• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bitter Vero: Australiër met Duits jasje

Auteur: robbie, gepost 17 oktober 2007 om 15:31 – 41 Reacties

Bitter Vero


We schreven in februari van dit jaar al dat Erich Bitter met een nieuwe creatie bezig was. Deze keer heeft hij geen Opel als basis genomen, maar de Australische Holden Statesman. En het resultaat is nogal apart te noemen.

Maar goed eerst even wat informatie over de Vero. De nieuwste Bitter creatie is 5,20 meter lang en onder de motorkap ligt een 6 liter V8 die maar liefst 367 pk en 590 Nm aan koppel levert. Op jaarbasis wil Bitter 100 exemplaren bouwen en dat met een prijs van 121.975 euro (in Duitsland!).

Persoonlijk denk ik dat ze het nog wel eens heel erg moeilijk kunnen gaan krijgen om die 100 exemplaren per jaar te verkopen. Zeker voor die belachelijk hoge prijs. Je rijdt dan natuurlijk wel in een “exclusieve” auto, maar mooie kan ik em niet noemen. Dit kan nog wel eens een hele bittere pil worden voor Bitter.

Bitter Vero

Bitter Vero

Importeer dan gewoon een Holden Statesman en bespaar jezelf een boel geld.

Holden Statesman
Holden Statesman

Een dik aangeklede Holden Statesman koop je in Australië al voor minder dan 50.000 euro, waarom zou je dan in vredesnaam een Bitter kopen voor meer dan het dubbele?

Ook interessant!

  • Luxe Opel
    Luxe Opels: dit zijn 12 bijzondere Bitters!
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

bitter, GM, Opel

Vorig bericht: « Gespot: Italianen, deel II
Volgend bericht: Nieuwe Bentley Arnage: W16? Hybride? Groen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Floryn zegt

    17 oktober 2007 om 15:35

    sorry bitter maar de holden ziet er beter uit

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    17 oktober 2007 om 15:36

    LELIJK veel te hoog Opel-gehalte!! wie betaalt nu voor die rotzooi?

    Login om te reageren
  3. Floryn zegt

    17 oktober 2007 om 15:36

    ach het interieur is wel goed kan je dat ook doen zonder exterieur modding?

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    17 oktober 2007 om 15:39

    idd ziet de Holden er beter uit, schoenmaker blijf bij je leest, en daarbij dus bij Opel! dit is slecht, alhoewel in het echt hij nogal ‘cool’ moet zijn, op foto is het een Opel. Maar dan wel een vlugge Opel.

    Login om te reageren
  5. KognoG zegt

    17 oktober 2007 om 15:39

    Dat is een dure Vectra !

    Login om te reageren
  6. D.D.B. zegt

    17 oktober 2007 om 15:44

    Even voor dat iedereen begint te schreeuwen (@de vlaeminck): Deze Bitter is qua afwerking 100x beter dan de Holden. Het interieur is compleet gestript en voorzien van het beste leer en kwaliteitsmateriaal dat beschikbaar is. Dit geldt tevens voor de stoelen. Ik vindt hem geweldig, en zou dit ook zeker blijven doen. Laten we hopen dat het een succes wordt!

    Login om te reageren
  7. CasperH zegt

    17 oktober 2007 om 15:44

    Is die Holden niet gewoon gebaseerd op de Vectra? Lijkt er veel op in ieder geval!

    Login om te reageren
  8. Bart zegt

    17 oktober 2007 om 15:49

    Heeft een ingevoerde Holden ook niet het stuur aan de verkeerde kant zitten?

    Login om te reageren
  9. MarcO zegt

    17 oktober 2007 om 15:50

    Ik vind er anders maar bitter weinig aan. Vooral de neus kan me niet bekoren.

    Login om te reageren
  10. GO! zegt

    17 oktober 2007 om 15:51

    Hmmmmmmmmmmm……

    Beetje Chrysler Sebring (vorige model)
    Beetje Opel Vectra (huidige model)
    Beetje Lotus Europa (huidige model)

    Spirituele opvolger van de Lotus Omega dussssssssssssssss……

    Login om te reageren
  11. Bisazza zegt

    17 oktober 2007 om 15:57

    Is er niemand met me eens dat de achterkant doet denken aan een 300M? anyway…. IK VIND HET NIKS!

    Login om te reageren
  12. vinnie zegt

    17 oktober 2007 om 15:59

    Koop ik me toch een vette porsche van hoor, of audi.

    Login om te reageren
  13. dannyboy zegt

    17 oktober 2007 om 16:11

    2 hele mooie 996 C4S -en heb je voor dat geld.

    Login om te reageren
  14. JLJ zegt

    17 oktober 2007 om 16:12

    De huidige homologatie-eisen betekenen dat je nog maar een gering aantal gebieden kunt “verpersoonlijken”, zowel bij exterieur als interieur. Ik vind het resultaat met dat in het achterhoofd helemaal niet slecht. Zoals D.D.B. al opmerkte is de kwaliteit van de materialen en montage top, en dat kost nu eenmaal centen. Voor die prijs heb je in D ook maar net een leuk aangeklede ordinaire M5. Ik vermoed ook dat die 367pk nog maar het begin is. Uit die 6 liter is heel eenvoudig meer uit te peuteren! Ik zou hem zeker overwegen als ik in de markt zou zijn voor een snelle Autobahnkreuzer.

    Login om te reageren
  15. Chrizzzie zegt

    17 oktober 2007 om 16:21

    Dit wordt weer de zoveelste flop in de geschiedenis van Bitter. Leren ze het dan nooit daar?

    Login om te reageren
  16. Vaudtje zegt

    17 oktober 2007 om 16:26

    Holden=Vauxhall=Opel, of niet?

    Login om te reageren
  17. Racer X zegt

    17 oktober 2007 om 16:27

    Wat een weggegooid geld… Voor die centen koop ik liever een Porsche, of een Ferrari 348/355.

    Login om te reageren
  18. D.D.B. zegt

    17 oktober 2007 om 16:29

    @ Vaudtje: eindelijk iemand die het snapt!

    Login om te reageren
  19. DennieFR zegt

    17 oktober 2007 om 16:31

    Tsja,ik kan me ook niet indenken dat mensen [het merendeel althans] zoveel geld betalen voor een onbekend iets,waar je misschien ook niet overal mee terecht kan voor onderhoud,terwijl er zoveel mooiere en betrouwbaardere [iets wat je niet kent,vertrouw je niet!] auto’s zijn,veelal voor minder geld,en veelal binnen een straal van 30km een dealer van hebt.
    Verder ken ik niks van deze auto zijn kwaliteit,prestaties en wat dan ook,maar ik zou hem niet kopen iig.

    Login om te reageren
  20. Thomaz zegt

    17 oktober 2007 om 16:33

    Dit is toch gewoon een opel vectra GTS? Als je naar die raamlijn kijkt…

    En ook die achterkant…

    Login om te reageren
  21. Alwood zegt

    17 oktober 2007 om 16:37

    voor die prijs verwacht ik dan toch stiekem wel zon 450pk… en eigenlijk had bitter gwn een 800pk wagen moeten maken op basis van de race-Holden. Ben de naam ff kwijt maar die ene snelle met dat corvette blok!

    Met nog iets meer aandacht voor de styling, een hoge kwaliteit afwerking en een BEEST van een motor kan je zo’n wagen voor 400k zelfs nog wel aan de man brengen. Nu is het zo’n net-niet geval.

    Login om te reageren
  22. CasperH zegt

    17 oktober 2007 om 16:42

    @ Alwood; de Monaro?

    Login om te reageren
  23. Huizen zegt

    17 oktober 2007 om 16:55

    @ D.D.B. : een lelijke auto met de beste matrialen en goede kwaliteit maakt het nog geen mooie auto. Ik vind het origineel dan ook meer “klasse” hebben dan de Bitter Vero.

    Login om te reageren
  24. gilein b zegt

    17 oktober 2007 om 17:04

    vind die uitlaten wel heel sick

    Login om te reageren
  25. Jan C. zegt

    17 oktober 2007 om 17:57

    Bitter deed dit vroeger al en wist afzet te vinden en zal dat nog wel vinden. Is dit trouwens wel Duits? Ik meen dat ze jarenlang in Oostenrijk hun wagens maakten…

    Login om te reageren
  26. Alwood zegt

    17 oktober 2007 om 18:05

    @Casper
    Dat was de 2deurs toch? en heet de Holden ook monaro? (ik weet de vauxhall van TG) :P
    In ieder geval hebben ze in australie ook een 4deurs sedan met eenzelfde powerdome geloof ik.

    Login om te reageren
  27. robbie zegt

    17 oktober 2007 om 18:08

    @Thomaz, de Statesman heeft RWD en de Vectra FWD. Kortom verschillende auto’s!

    Login om te reageren
  28. Klassiekerrally zegt

    17 oktober 2007 om 18:37

    Oh wat jammer… :(
    De CD en SC waren toch veel mooier:

    Iemand nog interesse in originele SC folders?
    Heb er nog een paar voor een zacht prijsje.

    Login om te reageren
  29. Luc zegt

    17 oktober 2007 om 19:11

    @ de vlaeminck, volgens mij ben jij eerder rotzooi dan opel, je weet niet eens wat een opel is, in iedergeval al niet wat jij noemt

    maar even op dit onderwerp
    doe mij maar de holden van buiten, de bitter van binnen

    Login om te reageren
  30. vla zegt

    17 oktober 2007 om 19:28

    @ Luc
    mooie link, kijk de mijn eens!

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    17 oktober 2007 om 20:19

    Wat een vreemde neus vooral. De velgen vind ik ook maar niets, maar als die dingen veranderd zouden worden zou het nog wel oke zijn, maar ook niet meer dan dat.

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    17 oktober 2007 om 20:20

    @ luc en de vlaemink; Laten we proberen het netjes te houden hier… :|

    Login om te reageren
  33. vla zegt

    17 oktober 2007 om 20:29

    tja eigenlijk was dit niet echt netjes van mij…mrja, als iemand me disrespecteert word ik daar niet bepaald vrolijk van

    Login om te reageren
  34. herwin zegt

    17 oktober 2007 om 20:32

    opel vectra:S niks dus ook de achterlampen en de chromen lijn achterop.

    Login om te reageren
  35. SiLVeR(C)HaiR zegt

    18 oktober 2007 om 01:16

    @Klassiekerrally
    je neemt me de woorden uit de mond. Erich Bitter zit duidelijk met een “Designers-Block”

    Login om te reageren
  36. apos zegt

    18 oktober 2007 om 09:04

    de SC en CD modellen dat waren echt mooie auto’s

    Dit word niks Erich moet met pensioen en dromen over hoe het had kunnen zijn. Het word nu toch nooit weer wat.

    Login om te reageren
  37. vla zegt

    18 oktober 2007 om 13:03

    @ apos
    respect voor die man! hij doet wat hij wilt doen, het feit dat hij (de auto) op een Opel lijkt wil voor mij zeggen dat hij nog steeds van Opel houdt

    Login om te reageren
  38. Jan C. zegt

    18 oktober 2007 om 13:13

    @Klassiekerrally, mail me maar, ik heb wel interesse.

    Login om te reageren
  39. S zegt

    18 oktober 2007 om 17:10

    Misschien nog beter ff wachten op deze errug stoere station:

    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_-_produkte/hxcms_article_507594_13987.hbs

    Vanaf begin 2008 leverbaar. Naar linksgestuurd om te bouwen middels dashboard uit de Pontiac G8……

    Login om te reageren
  40. dekster (Union Fait La Force) zegt

    18 oktober 2007 om 18:32

    Zet er een supercharger op, vraag desnoods 2000euro extra, maar dan gaan mensen teminste een reden hebben om dit te kopen ;)

    Login om te reageren
  41. Aad zegt

    23 december 2007 om 14:38

    Voor 63000 australische dollar = 38000 euro heb je een statesman met v8. Waar het verschil van 80000 euro dan in zit? Niet alleen voor die lelijke motorkap mag ik hopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North