• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi’s nieuwe Le Mans racer: R15 TDI

Auteur: robbie, gepost 15 februari 2009 om 10:42 – 63 Reacties

Audi R15 TDI
In november wisten we jullie al te melden dat Audi druk bezig was met het ontwikkelen van een compleet nieuwe (diesel) Le Mans raceauto voor de LMP1 klasse. En inmiddels heeft Audi zelf een eerste foto de wereld ingestuurd.

Heel veel details over deze nieuwe auto zijn er nog niet. Maar als we het geruchtencircuit mogen geloven heeft de twin-turbo 5.5 liter V12 uit zijn voorganger (de legendarische R10) plaats moeten maken voor een V10 met eveneens 5.5 liter inhoud.

Verder weten we dat het nieuwe model zijn racedebuut zal beleven tijdens de 12 hours of Sebring op 21 maart 2009 waar twee R15’s aan de start zullen verschijnen.

Daarna zal de R15 op 13 juni aan de start verschijnen van Le Mans waar ze de strijd aan kunnen gaan met de nieuwe Aston Martin LMP1 en uiteraard de Peugeot 908 HDi FAP.

Echte techniek freaks kunnen nog op DEZE LINK klikken voor een uitgebreide analyse van alle spyshots.

Ook interessant!

  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld
  • Porsche LMDh
    Een eerste blik op de gloednieuwe Porsche Le Mans auto
  • Video: Robin Frijns verhoogt hartslag van man met vlag
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Diesel, le-mans, r15, Racing

Vorig bericht: « Terreintijger: Audi A4 Allroad Quattro
Volgend bericht: Video: BMW legt uit waarom de 5 Serie GT nuttig is »

Lees Interacties

Reacties

  1. karate kameel zegt

    15 februari 2009 om 10:44

    waarom nou die diesels “snif snif snif” :(

    Login om te reageren
  2. Victortje. zegt

    15 februari 2009 om 10:59

    weer zo’n lelijke on overkapte auto, bah

    Login om te reageren
  3. Esprit_de_Flandre zegt

    15 februari 2009 om 11:07

    Gaan we die koplampen terugzien op de A7? Wie weet…

    Login om te reageren
  4. Wouterman! zegt

    15 februari 2009 om 11:08

    Ik vind ‘em echt mooi!! Dit is tenminste nog een auto waar de heldenmoed van coureurs vanaf straalt, i.p.v. de veel te klinische F1. Die auto’s zijn pas lelijk met die achterlijke voorspoilers…

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    15 februari 2009 om 11:09

    haaaaa .. lekker .. de echte race ..
    de enige reden om pro-Spyker te zijn ..
    en pro-lammers met zijn 19 euro budget natuurlijk ..

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    15 februari 2009 om 11:27

    Das pas een leuk ontwerp, zo radicaal, echt prachtig.

    Login om te reageren
  7. Frasker zegt

    15 februari 2009 om 11:27

    Hoe dikke neus kan een auto hebben? Gekopiëerd van de Formule 1?

    Login om te reageren
  8. Timmie zegt

    15 februari 2009 om 11:32

    Ik dacht dat gesloten cockpit’s verplicht gemaakt zouden worden… Of heeft Audi de FIA zodanig onder druk gezet…

    Login om te reageren
  9. topless zegt

    15 februari 2009 om 11:32

    Aston Martin komt tenminste met een LMP1-auto met een fatsoenlijke motor.

    Login om te reageren
  10. Laurens zegt

    15 februari 2009 om 11:40

    Wel een mannen cabrio dit, geen idee waarom.

    O toch wel, helmplicht :-)

    Login om te reageren
  11. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 11:46

    @Laurens.

    Wel een mannencabrio maar geen sportauto toch?

    Je moet natuurlijk wel een beetje consequent blijven.

    Login om te reageren
  12. Dirk zegt

    15 februari 2009 om 11:57

    Brainless schreef:
    “Aston Martin komt tenminste met een LMP1-auto met een fatsoenlijke motor”.

    Echt op de hoogte ben je niet he…
    Audi heeft met de R10 TDI al twee keer DIK gewonnen op Le Mans. Doe je huiswerk eens…

    Het commentaar tijdens de eerste Le Mans waarin de R10 uitkwam was zelfs “Iedereen rijd zo hard als ze kunnen, Audi rijd zo hard als nodig is”. Ze maakten de concurrentie compleet in. Google er maar eens op…

    Later is Peugeot ook met een diesel gekomen en was daarin ook heel succesvol.

    Dus praat aub. geen onzin, gij ongeinformeerd schepsel…

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    15 februari 2009 om 12:00

    @Timmie, de bedoelt de ACO denk ik ;) Die stellen namelijk de regels op en niet de FIA.

    Login om te reageren
  14. rakim zegt

    15 februari 2009 om 12:01

    nu vindt ik het echt genoeg mazda moet ook gaan racen met hun furai

    Login om te reageren
  15. Laster zegt

    15 februari 2009 om 12:04

    Gehe, een linkje naar de good ol’ mulsannescorner!

    Login om te reageren
  16. Laster zegt

    15 februari 2009 om 12:13

    @timmie, je had gelijk inderdaad, vanaf 2010 zou het verplicht zijn om met een gesloten cockpit te rijden. Echter deze plannen zijn opgeschort.

    Login om te reageren
  17. xaray zegt

    15 februari 2009 om 12:14

    ik ben het eens met esprit de flandre,
    die koplampen zijn niet om aan te zien,
    mss een nieuw woord uitvinden voor dit, oogfoltering, eye-abuse, …

    Login om te reageren
  18. Arie zegt

    15 februari 2009 om 12:17

    Dit is een race-auto. Uiterlijk is ondergeschikt. Als het je om uiterlijk gaat koop je maar een roze mini cabrio.

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    15 februari 2009 om 12:30

    Hèhè, ze hebben eindelijk eens echte tegenstand en nu moeten ze ineens aan de bak.

    Login om te reageren
  20. Laurens zegt

    15 februari 2009 om 12:37

    @mx5/rx8owner

    je bent echt blind, er staat toch duidelijk dat we het hier over een Lemans raceauto hebben?

    Login om te reageren
  21. Victortje. zegt

    15 februari 2009 om 12:39

    @Arie, hij blijft lelijk, die peugeot auto (LMP1) is de enige peugeot die ik mooi vind

    Login om te reageren
  22. Jack zegt

    15 februari 2009 om 13:19

    De regels voor dieselmotoren zijn dit jaar veranderd ze gingen vorig jaar gewoon te snel en die V12 was gewoon te groot en te zwaar. Maar ik vind de auto er goed uitzien en verwacht er wel het een en ander van. Anders de regels zijn hier te vinden: http://www.lemans.org/sport/sport/reglements/ressources/2009/auto/reglement_lmp_2009.pdf

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    15 februari 2009 om 13:21

    @Dirk
    Dieselmotoren horen niet in raceauto’s, ze mogen dan misschien beter zijn dan benzine, de passie ontbreekt.

    Login om te reageren
  24. edgar zegt

    15 februari 2009 om 13:26

    @ Victortje, Die overkapte auto’s zijn juist lelijk! is meer als een puist op een mooie dame…

    enne doe mij maar een audi dan…

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    15 februari 2009 om 13:27

    Zeg maar dag met je handje, Peugeot. Audi komt met een verbeterde versie van waar ze toch al dik mee wonnen, Peugeot blijft als ik het goed begrijp met het ‘oude ding’ rijden? :?

    Login om te reageren
  26. Bart zegt

    15 februari 2009 om 14:08

    @deskter.

    Anders wel de eerste diesel waar ik echt kippenvel van kreeg. Op de baan hoor je niks maar als je naast dat ding in de box staat en ze even door de transmissie heenlopen… mijn god wat een geweld.

    @Citrofiel

    Echt niet. Daar zit ook weer de nodige ontwikkeling in. Peugeot maakt volgens mij wel twee (grote) fouten; Die auto is echt wel goed en snel maar mijn inziens is ie gewoon te complex, helemaal de proto waar ze komend seizoen mee gaan rijden met KERS. Daarnaast hebben ze teveel van die F1 rijders met ego’s die naar mijn idee niet altijd even lekker samenwerken. Het is niet voor niets dat die Duitsers al jaren samenrijden.

    Login om te reageren
  27. robbie zegt

    15 februari 2009 om 14:16

    @Bart, Peugeot gaat helemaal geen KERS gebruiken dit jaar. Dat project is eventjes op de lange baan geschoven.

    Wel is het zo dat de auto voor 2009 de nodige updates zal krijgen. Overigens zal Peugeot ook met 2 auto’s aanwezig zijn tijdens de 12 hours of Sebring. Gelijk een leuke test voor Le Mans dus!

    Login om te reageren
  28. Oli4k zegt

    15 februari 2009 om 14:19

    Die neus is natuurlijk zo breed zodat het logo er goed oppast.

    @dekster Klopt. Passie als additief in diesel had weinig positief effect op het vermogen.

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    15 februari 2009 om 14:20

    @ Bart; Goed te weten. Peugeot is gewoon wat minder opschepperig met verbeteringen. Nu hebben ze natuurlijk ook wat minder om over op te scheppen…

    Login om te reageren
  30. Emmanuel zegt

    15 februari 2009 om 14:25

    @ Dirk
    “Echt op de hoogte ben je niet he…
    Audi heeft met de R10 TDI al twee keer DIK gewonnen op Le Mans. Doe je huiswerk eens…”

    Ach, de regels waren de afgelopen jaren (die van dit jaar heb ik nog niet gelezen) gewoon zo opgesteld dat de diesels enorm bevoordeeld waren. We spreken over 5.5 vs 4 liter cilinderinhoud, en 2 vs 0.6 bar turbodruk.

    Ach, ik kan perfect een reglement opstellen waardoor iemand met een fiets de 24u van Le Mans wint. Dat wil niet zeggen dat iedereen daar kippenvel van moet krijgen.

    Login om te reageren
  31. Ton zegt

    15 februari 2009 om 14:40

    Het blijft wennen, oliegestookte Le Mans racers. We zullen er aan moeten wennen. Ik had het voorrecht om in 1991 de Mazda 787B te zien winnen. Ongelooflijk. Ik was daar als fan van de groep-C Jaguars, die toen heersten in de lange afstands racerij. Die Mazda’s als met wankelmotor maakten zo’n ongelooflijke herrie, door merg en been. Iedereen dacht, leuk, maar die houden het geen 24 uur vol. Wel dus…. Zijn leuke filmpjes van op YouTube te vinden, dat geluid is onovertroffen….

    Login om te reageren
  32. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 14:46

    @Ton.

    Daar is men bij AB maar al te bekend mee.
    Helaas werden ze na dat jaar verbannen. :?

    Login om te reageren
  33. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 14:48

    @Ton.

    Om het makkelijk te maken. Volgens mij bedoel je deze. ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=Go3Fgd1wgic

    Login om te reageren
  34. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 14:49

    @Laurens.

    Ik heb het prima gelezen en gezien. Maar het blijft een cabrio. :P

    Login om te reageren
  35. phantom zegt

    15 februari 2009 om 15:31

    kvond de r10 mooier

    Login om te reageren
  36. Bobel zegt

    15 februari 2009 om 16:49

    @ De mensen die diesels niks vinden:

    Jullie moeten niet iedereen napraten. Ooit heeft iemand gezegt dat diesels emotieloos zijn en nu roept de halve wereld dat. Puur en alleen omdat het werkers motoren zijn.
    Ik vind dat er JUIST emotie inzit. De, met name, Duitsers blijven het proberen om nieuwe technieken toe te passen en de diesel beter te maken. Als dat geen passie/emotie is weet ik het ook niet meer.

    Login om te reageren
  37. Arie zegt

    15 februari 2009 om 17:00

    Diesel is voor trekkers en brommobielen.

    Login om te reageren
  38. Ton zegt

    15 februari 2009 om 17:24

    @ Bobel: Ik heb een mening. Gelukkig verschillen die regelmatig tussen verschillende mensen. Daar heeft o.a. autoblog z’n bestaanrecht aan te danken. Waar haal je het belachelijke idee vandaag dat ik “iedereen napraat”. Geeft gewoon je mening en respecteer die van iemand anders. Bovendien ben je niet op de hoogte van de feiten. De enorme sprong voorwaarts die de dieseltechnologie heeft gemaakt de laatste jaren is helemaal niet door Duitsers ingezet. Blijft dat ik persoonlijk dieselmotoren en autosport geen goed combinatie vindt.

    Login om te reageren
  39. ExOtiC zegt

    15 februari 2009 om 17:30

    Met een naam als Arie had ik ook niet anders verwacht.

    Login om te reageren
  40. Bobel zegt

    15 februari 2009 om 17:45

    @ Ton: Nou goed jij niet dan, maar heel veel andere wel.

    En wie heeft dat dan gedaan i.p.v. de Duitsers?

    Login om te reageren
  41. MR2 20V zegt

    15 februari 2009 om 18:10

    Mogen de benzine auto’s nu ook een motorinhoud hebben van 5.5 liter en 2 turbo’s erop schroeven?

    Login om te reageren
  42. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 18:11

    @Bobel.

    Aangezien veel mensen geluid als emotie ervaren en diesels op dat gebied teleurstellen is het begrijpelijk dat mensen klagen over een gebrek aan emotie.

    Login om te reageren
  43. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 18:16

    Ik snap die reglementen niet. Diesels voortrekken mag wel maar wankelmotoren toelaten??? :evil:

    Login om te reageren
  44. bozewolf zegt

    15 februari 2009 om 18:29

    Ze zouden het compleet moeten on-reguleren. Geen verplichtingen. Dan wordt ’t pas echt spannend. :)

    Login om te reageren
  45. bozewolf zegt

    15 februari 2009 om 18:34

    @ mx5: zaadfilmpje van de 787 trouwens. Bijna 10 minuten lang en no action!

    http://www.youtube.com/watch?v=rNtqjVGP9Yg

    Onboard ftw!

    Login om te reageren
  46. geert zegt

    15 februari 2009 om 19:44

    k zie dat de benzine turbo’s maar 4000 cc mogen hebben. de turbodiesels 5500cc,raar. Als dat nu gelijk zou zijn , zou dat niet interessanter zijn dan?

    Login om te reageren
  47. RenesisHP zegt

    15 februari 2009 om 19:45

    @bozewolf.

    Hm, zit wat in. Ik heb eigenlijk ook niet eens echt goed gekeken. Een beetje te vaak gezien eigenlijk.
    Neemt niet weg dat het lekker gestoord blijft klinken. ;)

    Login om te reageren
  48. topless zegt

    15 februari 2009 om 21:21

    @Domme Dirk

    Ik weet dat Audi met de diesel gewonnen heeft. Audi wil de leasertjes die van hun baas een dieseltje moeten rijden paaien en daarom heeft de ACO een maatgeschreven reglement gemaakt voor Audi zodat ze met hun tractor motor konden winnen. Wanneer ze aan dezelfde regels moesten voldoen als de benzine auto’s waren ze kansloos geweest.In een raceauto hoort echter een hoogtoerige krijsende motor thuis en dus geen diesel. Luister hier maar eens naar:

    http://www.youtube.com/watch?v=D5uC9GY3Yas&feature=related

    Maar aangezien waarschijnlijk jouw papa in een oliestokende VW van de leasemaatschappij rond moet rijden, mogen wij niets negatiefs over Audi zeggen.

    Login om te reageren
  49. Smokin zegt

    15 februari 2009 om 21:26

    Begin jaren ’70 zijn de regels sterk aangescherpt omdat de auto’s zo’n absurd hoog vermogen kregen dat het volledig onverantwoord was. De Porsche 917 haalde bijvoorbeeld zo’n 1100 pk uit zijn 4,5 liter blok.

    Dat nu de diesels zo’n 40 jaar later ongeveer de helft halen uit een groter blok is natuurlijk best een grote prestatie voor een diesel, maar voor de autosport in het algemeen oud nieuws. Pure commercie, maar da’s natuurlijk logisch als je bekijkt wie de grootste sponsor van Le Mans is.

    Login om te reageren
  50. Bart zegt

    15 februari 2009 om 21:50

    @Robbie: Peugeot gaat helemaal geen KERS gebruiken dit jaar. Dat project is eventjes op de lange baan geschoven.

    Dat heeft Peugeot nog helemaal niet bekend gemaakt (http://www.planetlemans.com/2009/02/09/peugeot-sport-announces-2009-racing-programme/) of ze wel of niet rijden. Ze doen idd vaag over het “Hy” programma en hebben alleen twee (drie) auto’s aangekondigd voor een beperkt aantal races. Ik heb begrepen dat ze, net als een andere fabrikant, in discussie met de ACO zijn. De auto rijdt iig.

    Dit alles overigens deels volgens plan. Punten scoren in door de SCO georganiseerde races kon toch al niet. De bedoeling van het rijden met dat ding in 2009 was slechts kennis opdoen. Punten moesten met de twee normale 908’s gedaan worden. Maar goed, dat was voordat de zooi in elkaar donderde. We zullen wel zien, dat ding is iig levensgevaarlijk voor de mensen die in de pit aan het werk zijn. Je hoort alleen de transmissie….

    Login om te reageren
  51. Bart zegt

    15 februari 2009 om 22:01

    @topless

    Ach, zoals in het filmpje klonken de Porsche’s in die tijd idd nog mooi. Als je nu zo’n LMP2 Porsche-ding voorbij hoort komen klinkt het ook nergens naar.

    Maar goed ik ben het deels met je eens. Ik heb op Zandvoort wel eens zo’n Diesel cup gezien. Hoor je alleen de banden, Op Le Mans blijft de snelheid van die Diesels gewoon ongelofelijk om te zien. Motor en transmissie maken ook tenminste nog een beetje geluid. Geluidsnivo moet overigens de komende drie jaar voor alle auto’s in stappen naar beneden.

    Login om te reageren
  52. robbie zegt

    15 februari 2009 om 22:19

    Login om te reageren
  53. Chief_S5 zegt

    15 februari 2009 om 22:45

    Eens kijken hoe deze nieuwe R15 het tegen Mr. Fap en de Aston Martin LMP1 gaat doen. :) Ga het zeker weer volgen. Auto ziet er wel, eehe.., dark uit. ;) Maar het past erbij, lekker grijs.

    Login om te reageren
  54. Dirk zegt

    16 februari 2009 om 09:09

    Brainless schreef:
    “Maar aangezien waarschijnlijk jouw papa in een oliestokende VW van de leasemaatschappij rond moet rijden, mogen wij niets negatiefs over Audi zeggen”

    Mijn pappa rijd heel tevree in een eigen auto op benzine en ik heb een leasebak op gas ;-)

    Enne, waaróm denk je dat er voor benzine en diesel wagens nuances in het regelement bestonden ?
    Dat heet “compenseren” omdat er van motoren met een heel ander karakter gebruik werd gemaakt.

    Ik acht de heren die deze regels opstellen meer capabel om een goed onderbouwde reden te bedenken dan jouw ongefundeerd en niet-nadenkend gewauwel.
    Echt, je hebt er geen idee van hoe dom je klinkt.

    Login om te reageren
  55. Arnold S zegt

    16 februari 2009 om 09:37

    Echt zie somige reacties over het feit dat er een diesel in deze auto licht, waarbij het er echt vanaf straalt dat die mensen niet weten waarover ze praten of een decenia onder een steen hebben geleeft.

    @dekster
    De passie ontbreekt ?

    Grootste bullshit natuurlijk met die diesel hebben ze meerdere prijzen in de wacht gesleept.
    Kom graag weer terug met argumenten als je wel weet waarover je praat.

    @karate kameel
    waarom nou die diesels “snif snif snif”
    Heb je ook nog een echt argument tegen diesels of hou je er gewoon van om uit je nek te kletsen ;)

    Login om te reageren
  56. FabianVTR16V zegt

    16 februari 2009 om 11:03

    Ik zeg R8 V10 TDI komt eraan……

    Login om te reageren
  57. Smokin zegt

    16 februari 2009 om 13:44

    Ik zeg van niet

    Login om te reageren
  58. Windhoos zegt

    16 februari 2009 om 16:39

    Vreemd dat er weer een paar over het uiterlijk gaan zaniken. Daar gaat het bij dit soort auto’s dus echt niet om en gezien performance is er ook niets mis met diesels. Dat is wel bewezen lijkt me…..

    Login om te reageren
  59. Janjaapkarelkees zegt

    17 februari 2009 om 16:31

    Wel grappig dat iedereen het over de dieselmotor heeft en dat dat niet eerlijk is. Als ze een benzine motor zouden moeten maken zouden ze toch ook gewoon winnen?
    Ze winnen al sinds 2000, was de diesel niet gewoon als een nieuwe uitdaging?

    Login om te reageren
  60. JH zegt

    17 februari 2009 om 17:20

    De stap tussen de benzine motor van de R8 LeMans en de diesel was niet zo groot. De techniek van de direct ingespoten benzine motor was grotendeels gebasseerd op diesel techniek en op het eind had de benzinemotor zo’n hoge compressie (geloof 1:18) dat de stap om de motor in een diesel te veranderen niet zo groot meer was…

    Login om te reageren
  61. Smokin zegt

    17 februari 2009 om 18:47

    Als Audi een benzine motor wil promoten wint een benzine Audi. Als ze een diesel willen promoten wint een Audi Diesel. Als ze volgend jaar een electrische auto willen promoten mag je raden wat er wint.

    Daar betalen ze voor, daar hebben ze recht op.

    Login om te reageren
  62. Windhoos zegt

    17 februari 2009 om 18:53

    @Smokin,

    Promotie heeft er wel wat mee te maken, maar zo werkt dat dus niet. Je kan onmogelijk uit het niets een auto volgens een volledig nieuwe module produceren die ook meteen races wint. Daar gaan héél wat onderzoeksjaartjes aan vooraf…….

    Login om te reageren
  63. Smokin zegt

    17 februari 2009 om 18:55

    Nee, maar je kunt wel de regels dusdanig beinvloeden dat de auto die jij toevallig ontwikkeld hebt er wel erg goed uitkomt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North