Audi wint wederom 24 uur van de Nürburgring

Auteur: , 110 Reacties

Het begint saai te worden, maar ook op het podium van de Nürburgring 24h is Audi tegenwoordig kind aan huis.

Audi wint wederom 24 uur van de Nürburgring

Da’s na Le Mans al de tweede endurancerace die een etmaal duurt waar de vier ringen wel érg vaak aan het langste eind trekken. Voor de kijker wellicht wat eentonig, maar je doet als constructeur iets heel erg goed als je de beroemde race op de Groene Hel drie maal in vier jaar weet te winnen.

Audi’s winnende (en nieuwe) R8 LMS met #28 en achter het stuur Mies, Sandström, Mueller en Vanthoor, wist maar liefst 156 ronden af te leggen. BMW werd tweede en dus is eens te meer duidelijk geworden dat het een goede zaak is dat de Z4 GT3 wordt vervangen door de kakelverse M6 GT3. De SCG 003 van James Glickenhaus wist helaas geen potten te breken.

Wegens het dodelijke ongeval eerder dit jaar waren er inderdaad drie zones op het circuit waar de snelheid naar beneden moest. Op één plaats gold een maximumsnelheid van 200 km/u, op de twee andere plekken mocht maximaal 250 km/u worden gereden. Ze zouden zulke borden eens langs de A2 moeten zetten…

Hieronder de top 10, met exclusief SP9 GT3-auto’s, de volledige uitslag check je (voor zolang het nog duurt) hier.

1 Mies/Müller/Sandström/Vanthoor (Audi R8 LMS), 156 laps
2 Luhr/Martin/Palttala/Westbrook (BMW Z4 GT3) + 40.729s
3 Dumbreck/Henzler/Imperatori/Ragginger (Porsche 997 GT3 R) – 1 lap
4 Adorf/Catsburg/Farfus/Müller (BMW Z4 GT3) – 1 lap
5 Buurman/Al Faisal/Haupt/van Lagen (Mercedes SLS AMG GT3) – 1 lap
6 Cerruti/Edwards/Keilwitz/Laser (BMW Z4 GT3) – 3 laps
7 Jöns/Kaffer/Thiim/Vanthoor (Audi R8 LMS) – 3 laps
8 Brück/Primat/Schmid/Seefried (Bentley Continental GT3) – 5 laps
9 Buncombe/Hoshino/Krumm/Ordonez (Nissan GT-R Nismo GT3) – 5 laps
10 Heyer/Huff/Frommenwiler/Krognes (Mercedes SLS AMG GT3) – 5 laps



110 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
-edit: thanks! Is aangepast-
-edit: aangepast-
Nou eens te meer bewezen dat de z4 aan vervanging toe is? Bullshit bijna alle z4’s hebben met goed resultaat de eindstreep bereikt. Wiel aan wiel racen met de blackfalcon sls was echt super vet! Veel uren genoten van de race!
@goodolddays: Dit is AudiBlog…
@e1000bmw523i: nee joh, dit is Porscheblog. Gezien al die rijtesten en elke keer dezelfde spots op de fp ;)
@goodolddays: het is inderdaad een bizarre reden om te kunnen deeplinken naar een ander topic. Schiet zijn doel voorbij om te stellen dat de M6 beter is dan de Z4.
Waarom zou BMW de M6 GT3 überhaupt bouwen als-ie niet beter is dan de Z4 GT3?
@mauritsh: marketing. We hebben het over silhouet-racers.
@awesome: De BMW M6 GT3 is geen silhouette race auto.
@FeRaRi: wel
@FeRaRi: sowieso wel onderhuids is er niks m6 bij. Chassis worden gewoon kaal opgebouwd, hoog uit dezelfde krachtbron
@awesome: je doelt allicht op de DTM “M3”?
@awesome:
Bij de GT3 valt het wel mee hoor met dat silhouet, dat zou betekenen dat ze of met een buizenframe of een carbon tub en een flodderige body rijden. Bij de GT3 dient de shell echter origineel te zijn.
Het zijn geen DTM auto’s.
@mauritsh: of hij beter is; dat moet nog blijken. De specs zijn idd veelbelovend. Maar specs zeggen niet alles…
@goodolddays: Inderdaad, eindigen met 3 Z4’s in de top 6 is een prima resultaat voor een 24 uurs race. De 2e eindigt op minder dan 41 seconden achterstand. Hebben ze het toch goed gedaan met een dacht ik minder snelle auto…
@drivingpleasure: De auto’s hebben echt wel gelijke (maximum) stats. Ik geloof 500 pk qua vermogen. Heeft die Marc Vds trouwens ook niet de snelste ronde op zijn naam? Dus nee, niet echt sprake van ‘mindere’ auto’s. Ze dachten vooraf zeker dat ze die pole positie zouden kunnen vasthouden.
@goodolddays: Ook no way dat zo’n zware en lange 6-serie geschikt zou zijn voor LMS. Dit is een concurrent van de S-klasse coupé. Dat woord zegt het al.
@phaeton: Het woord silhouetracer zegt nog veel meer.
@phaeton: En die Bentley dan?
@goodolddays: En wat een geluidje produceren die Z4-tjes, mooiste sound van het startveld.
@toniominestrone: ik heb ze wel eens gehoord op Spa, maar ik werd er doof van. Nee, dan maar iets voller en stiller qua geluid.
@goodolddays:
Zeker als je bedenkt dat die Audi geen deuk in een pak boter rijdt in de Blanc Pain series, maar daar zijn fabrieksteams dan ook uit den boze.

Maar goed, ook ik heb de race niet volledig gezien dus kan moeilijk oordelen of de zege al dan niet geflatteerd is, gezien de uitslag is de Z4 daar zeker nog niet uitgespeeld.
Kijk je naar de serie waar het in de GT3 echt om draait, de Blanc Pain dus, dan zie je dat er echt wel sleet op de Z4 zit.
De nieuwe LMS’en waren wel echt gemeen snel. Zag ze vrij regelmatig lage 8:20’ers klokken, waar de rest rond de 8:25 deed. BMW knalde er uiteindelijk wel de snelste ronde uit, maar die deden net als de SLS’en toch gemiddeld wat langer over de rondjes.

Het was wel weer onvervalst genieten, heb zelf het weekend van Le Mans andere verplichtingen, dus voor mij was dit het qua 24-uurs-pret.
@sir_smokalot:
Had ik een keer geen verplichtingen, moest het Duitsertje naar de dokter….
Na een uur of zes zoeken in zijn ingewanden hebben we het misterie opgelost en rijdt hij weer als de brandweer.
LeMans moet ik ook missen, valt in hetzelfde weekend als de Vechtdalrally….
Dus geen LeMans maar Hardenberg off all places…, zucht….
@jrk68: waarin rijd je mee?
@scottishcarspotter2000: Lotus of de Smart roadster
@e1000bmw523i:
Was dat maar zo’n feest….
Tegenwoordig doe ik allerlei organisatie dingetjes.
Niet alleen premium in het maken van auto’s, maar dus ook premium in het racen!
@kapiteinaudi: Mooi toch voor de R8 een zwak, dus extra mooi.
@michaelcorleone: heb een zwak.
@kapiteinaudi: maakt Audi tegenwoordig ook straatauto’s met RWD dan? Dacht dat dat nog steeds niet mag van moedertje Volkswagen…kost teveel.
@jaapiyo: Want RWD maakt een auto ‘premium’? Slaat absoluut nergens op…
@kapiteinaudi: voor eens ben ik het met je eens.

Premium zit hem niet in de aandrijving.
@e1000bmw523i: Premium zit hem helemaal nergens in, want het bestaat niet. Op welke manier is een kale Audi A6 fijner, beter of mooier dan bijvoorbeeld een leuk aangeklede Avensis met de juiste velgen en de juiste kleur, of een dikke Sub Outback?
@dikdraak: Touché!

Al zit “leuk” voor mij niet in aankleding/uiterlijk, maar in dynamiek, vermogen/gewichtsverhouding, en handling…
@dikdraak: Eerlijk, er is echt wel een verschil in afwerkingskwaliteit. Ik zou het zeker niet moeten hebben, zo’n kale. Die Toyota ook niet, er is ander gerief voor dat geld waar mijn interesse dan weer naar uit gaat.
@goodolddays;
De Z4’s hebben het zeker goed gedaan ondanks hun lagere topsnelheid als de audi’s en de kleiner tankinhoud.
@svennus: topsnelheid maakt niet uit, 250 km/u haalde alle gt3 auto’s gewoon. Ool z4 haalde makkelijk de begrenser. Standaard haalt de z4 275 ongeveer, maar de andere gt3’s zitten daar niet vaak ver boven.
@goodolddays: Oke, ik wist de opgegeven waarden niet. Maar op Radio Lemans werdt er vannacht over gesproken dat het opviel dat de R8 lms’ veel sneller waren op topsnelheid, iig op de rechte stukken.
@svennus: werdt? :’)
@stfu: Haha ja sorry, hier in Brabant hoor ik dat wel vaker.
@svennus: Knap dat jij kunt horen of iemand een woord met -d of -dt uitspreekt ;)
De Z4 is echt slecht man. 2e… Dikke L op je voorhoofd en zo.
Echt een reden om de M6 in te zetten, compleet andere auto en zo en alles!
Niet dus. 2e worden in een uitputtingsslag als deze races is niks om je voor te schamen…
De techniek in de M6 zal vrijwel gelijk zijn aan de Z4.

Je had ook kunnen stellen dat de Z4, die 2e is geworden volgend jaar vervangen word door de M6 (M6 =link naar artikel). Nu komt het artikel een beetje onnozel over.
@awesome: Ik zeg nergens dat de Z4 slecht gepresteerd heeft of iets wat daar ook maar bij in de buurt komt. Ik zeg alleen dat het een goede zaak is dat BMW volgend jaar met de M6 komt (ervan uitgaande dat die sneller is, dat wel) met de gedachte dat er dan weer eens een andere winnaar op het hoogste treetje van het podium staat. Wellicht heb ik het wat ongelukkig geformuleerd, maar je punt was op zich al duidelijk.
@mauritsh: het staat inderdaad ongelukkig geformuleerd.
Overigens was de Z4 40 seconden langzamer over 24 uur, dat is misschien een bandenwissel meer geweest (incl. Pits in/uit)

Overigens ben ik helemaal geen fan van BMW, en al helemaal niet van de motorsport-tak na de F1 activiteiten.
@awesome: ook maar een minuut of anderhalf later op 24 uur voluit racen.
Denk dat het toeval is .. Dat ze dit soort races sinds jaar en dag toevallig winnen ..
we vergeten de belangrijkste deelnemer, wat heeft de Opel Manta gedaan? zat gisteravond nog te kijken en toen hadden ze het over 56e plaats weet iemand hier meer van?
@henkhupelschoten: zou het wel waarderen als er volgend jaar een ford capri aan de start komt te staan.
@henkhupelschoten: crowdfunding!
Misschien volgend jaar een Autoblog Ford Capri aan de start?
@henkhupelschoten: De Manta Foxtail heeft de 24 uur uitgereden. Welke klassering ze hebben kan ik zo snel even niet terug vinden.
@henkhupelschoten: 52e, 1:22
@alfablog: niet slecht!
@henkhupelschoten: en 1e in hun klasse, SP3. Daarbij auto’s Clio’s Cup achter zich latend.
@stephane8200:
Kijk dat is humor, de Manta is stiekem toch ook mijn favoriet.

Oh, nog de groeten van Jos, je weet wel wie ik bedoel.
@jrk68: ja, het is en blijft mooi om te zien. Er is zelfs een Minichamps modelauto van: http://www.amazon.com/Opel-Kissling-Nuerburgring-Ready-made-Minichamps/dp/B00695BOIW

Doe de groeten maar terug aan Jos! Ik zag zijn naam nog voorbij komen in de laatste Autovisie waarin de roadster besproken werd.
@stephane8200:
Daar hebben we gisteren nog smakelijk om gelachen, een roadster bijna helemaal van aluminium….
Die redacteur heeft er na zijn test wel eentje gekocht overigens.
@henkhupelschoten: die vossen staart hahaha
@henkhupelschoten: ik geloof 1e in zijn klasse reed heel stak en netjes Sp5 klasse ofzo…

Maar met 21 klassen, who knows
@Mauritsh; Ondanks de snelheidslimieten is de snelste ronde zelfs 1 seconde sneller als vorig jaar zonder die limiet!!
Haha de auteur van dit artikeltje heeft blijkbaar de race niet echt gevolgd. BMW heeft met de Z4 een 2e en 4e plek gepakt, beter dan Mercedes en Porsche met de SLS en 911. Boven is de #25 Z4 binnen 40 sec. van de winnende Audi over de streep gekomen. Kan ik na 24 uur racen nu niet echt een groot verschil noemen. Om nu te zeggen dat “het een goede zaak is dat de Z4 GT3 wordt vervangen” is naar mijn mening dus best wel onzin.
@Alpinaa: Boven –> bovendien
@Alpinaa: Je zou ook kunnen zeggen dat Audi geluk had en dat BMW stiekem beter was, maar de omstandigheden tegen had…
@e1000bmw523i: Maar dat is gewoon een fanboy-opmerking. Ik had ook liever gezien dat BMW gewonnen had, maar de eer gaat welverdiend naar Audi.
@berlinetta: True…
@e1000bmw523i: Geluk in al die jaren :) geluk dwing je af, maakt mij niet uit wie er wint, ik vind zowel Audi en BMW mooie merken.
@e1000bmw523i: Dat kan je nogal dikwijls zeggen bij deze races. Je zou dan even goed kunnen zeggen dat ze even goed waren… voor die 40 seconden op 24 uur. Mooie prestaties.
Mooi toch verwachtte het al, ik ben dus zeker niet verbaasd. Dat het overigens gebeurde in de R8 is altijd mooi, mijn favo Audi.
Die nieuwe r8 ziet er toch wel vet uit als die zo volgas over t ring blaast. Ook mooi dat er 3 verschillende auto’s op t podium zijn beland. En ook vrij weinig gemerkt van die snelheids regel waar iedereen zo sceptisch over was.
@svennus ; 8:18.690 (#26 BMW Z4 GT3)
De GT3 klasse zegt niet zoveel over de sportiviteit van het merk, zie de Bentley GT3, wat overigens wel een hele vette auto is als die voorbij komt boenderen. Veelzeggend is dat er in andere klassen meer dan 30 BMWs meedoen naast maar 5 Audi’s.
Yes yes zo gaat dat
Was zeker leuk om te kijken, hoop dat over een maandje (Le mans) Porsche audi ff laat zien wie de baas is (:
@slipstreamer: VAG oder VAG .. Voor de variatie ..
@slipstreamer: Ik hoop echt dat Nissan wint of anders Toyota… Die Duitse dominantie zint mij niet zo (hoewel het volledig terecht is).
Jammer dat de Duitse merken toch wel de baas zijn op de nordschleife. Zou mooi zijn als Bentley of Lamborghini eens wint.
@FeRaRi: marketing heet dat .. VAG schrijft er gewoon Lamborghini of Bentley op als dat nodig mocht zijn .. Een rasechte Brit of Italiaan dus ..
@lincoln: Tuurlijk, ouwe cynicus. Net zoals Porsche en Audi in de WEC gewoon 1 pot nat zijn.
@FeRaRi:
Pssssssst, zowel Bentley als Lamborghini zijn al jaren Duits, je gaat toch ook niet zeggen dat een Audi TT Hongaars is omdat hij daar gebouwd wordt?
vorsprung durch technik
een verschil van 40 seconden kan je toch niet toeschrijven aan de kwaliteiten van de auto? de coureur is tenslotte degene die de auto laat presteren. heb je nét een betere coureur in de R8 dan in de Z4’s, dan is het voordeel aan de kant van de R8.

de tweede R8 was zevende, daartussen zitten 3 Z4’s. ik concludeer dat de Z4 een betere auto is, of dat de R8’en die lager eindigden minder goede bestuurders hadden.
@meneer: Niks aan toe te voegen…
@meneer: hahahahahaha
@meneer: Draai het om ;) finale WK 2010 Nederland-Spanje in de blessuretijd wist Robben een zeer grote kans niet te verzilveren en ging Spanje uiteindelijk met de beker aan de haal.
Meer balbezit, hoeveel doelpogingen, schoten op doel, hoeveel hoekschoppen, wedstrijd van je leven gespeeld, geen kaarten gepakt doet er dan niet meer aan toe. Het enige wat telt is wat er op het scorebord staat en wie de titel\beker pakt. Dat is wat men jaren later zal herinneren van de finale.
Zo ook hier de de winnaar is uiteindelijk de beste.
@meneer: Ik gok dat waar collega @maurits op doelt is dat de laatste BMW-overwinning uit 2010 stamt, met de M3 nog. In zijn hele loopbaan heeft de Z4 helaas geen overwinning kunnen pakken, ook al hadden ze pole dit jaar en gingen ze er na de start een tijd met zijn 3-en vandoor.

Ik vroeg me rond de race vooral af hoe ze die #85 Bentley zo godsgruwelijk bruut hebben kunnen krijgen, en waar McLaren was.

Met het ontbreken van Ferrari en slechts een handjevol Aston Martins toch een beetje een Duits feestje zo.
@sir_smokalot:
Ik neem aan dat je met geen overwinningen doelt op 24 uurs races?
De Z4 heeft genoeg gewonnen maar inderdaad geen enkele 24 uurs race, niet op de ring en ook niet op Spa, Daytona of daar in die zandbak. Dat deden Mercedes en Porsche beter.
Door het ontbreken van Ferrari, McLaren en de opgelegde snelheidslimiet maken dit een editie om snel te vergeten.
@sir_smokalot: ik weet ook niet welke auto daadwerkelijk beter is, heb ze allebei nog niet gereden geloof ik.

mijn punt is: al is de wagen nog zo snel, als ik mijn schoonmoeder er in zet gaat hij geen prijzen binnen slepen.
zo vertelde het commentaar mij vanochtend dat de bentley, of de aston martin (ben het vergeten), met een goede coureur misschien wel had kunnen winnen. nu ben ik geen expert, maar zij weten er meer van dan ik denk ik, en ik vond het plausibel klinken.

de reden dat ferrari niet aanwezig was heeft geloof ik te maken dat klanten niet mee mogen doen van ferrari zelf. uiteindelijk besluit met uiteraard zelf, maar ferrari werkt dus ook niet mee in de vorm van reserve onderdelen en technische assistentie. je moet dus wel een verdomd goed technisch team hebben staan om die auto zonder originele onderdelen rijdend te houden, en de kans dat je nog eens een F60 mag kopen over 10 jaar is dan ook klein.

dat mclaren er niet was vond ik heel jammer. ik denk dat de GT3’s best wat bij elkaar hadden kunnen bakken.
@meneer en anderen: de BMW Z4 en de Audi R8 zijn qua concept altijd elkaars tegenpolen geweest. De BMW is een sprinter met een dikke V8 die de afgelopen jaren vooral op snelle rondetijden focusten. Daarom haalden ze best vaak pole de afgelopen jaren, zo ook dit jaar met Augusto Farfus. Als het echt om de rondetijden gaat is de Z4 nog steeds top of the bill. Maar het is tevens een wat verouderde auto en aangezien Audi dit jaar al met de vernieuwde R8 LMS kwam, is het logisch dat BMW volgend jaar een nieuw concept neemt.

De Audi’s winnen nu al voor de derde keer de 24H op zuinigheid, niet op snelheid. Ok, ze hebben bijna net zulke snelle rondetijden gedraaid, maar ze hebben een grotere tank in die LMS geschroefd (vandaar ook de langere achterkant) en hebben o.a. in de VLN races én de race op Monza in de Blancpain series nog aardig wat testdata kunnen vergaren. Zo kunnen ze steeds iets later stoppen dan de BMW’s en als het moet iets rustiger rijden, terwijl de BMW’s steeds volgas gingen. Dat dit ook fout kon gaan zag je bij de Schubert BMW’s 19 en 20, die allebei in halfnatte omstandigheden crashten. De 2e en 4e plaats is trouwens helemaal te danken aan het Belgische Marc VDS team waar Bas Leinders nu de scepter zwaait. Nick Catsburg werd overigens vierde op de 26 BMW.

En nog even over die opmerking over coureurs: Bentley en Aston Martin hebben vrijwel uitsluitend voor racers gekozen die vaker op de Ring hebben gereden, en iedereen die aan de 24u mee wil doen MOET de VLN-races rijden om ervaring op te doen. Het team van A.M. doet al sinds 2009 in deze bezetting mee (Lamy, Mücke en Turner) en daar kwam dit jaar Richie Stanaway bij. Het concept van de Vantage ligt de Ring gewoon niet, het is te hobbelig, teveel hoogteverschil en de auto wordt daar te nerveus van. Bentley is dit jaar geen kandidaat voor de overwinning geweest en dat ligt niet aan de coureurs. M-Sport (ja het rallyteam) en HTP hebben in recordtijd drie auto’s geprepareerd en het was vrij logisch dat ze tegen problemen en kinderziektes aan gingen lopen. Helaas vielen de twee M-Sport Bentley’s uit door crashes: de 85 werd door een Porsche van de baan geveegd, de 84 (waarop Jeroen Bleekemolen reed) ging er zondagnacht af na een slippartij. Het is knap dat de 11 Bentley nog de top10 heeft gehaald (ze stonden halverwege 40e ofzo). Ik vroeg me vantevoren af of de Bentley’s überhaupt wel zo goed waren, ze leken me veel te plomp en log voor deze baan. Heb ik me toch in vergist, want vooral de 84 kwam goed mee in de top5. Jammer van de uitvalbeurt. Leuk om te volgen dit jaar, al was het wel koud langs de baan (misschien wat te veel bier gezopen om warm te blijven ;) ) Volgend jaar ga ik weer.
Haters gonna hate
Ik vind het maar een lege overwinning.. die snelheidslimieten verpestten het racen wel een beetje voor me. de meest uitdagende stukken op het circuit waren gecastreerd, sowieso belachelijk een 250kmh snelheidslimiet op het rechte stuk. die stukken hadden helemaal niks met het ongeval te maken. ik hoop dat ze volgend jaar een normale oplossing hebben, anders kijk ik niet meer.
@lambo4all: Maar waar bouw je snelheid op…? Juist ja, op een recht stuk…
@lambo4all: Die wagens rijden anders maar 25 km/h meer.
Ok, dan kan je zeggen dat het des te meer flauw is, maar jah. Het zal wel met die tragere autootjes te maken hebben.
Was te verwachten, toch jammer voor Nissan.
Geweldige prestatie!
Audi is echt al sinds jaar en dag goed bezig in de le mans.
Zal vast een beetje pijn doen voor de VAG haters hier.
Nou de race was wel erg close hoor audi won wel maar ik zou niet verbaast zijn geweest als de top 3 in een andere volgorde was geweest
Scubaru op 18e plaats, ook niet slecht
Produceren met voor/vierwiel aandrijving en racen met achterwiel aandrijving. Goed verhaal Audi.
@rbngrt:

Vierwielaandrijving is verboden in de GT3.
Nissan’s GTR GT3 rijdt ook met alleen achterwielaandrijving.
Zitten tussen track-auto’s vergelijkbare karakterverschillen als tussen straat-auto’s?
Dan kan ik me voorstellen dat Audi wint, juist vanwege de eigenschappen die het níet tot een rijdersauto maken:
Audi staat erom bekend makkelijk hard te kunnen. Wat vergeeflijker te zijn in grenssituaties. Makkelijker te corrigeren. Misschien is zo’n R8 een wat minder vermoeiende auto dan de BMW en de rest? Dat is een eigenschap die je gaat waarderen als je rond zonsopgang je derde uur achter het stuur zit te maken.
@mout: de fysieke basiseigenschappen van de auto zijn nog wel te herkennen, een z4/sls is nog steeds front-mid engine en een r8 is nog steeds wen mid engine wagen. Maar ze liggen allemaal een haar van de grond, kwa comfort zal het niet veel uitmaken. Hoe het met de rijdersimput zit weet ik niet, het kan inderdaad dat de audi minder van de rijder vergt dan bv een sls.
Jawohl!!!
Heeft Vanthoor in twee auto’s gereden of is dat een tikfout?
@mar10us: Is geen tikfout. Vanthoor startte inderdaad op twee auto’s. Lance David Arnold, Yelmer Buurman en Christophe Brück deden hetzelfde. Kwestie van kijken welke auto het eerste de geest geeft, en anders je stints goed plannen.
Ondanks dat er een Belg in de winnende auto reed, stond hier een klein artikeltje van in de ochtendkrant. Wel pagina’s vol voetbal en wielrennen maar over een Belg (Vanthoor) die ook de 24h van Spa heeft gewonnen en enkele keren Kampioen GT’s is enkel een klein prutsfototje. Ook in het ochtendnieuws op de radio geen melding.
Typisch belgische journalistiek….. dat zijn pas losers.
@ericc: Jammer inderdaad, die man is wat mij betreft een grotere held dan de meeste voetballers….
Jammer maar enigzins logisch dat die maximale snelheden zijn ingevoerd
En toch vind ik de knapste prestatie van SUBARU komen, team STI heeft toch een geweldige prestatie neer gezet.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).