennen me voornaam al bij het magazijn.
@eklasse: Niet dat ik dat bashen zo geslaagd vind hoor, maar de verkoopstatistieken zeggen dat 95% van de nieuw verkochte auto’s, auto’s waren die zijn gekozen om hun muesli-gehalte. Helaas zegt dat in Nederland dus weinig over hoe mooi een auto gevonden wordt…
Nogmaals ? waar is het navi-scherm ? of moet ik zelf mijn Samsung Galaxy Tab 3 van 10 inch groot boven op die 3 luchtroosters vast lijmen om de photo slideshow van mijn lekkere vriendin te mogen checken ?
@canon4ever: Als jij de foto’s met mij deelt, vertel ik jou waar de scherm zit.
:-P
@canon4ever:
Of je bekijkt gewoon even de 2e Gallery….. :-(

http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Audi/TT_2014/audi-tt-2014-009.jpg
@Ard: Bedankt man . maar tis gewoon als grappig bedoeld hoor ;-)
Erg mooie auto, in het blauw al helemaal.
Voor wie is deze auto eigenlijk? Ik ken echt niemand die er nog interesse in heeft. Ze hadden het bij de eerste moeten laten. Een icoon. Klaar. Net als de new beetle. Wat wil je ermee? Laat het zo.
Ik ben fan! Lekker strak vormgegeven, en het interieur is ook weer top-notch zoals we van Audi wel gewend zijn. Mooi dat ze hiervan echt een auto hebben gemaakt die helemaal gericht is op de bestuurder; alle info recht voor je, zonder poespas. De TT-S lijkt me zo een erg mooie en fijne auto, maar het wachten is natuurlijk op de TT-RS. Hopelijk behoudt deze zijn o zo geweldig klinkende vijfcilinder!
De eerste Audi in jaren die ik echt lelijk vind.
Mmmh.. Deze auto herrinnert me eraan dat ik weer eens naar de kapper moet..
Waar de interieurs van de A1 en A3 zo kaal zijn dat ze saai worden heeft dit nog wel iets dankzij de 2 kleuren en de berg aluminium.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).