• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodig

Auteur: Alwood, gepost 24 april 2009 om 22:56 – 39 Reacties

Afbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodigAfbeelding Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodig

Audi Quattro powerrr!
Stel je beheert het modellen aanbod van Audi. Heel moeilijk werk hoeft dat niet te zijn. Alles een beetje rond, lekker grote grille en eigenlijk herkent iedereen het design. Precies wat je wil hebben als fabrikant. Porsche is niet voor niets zo succesvol met de 911. Alleen begint er op een gegeven moment iets te jeuken, er moet vernieuwing komen.

Audi ziet dit aankomen. Ze denken vooruit en zijn begonnen met werken aan de ‘auto van de toekomst’. Soms neem je hier een nieuwe designer voor aan, anders en in tijden van crisis rekruteer je een zooi studenten. Deze hebben dan meteen een goede doorstroommogelijkheid voor na de studie. Bovendien krijg je op die manier écht verse designs aangeleverd.

Het project heet “Intelligent Emotion” en wordt uitgevoerd in samenwerking met de Universiteit van Munchen. De resultaten mogen er wezen! Niet alleen zitten er hints in de ontwerpen verborgen, ze zijn ieder ook nog eens écht vernieuwend. De breedte van het project is groot, alles van hybride-waterstof-ruimtevaartuigen tot een auto die over 5-10 jaar rond rijdt wordt toegestaan op de tekentafel. Er zijn er echter geen twee hetzelfde. Worden deze ontwerpen werkelijk naar nieuwe auto’s vertaald, laat dan de toekomst maar komen. Dan mag alles wel elektrisch worden, de auto’s zijn een feest van herkenning en fantasie. Laat ze om te beginnen die nieuwe Quattro maken.

Premium als dat Audi is hebben ze overigens ook een bundel gemaakt van alle ontwerpen. Voor €29,90 is er een boek genaamd “Audi Design Projekt” te koop waar de plaatjes in gedrukt staan.

Future Mobility: Audi promotes “Intelligent Emotion” project

* Audi supports design students at Munich University of Applied Sciences
* “Intelligent Emotion” project with eleven radical concepts
* Stefan Sielaff, Head of Audi Design: “Design means conceptualizing the future and visualizing it in images.”

Audi looks into the future. Under the title “Intelligent Emotion,” students at Munich University of Applied Sciences, aided by Audi, have developed visionary ideas for the mobility of the future – from a hybrid supercar to an alternative concept for lightweight design of interiors. The results are presented in eleven future-oriented concept studies.

“The next generation of employees is our future,” says Wolfgang Egger, Head of Audi Group Design. “That’s why sponsoring design students is one of our high priorities. With the “Intelligent Emotion” project we have obviously inspired them to find new and creative approaches for the future of personal transportation.” The project was headed by Dr. Othmar Wickenheiser, Professor of Transportation Design at Munich University of Applied Sciences. Wolfgang Egger and Stefan Sielaff, Head of Audi Design, mentored the project.

The objective of the design project was to present Audi as a sporty premium brand as well as a pioneer in technology and design. The balance between innovation and brand recognition was to be represented in a product with great emotional appeal that also conforms to the requirements of society.

“The results are impressive,” says Wolfgang Egger. “The students have addressed the subject of mobility in the future with very well-conceived and lucidly presented approaches. Each concept, each model, contains at least one idea or feature that we could certainly conceive of as being included in a future production vehicle.”

During the creative process, Audi designers supported the students. After all, they too are constantly pursuing innovative ideas to reinforce Audi’s status as a leading brand in automobile design. “What sets a good designer apart is the very special ability of conceptualizing the future and visualizing it in images,” says Stefan Sielaff, Head of Audi Design. “Current developments such as alternative engine concepts or increased efficiency of our vehicles also call for answers from the designers. We find it fascinating how students approach such challenges – above and beyond the technical and regulatory requirements that the design of production cars has to meet.”

As Egger explains: “Emotion as a driving force must go hand in hand with responsibility as regulator. The students’ assignment was to develop esthetic approaches that reflect the new ecological, technical and social issues while also portraying an Audi as an attractive, sporty automobile. The results are of very high creative quality and provide plenty of substance for intensive discussions.”

The project results have been published as a book – with commentary by Audi’s chief designers. Published by Heel Verlag and titled Audi Design Projekt, the book is available at booksellers for €29.90.

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
    Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
  • Audi A7L: nieuw en uniek model

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept

Vorig bericht: « Audi aan het opruimen, binnenkort geen S8 meer
Volgend bericht: Oranje boven »

Lees Interacties

Reacties

  1. MARC T zegt

    24 april 2009 om 23:01

    Audi Design Projekt Getipt voor de Gouden griffel :O?
    i.p.v audi , auto van het jaar….

    Login om te reageren
  2. Stefan-Venema zegt

    24 april 2009 om 23:04

    WOW! Die eerste grote foto, echt vet gewoon. Niet mooi, maar echt gaaf :mrgreen:

    Login om te reageren
  3. Gnermo zegt

    24 april 2009 om 23:05

    Ook te downloaden als PDF? :P

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    24 april 2009 om 23:08

    Err… Alwood, er staan enkele foutjes in je artikel…

    Stel je beheert het modellen aanbod van Audi. Heel moeilijk werk hoeft dat niet te zijn. Alles een beetje rond, lekker grote grille en eigenlijk herkent iedereen het design. Precies wat je wil hebben als fabrikant. Porsche is niet voor niets zo succesvol met de 911. Alleen begint er op een gegeven moment iets te jeuken, er moet vernieuwing komen.

    Audi ziet dit aankomen. Ze denken vooruit en zijn begonnen met werken aan de ‘auto van de toekomst’. Soms neem je hier een nieuwe designer voor aan, anders en in tijden van crisis rekruteer je een zooi studenten. Deze hebben dan meteen een goede doorstroommogelijkheid voor na de studie. Bovendien krijg je op die manier écht verse designs aangeleverd.

    Het project heet “Intelligent Emotion” en wordt uitgevoerd in samenwerking met de Universiteit van Munchen. De resultaten mogen er wezen! Niet alleen zitten er hints in de ontwerpen verborgen, ze zijn ieder ook nog eens écht vernieuwend. De breedte van het project is groot, alles van hybride-waterstof-ruimtevaartuigen tot een auto die over 5-10 jaar rond rijdt wordt toegestaan op de tekentafel. Er zijn er echter geen twee hetzelfde. Worden deze ontwerpen werkelijk naar nieuwe auto’s vertaald, laat dan de toekomst maar komen. Dan mag alles wel elektrisch worden, de auto’s zijn een feest van herkenning en fantasie. Laat ze om te beginnen die nieuwe Quattro maken.

    Mààr, soms gaat het gewoon grandioos de mist in. Zo ook bij enkele van deze designs. Deze lutstertjes van de “Universiteit” van Munchen denken het warm water te hebben uitgevonden, uiteraard doel ik op de overvloedige lelijke milieuconcepts. Doe eens ophouden met dat latje!
    Maar niet alles is slecht hoor. Nee… Kijk maar eens naar deze stoel! Hij… Euh… Heeft van die leuke frutseltjes…
    Okee, er zijn misschien wat vreemde dingen of van de pot gerukte designs, maar de auto’s zijn toch lekker uitgerust! Ze hebben een lekker stuurtje, enneuh… Lounges achterin…
    Ruilt Audi zijn ‘Premium’ label in voor ‘Metroseksueel’? Stay tuned!

    Login om te reageren
  5. BmwMPower zegt

    24 april 2009 om 23:14

    Geen voorsprong meer door design…
    Alsof ze dat ooit hadden.

    Login om te reageren
  6. Project America zegt

    24 april 2009 om 23:18

    @ BmwMPower

    Oke, ik ben ook BMW liefhebber maar om zulke uitspraken te doen over Audi?? je bent toch geen fanboy he? ;) Zo slecht is het design van Audi niet….

    ach w/e, meningen verschillen altijd he, anders zou de wereld te eentonig zijn

    Login om te reageren
  7. Cosmo zegt

    24 april 2009 om 23:20

    Never change a winning team

    verkoopcijfers ten opzichten van bmw en benz zijn gewoon super dus mensen vinden het blijkbaar heel mooi

    Login om te reageren
  8. cardesigner@USA zegt

    24 april 2009 om 23:21

    Het ziet er gewoon strak uit zo. Niet drastisch veranderen, gewoon laten evolueren.

    Login om te reageren
  9. michielh zegt

    24 april 2009 om 23:22

    Mooi, zo’n blokkendoos (mooi van lelijkheid :D)

    Login om te reageren
  10. shrink zegt

    24 april 2009 om 23:43

    Deze designtaal zou wat mij betreft echt een stap vooruit zijn ten opzichte van het slappe ontwerp dat Audi nu over ons uitstort.

    Login om te reageren
  11. JamesBond007 zegt

    25 april 2009 om 00:38

    Vind het nog niet zo speciaal of zoeits. :p
    Het is niet dat ik denk van JA! Zo gaat audi er in de toekomst uitzien.

    Login om te reageren
  12. Cantago zegt

    25 april 2009 om 00:42

    Zo, daar zitten echt gave ontwerpjes tussen! Vooral die SUV, echt gaaf!

    Login om te reageren
  13. Bob zegt

    25 april 2009 om 00:45

    Heerlijk inderdaad die blokkendoos!

    Login om te reageren
  14. kowalsk zegt

    25 april 2009 om 01:07

    Ik vind het allemaal niet zo bijzonder… En hoe conservatief het huidige design van Audi ook is, geen van allen ziet er slecht uit (in mijn ogen zelfs allemaal mooi). Dat valt niet over veel merken te zeggen.

    Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    25 april 2009 om 03:32

    Als je in die foto de ludiek grote wielen en het netvliesvernietigende front even wegdenkt is ’t best een strak design, hoor :)

    Mogen ze van mij zo bouwen als R8 opvolgertje oid.

    Login om te reageren
  16. Orichy zegt

    25 april 2009 om 07:17

    Dat er een nieuwe Audi Quattro in de maak is, had ik vorige week al gelezen; http://www.diariomotor.com/2009/04/18/audi-podria-revivir-el-fantastico-coupe-sport-quattro/. Hopelijk gaat ie er komen, met een vleugje historisch uitstraling [lees: hoekig design], Dat zou fantastisch Audi nieuws. Niet zo zeer terug naar af, maar nieuw met een traditioneel jasje.
    Audi design is oké, niet echt héél mooi, maar duidelijk herkenbaar als Audi.

    Login om te reageren
  17. Jan zegt

    25 april 2009 om 09:14

    Wat een rommeldesigns, hernoem het project maar naar “Ugly Emotion”.

    Login om te reageren
  18. W115 zegt

    25 april 2009 om 09:28

    De huidige modellen van Audi vind ik helemaal niet verkeerd, het klinkt een beetje raar maar ik vind de koplampen van de A6 op die van de Veyron lijken :D

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    25 april 2009 om 09:39

    geweldig ..
    ben zowiezo pro-vierkant ..
    alles wat een beetje er uit ziet als een jaren 70 tot 80 amerikaan ..

    Login om te reageren
  20. Esprit_de_Flandre zegt

    25 april 2009 om 09:46

    Die Quattro lijkt nog wel iets, maar de snoet zit zo vreemd in elkaar geplakt…
    Voor de rest vindt ik het toch niet zo vernieuwend hoor. Het Peugeot Design Concours heeft dan meer naam.

    Dit punthoofd bvb. :)

    Login om te reageren
  21. Tijmen zegt

    25 april 2009 om 10:09

    Terecht. Audi’s conservatieve designs beginnen me een beetje de keel uit te hangen. Veel te terughoudend, geen enkel detail is met durf ontworpen. Het ziet er ook uit alsof ze niet zijn ontworpen om mooi te zijn, maar om niet lelijk te zijn. En dan nog heel fijn (niet dus) uitwerken met die s-line pakketten, zodat het helemaal uit balans raakt..
    Zelfs van de R8 weten ze niets speciaals te maken, het ziet er zo ongeveer uit als de ‘doorsnee’ supercar. En dat, terwijl deze extra uitbundig zouden moeten zijn, lekker over the top.

    Ik zeg: nieuwe trend; “Hate it, or love it”.

    Login om te reageren
  22. Rick-dos zegt

    25 april 2009 om 10:18

    Audi: Uhm….we hebben nog steeds een nieuw design nodig…

    Login om te reageren
  23. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    25 april 2009 om 10:25

    Zo design-knulletjes, nog even doorleren maar he…
    Dit lijkt nergens op!!

    LOL @ Rick

    Login om te reageren
  24. M-lover zegt

    25 april 2009 om 10:42

    mooi, alleen de manier waarop de deur opengaat lijkt me een tikkeltje onpraktisch te zijn…

    Login om te reageren
  25. York zegt

    25 april 2009 om 11:02

    Haaaaa

    Audi heeft door dat ze niet premium genoeg zijn..
    Eindelijk spitsen ze zich toe op een andere branche… maanvoertuigen bouwen!

    Als enige is het niet moeilijk om daar dan in Premium te zien hé:p

    Login om te reageren
  26. florisw zegt

    25 april 2009 om 11:22

    Aha Audi is weer bezig.. Weer allerlei features die het productie stadium nooit zullen halen. Maar bij deze concepts zwijmt iedereen weg.

    @ Tijmen: Inderdaad. Je moet met iets gewaagds komen, ander win je geen klanten. Het wordt een harde strijd denk ik, de komende jaren.

    Login om te reageren
  27. primramessar zegt

    25 april 2009 om 11:23

    Audi, hou maar zoals het nu is.

    Login om te reageren
  28. F1Ferrari zegt

    25 april 2009 om 12:49

    lekker gestroomleind.
    als die auto’s un keer uitkomen zijn we toch dood

    Login om te reageren
  29. KlassiekeKliko zegt

    25 april 2009 om 12:54

    Leuk hoor, maar het zal waarschijnlijk wel blijven bij het klassieke, ingetogen duitsche design

    (da’s een eufemisme voor “doodsaaie teutoonse nikserigheid”)

    Login om te reageren
  30. Scooperdepoep zegt

    25 april 2009 om 14:00

    Vind Audo’s al jaren rijdende Mars-repen.

    Login om te reageren
  31. Audi A6 3.2 zegt

    25 april 2009 om 14:07

    Dat werd tijd, maar nu moeten ze het nog waar maken!!!!

    Login om te reageren
  32. Jipino zegt

    25 april 2009 om 15:55

    Ik hoop dat ze het design gaan veranderen, want nu zijn ze toch wel zo inspiratieloos bezig, Audi’s lijken te veel op elkaar. Ze doen nu maar overal kerstverlichting in, zodat het toch nog wat minder saai is. De dikke Audi’s, S-Line, S en RS zijn ze wel goed in qua design.

    Login om te reageren
  33. Jesper zegt

    25 april 2009 om 18:02

    LOL @ Vla, ik kon het niet beter zeggen :lol:

    Afgezien van die -wat uitgeschoten- interpretatie van de Ur-Quattro vind ik het allemaal vrij ruk. Blijf bij je leest en laat al die leaselulletjes lekker al dat 13 in een dozijn meuk kopen, daar zijn jullie goed in. Als we nou op de Koreaanse toer gaan heb je tegenover BMW geen poot meer om op te staan :P

    Trouwens, ik kreeg heel sterk de indruk dat deze *kuch* designers in hun vrije tijd (waar ze kennelijk teveel van hebben) teveel Halo 3 spelen :roll:

    Login om te reageren
  34. Mardec zegt

    25 april 2009 om 18:09

    De auto rechts onder is duidelijk geïnspireerd door de Citroën gt (de voorkant)

    Login om te reageren
  35. Citrofiel zegt

    25 april 2009 om 18:57

    Dan nemen ze een nieuw design, zul je zien dat ze weer al hun modellen met precies hetzelfde design uitrusten. :roll:

    @ vla; :lol: Helemaal goed!

    Login om te reageren
  36. BananaFlip zegt

    25 april 2009 om 19:41

    Leuk ideetje van onze Deutsche vrienden (of mag ik dat niet zeggen, BMW-fanboys?).
    Lekker lowbudget en de resultaten zijn lekker futuristisch en strak.
    Als de designrichting van Audi deze kant op gaat, word ik best wel blij denk ik.

    Login om te reageren
  37. JH zegt

    25 april 2009 om 21:50

    Doorstroommogelijkheden na je studie? op het moment heb je echt pech als je transportation design studeert…van de afgelopen degree show in pforzheim heeft er een een baan angeboden gekregen en dat is volgens mij nog nooit gebeurd. En na de ontslaggolven (bij Ford, etc.) lopen er nu een hoop (waaronder hele goeie) ontwerpers zonder baan rondt…slechte tijden als je net of bijna klaar bent; beter nog een jaartje (of 2) een studie erachter aan doen

    Login om te reageren
  38. ErwinLagcher zegt

    26 april 2009 om 12:41

    Alleen een beetje jammer dat ze bij de meeste ontwerpen nu de neus van de R8 gaan gebruiken. Dus Audi zou er dan sportiever uit gaan zien, maar als de modellenreeks is vervangen lijken ze dan toch weer op elkaar.
    Moet wel zeggen dat er wel een paar erg mooie studies tussen zitten.

    Login om te reageren
  39. Vinny_93 zegt

    26 april 2009 om 12:43

    @vla:Ik kon het niet beter doen.

    En toch. Zo worden anti-Audi’s nog minder Audi, en Audi-fanboys staan er natuurlijk 100% achter. Dus het zal wel een positief effect hebben. Maar om dit nou op een reclamebord te zetten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North