• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi aan het opruimen, binnenkort geen S8 meer

Auteur: Alwood, gepost 24 april 2009 om 21:48 – 39 Reacties

Audi S8 disabled


Zojuist heeft Audi in Amerika aangekondigd met de 3.2 VR6, de W12 en de S8 te stoppen. Er staat weliswaar een nieuw vlaggenschip voor het merk met de olympische ringen gepland maar moeten er tot de introductie dan zonder 5.2 FSI V10 gereden worden?

Het is nog onduidelijk hoe lang de levering en productie in Europa door gaat. Met de steeds zwaarder drukkende CO2 regelgeving en emissie-eisen is er voor dit type auto echter geen glorieuze toekomst weggelegd. De S5 en S4 hebben beiden al de V8 verloren. Nu hoeft dat geen straf te zijn aangezien de nieuwe supercharged 3.0 V6 ook érg lekker klinkt.

De nieuwe A8 wordt naar alle waarschijnlijkheid in 2010 geïntroduceerd. Als instapper is de 3.0 TFSI dan ook een hele logische keus. Waarschijnlijk in de meest soepele vorm met rond de 333pk. Toekomstplannen betreffende de 5.2 V10 zijn nog niet bekend. Mocht er een nieuwe S8 komen dan zal deze ook aan de trend die downsizing heet moeten geloven. De sportieve modellen laten meestal echter nog een jaartje op zich wachten. Wil je dus een nieuwe S8 vóór 2011, pak de optie lijst er dan vast bij.

Ook interessant!

  • Is dit de lekkerste Audi S8 van Nederland?
  • Dit is de gaafste Audi S8 Plus van Nederland
  • Kan de vernieuwde Audi A8 weer een vuist maken tegen de S-klasse?
  • S8 met 600 pk
    Audi S8 met 600 pk en handbak te koop

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, s8

Vorig bericht: « Oude, maar toch nieuwe Mercedes 300SL Gullwing
Volgend bericht: Audi: we hebben inderdaad een nieuw design nodig »

Lees Interacties

Reacties

  1. renaultfreak zegt

    24 april 2009 om 21:49

    neeeee! niet die mooie auto met dat mooie geluid weg…

    Login om te reageren
  2. micheloo0 zegt

    24 april 2009 om 21:52

    oeioeieoei da vond ik just t sjieke aan de a8 dt er ook een S8 bestond.

    Login om te reageren
  3. robbie zegt

    24 april 2009 om 21:56

    @iedereen hier boven, leer eens lezen! Ze stoppen alleen in de VS met de S8 en A8 W12 in Europa en de rest van de wereld blijven ze gewoon leverbaar.

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    24 april 2009 om 21:57

    Hmm… Wel, ik zal er niet om geven. Een echte auto is nog steeds dit niet, alhoewel het er een beetje dichtbij komt: hij heeft een belachelijk grote en lekkere motor, klinkt ook heel lekker in het echt.
    Maar wat voor sportwagen pur sang heeft vier zetels (geen zitplaatsen), een koffer en een efficiënt design?

    Login om te reageren
  5. JosJ zegt

    24 april 2009 om 21:57

    4.0 TFSI (V8) ?!? lijkt me niet verkeerd

    Login om te reageren
  6. vla zegt

    24 april 2009 om 21:58

    Yes! Net onder Robbie’s reactie! :mrgreen:

    -edit: zeg, wat zijn dat voor een rare praktijken? :P –

    Login om te reageren
  7. cardesigner@USA zegt

    24 april 2009 om 22:02

    Hahaha!! Ik moet nog steeds lachen om die optielijst! Je betaalt een leuk uitgeruste Fiat 500 voor Exclusive bekleding….

    Login om te reageren
  8. Stefan-Venema zegt

    24 april 2009 om 22:05

    Ik zie daar wel een 5.0 v10 twin turbo in komen :kwijll: ala rs6

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    24 april 2009 om 22:12

    Milieu eisen wat strenger in belangrijke Californië markt, maar verkoop te laag om kosten aanpassen motor te rechtvaardigen?

    Login om te reageren
  10. Vinny_93 zegt

    24 april 2009 om 22:35

    Mooi, Amerika zuigt, dus ik mag later ZO6’jes eruit scheuren met mijn S8. Zonder begrenzer, uiteraard.

    Login om te reageren
  11. opelsintrafreak zegt

    24 april 2009 om 22:37

    gooi dan die A8 eruit :S

    Login om te reageren
  12. RDNS zegt

    24 april 2009 om 22:46

    -edit: check! tnx-

    Login om te reageren
  13. bereboot zegt

    24 april 2009 om 22:49

    @ vinny,

    Corvettes eruit scheuren? In een rechte lijn misschien. In de bochten wil geen enkele A8 scheuren, maar slechts ondersturen naar de vangrails.

    Login om te reageren
  14. JamesBond007 zegt

    24 april 2009 om 22:55

    Krijg je dit weer.. Audi kom alsjeblieft dan met een overpowered V8 net als BMW doet met de X5 M.

    Login om te reageren
  15. Gnermo zegt

    24 april 2009 om 23:01

    Zag er gisteren nog een.. prachtige wagen..

    Login om te reageren
  16. RobertJ zegt

    24 april 2009 om 23:09

    “De nieuwe A8 wordt naar alle waarschijnlijkheid in 2010 geïntroduceerd. Als instapper is de 3.0 TFSI dan ook een hele logische keus.”

    Waarom is dat een logische keus? momenteel is de instapper een 210pk sterk 2.8 FSI, een logische gedownsizde vervanger zou de 2.0 TFSI van 211pk zijn (biedt 350 ipv de 280Nm)

    Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat een “2 liter(4cil) te klein is” voor een dergelijke auto? (is het dus niet, want hij levert meer vermogen op alle toerentallen dan de 2.8)

    Login om te reageren
  17. cardesigner@USA zegt

    24 april 2009 om 23:17

    @Vinny, had je gedacht. Zelfs op een rechte lijn lukt je dat niet. En je zult toch nooit zo’n auto kunnen kopen…

    Login om te reageren
  18. opelsintrafreak zegt

    24 april 2009 om 23:32

    @cardesigner@USA hoe oud ben je dan wel niet ?
    over 10 jaar is zon auto heel wat goedkoper (A)

    Login om te reageren
  19. dymf zegt

    25 april 2009 om 00:05

    @ Bereboot, dan gaat het er om wie het snelste de vangrail in gaat.
    @ cardesigner@USA , weet jij wat vinny93 straks gaat verdienen ;)

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    25 april 2009 om 00:43

    Geen wolf in schaapskleren meer? Dat is echt jammer…

    Login om te reageren
  21. AllAutomotive.nl zegt

    25 april 2009 om 08:51

    3.2 VR6…??? in de Audi A8 ligt geen VR6…. wel in de S3 omdat hier geen brede V6 in past. De motor ligt er dwars in. Bij de A8 is het de 3.2 FSI zoals in de A4, 5 en 6… dacht ik…

    Login om te reageren
  22. AllAutomotive.nl zegt

    25 april 2009 om 09:14

    ok het staat een beetje vreemd maar de tekst over de 3.2 VR6 slaat dus niet op de Audi A8…

    Login om te reageren
  23. b0z4 zegt

    25 april 2009 om 09:52

    @allautomotive.nl
    In de S3 ligt geen vr6 maar een 4 cilinder 2.0TFSI ;)

    Login om te reageren
  24. allautomotive.nl zegt

    25 april 2009 om 10:31

    inderdaad.

    Login om te reageren
  25. Sorcerer zegt

    25 april 2009 om 10:49

    Hmm, ik wil niet zeuren, maar het is modellenaanbod (ander bericht) en optielijst, gewoon één woord dus.

    Verder verwacht ik dat de 2.8FSi de instapper zal blijven. Die motor is net nieuw en met 210(?) pk ook geen straf om te rijden… Hij is ook een stuk zuiniger dan de V6T dus dat zou wel logisch zijn…

    Login om te reageren
  26. johan zegt

    25 april 2009 om 11:10

    Dan moeten ze voor Transporter 4 op zoek naar een andere auto…

    Login om te reageren
  27. Nick zegt

    25 april 2009 om 12:26

    @robbie: Maar hoe kan dat dan? Ik dacht dat de productie van de W12 motor per 2010 zou stoppen?

    Login om te reageren
  28. florisw zegt

    25 april 2009 om 12:38

    Alleenheersschappij voor de S65 AMG dan ;-)

    Login om te reageren
  29. robbie zegt

    25 april 2009 om 12:44

    @Nick, waar haal jij dat vandaan dan? Uit de mond van Victor Muller soms? Natuurlijk stopt de productie van de W12 motor niet volgend jaar. Welke motor moet Bentley anders gebruiken in haar Continental modellen?

    Login om te reageren
  30. F1Ferrari zegt

    25 april 2009 om 12:47

    als audi het nodig heeft om de s8 te stoppen met productie dan vind ik het niet erg.
    want hoeveel mensen kopen nauw zo’n dikke auto.
    maar als de k*t crisis voorbij verwacht ik dat hij weer in productie komt

    Login om te reageren
  31. Ary zegt

    25 april 2009 om 16:15

    willen ze 300.000 meer soorten modellen op de markt brengen, moeten die sukkels gaan bezuinigen in motoren :D

    Login om te reageren
  32. RenJie zegt

    25 april 2009 om 17:06

    @florisw

    die is er al.

    Login om te reageren
  33. GuidoBmw zegt

    25 april 2009 om 17:36

    Wat een gezeur over scheuren. In zo’n auto moet je relax cruisen 8) bij ons in het dorp rijdt een zwarte S8 met enorme joekels van velgen. Prachtig!

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    25 april 2009 om 19:05

    Met de grootste motoren stoppen in de VS? Daar willen ze toch juist groot?

    Of wacht… Niemand in de VS heeft nog geld door de crisis. Tsja, dan kun je ze net zo goed weglaten.

    Login om te reageren
  35. BananaFlip zegt

    25 april 2009 om 19:36

    Wheheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
    Audi heeft ook de lentekriebels met een grote schoonmaak.
    Laat ze liever een paar sportieve cabriootjes maken.

    Login om te reageren
  36. Patrick zegt

    25 april 2009 om 23:29

    Ik las hier wat dingen over een mogelijke nieuwe instap motor voor de aankomende A8 D4. een 2.0TFSI. Lijkt me toch niet dat deze krachtbron in een A8 wordt geplaatst, ik bedoel het karakter van dit blok komt totaal niet overeen met het karakter van de auto zelf. Je hoort in een A8 comfortabel te cruisen, en daar past geen felle viercilinder bij met een duidelijk turbogat!

    Blijft toch een gave wagen die S8, heb twee keer mee mogen rijden en dat was helemaal super! Echt totaal anders als een S6 met eenzelfde motor!

    Login om te reageren
  37. Sjakie Peters zegt

    26 april 2009 om 13:35

    @ Patrick

    Ik neem aan dat jij dan al heb gereden met het nieuwe 4 cilinder blok van audi (2.0TFSI 211 pk)? Want als dat wel het geval was zou je namelijk heel anders van mening bedeeld zijn dan nu. Het is hetzelfde blok wat zich ook in de Q5 bevindt en dat blok heeft toch wel degelijk trekkracht over het gehele toeren bereik. Van een duidelijk turbo gat is absoluut geen sprake.

    Of de motor qua gevoel bij de auto past is wat anders maar ook in deze kwestie (mocht het ooit gebeuren) raad ik aan eerst er eens mee te hebben gereden voor je met een clichématig vooroordeel komt.

    Login om te reageren
  38. Okkie zegt

    28 april 2009 om 16:41

    @Ary,
    De uitsoot hebben ze het over…….

    Login om te reageren
  39. Windhoos zegt

    28 april 2009 om 19:30

    Gelukkig alleen in de VS, uiteindelijk moet Audi het toch echt van de EU hebben ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North